Söker Triumph-aukt. verkstad nära Stockholm

Halvdampis

Medlem
Gick med
30 Mar 2013
Ort
Stockholm
Hoj
TV4 Fact. -17
Har de fått snurr på bitarna igen nu alltså? Tanken var att de skulle få sköta vårservicen åt mig men de gick helt plötsligt inte att få tag på via mail när det väl var dags så då brann det inne och så körde jag hos Johan istället.

Dessutom skulle Motostop hämta och lämna en bekants hoj som inte hade möjlighet att köra till verkstaden för service på egen hand, och där misslyckades de fatalt genom att boka tid och inte dyka upp för upphämtning två (2!) gånger på raken. Han fick vackert ta ledigt två dagar och stå och vänta en halvtimme i nollgradig snålblåst på en skåpbil som aldrig dök upp, utan att de ens svarade på telefon och förklarade vart de hade tagit vägen. Kan ju inte påstå att han tänker serva sin hoj där igen.

De skötte sig fläckfritt när de bytte däcken åt mig förra året men med tanke på mina erfarenheter av dem nu i våras så får de nog jobba lite mer för att återfå någon form av förtroende.

Snurr vet jag inte, har bara haft med dom att göra när dom jobbade på Hojcenter mellan 2013-2015.
Är det som du säger att dom fakkat upp enligt ovan så är det tragiskt.

Det är då märkligt att det ska vara så Jä.... svårt att ta ansvar och leverera bra kundservice inom mc yrket.
Faan kanske öppna något själv o chefa upp pjobajk, ava mm.
 
Last edited:

Old Badger

SportHojsentusiast
Gick med
12 Aug 2009
Ort
Utanför Sötälje
Hoj
Engelska sporthojar
Det är då märkligt att det ska vara så Jä.... svårt att ta ansvar och leverera bra kundservice inom mc yrket.
Faan kanske öppna något själv o chefa upp pjobajk, ava mm.

Under förutsättning att du saknar branscherfarenhet, ett krav för chefer nuförtiden, och anställer butikspersonal som jobbat på ICA så ska det nog gå bra!! :)
 

jP

Fuckyousnabb
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stan
Hoj
KTM1290, Daytona 675, Yamma, etc..
Haha, ytterligare några som tröttnat på Triumph Sverige, de verkar opoulära precis överallt, även hört åf som inte precis är imponerade av dom. Kan ju också förklara att åf ledet har minskat i Sverige.

http://www.pn-trading.se/KONKURSAUKTIONMC/triumphgaranti.aspx

"Därför har vi beslutat ta det ansvar som Triumph Sverige vägrar ta och tillsammans med Autoconcept valt att teckna en MC garanti (Guld+) som gäller i 2 år som även erbjuder Key Protect (nyckelförsäkring vid borttappad nyckel) och Road assist (vägassistans).

Vi har även pratat med Probike (Triumph återförsäljare) som erbjudit sig att registrera in motorcyklarna i garantisystemet för en kostnad om 5000 SEK ink. moms.
Vill ni själva gå direkt till Probike så drar vi av 3000 sek på köpeskillingen vid köp.

Vi beklagar således detta och hoppas era erfarenheter av Triumph Sverige blir bättre än våra har varit."

"Snällt" av Probike också att knacka in ramnumren i Triumphs webbformulär mot en serviceavgift á 5000 SEK hojen :brynad
 

perhu

Medlem
Gick med
11 Mar 2004
Ort
Upplands Väsby
Hoj
Speed Triple R & Versys 650
Vad har hänt sen sist? Vilken är bästa Triumph verkstaden inom en timme färd från Sthlm?
 

sebbe_e

Ny medlem
Gick med
10 May 2019
Ort
Solna
Hoj
KTM 1190 Adventure R 2014, KTM250 EXC-f 2015, Yamaha SR500 1978
Också väldigt nyfiken! Fick tillbaka min hoj trån probike här om dagen, 13,5 timma har dom specat på fakturan för däckbyte!!:huvet plus kostnaden för själva däcken.
Kör hellre hojen flera timmar från sthlm för att lämna in den på vettig och bra verkstad med bra kundservice.
 
Last edited:

jP

Fuckyousnabb
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stan
Hoj
KTM1290, Daytona 675, Yamma, etc..
Också väldigt nyfiken! Fick tillbaka min hoj trån probike här om dagen, 13,5 timma har dom specat på fakturan för däckbyte!!:huvet plus kostnaden för själva däcken.
Kör hellre hojen flera timmar från sthlm för att lämna in den på vettig och bra verkstad med bra kundservice.

De menar säkert 13,5 tidsenheter, står det verkligen timmar? Men nej, är inte heller sugen att använda de för service.
 

