MV Agusta till Moto2 2019!

Alatalo

The Build Quality Police
Gick med
11 Jul 2010
Ort
Kalix
Hoj
YZF-R7
Jag tror tyvärr inte att MV Agusta har så stora resurser att de kan ta fram en fungerande Moto2-hoj med kort varsel. De människor hos MV Agusta som är involverade i design och konstruktion går att räkna på ena handens fingrar och jag tror inte att de kan släppa allt annat bara för att snabbt fixa fram en Moto2-hoj.

På grund av de däck som används i Moto2 så kräver ett Moto2-chassie en väldigt specifik styvhetsbalans. Denna avviker från en Supersporthoj och är inte väldans lätt att hitta utan en massa testande eller input från någon som verkligen varit involverad i Moto2.

Suter har däremot en stor erfarenhetsbank då de varit med i klassen sedan klassen startade. Jag är mest överraskad över att de går med på detta "re-branding" tjafs när två andra tillverkare redan sagt blankt nej...I och för sig, om bunten med sedlar är tillräckligt stor så...Det som blir mest spännande att se är väl om Suter anser att man kan lyckas med ett "MV-style" pinnstaket eller om det blir traditionell aluminiumram.
 
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top