Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 20 av 27
  1. #1
    Medlem
    Reg.datum
    apr 2013
    Ort
    Leksand
    Hoj
    Suzuki GSX-S 1000
    Inlägg
    76

    Suzuki GSX-S tråden

    Verkar inte finnas någon tråd om gsxs 750 eller 1000
    Har iaf nyss köpt en och har även beställt en power commander 5
    verkar bli rejäl skillnad om man läser runt lite.

    Klicka på bilden för en större version

Namn:	suzuki.jpg
Visningar:	86
Storlek:	1,17 MB
Id:	443882

  2. #2
    Medlem Bandidos_Pekings avatar
    Reg.datum
    feb 2013
    Ort
    Charming, CA
    Hoj
    Riskokare
    Inlägg
    561
    Är du nöjd med hojen? Några problem så här långt? Vad är det för serviceintervall?

  3. #3
    Medlem
    Reg.datum
    apr 2013
    Ort
    Leksand
    Hoj
    Suzuki GSX-S 1000
    Inlägg
    76
    Har bara ägt den några dagar. Men jag är nöjd de enda är att den är lite ryckig om man t.ex håller konstant gas på 4.an i 40 km/h så går den lite ryckigt., inget av och på som alla klagar på iaf. Men som sagt har beställt en pc5
    nu så får man några extra hk också. kommer nog bli bra. Det är nog 600 mils intervaller. Provade en mt-10 för ett par månader sedan och tycker den är fullt jämförbar med den. dem här ju bra mycket billigare också

  4. #4
    Konaklubben Anders Rs avatar
    Reg.datum
    sep 2003
    Ort
    Här
    Hoj
    GSXS1000F/DR650/Dew+/SecteurElite
    Inlägg
    3 084
    Ryckigheten beror på att i princip alla nya hojar är snålt ställda för att klara avgaskraven enligt senaste Euronormen.
    Sätt in en powercommander och mappa om den så försvinner ryckigheten i låga hastigheter. Att du sen får lite hästar till gör ju inte ont. Min går numera utan ryckighet plus att jag fick ytterligare 6 hästar på toppen utan byte av avgassystem. Kostnad ca 4500 för PCV och ytterligare ca 3-4000 för Bänkning/mappning. Jag tycker det var värt varenda krona.
    En cigarr kortar livet med 2 minuter
    En whisky kortar livet med 4 minuter
    En arbetsdag kortar livet med 8 timmar

  5. #5
    Medlem
    Reg.datum
    apr 2013
    Ort
    Leksand
    Hoj
    Suzuki GSX-S 1000
    Inlägg
    76
    Citat Ursprungligen postat av Anders R Visa inlägg
    Ryckigheten beror på att i princip alla nya hojar är snålt ställda för att klara avgaskraven enligt senaste Euronormen.
    Sätt in en powercommander och mappa om den så försvinner ryckigheten i låga hastigheter. Att du sen får lite hästar till gör ju inte ont. Min går numera utan ryckighet plus att jag fick ytterligare 6 hästar på toppen utan byte av avgassystem. Kostnad ca 4500 för PCV och ytterligare ca 3-4000 för Bänkning/mappning. Jag tycker det var värt


    varenda krona.


    Oki låter bra men mappen som följer med är väl oki ? Eller skulle man kunna få din för lite pengar ? Hur blir det med garantin egentligen? Den bryts väl om man monterar
    extra saker eller modifierar?
    Senast redigerat av chrille34 den 2018-06-18 klockan 17:33. Anledning: komplettering

  6. #6
    Konaklubben Anders Rs avatar
    Reg.datum
    sep 2003
    Ort
    Här
    Hoj
    GSXS1000F/DR650/Dew+/SecteurElite
    Inlägg
    3 084
    Citat Ursprungligen postat av chrille34 Visa inlägg
    Oki låter bra men mappen som följer med är väl oki ? Eller skulle man kunna få din för lite pengar ? Hur blir det med garantin egentligen? Den bryts väl om man monterar
    extra saker eller modifierar?
    Jag hart ingen aning om hur man får ur den mapp jag har, då jag överlät allt till firman som installerade och mappade. Generellt bör man mappa sin egen hoj. De generiska som man kan tanka ner är bara rätt nära inte perfekta för din hoj. Vad gäller garanti mm så går det att ta bort commandern med allt innan man lämnar in för garantiåtagande då har de svårt att bevisa att den suttit där.
    En cigarr kortar livet med 2 minuter
    En whisky kortar livet med 4 minuter
    En arbetsdag kortar livet med 8 timmar

