Vtr 1000 f

Rillevtr

Ny medlem
Gick med
14 Jun 2018
Ort
Halmstad
Hoj
Honda vtr 1000f
Hej.. fick hem min vtr 1000f -03 idag. De blev en besvikelse. Svårt att få i 2an utan rassel, någon som har en aning vad felet är?
 

Geten

"JesperN"
Gick med
8 Feb 2004
Ort
Tomelilla
Hoj
Triumph
Rassel? Det "klonkar" rejält mellan 1an och 2an på firestormen, men det ska inte rassla. Du varvar inte ut för mycket på 1an?
Bäst hjälp med firestorm hittar du annars på vtr.nu
 

Rillevtr

Ny medlem
Gick med
14 Jun 2018
Ort
Halmstad
Hoj
Honda vtr 1000f
Köpte av handlare, yamahaceter.. 1 ägare 1700 mil, märkte de först när jag körde hem den, e väl bara å lämna tebax.. ????
 

RookieM

Alltid samma hypemode, tillbaka i din iphone
Gick med
1 Jun 2014
Ort
Stenungsund
Hoj
Nippon Power baby!
Rassel känner inte jag igen alls i den växellådan, min 05:a har gått 7400 varav jag kört ca 1000 av dem.

Du skyddas av konsumentlagar etc, lämna tillbaka den.
Då får dom ju iaf en chans att fixa till den, sen om du vill ha den ändå eller någon annan tar den. :)
 

Blomsterhondan

Sporthojsnörd
Gick med
13 Jul 2015
Mc-lådor brukar låta illa om man växlar för långsamt och inte tillräckligt bestämt. Låter det illa när du står på lite, då är det nog något som inte är bra.
 

Rillevtr

Ny medlem
Gick med
14 Jun 2018
Ort
Halmstad
Hoj
Honda vtr 1000f
Mc-lådor brukar låta illa om man växlar för långsamt och inte tillräckligt bestämt. Låter det illa när du står på lite, då är det nog något som inte är bra.

Då är de nog något som inte är bra. Låter på alla varvtal, ska ju inte behöva ” kötta” upp pedalen tycker man.
 

RWN

Sporthojsnörd
Gick med
14 Nov 2013
Ort
I Skogen
Hoj
Honda VTR Firestorm 02 & Aprilia tuono 1100 V4
Rassel? Det "klonkar" rejält mellan 1an och 2an på firestormen, men det ska inte rassla. Du varvar inte ut för mycket på 1an?
Bäst hjälp med firestorm hittar du annars på vtr.nu

Precis, likadant på min också så inget kontigt med det:)

Köpte du den osedd typ grisen i säcken?

Köpte av handlare, yamahaceter.. 1 ägare 1700 mil, märkte de först när jag körde hem den, e väl bara å lämna tebax.. ????

Då är det bara åka förbi Yahamacenter och lämna in den för åtgärd:tummenupp

Det är väl deras skyldighet att fixa det:hihi
 

Mjölnaren75

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Aug 2006
Ort
Stockholm
Hoj
Sym 200 Yoyride
Är det din första hoj? Som sagts så är det ofta klånkigt ljud till 2ans växel. Kan såklart vara något fel men i alla fall.
 

Boost 3

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Nov 2007
Ort
kramfors
Hoj
KTM sm990
Vill bara tipsa om att oljan har stor betydelse på hur lätt växlarna går i och hur mycket oljud de blir.

Motul 300v 15-50w eller 15-60w ger otroligt lättväxlad låda min ktm 990 blev så lättväxlad att jag blir störd på att inte känna om växeln gått i riktigt, alla ljud och motstånd minskar en hel del. Jag får då o då växla om för att vara säker på att jag fått i en växel ordentligt, men då är ktm 990 enormt lättväxlad redan från fabrik. Payback Supreme Racing SAE 5W-50 ger liknade symtom.
 

Rillevtr

Ny medlem
Gick med
14 Jun 2018
Ort
Halmstad
Hoj
Honda vtr 1000f
nej, säkert haft 30 hojar genom åren.. ville bara veta om de va ngt typiskt vtr.. Dom tog tillbaka hojen.
 
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top