Stulen Kawasaki H2 från Bike Trollhättan

Onewall72

Medlem
Gick med
4 Jul 2013
Ort
Stockholm
Hoj
Kawasaki Z900 2018
Jag är iofs rätt "skadad" efter många år i säkerhetsbranschen, men är det inte lite märkligt om man har råd att "köpa" en språjtans ny H2 och dyker upp i skinnjacka, säckiga jeans och relativt fula (no offense alltså) gymnastikskor?

Visst, kunden har alltid rätt, men är det vanligt att kunden ser ut sådär när man köper ny hoj?

Skickat från min SM-G950F via Tapatalk
 

Str3 R

Guest
Visst, kunden har alltid rätt, men är det vanligt att kunden ser ut sådär när man köper ny hoj?
Det kan man aldrig veta, finns brats i slips och skjorta med stålars och sen finns det de som gömmer sig bakom fula gymnastikskor etc. Men antagligen togs det lån på hojen.
 

Pricken

Sporthojsnörd
Gick med
4 Aug 2012
Ort
Salem
Hoj
Honda VFR800FA -12, Honda Hornet 600 -08
Fast hojen är skriven på Bike och anmäld stulen...
 

berserken

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 May 2006
Ort
Sjöbo
Hoj
GSX1400+Kawasakiz750ssssss
Aha tänkte på vad de skrev på fb att de fått ok av den drabbade
 

Wiseguy

Medlem nr.8 sen starten
Gick med
6 Mar 2003
Ort
+46 Rover, wanderer, Nomad, vagabond
Hoj
Honda CBR900RR Fireblade, CBR1100XX Blackbird
brevlådan är låst. o jag slänger aldrig brev i soptunnan, dom eldas upp i braskaminen. o den har bara jultomten tillgång till :D:hihi:hihi
måste erkänna att han litar jag på:fyllisar
Och låset gör inte att öppna på 1 sekund....
Fast du kanske har ett ABUS Granit lås på den. De tar inte många sekunder att öppna för en erfaren heller.

Sen gäller det att ha en stadig brevlåda också. Helst i helsvetsad +10 mm Hardox extreme plåt. Då borde man inte kunna bända upp den.

Är din brevlåda en sådan som sitter i trapphusen så behöver man inte ens öppna låset för att fiska ut brev.
Är det en köpelåda som står utanför en villa så går majoriteten att bända upp på några sekunder.
 

Manne

Nu ligger IQ och vikt på samma nivå.....
Gick med
30 Aug 2003
Ort
Stränkan
Hoj
Gammal och slö
Nähä, såg en annan tråd där man menade att det var det
 

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Ort
Där jag tar av mig hatten
Hoj
Har tappat räkningen
Jag är iofs rätt "skadad" efter många år i säkerhetsbranschen, men är det inte lite märkligt om man har råd att "köpa" en språjtans ny H2 och dyker upp i skinnjacka, säckiga jeans och relativt fula (no offense alltså) gymnastikskor?

Visst, kunden har alltid rätt, men är det vanligt att kunden ser ut sådär när man köper ny hoj?

Skickat från min SM-G950F via Tapatalk

Jag tror handlarna har sett det mesta och inte förvånas över särskilt mycket.

Det kan ju iofs förklaras av att man inte ville sitta i kollektivtrafiken med full skyddsutrustning och bara tagit med sig det man tycker är nödvändigast för att köra hem den.

Men HJC-hjälmen han har passar iofs inte in på den som kör språjtans H2 så du har ändå en poäng. Och även ett par handskar har man ju alltid plats för i hjälmen.
 

Str3 R

Guest
Allt går att dubbelkollas. Speciellt när man ska köpa en hoj för några hundratusen...

Genom utdrag via mail el databas ur körkortsregistret då? Om körkorten fortfarande är en offentlig handling? Det skulle i så fall vara nåt för handlarna. Kunden visar sitt körkort, säljaren kollar upp via registret.
 

Cowdriver

...." diobo' ragazzi quanti siete! "....
Gick med
9 Mar 2007
Ort
Halland
Hoj
Aprilia RS 250-98,Aprilia RSV4R-10, Aprilia RS660-21 Undrar vad det blir-32?
Jag är iofs rätt "skadad" efter många år i säkerhetsbranschen, men är det inte lite märkligt om man har råd att "köpa" en språjtans ny H2 och dyker upp i skinnjacka, säckiga jeans och relativt fula (no offense alltså) gymnastikskor?

