Söker Triumph-aukt. verkstad nära Stockholm

jP

Fuckyousnabb
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stan
Hoj
KTM1290, Daytona 675, Yamma, etc..
Vilka auktoriserade Triumph-verkstäder ligger närmast Stockholm bortsett från Probike Norr?

Enligt Triumphs(numera nordiska) hemsida, verkar inte längre finnas en specifikt för Sverige, så hittar jag bara handlare i Gävle och Kalmar.

Bara jag som förresten tycker Triumph i Sverige verkar gått ner sig de senaste två åren?
 

jP

Fuckyousnabb
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stan
Hoj
KTM1290, Daytona 675, Yamma, etc..
Även jag har samma känsla ang antalet butiker/verkstäder.
Men kolla med den jag fick tips om på södra sidan: Johan på http://mcverkstaden.se/page002.html.
Han kändes kompetent tyckte jag. :)

Ja han kommer få göra en massa ströjobb på mina hojar om han vill/har tid, ligger åtm väldigt bra till för min del.

Men nu i detta fallet är det en tusenmilaservice av en "ny" hoj så då vill jag att verkstaden ska vara auktoriserad och sätta in dyr stämpel i fin-boken.
 

Str3 R

Guest
Men nu i detta fallet är det en tusenmilaservice av en "ny" hoj så då vill jag att verkstaden ska vara auktoriserad och sätta in dyr stämpel i fin-boken.

Förstår tanken, är likadan själv men då har du Probike i norr, nästa är väl Uppsala. Får passa på att nämna att Probike i norr inte ens har återkopplat till mig så de går bort direkt för min del.

Lycka till!




STR3 R | Nina :)
 
Last edited:

Medellin

Medlem
Gick med
5 May 2011
Ort
Stockholm
Hoj
Aprilia Tuono 1100 Factory
Som Str3 nämner finns Lelles i Uppsala, som ska vara auktoriserade för Triumph.
 

Old Badger

SportHojsentusiast
Gick med
12 Aug 2009
Ort
Utanför Sötälje
Hoj
Engelska sporthojar
Ja han kommer få göra en massa ströjobb på mina hojar om han vill/har tid, ligger åtm väldigt bra till för min del.

Men nu i detta fallet är det en tusenmilaservice av en "ny" hoj så då vill jag att verkstaden ska vara auktoriserad och sätta in dyr stämpel i fin-boken.

Det måste inte vara utfört av en "auktoriserad" verkstad men måste vara fackmannamässigt utfört. Jag har svårt att tro att Triumph har åsikter om Johans jobb som annat än just det. :)

Men Triumph har haft både bra och dåligt folk anställda så hundra kan man inte vara. :D
För min del föredrar jag en stämpel från en verkstad som gjort ett bra jobb. :hej
 

Ballistic

Medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Thrux R
Just nu är det tyvärr lite körigt att äga Triumph i Stockholmsområdet om man är i behov av en aukt. verkstad och inte är ett stort fan av Probike. Oklart hur Triumph tänkte när de gjorde sig av med Hojcenter då min kontakt med dem funkade hur bra som helst så jag hade gärna sett att de fått vara kvar, men man kan ju hoppas att de hade goda anledningar till sitt beslut som vi inte känner till för det känns inte som att det blivit en förbättring för oss Triumphägare direkt.

Som nämnt ovan så behöver det inte vara en aukt. verkstad som gör jobbet för att garantin ska gälla, så länge det görs fackmannamässigt, men det är ju större chans att en aukt. verkstad har tillgång till den senaste mjukvaran om något behöver uppdateras osv. Om det inte är något problem så rekommenderar jag definitivt Johan då han vet vad han pysslar med och dessutom kan det där med kundbemötande. :tummenupp
 

L. Mäkinen

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2016
Ort
Örsundsbro
Hoj
Yamaha MT09 -21, Honda CBR1000F - 87, avverkat: olika
Det var väl Hojcenter som gjorde sig av med sig själva, dvs konkurs?
 

jP

Fuckyousnabb
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stan
Hoj
KTM1290, Daytona 675, Yamma, etc..
De första stämplarna på en ny hoj kan ha en stor betydelse vid försäljning. Vill man ha en stämplar från en enmansfirma eller en etablerad auktoriserad firma när man köper en hoj? Jag vet vad jag skulle föredra i varje fall och är därför noga med vart jag lämnar in mina nya hojar inledningsvis. Sen när de gjort ett par år och en massa mil då servar jag dom i stort sett själv.

