Fortkörare hyllar polisman offentligt, tack eller spark?

Ozziania

SuperSport är lite roligare
Gick med
18 Jul 2004
Ort
Långtbortistan
Hoj
Flertal
I en AB artikel tackar en fortkörande hojbroder en enskild polisman offentligt för att denne underlät att ta körkortet av honom och publicerar dessutom en film på händelsen.

Det var ju jäkligt hyggligt av polisen att mildra straffet och schyst av fortköraren att tacka men hur mycket tack är det egentligen?

Har träffat polismän som inget hellre ville ta min kk men inte kunde trotts vänligt bemötande från båda parter, inget snack om eftergifter, bara snubbel på teknikaliteter.

Men frågan är hur mycket skit den namngivne polismannen nu kommer få av sin arbetsgivare/kollegor?

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/7lweP4/stoppades-for-fortkorning--nu-tackar-han-polisen

fortkörare.jpg
 

Coola Ola

Progressiv klassicist
Gick med
10 Nov 2006
Ort
I verkligheten, idag
Hoj
Hembygge, SuperSport 950S
Ja, poliser ska kanske bemöta hojtjuvar på samma sätt? ”Ja, du vet ju att var dumt men lova mig nu att du inte gör om det!”

Alla som kör fort är såklart medvetna om det är olagligt och då får man också ta sitt straff om polisen stoppar en. Ärligt talat får jag mindre respekt för polisen efter detta, han gör ju inte sitt jobb?!
 

Ozziania

SuperSport är lite roligare
Gick med
18 Jul 2004
Ort
Långtbortistan
Hoj
Flertal
Ja, poliser ska kanske bemöta hojtjuvar på samma sätt? ”Ja, du vet ju att var dumt men lova mig nu att du inte gör om det!”

Alla som kör fort är såklart medvetna om det är olagligt och då får man också ta sitt straff om polisen stoppar en. Ärligt talat får jag mindre respekt för polisen efter detta, han gör ju inte sitt jobb?!
Nä precis, kan jag hänvisa till denna incident när jag blir stoppad om jag loooovar att skärpa mej?

Fick spontant känslan att AB tycker artikeln tjänar ett speciellt syfte och det är inte att hylla polisen :rodnar
Polismannens namn stämmer medan fortkörarens är påhittat... Jodå men så att.....
 

NisseHt

Yamaha samlare
Gick med
11 May 2004
Ort
Skånelandet
Hoj
MT10, FZR1000, RD350, DT125
Nä precis, kan jag hänvisa till denna incident när jag blir stoppad om jag loooovar att skärpa mej?

Fick spontant känslan att AB tycker artikeln tjänar ett speciellt syfte och det är inte att hylla polisen :rodnar
Polismannens namn stämmer medan fortkörarens är påhittat... Jodå men så att.....

Hemska tanke men det kan tyvärr vara som du säger
 

Naikon

Medlem
Gick med
3 May 2013
Ort
Göteborg
Hoj
Yamaha FJR1300
Tyvärr lite mycket polishat i motorcykelkretsarna, vilket är lite synd kan man tycka. Begår man ett brott genom t.ex hastighetsöverträdelse så får man ju stå för sitt drag och vara beredd på ett straff - oavsett om man möts av en trevlig eller otrevlig polis. De gör ju bara sitt jobb.

P.s det är upp till varje polis att "benåda" förare, till exempel genom att bara ge en varning. Gäller ju såklart inte allvarligare brott.
 

Ozziania

SuperSport är lite roligare
Gick med
18 Jul 2004
Ort
Långtbortistan
Hoj
Flertal
Tyvärr lite mycket polishat i motorcykelkretsarna, vilket är lite synd kan man tycka. Begår man ett brott genom t.ex hastighetsöverträdelse så får man ju stå för sitt drag och vara beredd på ett straff - oavsett om man möts av en trevlig eller otrevlig polis. De gör ju bara sitt jobb.

