MotoGP 2018 #7: Monster Energy de Catalunya

MartinB

Absolut skitlångsammast
Gick med
23 Feb 2004
Ort
Alingsås
Hoj
R6zz. No more crossplejn.
Danis presskonferens blev lite vag, det var synd.
Ska vi gissa loss lite om vad han kommer berätta för oss när han bestämt/skrivit på något?

WSBK?
Ersätta Maverick på Yamaha?
Driva ett satellit-team åt Yamaha som ersätter Tech-3?

Jag har inte en kvalificerad blekaste men det borde inte handla om presskonferens ifall man blir testförare eller?
Något på en hoj borde det ändå vara. Jag är lite nyfiken allt. Det är jag.
 

NisseHt

Yamaha samlare
Gick med
11 May 2004
Ort
Skånelandet
Hoj
MT10, FZR1000, RD350, DT125
Danis presskonferens blev lite vag, det var synd.
Ska vi gissa loss lite om vad han kommer berätta för oss när han bestämt/skrivit på något?

WSBK?
Ersätta Maverick på Yamaha?
Driva ett satellit-team åt Yamaha som ersätter Tech-3?

Jag har inte en kvalificerad blekaste men det borde inte handla om presskonferens ifall man blir testförare eller?
Något på en hoj borde det ändå vara. Jag är lite nyfiken allt. Det är jag.

Ja lite nyfiken är man ju
Enligt den här skribenten blir det Yamaha
https://www.superbikeplanet.com/even-with-zero-motogp-titles-pedrosa-has-options-for-2019-beyond/
Om det nu skulle stämma så får man hoppas han inte gör en Crivillé
 

He rik

----:)----
Gick med
8 Aug 2006
Ort
Karlstad
Hoj
rd 500-84 R6-08 DR350-95
Kval.

Lorre ohotad

Dovi/Ianonne/MM vem som nu håller sig på hjulen och har en bra dag, MM verkar ha det lite kämpigt med hojen nu... så troligen Dovi då.

Rossi gör upp med resten, tror Vinales tar det på vilja men Zarco kan nog lägga sig i, Rossi kanske gör ett optimalt varv men troligen inte så han får något runt 7-8 som ruta.

Racet tas av Lorre.

Dovi och MM gör upp om andra och Rossi tar hand om 4:e.

Typ så.

Snart kval då. :)
 

abethebabe

hungarianstallion
Gick med
15 Jan 2006
Ort
Fbg
Hoj
GSX-R 750 SRAD -97, R1 banräcer, yamaha yz250f -02, kawasaki kx450f -08, zx9r -98
Vidhåller att Suzuki gör ett stort misstag med att släppa Iannone. Fimpa Rins istället säger jag, dom får ju aldrig ngn kontinuitet i stallet och Iannone är en bättre pilot än Rins och nu ska dom ta in en rookie till. En rookie har ju knappast ngt att tillföra Suzuki i dagsläget då Suzuki fortfarande är i en förstadie i utvecklingen och Iannone har ju varit med ett bra tag och vet vad som krävs samt kan förmedla detta till Suzuki.
 

RWN

Sporthojsnörd
Gick med
14 Nov 2013
Ort
I Skogen
Hoj
Honda VTR Firestorm 02 & Aprilia tuono 1100 V4
Det blir nog intressant att följa motogp nästan säsong med tanke på 93 & 99 Repsol Honda Team :)

Sedan 46 & 26 team Yamaha...:hihi

Dessutom nr 5 & 25 på KTM
 

abethebabe

hungarianstallion
Gick med
15 Jan 2006
Ort
Fbg
Hoj
GSX-R 750 SRAD -97, R1 banräcer, yamaha yz250f -02, kawasaki kx450f -08, zx9r -98
Du tror på fimpen jämte geten, frågan är vad det skulle kosta att lösa ut mav? Tror inte att yamaha är sugna på det men fimpen på en satellityamaha ligger nog närmast till hands:tummenupp

Det blir nog intressant att följa motogp nästan säsong med tanke på 93 & 99 Repsol Honda Team :)

Sedan 46 & 26 team Yamaha...:hihi

Dessutom nr 5 & 25 på KTM
 

laidback

En fin avföring är bästa huvudkudden!
Gick med
19 Dec 2010
Ort
Nyköping
Hoj
En massa röd-vita, nu med blå inslag. Går även att skymta något helrött.
Det blir nog intressant att följa motogp nästan säsong med tanke på 93 & 99 Repsol Honda Team :)

Äh, egentligen inga nyheter. Dom har ju teamkört sen Malaysia -15...
 

