Åsikt/Omdöme om företaget Supermotors.com?

Salvion

Medlem
Gick med
14 Mar 2011
Ort
Stockholm
Hoj
BMW R 1200 GS - 2011
Hej

Någon som info bra och dålig om?
http://www.supermotors.com/

Jag fundera på att köpa en ny Vespa Sei Giorni från dom som nöjesmaskin och komplement till Bmw R1200 GS (lite lyxkonsumtion)

Jag var ute efter en vanlig Vespa 300 GTS Super Sport och såg denna och blev lite kär..

men det är företaget snarare än modellen jag är nyfiken på.


Bonustips är om den säljs och finns på andra företag så man kan prispressa.
 

Portland

Sporthojsnörd
Gick med
17 Jun 2010
Ort
Nej.
Hoj
BMW R1200GS -16
Jag har inte handlat av honom men väl besökt stället några gånger... och min känsla av stället är att det drivs av en entusiast ut i fingerspetsarna.
Det hela känns som om han bara gör det för intresset, inte det minsta för ekonomin eller så... han har kanske tjänat vad han behöver på något annat och har detta som hobby.
Det kändes iaf lite så.
Ingen stress, extrem service, mycket bra kunnande om varenda liten skruv... verkar samla på lite udda cyklar därutöver, bla stod där en specialutgåva på en HVA-cross... Italien är ju landet som gäller för honom, så där finns även lite bilar, typ Abarth osv.
Jag var sugen på en Griso, men insåg sen att den troligen inte skulle användas så mycket så hoppade... men egentligen skulle man köpa endast för att det var ett så trevligt ställe!

Det är alltså en inredd lada på i hans trädgård det hela finns i... med världens smalaste lilla asfaltsväg fram.
Aja, ett besök rekommenderas!
 

Salvion

Medlem
Gick med
14 Mar 2011
Ort
Stockholm
Hoj
BMW R 1200 GS - 2011
@Portland
Det var precis den "känslan" jag fick när jag läsa på hemsidan och via det mejlsvar jag fick på en förfrågan, det lät lite för bra därför ställde jag frågan.
Ditt svar ger ju lite mer substans till den känslan, Tack! :)
 

Salvion

Medlem
Gick med
14 Mar 2011
Ort
Stockholm
Hoj
BMW R 1200 GS - 2011
Jag har inte handlat av honom men väl besökt stället några gånger... och min känsla av stället är att det drivs av en entusiast ut i fingerspetsarna.
Det hela känns som om han bara gör det för intresset, inte det minsta för ekonomin eller så... han har kanske tjänat vad han behöver på något annat och har detta som hobby.
Det kändes iaf lite så.
Ingen stress, extrem service, mycket bra kunnande om varenda liten skruv... verkar samla på lite udda cyklar därutöver, bla stod där en specialutgåva på en HVA-cross... Italien är ju landet som gäller för honom, så där finns även lite bilar, typ Abarth osv.
Jag var sugen på en Griso, men insåg sen att den troligen inte skulle användas så mycket så hoppade... men egentligen skulle man köpa endast för att det var ett så trevligt ställe!

Det är alltså en inredd lada på i hans trädgård det hela finns i... med världens smalaste lilla asfaltsväg fram.
Aja, ett besök rekommenderas!

Din beskrivning var helt spot-on!
Affären är klar och igår åkte jag tåg Sthlm-Alvesta (+3 tim) och sedan körde jag 45mil hem med min nya pärla



Eric var en jäkligt trevlig man och intrycket från första mejlet till nyckeln i handen var toppbetyg!
Och "ladan" innehöll sjukt fina cyklar, MC Agusta Brutale såg fan elak ut, och några racehojar för en halv mille...

Tack för hjälpen!
 

Portland

Sporthojsnörd
Gick med
17 Jun 2010
Ort
Nej.
Hoj
BMW R1200GS -16
Främsta orsaken till att jag fick intresse för en Griso var kulören... mattgrön.
Ser nu att Eric säljer även andra cyklar med typ denna kulör.
:yoparty
 

DVC

Ny medlem
Gick med
21 Jul 2016
Ort
Borensberg
Hoj
Vespa 300 -17. Vespa GTR -72
Grattis! Dom är snygga i det utförandet. Har en matt grå Supersport själv. Supernöjd.
Beställ ett stänkskydd fram från Scooter Lab UK ( SLUK ) så skyddar du underredet från skitsprut.
 
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top