Skyddsfilm till tanken?

mangan76

Ny medlem
Gick med
22 Oct 2017
Ort
Örebro
Hoj
Yamaha xtr660
Köpte ett par nya crossbyxor som är förstärkta med skinn runt knäna. Åkte sedan ut en 20 mila sväng med min vita yamaha xt. Kom hem och upptäckte att sidorna på tanken missfärgats av skinnet.

Provade med kemisk bensin och fick bort missfärgningen men att det blev lite lite flammigt i plasten. Funderar på om det finns nån bra skyddsfilm som är lätt att applicera? Provade med en från biltema men det blev väldans många luftbubblor.

Finns det inget som påminner om vissa displayskydd man har till mobilen som inte bubblar?
 

mangan76

Ny medlem
Gick med
22 Oct 2017
Ort
Örebro
Hoj
Yamaha xtr660
Tack för tipset. Hade dock tänkt mig en lite billigare lösning. Kanske är fler här som hittat nåt bra?
 

RymdBörje

Seriöst fartblind
Gick med
29 May 2010
Ort
Nollberga, mellan Lortåkra och Normlösa
Hoj
Ducati 748, 848
Tack för tipset. Hade dock tänkt mig en lite billigare lösning. Kanske är fler här som hittat nåt bra?

Ett billigare alternativ kan vara att åka förbi din lokala reklamfirma eller möjligen någon som pysslar med solfilm och fråga. Reklamfirmor brukar ha plastfilm i flera olika kvalisorter och kan förmodligen mot fikabröd eller något sånt få det på plats om du frågar snällt och/eller sätter på en dekal på lämpligt ställe.
 
Last edited:

mangan76

Ny medlem
Gick med
22 Oct 2017
Ort
Örebro
Hoj
Yamaha xtr660
Ja visst verkar den kunna bli hyfsat ok? Tänkte iaf prova. Visst blir det snyggare om man lämnar in hos proffs men det är inte så noga känner jag. Har ingen utställningshoj utan vill bara slippa missfärgning. Inte så kul när man säljer sen.

Annars får man ju tvätta med kemisk bensin/förtunning, men gör man det ofta blir det nog inte speciellt bra.
 

Micke R

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 May 2014
Ort
Höglandet
Hoj
7 singlar och 5 par -51 till -13
Lite OT men Biltemas skyddsfilm funkar till spräckta kåpglas oxå.
 
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top