Knoddas

Gudomlig sporthojare
Gick med
10 Nov 2010
Hoj
Hypermutta
Har hejat på Lorre i många år nu, har varit många gånger då man tyckt att han har uppträtt som en idiot men det finns ingen som på fullaste allvar kan säga att han inte är sinnessjukt vass på att köra hoj när han får rätt på grejerna.

Lorre tar det imorgon, Dovi tvåa och Rossi trea.
Marquez tappar koncentrationen när han inser att hans nya lagkamrat håller ett högre tempo än honom och han skickar hojen ut i gruset :tummenupp
 

He rik

----:)----
Gick med
8 Aug 2006
Ort
Karlstad
Hoj
rd 500-84 R6-08 DR350-95
Har hejat på Lorre i många år nu, har varit många gånger då man tyckt att han har uppträtt som en idiot men det finns ingen som på fullaste allvar kan säga att han inte är sinnessjukt vass på att köra hoj när han får rätt på grejerna.

Lorre tar det imorgon, Dovi tvåa och Rossi trea.
Marquez tappar koncentrationen när han inser att hans nya lagkamrat håller ett högre tempo än honom och han skickar hojen ut i gruset :tummenupp

För några år sedan skulle jag hållt med om att MM hellre kastar hojen än blir frånåkt men inte längre, efter förra racet så tar han den plats han får och efter fp4 och kvalet ser det ut som han får nöja sig med 3:e i hård kamp med Dovi.

Annars håller jag med. :)
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
För några år sedan skulle jag hållt med om att MM hellre kastar hojen än blir frånåkt men inte längre, efter förra racet så tar han den plats han får och efter fp4 och kvalet ser det ut som han får nöja sig med 3:e i hård kamp med Dovi.

Annars håller jag med. :)

Han kan ju fortfarande sugas med i ett tempo som är högre än vad han kan rädda framhjulssläppen i, inte som tidigare när han helt sonika körde fortare oavsett om det gick eller inte. :hihi
Fast det var spektakulärare att titta på honom när han körde hojen fortare än vad hojen gick med på så att hojen pekade åt alla möjliga konstiga håll hela tiden. :hihi
 

Knoddas

Gudomlig sporthojare
Gick med
10 Nov 2010
Hoj
Hypermutta
För några år sedan skulle jag hållt med om att MM hellre kastar hojen än blir frånåkt men inte längre, efter förra racet så tar han den plats han får och efter fp4 och kvalet ser det ut som han får nöja sig med 3:e i hård kamp med Dovi.

Annars håller jag med. :)
Han har helt klart blivit klokare med åren, men det har varit väldigt många tillfällen i år då han tappat greppet och lyckats få tillbaka det på något magiskt vis, killen kör fortfarande på gränsen och ibland strax över.
Sjukt imponerande att se, framförallt hans räddning på FP4 var helt stört grym och jag kan inte tänka mig någon annan som hade kunnat rädda den, men känslan jag får är att han pressar hojen extremt hårt i år, hårdare än vad han egentligen behöver för att ro hem hela skiten igen, han hade nog kunnat safea hem det.
Och nu när Lorre har fått ordning på duccen så svettas kanske MM lite ytterligare, jag tror vi kommer få se fler misstag under race när han får press på sig från Lorenzo, han har ju kunnat köra på ganska ohotad de senaste åren.
 

RWN

Sporthojsnörd
Gick med
14 Nov 2013
Ort
I Skogen
Hoj
Honda VTR Firestorm 02 & Aprilia tuono 1100 V4
Har hejat på Lorre i många år nu, har varit många gånger då man tyckt att han har uppträtt som en idiot men det finns ingen som på fullaste allvar kan säga att han inte är sinnessjukt vass på att köra hoj när han får rätt på grejerna.

Lorre tar det imorgon, Dovi tvåa och Rossi trea.
Marquez tappar koncentrationen när han inser att hans nya lagkamrat håller ett högre tempo än honom och han skickar hojen ut i gruset :tummenupp

Nej, MM har ju redan provat det under träningen några gånger:) så det känns som Dovi & Rossi kommer att hamna i gruset idag...:3freak
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe

Sett ett par kommentarer på fejsböck om att det bara är tur...
Men när han gör liknande uppresningar gång på gång på gång börjar det se ut som att han hittat en teknik för att trycka upp hojen igen.
Och när man tittar på hur han rör kroppen när det släpper gentemot alla andra så gör han rena motsatsen mot resten. Något har han lärt sig som ingen annan listat ut de senaste årtiondena.
 
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top