Visst, kunden har alltid rätt, men är det vanligt att kunden ser ut sådär när man köper ny hoj?

Skickat från min SM-G950F via Tapatalk

Göran "Gekås" Karlsson körde Lamborghini Countach i träskor och jeans med en saftig prilla under läppen på 80-talet Så hur kunden ser ut ska man nog inte bedöma betalningsförmågan efter.
 

HCN

gnicararysålbmaet
Gick med
15 Jun 2011
Ort
SoSo
Hoj
GråMorrandeGatslampa®
Jag är iofs rätt "skadad" efter många år i säkerhetsbranschen, men är det inte lite märkligt om man har råd att "köpa" en språjtans ny H2 och dyker upp i skinnjacka, säckiga jeans och relativt fula (no offense alltså) gymnastikskor?

Visst, kunden har alltid rätt, men är det vanligt att kunden ser ut sådär när man köper ny hoj?

Skickat från min SM-G950F via Tapatalk

Ehh, va, hur tänker du nu? Han ser väl exakt ut som en sån person som köper en livsstil, han egentligen inte har råd med, på sms-lån. Exakt som någon som köper en alldeles för effektstinn hoj - som de sen inte kan hantera. Exakt som nån i orten med Pitbull och BMW med breda kromfälgar.
 

sven666

~Live fast - Die~ its ADHD and i like it
Gick med
14 Oct 2003
Ort
jötteborriijjj
Hoj
ITALIA
..för mig som inte är så luttrad bedragare, hur gick detta egentligen till??

dök han upp i entren och bara "tja det är jag som är stefan löfven*, tar en kawasaki H2 och en araihjälm tack, skicka fakturan, tjaaaaaa"

ägarpapper, försäkring osv? känns ju som att det är försäkringsbolaget som får ta smällen?

*påhittat namn
 

Chronic

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jun 2003
Ort
S T H L M
Hoj
Sålt alla....
Är väl inte konstigare än att han ringde innan och förklarade sina intentioner för att sedan dyka upp med någon annans stöldanmälda körkort och teckna en avbetalningsplan. Händer varje dag på valfri hemelektronikkedja.
 

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Ort
S-holm, men med hjärtat i Hedesunda
Hoj
K1300S
Är väl inte konstigare än att han ringde innan och förklarade sina intentioner för att sedan dyka upp med någon annans stöldanmälda körkort och teckna en avbetalningsplan. Händer varje dag på valfri hemelektronikkedja.
- Du Gunnar, på "ditt" körkort är du blond och kvinna?!
- Ja, det är från före operationen, jag har inte hunnit få mitt nya än.
- Aha, då förstår jag, helt ok, ibland är ju myndigheterna lite långsamma.
 

team toker

Gudomlig sporthojare
Gick med
21 Aug 2007
Ort
på landet långt i söder
Hoj
alldeles för många
om den är uppbryten vet man ju det är något fuffens på gång o kan agera ut ifrån det.
den som inte låser har ju ingen aning om någon har varit i brevlådan din.
eller hur... då måste det ju vara bättre at den är låst än olåst
eller tänker jag fel
 

abethebabe

hungarianstallion
Gick med
15 Jan 2006
Ort
Fbg
Hoj
GSX-R 750 SRAD -97, R1 banräcer, yamaha yz250f -02, kawasaki kx450f -08, zx9r -98
- Du Gunnar, på "ditt" körkort är du blond och kvinna?!
- Ja, det är från före operationen, jag har inte hunnit få mitt nya än.
- Aha, då förstår jag, helt ok, ibland är ju myndigheterna lite långsamma.

:rofl
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
om den är uppbryten vet man ju det är något fuffens på gång o kan agera ut ifrån det.
den som inte låser har ju ingen aning om någon har varit i brevlådan din.
eller hur... då måste det ju vara bättre at den är låst än olåst
eller tänker jag fel

Nu är ju de flesta i yrkesgruppen tjuvapack inte så värst smidiga, men många lås är rätt lätta att öppna utan nyckel om man tränat ordentligt på det.
Fast, om man har egenskapen att lära sig ett hantverk grundligt så brukar man höra till en annan yrkesgrupp.
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top