Superfin hojväg

Gjutjärn

Medlem
Gick med
22 Dec 2015
Ort
Norrtälje
Hoj
Ducati Monster 1200 2017
Tja alla på två hjul.
Ville tipsa om riktigt fin hojväg. Man åker E18 från Stockholm mot Norrtälje. Sväng av vid Roslagsstoppet. Kör gamla Norrtäljevägen. Kör förbi avfarten vänster mot Rimbo. Precis innan en annan väg från Rimbo ansluter finns en liten väg till höger. Det står Lännaby 9 på skylten. Eller enklare. Från Roslagsstoppet, kör bara rakt fram till Lännaby-skylten. Tror inte det finns en enda raka. Bara kurvor och upp och ner. Ta det lugnt. Mycket skarpa kurvor. Fint landskap. Man kan ta sig vidare till Yxlan om man vill. Kört den två gånger. Aldrig mött en enda hoj.
Mycket nöje.
 

Adler

Sporthojsnörd
Gick med
25 Mar 2015
Ort
På landet
Hoj
1984 Suzuki GSX 400 FWS, ZZR 1100 1990
Nu börjar vi närma oss mina trakter. Jag kör ofta Almunge-Rimbo via Mörby slottsruin och Rånäs slott men ibland vidare till Bergshamra den vägen. Superfina vägar där man kan leka loss ordentligt på vissa sträckor.
Vill man ha mer öppna landskap och kurviga vägar med fri sikt flera kilometer finns det massor runt Gottröra/Mörby.
Jag älskar att rasta min Smala Sussi på såna vägar. Det bästa jag vet är att åka på upptäcktsfärd och bara köra och se var man hamnar och träffa massa sköna människor och se fina platser.
 

Mike.L

Mike.L
Gick med
9 Feb 2011
Ort
STOCKHOLM
Hoj
KTM 890 r-2022
Hm det där är inte okej :( vi som bor på Norra sidan vill ju hålla sådana ställen hemliga.
Vi vill inte ha hit massa gas tokiga Söder/Stockholms jävlar :D:D
 

Str3 R

Guest
För många år sen var jag in på en riktigt slingrig väg nånstans kring Gnesta. Den var så otroligt kurvig att slingerbulten var rena raksträckan. Jag har inte hittat den vägen sen dess och den jag körde med finns inte här längre, svårt att fråga var den är nånstans. Jag lär aldrig glömma den vägen. :)
 

Täppas

Guest
För många år sen var jag in på en riktigt slingrig väg nånstans kring Gnesta. Den var så otroligt kurvig att slingerbulten var rena raksträckan. Jag har inte hittat den vägen sen dess och den jag körde med finns inte här längre, svårt att fråga var den är nånstans. Jag lär aldrig glömma den vägen. :)

Sjunda vägen...
 

BMW R90s

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Apr 2003
Ort
Linköping
Hoj
BMW 1200GS
Nu har jag letat på google map efter din väg men den hittas ej!
Hur långt från Roslagstoppet på väg 280 ska man köra innan skyten Lännaby??
 

Chronic

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jun 2003
Ort
S T H L M
Hoj
Sålt alla....
För många år sen var jag in på en riktigt slingrig väg nånstans kring Gnesta. Den var så otroligt kurvig att slingerbulten var rena raksträckan. Jag har inte hittat den vägen sen dess och den jag körde med finns inte här längre, svårt att fråga var den är nånstans. Jag lär aldrig glömma den vägen. :)


Alla vägar runt Gnesta är kurviga.

två bra förslag är från Gnesta mot Mariefred, samt från Gnesta mot Nyköping "bakvägen"
 

Thorped

Gudomlig sporthojare
Gick med
8 Jun 2007
Ort
Göteborg
Hoj
Triumph Tiger 955i
Har ni kört Slingerbulten, den är inte alls så rolig som det låter.
 

MrsZ

Anpassar farten efter omständigheterna
Gick med
30 Nov 2011
Ort
hos maken
Hoj
Ducati 900SS
För många år sen var jag in på en riktigt slingrig väg nånstans kring Gnesta. Den var så otroligt kurvig att slingerbulten var rena raksträckan. Jag har inte hittat den vägen sen dess och den jag körde med finns inte här längre, svårt att fråga var den är nånstans. Jag lär aldrig glömma den vägen. :)

Skulle kunna vara vägen mellan Blacksta och Björnlunda Den är väldigt slingrig och hyfsat nära Gnesta. :tummenupp
 

Whiskey

Medlem
Gick med
23 Mar 2011
Ort
Västerhaninge
Hoj
Brittisk Trepip, Österikiskt äventyrsmonster
För många år sen var jag in på en riktigt slingrig väg nånstans kring Gnesta. Den var så otroligt kurvig att slingerbulten var rena raksträckan. Jag har inte hittat den vägen sen dess och den jag körde med finns inte här längre, svårt att fråga var den är nånstans. Jag lär aldrig glömma den vägen. :)

https://goo.gl/maps/bjKyDrJsvHR2

Kanske den här?
Ser inte mycket ut på kartan, men har kört där 2 ggr nu och det är riktigt fint!
 

falco_tuna

Medlem
Gick med
9 Jul 2011
Ort
Eskilstuna/Mariefred
Hoj
Aprilia Falco -00(såld), GSX-R 1000 K5 Räser Edition, Tuono V4 1100RR -15
Ja jäklar, och med en sjö längs med. Måste vara den. Tack! :)

Eftersom denna ligger i mina hemtrakter så kan jag ju göra en lägesrapport, eftersom jag kör den rätt ofta. Eller ja, beroende på skicket som råkar vara för året...

Det jag kan säga är att ta det lugnt, speciellt halvan mellan sjön och järnavägen. Tjälskott och risig beläggning.
 

Coola Ola

Progressiv klassicist
Gick med
10 Nov 2006
Ort
I verkligheten, idag
Hoj
Hembygge, SuperSport 950S
Nu har jag letat på google map efter din väg men den hittas ej!
Hur långt från Roslagstoppet på väg 280 ska man köra innan skyten Lännaby??

Tror han menar Lännavägen. Nästan hela vägen fram till där Gamla Norrtäljevägen möter väg 77, men går ju enklare att bara söka på Lännavägen...

-edit- ser ju lovande ut...

9_BDAB2_C7-0853-489_F-_B814-6801_C202588_D.png
 
Last edited:

Jim_J

Ny medlem
Gick med
23 Apr 2017
Ort
Norrtälje
Hoj
Triumph Speedmaster 2006, Striple RX 2016
Brukar åka den vägen varje gång jag ska till Norrtälje, blir bara en "liten" omväg då jag bor i hysingsvik :D
 

Jim_J

Ny medlem
Gick med
23 Apr 2017
Ort
Norrtälje
Hoj
Triumph Speedmaster 2006, Striple RX 2016
Finns för övrigt några väldigt fina liknande vägar med lite bättre beläggning runt söderbykarl mot roslagsbro. Mycket kurvor, och även en del långkurvor där man kan vrida på lite
 

Daza

Ny medlem
Gick med
21 May 2012
Ort
Norrtälje
Hoj
-Husqvarna 701 Supermoto 2018
Jag åker en del i Norrtälje, PMa gärna om det är någon som är ute och åker själv. Jävla trist med så lite hojåkare härikring...
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top