P.s det är upp till varje polis att "benåda" förare, till exempel genom att bara ge en varning. Gäller ju såklart inte allvarligare brott.
Absolut inget polishat från min sida i alla fall, jag tycker lite synd om honom som jag anser blev uthängd när han ville vara schyst.

Jag liksom de flesta vet när jag gör fel och vet att polisen gör sitt jobb (när de nu gör det).

Pudelns kärna är dock begreppet lika inför lagen?
Är det som polis ok att släppa någon man känner sympati för, ens bror, mamma, kompis eller bara någon man inte känner men tycker om medans andra kollegor kan gå löjligt långt för att sätta fast någon för en skitförselse?
 
Last edited:

Probotector

Piratiserad
Gick med
20 Apr 2006
Ort
Tågstationen
Hoj
Zebraröd Honda Eldblad
Det där är inte okej!
Vi alla "vet" ju att dessa fortkörare är avskummen på vår jord enligt Trafikverket, därför ska de alla bli av med allt de äger för dessa "vedervärdiga" handlingar :tungan
 

Ozziania

SuperSport är lite roligare
Gick med
18 Jul 2004
Ort
Långtbortistan
Hoj
Flertal
Det där är inte okej!
Vi alla "vet" ju att dessa fortkörare är avskummen på vår jord enligt Trafikverket, därför ska de alla bli av med allt de äger för dessa "vedervärdiga" handlingar :tungan
Ojj, den snälle polisen är "dödens lammunge" nu.

Grattis AB, ni har skapat en ny Hamrén :D
 

Octa

Medlem
Gick med
19 Apr 2018
Ort
Strömsund
Hoj
R1 2006
Kan också vara som så att det var ett besvärande bevisföringsläge som gjorde att poliserna valde den här approachen. Läs: de hade ingen ren mätning, men ville ändå lugna ner föraren. Sjysst oavsett vad.
 

Ozziania

SuperSport är lite roligare
Gick med
18 Jul 2004
Ort
Långtbortistan
Hoj
Flertal
Kan också vara som så att det var ett besvärande bevisföringsläge som gjorde att poliserna valde den här approachen. Läs: de hade ingen ren mätning, men ville ändå lugna ner föraren. Sjysst oavsett vad.

Ja så kan det säkert vara, inte så polismannen uttryckte det för tidningen men den situationen har man varit med om.

Skulle dock kännas skitfånigt att basunera ut "snäll polis" i media... Snarare en virtuell fulspark på polisens smalben, hehe.
 
Gick med
3 Apr 2011
Ort
Skåne
Hoj
Skrot
Kan också vara som så att det var ett besvärande bevisföringsläge som gjorde att poliserna valde den här approachen. Läs: de hade ingen ren mätning, men ville ändå lugna ner föraren. Sjysst oavsett vad.

Säkert är det så och med tanke på att killen på hojen inte verkar vara någon astuff allan ballan direkt så lugnar garanterat den här approachen ner honom = Polisen har lyckats med sitt uppdrag.

Tro det eller ej, men det finns poliser som inte enbart vill ge dig all skit du kan få.
 

steffe

"Mannen som talar med whisky"
Gick med
11 Jul 2009
Ort
Sigtuna
Hoj
-86 Suzuki GSX-R 750, -91 1100R
Bra snutar kan ge en liten hint om att det har gått för fort utan att utdela diplom, har man gjort en 30+ så kan det hända att de skriver ner till behålla kortet men ändå pröjsa...........
Snutar är också som människor i stort, de finns som är kompisar och de som är lika T Hamrén. Var trevlig om du stannar så är är det möjligt med en tillsägelse.

Tack för trevliga poliser :krama

(Hmm, har du bråttom? 90 på 70 väg!
Nej konstapeln, det bara flöt på och allt stämde, hade jag haft bråttom hade ni inte kunnat hänga på!
Ja ja, ha en trevlig kväll :)
Bergslagsvägen med bil)
 

Schnell

Gudomlig sporthojare
Gick med
22 Jan 2015
Ort
Hbg
Hoj
FJR1300AE-14. FZ1N-07. Sålda: R1250GS-20, YZF1000R, ER-6N och NSR 125.
Har för mig att jag läste om denna killen på en större svensk mc-grupp på FB.

