Ditt absoluta favoritmärke bland mc och varför?

Geten

"JesperN"
Gick med
8 Feb 2004
Ort
Tomelilla
Hoj
Triumph
Britten

Ett gäng kompisar som har för mycket tid och lite knasiga idéer, och lyckas på kort tid får fram en sån legendarisk motorcykel. Byggde motorcyklar för det var roligt, inte för att tjäna pengar.
Nummer två på listan blir nog svenska Highland.
 

Mr Moto

Nu i tvåtaktsträsket
Gick med
26 Jan 2005
Ort
Javisst
Hoj
RVF 400, NSR250 SP
Nä, går inte att bestämma sig. Är som ett barn i en godisaffär bara jag kollar på valfri sporthoj:kär
Av någon anledning äger jag dock bara Honda nu:confused:
 

Purple Haze

f d bootlegger
Gick med
2 Oct 2003
Ort
Borgholm, Öland
Hoj
2000 Yamaha XV 535, 1991 Yamaha TZR 125, 1982 Yamaha XJ 400
Snyggast oavsett prislapp - HD. I synnerhet moddade sådana. Mest praktisk för min ekonomi - Yamaha. :rodnar
 

MickeZX7R

Posör
Gick med
2 Jun 2015
Ort
Kalmar
Hoj
Bolt 950, CBR1000RR, ZX7R, 500W Bafang
Kawasaki. Fast bara ZX7R, ZX10R och H2R. Och helst gröna...

Motivering: Några av dem går så inihelvete och någon av dem ser skitfrän ut o låter brute :Bugar
 

He rik

----:)----
Gick med
8 Aug 2006
Ort
Karlstad
Hoj
rd 500-84 R6-08 DR350-95
Suzuki eftersom man är lite äldre och var lagom ung när RG500 kom, "alla" körde RD så den var lixom ny.
Sen Schwantz som hanterade suzukin som en moppe (och kastade den lika många gånger som en sån.. :D ) gjorde ju inte att man tyckte sämre om den!

Hade ju rm125 gt125 och en x4125 eller vad den nu hette..

Men, sen växte man tydligen upp och så fick det bli ett musikinstrument.....men en suka står ju och gömmer sig lite i ett förråd. :)
 

laidback

En fin avföring är bästa huvudkudden!
Gick med
19 Dec 2010
Ort
Nyköping
Hoj
En massa röd-vita, nu med blå inslag. Går även att skymta något helrött.
Yamaha logo black - kopia.jpg

Som nybliven tonåring var det nog Yamaha som först gjorde intryck på mig och då särskilt hojarna med höga framstänkor. IT, DT, TT och XT var hojarna jag drömde om, i princip dygnet runt.

Visst var också RD350, XJ550 och t.o.m. XJ750 (ja, den med customstyret!) med i dagdrömmarna men det var offroadhojarna som förekom mest frekvent. Vilka cyklar är det nu som finns kvar i huvudet såhär i vuxen ålder? Tja, det kan väl inte bli tydligare:
4072w.jpg

Till dessa kan också läggas två IT250 (som både Gubb-Lasse och Täppas varit inblandade i), en IT465 och nu senast en TT600. :)
 

Desmodeath

Medlem
Gick med
29 Aug 2016
Ort
Stockholm
Hoj
2006 Ducati Multistrada S DS. Tidigare: Ducati 900 SSie, Ducati 750 SS samt Suzuki DR 600 och Suzuki Dr 350.
Ducati. Varför nöja sig med second best? ;-)

Första hojen var en DR 600 i övergången till 90-talet. Kul med kick när man vägde 61 kilo... Första Ducati- minnet var en 900 SS som svängde av från Avenyn i Göteborg och gasade upp för en backe. Det ljudet etsade sig fast. Efter studier skulle jag köpa hoj innan jag blev återfallsknutte. Var inne på att börja med en Kawazaki Z 750 L (gillar det där kantiga 80-talet). Bläddrar i Motorbörsen och hittar en Ducati 750 SS -95. Hemma. :)

P
 

Mr Woland

Glenn
Gick med
14 Aug 2009
Ort
Göteborg
Hoj
R1250GSA
Ska jag välja ett så är det nog Ducati.

