Stulen Kawasaki H2 från Bike Trollhättan

team toker

Gudomlig sporthojare
Gick med
21 Aug 2007
Ort
på landet långt i söder
Hoj
alldeles för många
oavsett så håller jag på at det är bättre att ha den låst än olåst
100% säker kan man aldrig vara, det kan ju vara posten som stjäl brevet innan det ens hamnar i brevlådan
sen tror jag inte någon tjuv står o dyrkar upp en brevlåda när det finns 1000 tals olåsta
det lite som at säga det inte lönt låsa mc´n, dom stjäl den ändå
 

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Ort
Göteborg
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
Hur kom bedragaren över alla uppgifter, var det via facebook, där folk gladeligen skriver om allt i sitt liv.
Eller var det bedragarens kompis som beställde H2:än ?

Jag kan tänka mig att man börjar med inhandla taxeringskalendern.
http://www.taxeringskalendern.se/
Sedan slår man sig ner och kollar bilarna som rullar på Stena färjan söderut och ser ut att innehålla hela familjen.
(Så jobbade en tjuv i Malmö innan bron byggdes.)
Alternativt kollar bilar på väg in till långtidsparkeringen på Landvetter / Kastrup / Sturup / Arlanda.
Och skriver upp dom som ser ut att innehålla hela familjen, par.
Med bilnumren en koll på sociala medier och Taxeringskalendern.
Nästa steg kan vara inköpt information från hackade siter. Där man kommer över kortinformation.
Från korten bankinformation.

Alternativt, man har kommit över ett bankkort. En kollega blev av med sitt AMEX vid en taxiresa.
Kontaktade taxibolaget, nej dom hade inte hittat kortet.
Så han spärrade AMEX kortet och fick ett nytt kort.
8 månader senare hade någon gjort en taxiresa på drygt 10000kr hans gamla kort men han bestred , hänvisade till sin anmälan , slapp betala och fick klart för sig att spärren på AMEX tas bort efter 6 månader.
 

Str3 R

Guest
Jag kan tänka mig att man börjar med inhandla taxeringskalendern.
http://www.taxeringskalendern.se/
Sedan slår man sig ner och kollar bilarna som rullar på Stena färjan söderut och ser ut att innehålla hela familjen.
(Så jobbade en tjuv i Malmö innan bron byggdes.)
Alternativt kollar bilar på väg in till långtidsparkeringen på Landvetter / Kastrup / Sturup / Arlanda.
Och skriver upp dom som ser ut att innehålla hela familjen, par.
Med bilnumren en koll på sociala medier och Taxeringskalendern.
Nästa steg kan vara inköpt information från hackade siter. Där man kommer över kortinformation.
Från korten bankinformation.

Alternativt, man har kommit över ett bankkort. En kollega blev av med sitt AMEX vid en taxiresa.
Kontaktade taxibolaget, nej dom hade inte hittat kortet.
Så han spärrade AMEX kortet och fick ett nytt kort.
8 månader senare hade någon gjort en taxiresa på drygt 10000kr hans gamla kort men han bestred , hänvisade till sin anmälan , slapp betala och fick klart för sig att spärren på AMEX tas bort efter 6 månader.

Usch vilket jobb, orka. Fast de har säkert inget annat att göra än försöka komma åt uppgifter.

Det är som alla som har mobilskal med korthållare, VISA-kortet stoppas i, körkortet likaså… HUR ska folk kunna ringa och spärra om både mobil och kort stjäls? Innan de hunnit nå en telefon har kontot länsats. Plus att man har säkert tel numret i mobilen som snabbkommando.
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Ja, hojen är tillbaka hos BIKE och är åter till försäljning.
Det man undrar nu är, hur kom den tillbaka ?

Den hittades i Malmö har jag för mig. Sedan var det väl bara en fråga om att åka ner och hämta från polisen med skåpbil.
 

CBR1

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Feb 2015
Ort
Här eller där
Hoj
aprilia
Den hittades i Malmö har jag för mig. Sedan var det väl bara en fråga om att åka ner och hämta från polisen med skåpbil.

Det var bra, alltså via lite tips och eventuell spaning.
Första tanken hos mig efter att den nu kommit tillbaka var om det hela var något skämt av udda modell.
Hoppas ingen annan blir utsatt för detta igen.
Önsketänkande, ja kanske de.
 

Str3 R

Guest
38 inte så lugna mil? Läste deras tråd på Fejan om antalet mil, bra att den är hel och fin i alla fall.
 

Alatalo

The Build Quality Police
Gick med
11 Jul 2010
Ort
Kalix
Hoj
YZF-R7
Den hittades i Malmö

Helt jävla otippat...

Och vad hände med drägget som satt på den...? Låt mig gissa - redan så lång lista med andra förseelser att en simpel hojstöld inte gör någon som helst skillnad. Ute på stan efter några minuter sweet talking från valfri pk-flata till snut som tycker synd om dräggets förflutna. Och har sedan dess förlängt sin lista med ytterligare några punkter...?

Man kan ju önska att drägget får en kula genom knäskålen i någon av de skjutningar som rapporteras dagligen från detta rövhål till stad.
 

Hojkul!

Medlem
Gick med
14 Mar 2014
Ort
Sthlm
Hoj
Honda 500 AF
Är det möjligt rent tekniskt att koppla upp mot datorn i hojen och se varvtal etc?

/H
 

wonderwizard

Tjuvjägare
Gick med
29 Oct 2003
Ort
Mörarp
Hoj
R1 2016
säkert sönderkörd av pundaren.. bara skrot


men jag erbjuder mig att köpa den för 50 lappar, så dom blir av med liket
 

abethebabe

hungarianstallion
Gick med
15 Jan 2006
Ort
Fbg
Hoj
GSX-R 750 SRAD -97, R1 banräcer, yamaha yz250f -02, kawasaki kx450f -08, zx9r -98
Helt jävla otippat...

Och vad hände med drägget som satt på den...? Låt mig gissa - redan så lång lista med andra förseelser att en simpel hojstöld inte gör någon som helst skillnad. Ute på stan efter några minuter sweet talking från valfri pk-flata till snut som tycker synd om dräggets förflutna. Och har sedan dess förlängt sin lista med ytterligare några punkter...?

Man kan ju önska att drägget får en kula genom knäskålen i någon av de skjutningar som rapporteras dagligen från detta rövhål till stad.

Tja, sen har vi det sjuka att vi har sk straffrabatt i det här landet, fler brott ger lägre straff så what the hell liksom, kan väl lika gärna chansa och sno en hoj, gör ju varken till eller från och, gäller att samla på sig så många brott som möjligt så att straffrabatten träder i kraft den dagen farbror blå knackar på dörren:gnissla

https://www.metro.se/artikel/polisen-vissa-har-nästan-immunitet-xr
 
Last edited:

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Ort
Där jag tar av mig hatten
Hoj
Har tappat räkningen
Tja, sen har vi det sjuka att vi har sk straffrabatt i det här landet, fler brott ger lägre straff så what the hell liksom, kan väl lika gärna chansa och sno en hoj, gör ju varken till eller från och, gäller att samla på sig så många brott som möjligt så att straffrabatten träder i kraft den dagen farbror blå knackar på dörren:gnissla

https://www.metro.se/artikel/polisen-vissa-har-nästan-immunitet-xr

Ja, straffrabatt är jävlig ologiskt det borde snarare vara tvärtom högre straff desto mer skit dom gjort.

Men hela det här jävla samhället är ju som gjort för att jävlas maximalt med Svensson medans adel och kriminella kommer undan med vad som helst.
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top