Ja vad jag har hört så gick Hojcenter i konkurs själv, därefter blev Triumph tvungna att snabbt hitta en ersättare (Probike Norr). Surt som faen bara att de inte kunde få med även Probike Syd.
 

Ballistic

Medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Thrux R
Det var väl Hojcenter som gjorde sig av med sig själva, dvs konkurs?

Såvitt jag kan minnas från Hojcenters facebookinlägg som förklarade läget så hade de inte möjlighet att fortsätta efter att Triumph avbröt samarbetet. Sen har jag inte gjort någon grundligare analys om det var hönan eller ägget som kom först och det är ju inte omöjligt att Hojcenter ville visa den fördelaktiga sidan av myntet och inte skylta med att det var de själva som ställde till det, så det du skriver kan mycket väl stämma. Oavsett vilket så blev ju resultatet detsamma, dvs kasst för oss.

De första stämplarna på en ny hoj kan ha en stor betydelse vid försäljning. Vill man ha en stämplar från en enmansfirma eller en etablerad auktoriserad firma när man köper en hoj? Jag vet vad jag skulle föredra i varje fall och är därför noga med vart jag lämnar in mina nya hojar inledningsvis. Sen när de gjort ett par år och en massa mil då servar jag dom i stort sett själv.

Du har helt klart en poäng där och jag hade samma inställning när jag hade garantin kvar på min hoj, men då hade jag samtidigt turen att ha Hojcenter Syd på lagom avstånd så att det var en non-issue. Även om just Johans stämplar visar att jobbet är bra gjort så kan nog Probike-stämplar stå högre i kurs för en oinsatt så det är ju upp till var och en.
 

Twintorsk

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Apr 2011
Ort
Göteborg
Hoj
2004 Triumph Thruxton
Triumph verkar nästan lika självmordsbenägna som på meriden tiden.. mängder av handlare både i usa och här har avslutat samarbetet med triumph pga orimliga krav från triumphs sida. Tror dom har glömt att dom lever på att sälja motorcyklar?
 

Str3 R

Guest
Kontaktade huvudkontoret nyligen och ställde lite frågor. Det ska komma en aukt verkstad på södra sidan (jag gissar ProBike Syd) till säsongen 2019.
Märkesförsäkringen hos LF sades upp av huvudkontoret och fr o m 1/7 samarbetar de med Svedea.
Lelles i Uppsala har mycket rktkigt slutat med Triumph.

Så tills säsongen 2019 är det ProBike Norr som servar Triumph mc, annars Johan om man inte har garanti kvar skulle jag sammanfatta det hela. :)
 

Jim_J

Ny medlem
Gick med
23 Apr 2017
Ort
Norrtälje
Hoj
Triumph Speedmaster 2006, Striple RX 2016
Lelles stämplar måste ju vara lika mycket "värda" fortfarande då verkstaden har aktuella utbildningar osv? Jag köpte iaf en ny triumph hos dem för en månad sedan, och de har även utfört första servicen på hojen. Har väldigt svårt att tänka mig att Triumph skulle sparka bakut i ett garantiärende av den anledningen?
 

jP

Fuckyousnabb
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stan
Hoj
KTM1290, Daytona 675, Yamma, etc..
Lelles stämplar måste ju vara lika mycket "värda" fortfarande då verkstaden har aktuella utbildningar osv? Jag köpte iaf en ny triumph hos dem för en månad sedan, och de har även utfört första servicen på hojen. Har väldigt svårt att tänka mig att Triumph skulle sparka bakut i ett garantiärende av den anledningen?