Hade jag inte varit en lång, fet, otränad medelålders man med dålig rygg och halvkassa knän hade jag nog köpt mig en Panigale.

Sen är jag svag för ett par andra märken också, Moto Guzzi har ju karaktär, en Honda VF1000R skall jag försöka äga nån gång.

Tyvärr(?) gör ju BMW lite för förnuftiga och funktionella hojar som råkar passa mig och hur jag vill använda hoj så det har blivit några sådana, men jag kan inte säga att jag hyser några direkt känslor för dom.
 

falco_tuna

Medlem
Gick med
9 Jul 2011
Ort
Eskilstuna/Mariefred
Hoj
Aprilia Falco -00(såld), GSX-R 1000 K5 Räser Edition, Tuono V4 1100RR -15
Jag har alltid gillat Yamaha, trots att jag inte haft en själv sedan 90-talet... Det är nåt med deras teknikbögeri som tilltalar mig innerligt. Sedan har det kanske en del att göra med att jag var grabb när Rainey och Lawson körde Yamma, men så är det väl med många.

Aprilia har blivit min passion på senare år dock, det är en under-dog från en liten by som heter Noale utanför Venedig som har vässat sina tänder i GP-världen. Hur kan man inte älska det? ;)
 

2Wheeldrive

Nu kör vi!
Gick med
9 Mar 2005
Ort
Avesta
Hoj
BMW 850 GSA Triumph T100 Bonneville
Mitt favoritmärke kommer alltid att vara Yamaha!
Varför?... Jag kommer aldrig att glömma när jag gick till den lokala handlaren och hämtade min splitternya Yamaha DT50 (rödvit såklart) det var så allting började för mig:tummenupp
 

laidback

En fin avföring är bästa huvudkudden!
Gick med
19 Dec 2010
Ort
Nyköping
Hoj
En massa röd-vita, nu med blå inslag. Går även att skymta något helrött.
Av nån outgrundlig anledning verkar jag dras till just Yamahas XT-modeller. Så jag får väl stämma i bäcken (stämgafflarna) och erkänna att även Yamaha kan inspirera mig också. Fast på grus. :)

Vilka XT gillar du bäst?
 

L. Mäkinen

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2016
Ort
Örsundsbro
Hoj
Yamaha MT09 -21, Honda CBR1000F - 87, avverkat: olika
Favoritmärke? Det är som med bilar: jag köper helst nåt annat nästa gång.
Började med en Yamaha. Den passade bra till min Yamaha-saxofon som jag heller inte kom överens med. Köpte en DragStar för att jag trodde den var bekväm. Urdumt...
Fortsatte med Suzuki Bandit 600 för att jag gillar hojar utan bjäfs och plastskit. Fick den aldrig att gå rent.
Grävde djupare i plånboken och köpte nåt som borde vara mer driftsäkert, en Triumph Street Triple R.

Nästa blir nog en MV Agusta Brutale 800 (för att den är snyggast på marknaden) eller en Ducati Monster 1200 eller en BMW GS av nåt slag eller nåt liknande de nämnda.
 

perjul

Jajamän, visst är det en Biltemahjälm!
Gick med
24 Aug 2007
Ort
Årsta
Hoj
Suzuki DL650, Kawasaki KLX650
Trodde också att MV Agusta Brutale var min drömhoj, tills jag provkörde den. Föll mig inte alls i smaken. Så det är alltid bra att provköra innan man springer iväg och gör affär :)...
 

Patrik72

Medlem
Gick med
15 Aug 2010
Ort
Stockholm
Hoj
Ducati 899 Panigale 2014
Ducati, gärna en panigale, varför? Se nedan för förklaring :crash Fast idag är den i kolfiber :yoparty

DSC_4976_edited.jpg
 

L. Mäkinen

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2016
Ort
Örsundsbro
Hoj
Yamaha MT09 -21, Honda CBR1000F - 87, avverkat: olika
Trodde också att MV Agusta Brutale var min drömhoj, tills jag provkörde den. Föll mig inte alls i smaken. Så det är alltid bra att provköra innan man springer iväg och gör affär :)...

Jag provkörde för nåt år sen, men om jag minns rätt åkte jag DragStar dit och då kändes Brutalen bra.:va
 
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top