Lelleträffen???

RookieM

Alltid samma hypemode, tillbaka i din iphone
Gick med
1 Jun 2014
Ort
Stenungsund
Hoj
Nippon Power baby!
Finns lelleträffen kvar i någon form?
Har bara via hörsägen fått reda på att det var en riktigt rolig träff med alla typer av hojar & folk.

Eller hur var det ni som var där?

Bike week kanske är det närmsta som finns idag om man inte åker custom?
Vill tro att man inte måste ha fransbyxor,ä och en virago 1100 bara för att passa in på någon form av hojfestival...

Eller är gata/sport-folket inte i lika stort behov av festival-häng?
 

laidback

En fin avföring är bästa huvudkudden!
Gick med
19 Dec 2010
Ort
Nyköping
Hoj
En massa röd-vita, nu med blå inslag. Går även att skymta något helrött.
Lelleträffen... Dit åkte man för fyra dagars missbruk så till den milda grad att stället på hemvägen kändes som det satt bak-och-fram. Men konstigt nog såg man fram emot det varje år?! :fyllisar
 

t-rex

Bäst!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
KTM 690 SMC-R
Ahhh...

Det var en hyffsat episk bankörning på Gotland ring som anordnades av (tror jag) Lelleträffen... -05? Alla som ville fick köra. Hur mycket folk som helst, alla var bakfulla eller fortfarande svagt berusade från dagen innan, varvtiderna var väl höga 5.xx. Det slutade med att de flesta blev omkörda av en lirare på HD och kom inte tillbaka efter första passet.
 

3 cl

Glöm dina bekymmer,i morgon kommer nya
Gick med
21 Jul 2007
Ort
Svenshögen
Hoj
Speedtriple-03. Laverda 1000-77 +1/2 -80. Husqvarna TE250-06. Monark flaka med diskbrakes. Plastmoppe.+ev gammal britt.
Lelleträffen var bra på sin tid. Alla möjliga hojsorter å roligt folk. Minns en efterfest i NPC:s tält. Olika bränslen????.Sen blir minnet suddigt. Måste ha vart runt 83-85 nångång.:crash
 

Hixman

Gudomlig sporthojare
Gick med
14 Feb 2015
Ort
Göteborg
Hoj
Ducati Multistrada V4 Rally-23
På era anekdoter låter det som att den borde ha hetat Fylleträffen:fyllisar
 

RookieM

Alltid samma hypemode, tillbaka i din iphone
Gick med
1 Jun 2014
Ort
Stenungsund
Hoj
Nippon Power baby!
Det verkar ju ha vart heeeelt fantastiskt!
Jag tillhör generationen som fick uppleva Hultsfredsfestivalen i sin final form innan den stendog.
Jag kanske inte vill tillbaka dit med allt vad det innebar, men tältfestival med likasinnade borde kunna upplevas och uppskattas även om man passerat 25.
 

Twintorsk

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Apr 2011
Ort
Göteborg
Hoj
2004 Triumph Thruxton
Det verkar ju ha vart heeeelt fantastiskt!
Jag tillhör generationen som fick uppleva Hultsfredsfestivalen i sin final form innan den stendog.
Jag kanske inte vill tillbaka dit med allt vad det innebar, men tältfestival med likasinnade borde kunna upplevas och uppskattas även om man passerat 25.
Man blir ju bara gruppvåldtagen på festival numera.
 

RookieM

Alltid samma hypemode, tillbaka i din iphone
Gick med
1 Jun 2014
Ort
Stenungsund
Hoj
Nippon Power baby!
Njaa, som snubbe blir du sällan våldtagen, det behöver ni nog inte vara oroliga för.

Haha, jag skulle känna mig lika malplacerad på hojrock som jag brukar göra på Stora Höga-träffarna.
Varken den kulturen eller musiken tilltalar mig överhuvudtaget.
 

Ägge

Tutlurad
Gick med
31 Jan 2010
Ort
Vindö - Stockholm
Hoj
Bmw 850 adv
Ja det är förjävla trist lelleveckan är slut... Jag var där en del då vi har landställe på ön. Och helvete vilka minnen man har från den veckan.

Vem ska man tillbedja för att den veckan ska återuppstå? :fyllisar
 

RookieM

Alltid samma hypemode, tillbaka i din iphone
Gick med
1 Jun 2014
Ort
Stenungsund
Hoj
Nippon Power baby!
Kan inte någon driftig sate med obegränsad tid & energi väcka den igen? Vad gjorde att den gick i stöpet?
Köpte en biljetter till det, eller var det bara att dyka upp med ett tält på rätt vecka?
 

jpe70

Twinverkstan
Gick med
8 Sep 2003
Ort
Kapellgärdet
Hoj
Landets snabbaste TRX (det finns inte så många kvar)
Kan inte någon driftig sate med obegränsad tid & energi väcka den igen? Vad gjorde att den gick i stöpet?
Köpte en biljetter till det, eller var det bara att dyka upp med ett tält på rätt vecka?
Folk slutade komma så den gick inte ihop, plus att de som drev den tröttnade efter massor av år av både skoj och kämpande.

Man bokade plats, åtminstone de senaste åren.

Skickat från min G8441 via Tapatalk
 

MangeH

Gudomlig sporthojare
Gick med
18 Feb 2005
Ort
Oskarshamn
Hoj
Suzuki gsxr 1000 turbo -01, Suzuki Hayabusa -99.
Jag började min karriär på Lelleträffen 2004. Vi var ett gäng på 8 man som åkte dit. Till året efter var vi nog 30 pers från Oskarshamn. Dom började med Lelleträffen 1982 och 2014 var sista året. Då hade jag hunnit med att åka dit 9 ggr. Dom första gångerna jag var där började det på måndagen sen körde dom på hela veckan. Det var jippotävlingar, volleybollturnering, brännboll, provkörningar av hojar och massa annat skoj. Vissa kvällar var det liveband/trubadurer. Som mest var det mellan 1700-1800 pers på campingen och det var tält överallt och alla stugor var fullbokade. Man såg fram mot denna träffen typ från nyår och framåt... Helt jävla underbar träff och så mycket roliga minnen/minnesluckor och helt fantastiska människor. Man brukade ha med sig lite konstiga fordon som typ minimoto/minicrossar och tuffa runt på lite lagom berusad. Ett år köpte jag en permobil enbart till träffen. Man väcktes av burnouter och varvstopp morgon, middag och kväll. Vakterna kom snabbt som fan i sin golfbil. Men allt var med glimten i ögat. Så jävla tråkigt att den lades ner men på slutet var det cs 500 deltagare bara. Detta för att skolavslutningen flyttades och krockade med träffen....
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top