Snubben ska tydligen köra som en riktig idiot och sedan posta materialet på sin kanal på Youtube. I detta fall där han blev stoppad med sin flickvän därbak i enbart hjälm som skydd i hög fart. Bra säkerhetstänk där kompis. Vissa tänker väl inte så mycket på konsekvenser av handling. :död
Tänker inte läsa artikeln då AB suger *** men att lägga ut både namn och tydlig bild på civil? polis. Bra jobbat där AB! :dummer
 

stylengrace-fzx

here i come
Gick med
7 Oct 2008
Ort
gbg
Hoj
1991 yamaha fzx + XJR 1300 99 + piaggio ciao
Ja, poliser ska kanske bemöta hojtjuvar på samma sätt? ”Ja, du vet ju att var dumt men lova mig nu att du inte gör om det!”

Alla som kör fort är såklart medvetna om det är olagligt och då får man också ta sitt straff om polisen stoppar en. Ärligt talat får jag mindre respekt för polisen efter detta, han gör ju inte sitt jobb?!

Han gör väl sitt jobb. Finns väl flera aspekter på att skydda Sveriges medborgare. Flertalet svenskar använder körkortet dagligen. Fritid. Jobbet. Handla i affären. Lämna barnen. Alla bor inte i storstäder med "hyffsat" smidig kollektiv trafik. Skulle en sådan person förlora kortet så blir livssituationen ganska omständligare. Om polisen upplever att personen är ångerfull. O allmänt inte är en idiot. Alla gör misstag. Så gör han många."familj/jobb" en stor tjänst att inte dra in kortet. Men självklart är det nån arrogant . Person som utsätter andra vanliga dödliga på vägarna för fara. Är det en annan femma
 

Ägge

Tutlurad
Gick med
31 Jan 2010
Ort
Vindö - Stockholm
Hoj
Bmw 850 adv
Har för mig att jag läste om denna killen på en större svensk mc-grupp på FB.

Snubben ska tydligen köra som en riktig idiot och sedan posta materialet på sin kanal på Youtube. I detta fall där han blev stoppad med sin flickvän därbak i enbart hjälm som skydd i hög fart. Bra säkerhetstänk där kompis. Vissa tänker väl inte så mycket på konsekvenser av handling. :död
Tänker inte läsa artikeln då AB suger *** men att lägga ut både namn och tydlig bild på civil? polis. Bra jobbat där AB! :dummer

Vet du vad det är för youtubekanal? Vore intressant att kolla.
 

Schnell

Gudomlig sporthojare
Gick med
22 Jan 2015
Ort
Hbg
Hoj
FJR1300AE-14. FZ1N-07. Sålda: R1250GS-20, YZF1000R, ER-6N och NSR 125.
Tog lite tid innan jag kom ihåg namnet men här är kanalen. I den senaste videon så jagar han och en polare varandra på nån skogsväg i farter mot 200 på fel sida av vägen i skymda kurvor...
Har sett en olycka mellan 2 hojar där den ena kom över på fel sida i 140 knyck. Blir ju inte mycket kvar av en människa i såna frontalsmällar. :(

http://www.youtube.com/channel/UC1Nf48MBFh61YqiMUaPEJpQ

Hoppas länken funkar annars heter kanalen Kawasaki Hoes.
 

Ägge

Tutlurad
Gick med
31 Jan 2010
Ort
Vindö - Stockholm
Hoj
Bmw 850 adv
Tackar Schnell, hade min gissning det var nån av dom här två i videon. har sätt några vlogs från han och "paddan" tidigare då dom kom upp i min youyube-feed. Blev lite för mkt moppefucko för min smak men första tanken var "kul med svenskar som vloggar". man börjar väl bli gammal? :lol
 

sam1

Medlem
Gick med
9 Jan 2006
Ort
sthlm
Hoj
gpz 750 turbo. dominator.
korkat gå ut offentligt! :3freak

nu kanske poliserna inte vågar längre va chysta när man felar....
 
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top