  7. #7
    Medlem
    Reg.datum
    apr 2013
    Ort
    Leksand
    Hoj
    Suzuki GSX-S 1000
    Inlägg
    76
    Citat Ursprungligen postat av Anders R Visa inlägg
    Jag hart ingen aning om hur man får ur den mapp jag har, då jag överlät allt till firman som installerade och mappade. Generellt bör man mappa sin egen hoj. De generiska som man kan tanka ner är bara rätt nära inte perfekta för din hoj. Vad gäller garanti mm så går det att ta bort commandern med allt innan man lämnar in för garantiåtagande då har de svårt att bevisa att den suttit där.
    Jag installerade pc5 med orginal mappen, tycker det blev stor skillnad går bättre å jämnare överallt.
    Provade du vanliga mappen innan du bänkade?
    Märker att den drar mer bensin bara har du märkt det också?

  8. #8
    Medlem
    Reg.datum
    okt 2015
    Ort
    Göteborg
    Hoj
    -53, Matchless G80S; -13 Suzuki Gladius
    Inlägg
    122
    Kul med en GSX-S tråd. Kör nu tredje säsongen med min Gladius som jag tog kortet med så jag klurar, funderar och fantiserar om nästa hoj GSX-S 1000, kawasaki z900 känns väl mest lockande idag.

    Mest avskräckande med GSX-S'en är väl egentligen alla rapporter om ryckigheten. Får nog ta och åka ut till Johans MC och känna på dessa hojjar själv. Ett jobbigt uppdrag

  9. #9
    Medlem
    Reg.datum
    apr 2013
    Ort
    Leksand
    Hoj
    Suzuki GSX-S 1000
    Inlägg
    76
    Citat Ursprungligen postat av RobbanGBG Visa inlägg
    Kul med en GSX-S tråd. Kör nu tredje säsongen med min Gladius som jag tog kortet med så jag klurar, funderar och fantiserar om nästa hoj GSX-S 1000, kawasaki z900 känns väl mest lockande idag.

    Mest avskräckande med GSX-S'en är väl egentligen alla rapporter om ryckigheten. Får nog ta och åka ut till Johans MC och känna på dessa hojjar själv. Ett jobbigt uppdrag
    Ja fast pc5 tog verkligen bort den till 99% går som en dröm nu.

  10. #10
    Konaklubben Anders Rs avatar
    Reg.datum
    sep 2003
    Ort
    Här
    Hoj
    GSXS1000F/DR650/Dew+/SecteurElite
    Inlägg
    3 084
    Nej jag provade ingen orginalmapp i pc'n då jag inte installerade den. Jag tycker inte jag har någon skillnad i förbrukning före kontra efter. Ligger vid normal körning på ca 0,52 och på bana närmare litern.
    En cigarr kortar livet med 2 minuter
    En whisky kortar livet med 4 minuter
    En arbetsdag kortar livet med 8 timmar

  11. #11
    Medlem
    Reg.datum
    maj 2011
    Ort
    uttran
    Hoj
    yamaha mt-07 -17
    Inlägg
    323
    har köpt en gsx-s 1000 idag. en ny 2018. beställde r&g tailtidy och lite annan styling. leverans imorn el på torsd. körde en demo och tyckte den va riktigt trevlig så det va bara att slå till


    Skickat från min iPhone med Tapatalk

  12. #12
    Medlem
    Reg.datum
    maj 2011
    Ort
    uttran
    Hoj
    yamaha mt-07 -17
    Inlägg
    323
    här va det tyst. har klrt min nya hoj ca 60 mil nu och är helnöjd. fick styrfladder i början som visade sig att fjädringen va för hårt satt. har justerat och nu är den som en dröm att köra. har även hunnit pimpat lite och satt dit ett decat rör tillsammans med original slutburk. hade ett blckwidow slipon på först men tyckte det blev bättre med original. så om någon vill klpa blackwidow slipon finns det billigt. bara pm:a . annat som är gjort är dekalkit och fälgstripes och tailtidy.


