Tjöpa pool.. en såndär liten

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
Köp en såndärna uppblåsbar då. Om den används så kan du ju investera i nåt bättre när den dagen kommer?
 
Gick med
29 Apr 2009
Ort
SUV country
Hoj
RD07A
Helt sant, försöker bara lista ut vilket som blir mest pang för pengarna... och minst jefla underhåll. Var en sköning på byggahus, kan inte såga utan att läsa, som hade haft pool i 30-40 år eller däromkring och var mer än less på skiten o rapa upp all missär som det innebar :) Kontentan av det hela blev ungefär att en liten oduglig bubbelkopp inte är sån dum idé i slutändan om målet är lite soft relax till minsta möjliga uppoffring underhållsvajs. Sen åker jag väl på att smälla upp trall elva ggr så stort som koppen för att hushållet ska vara nöjt, då är det tur att jag har mer verktyg o maskiner än vad jag vet vad jag ska göra av.

"Det kan vara bra att ha" vinner alltid poäng förr eller senare :smasha
 

erikn

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Jul 2013
Ort
Tumba
Hoj
Yamaha XJ 900 -85
Helt sant, försöker bara lista ut vilket som blir mest pang för pengarna... och minst jefla underhåll. Var en sköning på byggahus, kan inte såga utan att läsa, som hade haft pool i 30-40 år eller däromkring och var mer än less på skiten o rapa upp all missär som det innebar :) Kontentan av det hela blev ungefär att en liten oduglig bubbelkopp inte är sån dum idé i slutändan om målet är lite soft relax till minsta möjliga uppoffring underhållsvajs. Sen åker jag väl på att smälla upp trall elva ggr så stort som koppen för att hushållet ska vara nöjt, då är det tur att jag har mer verktyg o maskiner än vad jag vet vad jag ska göra av.

"Det kan vara bra att ha" vinner alltid poäng förr eller senare :smasha

Den sista devisen där kör jag också på, har massa verktyg som troligtvis inte kommer att slitas ut av överanvändning. Men bra att ha de gånger man ska göra just det.

Jag har storpool sedan 6 år, hänger rätt mycket på poolforum.se. Kan inte hålla med den du hänvisar till att det skulle vara så mycket jobb. För tillfället har jag en klorautomat (får plats massa klorpuckar i den, installeras i serie med flödet) men den är lite oprecis i sin dosering. Jag har köpt en minimaster begagnad som ska installeras någon gång (doserar flytande klor (desinfektion som även höjer pH) och syra (sänka pH)) men har egentligen inga problem så det brådskar inte. Har tak så dammsugning sker 3-4 gånger per år då taket håller borta det mesta av skräpet.

Ägnar mig åt att njuta av bad i ca 30 gradigt vatten.
 

piece

Stöddig
Gick med
29 Aug 2004
Ort
Närke
Hoj
Ducati 748
Här lallar vi runt med en större ovanmarks historia för att utröna om skiten används ordentligt innan vi plöjer ned 200k på nedgrävd riktig pool med pool tak osv...
 

erikn

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Jul 2013
Ort
Tumba
Hoj
Yamaha XJ 900 -85
Vad gäller storpool är värmepump en viktig komponent om det blir succé eller inte. Vi har vår inställd på 30 grader, de här varma dagarna kan det krypa upp till mellan 31-32 (värmepumpen står naturligtvis still då), men det är de kallare dagarna man blir varse hur poolvatten kyler. Första året började vi med 23 grader, höjdes snabbt till 27 för att året efter vara 30. Lagom temp i en pool.

Vår pool la vi ner ca 250' och gjorde det mesta arbetet själv. Man kan nog komma lite billigare undan, men poolsaker är prissatta som guldpläterad platina, värre än båtdelar.
 
Nyheter
En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Top