Apis

Medlem
Gick med
9 Feb 2012
Ort
Stockholm
Hoj
Hamamatsu
Får min splirrans nya alldeles i närtid - bor i Stockholm. 100-milen kommer att bokas på Lingvalls i Gävle, för mig alldeles klart att åka dit för att få det riktigt gjort och stämpeln.
 

sebbe_e

Ny medlem
Gick med
10 May 2019
Ort
Solna
Hoj
KTM 1190 Adventure R 2014, KTM250 EXC-f 2015, Yamaha SR500 1978
De menar säkert 13,5 tidsenheter, står det verkligen timmar? Men nej, är inte heller sugen att använda de för service.

Jo det var det :hihi
Men det var verkligen inte tydlig faktura
 

perhu

Medlem
Gick med
11 Mar 2004
Ort
Upplands Väsby
Hoj
Speed Triple R & Versys 650
Halloj! Finns det någon vettig Stockholmsverkstad nu? Behöver en ventilkoll på min Speed Triple.
 

jP

Fuckyousnabb
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stan
Hoj
KTM1290, Daytona 675, Yamma, etc..
Halloj! Finns det någon vettig Stockholmsverkstad nu? Behöver en ventilkoll på min Speed Triple.

Nope, ingen. Bara Probike Norr, blev bevisligen inget av Probike Syd i år som det var snack om 2018.
 

Old Badger

SportHojsentusiast
Gick med
12 Aug 2009
Ort
Utanför Sötälje
Hoj
Engelska sporthojar
Vad har hänt sen sist? Vilken är bästa Triumph verkstaden inom en timme färd från Sthlm?


Pratade med Triumph på mässan och de jobbar på det...

Halloj! Finns det någon vettig Stockholmsverkstad nu? Behöver en ventilkoll på min Speed Triple.

Helt ofattbart hur Triumph verkar hantera detta!

Ja, det verkar inte finnas något större intresse att ha en bra firma som tar hand om de motorcyklar de sålt. Nu sköter jag mina motorcyklar själv och något nytt tänker jag inte köpa så för mig är inte problemet så stort.

Triumph..? Är det inte du som ska hantera att din hoj behöver service? http://www.tomccsweden.se/handlare-verkstader

Nu använderr jag gammaldags svenska och för mig betyder nedanstående att det är de Handlare, av motorcyklar och reservdelar, som ansvarar för att informationen om dessa handlare är korrekt. Nu är jag inte aktiv i klubben men kan gissa att det är för att klubben inte ska behöva står för eventuella fel i listan. :va

Handlare – motorcyklar och reservdelar
Denna lista är en service till alla som kör Triumph.
Handlare, återförsäljare och verkstäder är fristående från Triumph Owners Motorcycle Club och ansvarar själva för att informationen är korrekt.

http://www.tomccsweden.se/handlare-verkstader

Hur många av de där låg i Stockholm? Kände på rak arm att långt ifrån alla dom där är auktoriserade dessutom..

Listan på Triumph Återförsäljare Och Verkstäder upppdaterad 2018-03-20.
http://www.tomccsweden.se/handlare-verkstader

Sedan är TOMCC inte enbart för nya Triumph med ägare som inte kan skruva själv...

Detta är klubben för Dig som gillar att köra Triumph, Du är välkommen oavsett om Du kör en nyare från Hinckley, en äldre Meriden-klassiker, en ombyggd Traja eller om Du kanske bara har ett brinnande intresse för engelska mc.
http://www.tomccsweden.se/about
 

jP

Fuckyousnabb
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stan
Hoj
KTM1290, Daytona 675, Yamma, etc..
Sedan är TOMCC inte enbart för nya Triumph med ägare som inte kan skruva själv...

Lite osäker på vad ni vill ha sagt med den där länken ärligt talat. Enligt Triumph officiellt så är det bara Probike Norr som finns som auktoriserad verkstad för stunden i Stockholm.

Sen att TOMCC nämner åf/verkstäder i Mönsterås, Särö, Löddeköping, Gävle osv hjälper oss 08-or föga, se tråd-rubriken.
 

Old Badger

SportHojsentusiast
Gick med
12 Aug 2009
Ort
Utanför Sötälje
Hoj
Engelska sporthojar
Lite osäker på vad ni vill ha sagt med den där länken ärligt talat. Enligt Triumph officiellt så är det bara Probike Norr som finns som auktoriserad verkstad för stunden i Stockholm.

Sen att TOMCC nämner åf/verkstäder i Mönsterås, Särö, Löddeköping, Gävle osv hjälper oss 08-or föga, se tråd-rubriken.

Ni? Jag kan bara tala för mig själv och jag har aldrig använt den sidan för att hitta en verkstad. Att sidan dessutom inte är uppdaterad sedan mars 2018 borde även det ge en ledtråd...

Jag ber om ursäkt att jag inte kan hjälpa dig att hitta en verkstad när nu trådämnet är just det... :(
 
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top