Vad är det värsta yrke du kan tänka dig?

sportbike

ond
Personal
Gick med
1 Oct 2005
Ort
Sthlm
Hoj
avverkat 50+
Det finns ju en hel del typ av jobb som är mer eller mindre obehagliga.
Själv lagar jag ju bilar, det är stressigt, skitigt, tungt, kladdigt och otacksamt, slutade laga motorcyklar när jag inte fått en sommarsemester på 20 år.

Men, jag tittade på en dokumentär om narkotikasmuggling, och då främst sk 'swallowers'
dvs, smuggling invärtes.
Han eller hon som efter en body scan måste sitta och titta på en röv och vad den producerar, för att sedan tvätta resultatet för att kunna göra en rättssak av det hela måste ju vara en smula värre, eller?

Ska jag sluta gnälla på mitt jobb?
 

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Ort
S-holm, men med hjärtat i Hedesunda
Hoj
K1300S
Serviceyrken, tex kassan på mataffärer, kundtjänst eller ännu värre, servicedesk, jag skulle antagligen få frispel inom dagar och skrika DU! ÄR! FÖR! DUM! FÖR! ATT! HA! EN! <valfri sak>! ganska fort :mad:
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Likstädare verkar i allmänhet lite drygt som jobb. Tungt, luktar illa, sorgligt och kraftigt hälsovådliga kemikalier.
 

zopilote

I minoritet
Gick med
19 Jan 2004
Ort
Norrköping
Hoj
BMW G310GS 2021
Världskändis, om man nu kan kalla det för ett yrke... Fy f-n för att aldrig kunna göra någonting utan att bli bevakad och bedömd av massa puckon man inte känner.
Då föredrar jag att fortsätta i ett yrka där jag jobbar på tider när normala människor är lediga, hanterar trasiga kroppar, ledsna och arga människor och diverse kroppsvätskor på daglig basis :tummenupp
 

Josef

Blicken framför allt!
Gick med
20 Dec 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Kievskiy Mototsikletniy Zavod K750 -59, Enfield Taurus 325 diesel -00
Är det inte värre att vara den som smugglar?
Tullaren dör iaf inte omedelbart om paketet spricker och övriga delar av processen är inget vidare för någon part.

Personligen skulle jag nog hellre klättra i kranar eller sitta i helpdesk än att jobba på dagis men som tur är finns det andra som tycker annorlunda.
 

Zafiro

Sporthojsnörd
Gick med
21 Sep 2014
Ort
Kävlinge
Hoj
Yamaha Tracer9 GT - 2021
Obducent hade inte jag klarat av. Äckligt med blod och kroppsdelar.
 

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Ort
Bland buskar & träd
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Serviceyrken, tex kassan på mataffärer, kundtjänst eller ännu värre, servicedesk, jag skulle antagligen få frispel inom dagar och skrika DU! ÄR! FÖR! DUM! FÖR! ATT! HA! EN! <valfri sak>! ganska fort :mad:

Amen, fi faaan vad jobbigt det är att försöka vara trevlig med puckon som ger en skit varenda en dag.
Fast, iofs allt som man MÅSTE upp på morgonen för när man ligger och sover är en satans styggelse. :gnissla
 

steffe

"Mannen som talar med whisky"
Gick med
11 Jul 2009
Ort
Sigtuna
Hoj
-86 Suzuki GSX-R 750, -91 1100R
Alla djävla yrken där man måste vara drogfri och nykter :huvet




:hihi:rofl
 

Plast

Småvild
Gick med
8 Jun 2006
Ort
Rosvik
Hoj
Road glide special 2020. Tenere 700 2021 R1 2000 KTM 890 Adv
Valfritt jobb inom restaurang. Provad jobba i kök när jag var kring 20. Det var absolut ingenting för mig!
 

Portland

Sporthojsnörd
Gick med
17 Jun 2010
Ort
Nej.
Hoj
BMW R1200GS -16
Lärare
Fy fan
Dels har man ungjävlar runt sig hela tiden som inget fattar, sen har man lärare som kollegor.
Och jag hatar lärare.
Sen skall man ha kvartsamtal och utvecklingssamtal med föräldrar.
Föräldrar som aldrig fattar något.
Dessutom tror de alltid att just DERAS ungjävlar är smartare än Einstein och snällare än änglar.

Städa lik är fan ingenting, där slipper man ju prata med skiten man jobbar med.
 

MackeNo1

Varför slita på mer än ett hjul i taget?
Gick med
6 Mar 2003
Ort
200m söder om Dalälven
Hoj
KTM 1290 Super Duke R -18, Suzuki GSF 1200 Bandit -98 café racer projekt, Husqvarna FE 350 -14, PGO G-Max 150, Yamaha Beluga -92
Telefonsäljare, hur orkar man med att ringa 200 samtal och få 195 nej på en dag. För att sedan gå tillbaks till jobbet och fortsätta dagen därpå... :3freak
 

Knoddas

Gudomlig sporthojare
Gick med
10 Nov 2010
Hoj
Hypermutta
Telefonsäljare, hur orkar man med att ringa 200 samtal och få 195 nej på en dag. För att sedan gå tillbaks till jobbet och fortsätta dagen därpå... :3freak
Jobbade med det i en vecka när jag bodde utomlands, sen pallade jag inte mer, har svårt att komma på något yrke där man hade hatat sitt liv mer än just telefonförsäljare.
 

Klantbo

Ny medlem
Gick med
17 Aug 2004
Ort
hemma
Hoj
Triumph scrambler 1200 xe

I mast har jag jobbat ett par år, ett av dom bästa jobb jag haft. Höjden glömmer man, över 100m börjar det kännas overkligt, värre att kliva upp på en hög stege. Fika sittandes och dingla med benen på 300m är en upplevelse, speciellt om molnen/dimman är under sig. Mindre kul med 14h i konstant spöregn och piskande vind.

Polis skulle jag aldrig kunna tänka, fy fan för att hantera packat, stöddigt folk
 

Geten

"JesperN"
Gick med
8 Feb 2004
Ort
Tomelilla
Hoj
Triumph
Politiker. Mår så dåligt av att försöka ljuga...

När jag var 15-20år fanns där nog inget yrke jag inte kunde tänka mig, då var jag överlycklig bara jag hade ett jobb. Jobbade mycket extra som djurskötare, och fick som yngling ta alla skitjobben. Har bland annat vadat i skit för att hjälpa bonden laga utgödslingen medans han själv bara stod på kanten och pekade var jag skulle sticka ner händerna. Trots det var jag nöjd över att ha ett jobb.
Idag verkar ungdomarna mer kräsna. Arbetsmarknaden skriker efter arbetskraft samtidigt som ungdomarna säger sig sakna jobb. När man föreslår jobb så är det antingen för tråkigt eller så måste man börja för tidigt på morgonen :huvet
 
Nyheter
En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 &#8211;...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

&#8221;och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Top