Varför skulle de ha aktuella utbildningar när de inte sålt Triumph sedan 2016? (lite osäker på året). Får de ens de senaste firmware-uppdateringarna från Triumph och liknande för årets modeller.
 

jP

Fuckyousnabb
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stan
Hoj
KTM1290, Daytona 675, Yamma, etc..
Kontaktade huvudkontoret nyligen och ställde lite frågor. Det ska komma en aukt verkstad på södra sidan (jag gissar ProBike Syd) till säsongen 2019.
Märkesförsäkringen hos LF sades upp av huvudkontoret och fr o m 1/7 samarbetar de med Svedea.
Lelles i Uppsala har mycket rktkigt slutat med Triumph.

Så tills säsongen 2019 är det ProBike Norr som servar Triumph mc, annars Johan om man inte har garanti kvar skulle jag sammanfatta det hela. :)

+10 för den sammanfattningen, det var redigt gjort!
 

Jim_J

Ny medlem
Gick med
23 Apr 2017
Ort
Norrtälje
Hoj
Triumph Speedmaster 2006, Striple RX 2016
Ifjol hade de iaf de nya modellerna, så jag tror att det är ganska nytt att de slutat med triumph? Men det bästa är väl att ringa och fråga dem, men det var iaf så jag uppfattade det när jag frågade dem. Jag köpte min -16 där för en månad sedan, och när vi skulle fixa med papperen så var den skriven på triumph sverige. Hur det är med nyare modeller har jag ingen aning om, men jag kommer fortsätta serva min på Lelles då väntetiden var minst sagt rimlig.
Och som sagt så skulle jag ha väldigt svårt att tänka mig att det skulle bli strul med garanti? De lade även in arrowmappen åt mig, men det är ju som sagt en gammal modell.

Varför skulle de ha aktuella utbildningar när de inte sålt Triumph sedan 2016? (lite osäker på året). Får de ens de senaste firmware-uppdateringarna från Triumph och liknande för årets modeller.
 

Halvdampis

Medlem
Gick med
30 Mar 2013
Ort
Stockholm
Hoj
TV4 Fact. -17
Tyvärr är nog inte Motostop i Nacka auktoriserade men i värsta fall kanske dom kan hjälpa dig.
Den ena ägaren är N. som jobbade som mek. hos Hojcenter innan 2015.
Tror även den andra gamla meken F. från Hojcenter Håller till där, inte riktigt säker.

Det var dom 2 som skötte om min gamla trajja.

Hade nog själv ändå velat ha en aukt. stämpel men som trajja ägare idag i Stockholm är det inte lätt.
 

Ballistic

Medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Thrux R
Tyvärr är nog inte Motostop i Nacka auktoriserade men i värsta fall kanske dom kan hjälpa dig.
Den ena ägaren är N. som jobbade som mek. hos Hojcenter innan 2015.
Tror även den andra gamla meken F. från Hojcenter Håller till där, inte riktigt säker.

Det var dom 2 som skötte om min gamla trajja.

Hade nog själv ändå velat ha en aukt. stämpel men som trajja ägare idag i Stockholm är det inte lätt.

Har de fått snurr på bitarna igen nu alltså? Tanken var att de skulle få sköta vårservicen åt mig men de gick helt plötsligt inte att få tag på via mail när det väl var dags så då brann det inne och så körde jag hos Johan istället.

Dessutom skulle Motostop hämta och lämna en bekants hoj som inte hade möjlighet att köra till verkstaden för service på egen hand, och där misslyckades de fatalt genom att boka tid och inte dyka upp för upphämtning två (2!) gånger på raken. Han fick vackert ta ledigt två dagar och stå och vänta en halvtimme i nollgradig snålblåst på en skåpbil som aldrig dök upp, utan att de ens svarade på telefon och förklarade vart de hade tagit vägen. Kan ju inte påstå att han tänker serva sin hoj där igen.

De skötte sig fläckfritt när de bytte däcken åt mig förra året men med tanke på mina erfarenheter av dem nu i våras så får de nog jobba lite mer för att återfå någon form av förtroende.
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top