Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 20 av 21
    BTG 8:20 SGMs avatar
    Reg.datum
    feb 2008
    Hoj
    Panigale 899 , Nishiki Race Carbon, Superior XF

Bilder från söndags-KNIX på Gröndal

Bilder från 27/5

Som vanligt, vill man inte vara med på bild, kontakta mig så löser jag det.

/J
    Nürburgring - Die Grüne Hölle - Paradiset ...vad väntar du på?

Panga?

Medlem blooms avatar
    Reg.datum
    jul 2014
    Hoj
    2009 R1 Black & Gold
    såg att det är körning nu på söndag. sugen på att köra då det är nära hem men hur är det å åka sporthoj på denna bana. jag har aldrig kört bana men vad jag kan se på youtube så är det typ en liten gokartbana? man vill ju kunna dra på lite ordentligt om man nu ska köra bana.

Medlem H3dlunds avatar
    Reg.datum
    okt 2005
    Hoj
    Husqvarna 701 Supermoto -17
    Citat Ursprungligen postat av bloom Visa inlägg
    såg att det är körning nu på söndag. sugen på att köra då det är nära hem men hur är det å åka sporthoj på denna bana. jag har aldrig kört bana men vad jag kan se på youtube så är det typ en liten gokartbana? man vill ju kunna dra på lite ordentligt om man nu ska köra bana.
    Det är inte det SMC KNIX handlar om, har du dessutom aldrig kört på bana så är det inget att fundera på. Boka och kör! Gröndal är riktigt kul bana, knixarna jag åker är på en ännu mindre bana. Vad man åker för hoj spelar knappt någon roll, alla brukar ha lika kul ändå.

Första gången på en smc kurs kommer man mest inse hur dåligt man kört innan.

Organisationsutmanad... SwePaces avatar
    Reg.datum
    jun 2008
    Hoj
    Husqvarna 701 SM
    Som gokartbana betecknat är den stor. Man driftar med bil där.

Att dra på är inga problem alls. Att få ner hastigheten innan böj är en annan pilsner.

Skämt åsido. Som H3dlund säger så spelar hojtypen ingen roll. Jag har kört allt ifrån gs1200 till zx6rr där och inte haft tråkigt på någon. (roligast hade jag nog på en sänkt er6n)

Ska du dit så var i god tid. Drop in-platserna ryker fort och läs noga infon om kursen. Körningen startar en efter inskrivningen och missar du deadline på inskrivningen får du inte köra alls.

Medlem blooms avatar
    Reg.datum
    jul 2014
    Hoj
    2009 R1 Black & Gold
    tack för svaren, man är ju ingen rossi å behöver nog lära sig ett å annat så det blir nog skoj

Banknarkare Ulvhamnes avatar
    Reg.datum
    okt 2010
    Hoj
    Literklubba, tjejhundra och mittemellan med kraschkåpor.
    Blogginlägg
    37
    Har du aldrig kört bana så kommer det gå alldeles tillräckligt fort på den banan.
    Jag kör på Gröndal med mina gathojar, dels för att det är kul, och dels för att det är ett väldigt bra sätt att lära känna sin hoj. Så kör!

Medlem blooms avatar
    Reg.datum
    jul 2014
    Hoj
    2009 R1 Black & Gold
    Citat Ursprungligen postat av Ulvhamne Visa inlägg
    Har du aldrig kört bana så kommer det gå alldeles tillräckligt fort på den banan.
    Jag kör på Gröndal med mina gathojar, dels för att det är kul, och dels för att det är ett väldigt bra sätt att lära känna sin hoj. Så kör!
    Tack för uppmuntran till att köra. körde nu i tisdags och det va svinkul! lärde mig en hel del och fick mycket bra feedback/tips. Sen så flytta jag ner linjen på däcket en hel del så nu ska jag köra varje tillfälle som är och jaga knäskrap Och banan räckte verkligen till

Seriöst fartblind - The Black Mambas RymdBörjes avatar
    Reg.datum
    maj 2010
    Hoj
    Ducati 748, 848 m.fl
    Du behöver inte "jaga knäskrap" det löser sig av sig självt. Dessutom så har man snittat Isle of Man i över 160 med knäna mot tanken. Det går faktiskt att åka rätt fort utan några knän i backen.

Reg.datum
    okt 2010
    Hoj
    Blogginlägg
    37
    Tack för uppmuntran till att köra. körde nu i tisdags och det va svinkul! lärde mig en hel del och fick mycket bra feedback/tips. Sen så flytta jag ner linjen på däcket en hel del så nu ska jag köra varje tillfälle som är och jaga knäskrap Och banan räckte verkligen till
    Äsch, knäskrapet kommer när man snarare har ett sjukt flyt och inte ens försöker pressa ner knät. Sådär så man blir överraskad och rycker upp knät direkt för man var så oförberedd på att man faktiskt lutade så mycket.
    Men, kul att du gillat. Har du otur kommer du se ett halt mongo muppa runt på Gröndal nån gång med.

Medlem Steffo_bs avatar
    Reg.datum
    jul 2007
    Hoj
    2006, Honda VFR 800FA
    Äsch, knäskrapet kommer när man snarare har ett sjukt flyt och inte ens försöker pressa ner knät. Sådär så man blir överraskad och rycker upp knät direkt för man var så oförberedd på att man faktiskt lutade så mycket.
    Men, kul att du gillat. Har du otur kommer du se ett halt mongo muppa runt på Gröndal nån gång med.
    +1 på den.

När man försöker skrapa knän, fotpinnar och annat så lyckas man inte.
    När man däremot bara försöker hitta flytet och få en riktigt bra linje genom kurvorna så börjar det plötsligt skrapa i både det ena och det andra. Det är vid sådana tillfällen som jag skrapat fotpinnar. Vilket är en rätt obehaglig känsla när det händer första gången om man inte är förberedd på att det ska ta i.
    The man, the myth, the concept.

