Är det några som kör på Nationaldagen eller hur firar ni?

Ozziania

SuperSport är lite roligare
Gick med
18 Jul 2004
Ort
Långtbortistan
Hoj
Flertal
Bara för att det är så fantastiskt väder så blev det en nödtripp på morgonkvisten.
Orsak, jobbar eftermiddagsskift :)

Men alla lär ju inte jobba.

Hur firar du Nationaldagen?

20180606_124.2.jpg
 

lolrazz

Medlem
Gick med
13 Aug 2015
Ort
Växjö
Hoj
Suzuki GSXR 1000, 2011
Vi är ett gäng i Växjö på 6-7 pers som skall ut och köra iallafall!
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Väntar på att ungarna ska köras till sina kompisar och kalas sen ska hojen rastas. :fakta
 

Corepax1290

Ny medlem
Gick med
27 May 2017
Ort
Lindome
Hoj
KTM 690 Duke 2016 Såld, KTM 1290 SuperDuke R 2017 Såld. Harley Davidson Dyna Lowrider S 2017
Har jour, ingen hoj för mej :näsblod Går av jouren imon = (om det är väder) en jävla tur på hojen sen gin :faktaä
 

BrooklynS

Buy quality, cry once
Gick med
26 Mar 2014
Ort
Luleå
Hoj
Bara fräna hojar
Klart man tjöör på nacho nal dagen!

ffc42c4815abcf29b7ea8d377833bd62.jpg


06aeee98e406f056c1577a00a9a4578e.jpg



Buy quality, cry once
 

iNK

Stolt dalmas, Stolt Moring
Gick med
7 May 2016
Ort
Orsa
Hoj
Z900 ABS -18 Acra
Blev en tur på 20-25mil med damen ????
 

jpe70

Twinverkstan
Gick med
8 Sep 2003
Ort
Kapellgärdet
Hoj
Landets snabbaste TRX (det finns inte så många kvar)
Räknas det att man lastat hojen i racebussen och skjutsat den genom stan?

Skickat från min G8441 via Tapatalk
 

DampKid

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Oct 2017
Ort
Kunglig huvudstad
Hoj
Många Hyndor
Tyvärr växte jag upp vid den knepiga tid i vår historia då flaggviftande var sååå ICKE och big no-no, som någonsin Eurovision song contest, QX-galan eller Håkan Juholts mustasch. Sånt sätter sina spår. Så nationaldagsfirande har lika svårt att få fäste som Kanelbullens dag i en teflonpanna. Med det sagt så uppskattar jag ändå de tappra försök som görs för att hålla liket vid liv, så jag lät busigt 321-kubik Skramlaha sjunga en stund på gården i morse...

PS Men jag såg att det stod en liten tapper skara vid Skogskyrkogården, nu på eftermiddagen, på väg mot Bulten, kan man väl gissa...?

Häjja Svärje! *klapp-klapp-klapp*
 

Adler

Sporthojsnörd
Gick med
25 Mar 2015
Ort
På landet
Hoj
1984 Suzuki GSX 400 FWS, ZZR 1100 1990
Dagen till ära provade jag Biltemas nya MC-underställ och blev inte ens svettig av att springa igång Sussi. Sen var det 3,5 mil inspirerad landsvägskörning till sjukhuset för att hälsa på en hjältinna i tonåren efter operation. På vägen hem blev det lite skogsstigar också för att undersöka eftersläckningen på en skogsbrand och lite tummen upp till brandmännen som spenderat sin helgdag i tjänst.
Med andra ord fick jag träffa just de underbara tjänstemän som håller detta land med all sin vikt på sina axlar och får det att snurra. Sjuksköterskor, läkare och brandmän.:Bugar Vi förstår inte hur beroende vi är av dem förrän de är borta i motsats till vad man kan säga om de politiker som snart fått de alla att gå i väggen och flyttat till privat sektor där saker funkar.:huvet

Hojen spann fint och stället funkade kalas. Det var som att glida i och ur stället med glidmedel och skohorn.
Ingen trafik, bara jag, hojen och vägen med ytterligare lite chickenstrips utsuddat. Inga nära-missar eller misstag från min sida. Rullade förbi snuten precis efter att ha varvat ner och börjat "söndagsåka" i stan. Flyt.

"Saw the police and they rolled right passed me...Today was a good day"
 

lolrazz

Medlem
Gick med
13 Aug 2015
Ort
Växjö
Hoj
Suzuki GSXR 1000, 2011
Vi blev 7 stycken som åkte ut tillslut! Var kul och bra väder i Växjö, ca 20 grader så inte för varmt. Dock gick det ganska snabbt för denna resa att inte bli lika kul då en av kompisarna åkte på en sten i en snäv kurva som fick han att lägga hojen.

Tur att han blev oskadd då det är säkert 4-5 meter stup på vid kurvan. Hojen blev dock mos. :(

Hoppas det gick bättre för er andra :näsblod

IMG_20180606_143550.jpg
 
Last edited:

Anca

Sporthojsnörd
Gick med
26 May 2013
Ort
Nacka
Hoj
Kawasaki Z1000SX -2019
Vi blev 7 stycken som åkte ut tillslut! Var kul och bra väder i Växjö, ca 20 grader så inte för varmt. Dock gick det ganska snabbt för denna resa att inte bli lika kul då en av kompisarna åkte på en sten i en snäv kurva som fick han att lägga hojen.

