Stulen Kawasaki H2 från Bike Trollhättan

cidair

Yama Kawa Nörd
Gick med
14 Mar 2015
Ort
Kullavik
Hoj
Z1300DFI, GPZ1100B2, Z1100R, R1M, RD350, SR500, ZRX1200S, ZRX1200R
Världen är full av svinaktiga människor....:mad:
 

CBR1

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Feb 2015
Ort
Här eller där
Hoj
aprilia
En tidsfråga bara innan man får lämna fingeravtryck när man skriver kontraktet på den nya hojen.
 

Wiseguy

Medlem nr.8 sen starten
Gick med
6 Mar 2003
Ort
+46 Rover, wanderer, Nomad, vagabond
Hoj
Honda CBR900RR Fireblade, CBR1100XX Blackbird
Känns konstigt att personen ställde upp på bild så glatt när han kapat någons id och vet att det kommer att upptäckas.
Men det är väl någon som lever "livets hårda skola" #thuglife och inte tänker på sånt. :dummer
Fast kommer han ju åka i alla fall.
 

RymdBörje

Seriöst fartblind
Gick med
29 May 2010
Ort
Nollberga, mellan Lortåkra och Normlösa
Hoj
Ducati 748, 848
Känns konstigt att personen ställde upp på bild så glatt när han kapat någons id och vet att det kommer att upptäckas.
Men det är väl någon som lever "livets hårda skola" #thuglife och inte tänker på sånt. :dummer
Fast kommer han ju åka i alla fall.
Om det nu inte råkar vara rikspuckot Agaton som tänkt åka på hojen så är nog både han och hojen kanske redan i Baltikum? Eller så har han fått (bra?) betalt för att stå i mål medan hojen är på väg åt annat håll.

Sent from my SM-G900F using Tapatalk
 

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Ort
Där jag tar av mig hatten
Hoj
Har tappat räkningen
Om det nu inte råkar vara rikspuckot Agaton som tänkt åka på hojen så är nog både han och hojen kanske redan i Baltikum? Eller så har han fått (bra?) betalt för att stå i mål medan hojen är på väg åt annat håll.

Sent from my SM-G900F using Tapatalk

Vi kan väl utgå från att han visste vad han gjorde och när dom hittar honom är nog hojen borta och kön hos kronofogden är redan lång.

Möjligen borde värdet på hojen rimligtvis vara så pass högt att fängelse är aktuellt men även på den punkten kan det vara så att han redan har samlat ihop en massa värre brott och då hamnar det här under strafflindringen.

Följaktligen behöver han inte bry sig om att han blir igenkänd.
 
Last edited:

Smagatusk

Guest
Skitsurt och ett straff "favela-style" är vad han förtjänar.

Men! *Dan Eliasson-mode "on"*

Han har ju jävligt bra smak. Det är mycket jag skulle kunna stå ut med om jag kunde lägga vantarna på en H2:a... Och jag vill tro att det är lite slarvigt av butiken att göra en så dålig koll på en köpare. Eller sket man i vilket för att försäkringen täcker?
 

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Ort
Göteborg
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
Undrar hur lång tid det tar innan ärendet är avslutat hos polisen med "Inget spaningsuppslag" eller vad det nu heter.
Att man har foton på tjuven har vid butiksstölder inte lett till något annat än avslutat. I brist på namnet.
Enda chansen är att någon känner igen bedragaren.
Och att han är nybörjare ! :D
För är han "välkänd" så är det stor chans ärendet läggs ner likafullt. Påverkar inte straffet.
6 procent var personuppklarningsprocenten för bedrägerier (2016)
https://www.bra.se/brott-och-statistik/statistik-utifran-brottstyper/bedragerier-och-ekobrott.html

Och antalet lagförda för bedrägerier har minskat från 3242 personer 2008 sedan till 1885 personer 2016 ! :dummer
Samtidigt har antalet anmälda bedrägerier fördubblats från 98000 2008 till 208000 2017 ! :D
 
Last edited:

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Ort
Göteborg
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
Åker han fast så åker Löven till häktet och säger rösta på mig så fixar jag ut dig

Nu är det väl så att Löven (s), Lööf (c), Thor (kd), Björklund (l), Kristersson (m) och Lövin och Fridolin (mp) samt Sjöstedt (v) är helt eniga i fråga om Kriminalpolitik så det blir kö på häktet.
 
Last edited:

Jolle55

Medlem
Gick med
16 Jan 2017
Ort
Huskvarna
Hoj
CBR600RR
Jag trodde att det var standard med en GPS puck på hojen vid sådana provkörningar?
Kanske bara är jag men känns som att det hade varit värt besväret att installera en sådan på ett svårupptäck ställe
 

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Ort
Göteborg
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
Jag trodde att det var standard med en GPS puck på hojen vid sådana provkörningar?
Kanske bara är jag men känns som att det hade varit värt besväret att installera en sådan på ett svårupptäck ställe

Men var det provkörning ? Bedragaren hade väl "köpt" H2:an !
Och affären bekräftas av Bike och Bedragare med handskakningen på fotot !
 
Last edited:

CBR1

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Feb 2015
Ort
Här eller där
Hoj
aprilia
Hur kom bedragaren över alla uppgifter, var det via facebook, där folk gladeligen skriver om allt i sitt liv.
Eller var det bedragarens kompis som beställde H2:än ?
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Hur kom bedragaren över alla uppgifter, var det via facebook, där folk gladeligen skriver om allt i sitt liv.
Eller var det bedragarens kompis som beställde H2:än ?

I många fall kan man komma över en identitet genom att vittja brevlådor eller soptunnor.
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top