Reg.datum
    okt 2010
    Hoj
    Blogginlägg
    37
    Citat Ursprungligen postat av Steffo_b Visa inlägg
    +1 på den.

När man försöker skrapa knän, fotpinnar och annat så lyckas man inte.
    När man däremot bara försöker hitta flytet och få en riktigt bra linje genom kurvorna så börjar det plötsligt skrapa i både det ena och det andra. Det är vid sådana tillfällen som jag skrapat fotpinnar. Vilket är en rätt obehaglig känsla när det händer första gången om man inte är förberedd på att det ska ta i.
    Ja fy jävulen vad det låter om de där små pinnarna när det börjar skrapa första gången.

Medlem Ägges avatar
    Reg.datum
    jan 2010
    Hoj
    Ducati Streetfighter 1098 -09
    Citat Ursprungligen postat av RymdBörje Visa inlägg
    Du behöver inte "jaga knäskrap" det löser sig av sig självt. Dessutom så har man snittat Isle of Man i över 160 med knäna mot tanken. Det går faktiskt att åka rätt fort utan några knän i backen.

Äh lägg av, var vi inte alla JÄVLIGT sugna på att äntligen slippa skrapa knäpuckarna med slipmaskinen once and for all?

Jag var!
    Citat Ursprungligen postat av G-man Visa inlägg
    Men för i h-vete... nu rinner skiten t.o.m. ut genom nyckelhålet i det blå skåpet!

Medlem Ägges avatar
    Reg.datum
    jan 2010
    Hoj
    Äsch, knäskrapet kommer när man snarare har ett sjukt flyt och inte ens försöker pressa ner knät. Sådär så man blir överraskad och rycker upp knät direkt för man var så oförberedd på att man faktiskt lutade så mycket. i
    så otroligt sant!
    Men för i h-vete... nu rinner skiten t.o.m. ut genom nyckelhålet i det blå skåpet!

Organisationsutmanad... SwePaces avatar
    Reg.datum
    jun 2008
    Hoj
    Husqvarna 701 SM
    När jag började med knix för över 10 år sedan kallades det av några instruktörer för knäskrapsdagis.

Vad gäller vägen till skrap rekommenderar jag att bara låta det komma, som andra sagt. Däremot vet jag att de som vill skrapa kommer att mållåsa och jaga skrapet.

Medlem blooms avatar
    Reg.datum
    jul 2014
    Hoj
    2009 R1 Black & Gold
    Ni verkar vara eniga om att det kommer av sig själv, så det ska det få göra. nr1 är att bli en bättre förare och känna att man litar på cykeln men sen är man väll en nybörjartönt som som vill ha skrapade puckar

Seriöst fartblind - The Black Mambas RymdBörjes avatar
    Reg.datum
    maj 2010
    Hoj
    Ducati 748, 848 m.fl
    Citat Ursprungligen postat av Ägge Visa inlägg
    Äh lägg av, var vi inte alla JÄVLIGT sugna på att äntligen slippa skrapa knäpuckarna med slipmaskinen once and for all?

Jag var!
    Inte jag. Varför fuska när man kan göra det på riktigt?
    Det löser sig av sig självt vilket flera vittnar om. När det går tillräckligt fort så...och spårvalet kräver tillräckliga nedlägg.
    Köra rondell finns det väl en del som sysslar med...
    Är detta vägen till evigheten? Javisst!
    Det är bara inte skyltat!

www.ducatiklubben.se

Medlem sgtes avatar
    Reg.datum
    jun 2014
    Hoj
    XSR900
    Är det något krav på helställ eller så på knix? Får man köra i kevlarjeans och mc-jacka? Sålde nyss helstället och kommer nog inte skaffa nytt förrän till hösten när det blir rea.

Medlem
    Reg.datum
    aug 2015
    Hoj
    Honda VFR 800 2006
    Det är inget krav på helställ, jag har bara kört på Rörken men det lär vara samma regler och där har folk åkt i kevlarjeans och mc-jacka.
    SMCs sida säger "Skyddskläder för motorcykelåkning ska användas."

----:)---- He riks avatar
    Reg.datum
    aug 2006
    Hoj
    rd 500-84 R6-08 DR350-95
    Ni verkar vara eniga om att det kommer av sig själv, så det ska det få göra. nr1 är att bli en bättre förare och känna att man litar på cykeln men sen är man väll en nybörjartönt som som vill ha skrapade puckar
    Inte säkert det kommer av sig själv, jag kan fortfarande inte . . . .
    Den som dör med pengar kvar har levt ett misslyckat liv.

Om man bränner sitt ljus i bägge ändar ser man tydligt vart man är på väg.

Medlem Ägges avatar
    Reg.datum
    jan 2010
    Hoj
    Citat Ursprungligen postat av RymdBörje Visa inlägg
    Inte jag. Varför fuska när man kan göra det på riktigt?
    Det löser sig av sig självt vilket flera vittnar om. När det går tillräckligt fort så...och spårvalet kräver tillräckliga nedlägg.
    Köra rondell finns det väl en del som sysslar med...

Sidan 1 av 2 12 SistaSista

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Blånekade så hästen travade i galopp och sa att jag hade svängt vänster mitt i vänstersvängen… Önskar jag hade hunnit spelat in henne när jag visade henne h [...]

Str3 R
Handla MC-Utrustning, Kläder, Hjälmar, Stövlar, Handskar & Reservdelar på XLmoto
Köp din MC-Utrustning på XLmoto. Här finns Kläder, Stövlar, Hjälmar, Skydd & Reservdelar
Vill du annonsera ovan? Klicka här