Tur att han blev oskadd då det är säkert 4-5 meter stup på vid kurvan. Hojen blev dock mos. :(

Hoppas det gick bättre för er andra :näsblod

IMG_20180606_143550.jpg

Fy tusan, skönt att det gick bra med föraren i alla fall. Sånt där sätter lite sordin på resten av turen, men som sagt, skönt att det bara var materialskador. Ni verkar ju vara vettigt klädda, det är en bra grund för att slippa skada sig. Sedan behövs bara lite tur också så man inte fastnar i ett räcke eller träffar något uppstickande föremål någonstans. Men har man inte ens bra klädsel och skydd behöver man en hel skottkärra med tur när man vurpar.
 

lolrazz

Medlem
Gick med
13 Aug 2015
Ort
Växjö
Hoj
Suzuki GSXR 1000, 2011
Fy tusan, skönt att det gick bra med föraren i alla fall. Sånt där sätter lite sordin på resten av turen, men som sagt, skönt att det bara var materialskador. Ni verkar ju vara vettigt klädda, det är en bra grund för att slippa skada sig. Sedan behövs bara lite tur också så man inte fastnar i ett räcke eller träffar något uppstickande föremål någonstans. Men har man inte ens bra klädsel och skydd behöver man en hel skottkärra med tur när man vurpar.

Ja precis, det är killen som ser en smula smutsig ut som nyss vurpat. Stället höll och inte ett märke, det som tog stryk var hjälmen. Bilden är inte så rättvis, det gick kanske i 50 och det ser ut som bara plast är sönder, men dessvärre är både tändningen och styret helt snett, säkert ramen lika så.

Men skönt att slippa personskador, det är det viktigaste.
 

kjellper

pousseur
Gick med
13 Sep 2011
Ort
Västerås
Hoj
Triumph Street Triple Rx -15, Kawasaki KLX230 -20
Kombinerade mina 2 hobbys skytte och MC-åkning. Tog hagelsprutan på ryggen och drog iväg på 2 deltävlingar i Gyttorp Cup efter varandra :)
 

illoco

Medlem
Gick med
6 Jun 2015
Ort
mitt i mellan
Hoj
suzuki gsx1428-82 honda vfr800-98 ducati st2-98 suzuki 1100 ef-86 kawasaki kxf250-18 kawasaki h2-72
åkte dragrace i vårgårda :banana
 

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Ort
Göteborg
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
Tog E6 ner från Gbg till Höganäs. Mycket trafik Gbg - Varberg men sedan lättade det. Hann dock testa de nya Brembo M4 bromsoken några ggr innan trafiken lättade. Och det kändes bra kunna bromsa ner GSX1300R med 2 fingrar fram och foten bak. :) Inbillning ?
I Höganäs födelsedagsfirande för särbons barnbarn, 3 år på Nationaldagen.
Det som hände sedan är mer intressant tycker jag.
Jag skall byta kanal på TVn och TVn dör 20:38. En kontroll med grannarna i huset visar att strömmen har gått för dom med. Och likadant runt omkring.
Särbon försöker ringa på mobilen till vänner i Lerberget 2 km bort. Det går inte att ringa.
Jag ringer en kollega i Jonstorp 10km från Höganäs. Det går inte att ringa. Skickar SMS om att strömmen gått i Höganäs och får svar att
Strömmen gått i Jonstorp med. Verkar vara hela Kullahalvön.
21:33 kommer ett SMS från Telia.
Välkommen till Danmark! Här surfar du, ringer skickar sms och mms .......
Det tog alltså mindre än 1 timme innan backupströmmen var slut i Telias mobilnät i Höganäs.......
Som jämförelse kom samma meddelande (inkoppling till mobilmast i Danmark) till särbons Telenor mobil inte förrän idag vid 14-tiden. Dvs Telenors backup i mobilnätet klarade 18 timmar innan strömmen var slut.

Strömmen kom tillbaka omkring 16-tiden så avbrottet varade 20 timmar.
(Ett första strömförsök vid 15-tiden dog efter några minuter.)
Affärerna i Höganäs var stängda under strömavbrottet och när ICA öppnade vid 16-tiden var det 50 % rabatt på många varor
fick jag höra nere på stan.
Positivt var att vattnet inte tog slut. Det fanns vatten i kran hela tiden.
Däremot upphörde fjärrvärmen. Så inget varmvatten. Om det berodde på distributionen upphörde eller på att husets fjärrvärmecentral / 3-vägsventilen som säkerhet stängde varmvattenporten vid strömavbrottet och bara släppte fram kallvatten som 3-vägsventilen ska göra vid strömavbrott vet jag ej.
 
Last edited:

Ozziania

SuperSport är lite roligare
Gick med
18 Jul 2004
Ort
Långtbortistan
Hoj
Flertal
Låter ju som att nationaldagen använts på ett bra sätt.
(Bättre än mitt, dvs jobba) :)

Skönt det gick bra för medåkaren Iolrazz, tråkig timing så här dags på säsongen :gråta

Kjellper...... oops, tur du inte har anlag för road rage :D

BrooklynS, skaaaaplig runda :tummenupp

Comeback... hyggligt aktiv dag :tummenupp
Vore man konspiratoriskt lagd skulle ju tanken att någon testar beredskapssystemet samt att kommunikation som kräver extern strömtillförsel blir tämligen värdelös kvikt nog, tur man har en gammal hoj som kanske är hyggligt EMP säker :D

om-krisen-eller-kriget-kommer.jpg
 
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top