    Skickat från min iPhone med Tapatalk

  13. #13
    Medlem
    Reg.datum
    jul 2015
    Ort
    NV-Skåne
    Hoj
    KTM 690SMC-R
    Inlägg
    313
    Märkes decat eller något annat skoj?
    har samam dekalkit på min. Gör sig riktigt fint med blå hoj!

  14. #14
    Medlem
    Reg.datum
    maj 2011
    Ort
    uttran
    Hoj
    yamaha mt-07 -17
    Inlägg
    323
    decat är från en polsk firma. hittade på ebay. kommer kanske köra black widow headers i vinter. nu måste hojkontot vila lite. har du den helblåa eller blåsvarta? tycker det är jäkligt schysst på min blåsvarta att fotpinnar och allt är svart


    Skickat från min iPhone med Tapatalk

  15. #15
    Medlem
    Reg.datum
    apr 2013
    Ort
    Leksand
    Hoj
    Suzuki GSX-S 1000
    Inlägg
    76
    Var köper ni dekalkittet ?

  16. #16
    Medlem
    Reg.datum
    maj 2011
    Ort
    uttran
    Hoj
    yamaha mt-07 -17
    Inlägg
    323
    Citat Ursprungligen postat av chrille34 Visa inlägg
    Var köper ni dekalkittet ?
    suzuki. artnr finns på deras sida sen är det bara beställa från åf.


    Skickat från min iPhone med Tapatalk

  17. #17
    Medlem
    Reg.datum
    jul 2015
    Ort
    NV-Skåne
    Hoj
    KTM 690SMC-R
    Inlägg
    313
    Citat Ursprungligen postat av slangklämman Visa inlägg
    decat är från en polsk firma. hittade på ebay. kommer kanske köra black widow headers i vinter. nu måste hojkontot vila lite. har du den helblåa eller blåsvarta? tycker det är jäkligt schysst på min blåsvarta att fotpinnar och allt är svart


    Skickat från min iPhone med Tapatalk
    Blåsvart!
    Tycker limited edition och helsvart är jävligt snygga med

  18. #18
    Medlem
    Reg.datum
    maj 2011
    Ort
    uttran
    Hoj
    yamaha mt-07 -17
    Inlägg
    323
    Citat Ursprungligen postat av Bennybira Visa inlägg
    Blåsvart!
    Tycker limited edition och helsvart är jävligt snygga med
    valde mellan le och blåsvart. le är snygg men tror man ruttnar på den snabbare


    Skickat från min iPhone med Tapatalk

  19. #19
    Medlem
    Reg.datum
    maj 2011
    Ort
    uttran
    Hoj
    yamaha mt-07 -17
    Inlägg
    323
    bokat in för 100 mila nästa fredag. ringde runt och dem flesta ville ha runt 3000:-. känns jäkligt dyrt. kommer nog att göra resten av servicerna själv då jag har både lyft och kunskap. känns bara som att man vill lämna in på första iaf


    Skickat från min iPhone med Tapatalk

  20. #20
    Medlem
    Reg.datum
    apr 2013
    Ort
    Leksand
    Hoj
    Suzuki GSX-S 1000
    Inlägg
    76
    Citat Ursprungligen postat av slangklämman Visa inlägg
    bokat in för 100 mila nästa fredag. ringde runt och dem flesta ville ha runt 3000:-. känns jäkligt dyrt. kommer nog att göra resten av servicerna själv då jag har både lyft och kunskap. känns bara som att man vill lämna in på första iaf




    Skickat från min iPhone med Tapatalk

    Ja det lät dyrt jag gjorde min 600 mila service i mora för 1600
    1200 mila kommer bli samma våga vägra tändstift byte efter så lite mil.
    Fast de är bra med garanti oavsett.

Sidan 1 av 2 12 SistaSista

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Arne Anka

Old Badger
Vill du annonsera ovan? Klicka här