MotoGP 2018 #6: Gran Premio d'Italia Oakley

MartinB

Absolut skitlångsammast
Gick med
23 Feb 2004
Ort
Alingsås
Hoj
R6zz. No more crossplejn.
Haha, sluta nu.... Rossi var skit på Duccen, men det är ok. Han ligger återigen 2a i mästerskapet - ingen ifrågasätter hans förmåga att köra hoj. Vissa saker funkar bara inte.

Skit som i inte bästa Ducatiförare menar du? Annars är jag med. 0,6-0,7 efter tar man inga segrar på.
 

He rik

----:)----
Gick med
8 Aug 2006
Ort
Karlstad
Hoj
rd 500-84 R6-08 DR350-95
Haha, sluta nu.... Rossi var skit på Duccen, men det är ok. Han ligger återigen 2a i mästerskapet - ingen ifrågasätter hans förmåga att köra hoj. Vissa saker funkar bara inte.

Nja, ha ha, sluta nu....Rossi funkade Inte på duccen, det ifrågasätter ingen men, han var nära nog Alltid bästa ducce med marginal så....vissa saker funkar bara inte och en av de var ducce då Rossi körde den. ;)
 

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Ort
Borlänge
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
Förarna sätter sina liv på spel i varje race för oss åskådare, vilket inte minst Pirros vurpa bevisar.
Ändå buar publiken åt MM.
Det är bara fel. PuNcKT!!11!!
Rättfärdiga buandet är bara fel. pUNcKt!!!11!
Jubla åt en förare som krashar är bara ännu mera fel. PUngT!!1!!
Bua åt en förare medan Pirro ligger i sandfållan medvetslös (turligt nog vid liv) är bara så j@vla pucko. :dummer :huvet
 

harboged

Original Häll Riders member
Gick med
15 May 2008
Ort
Nyköping
Hoj
2008 Aprilia Tuono Factory, 2003 KTM 640 LC4, 2003 KTM 525 EXC
Ännu ingen som har tyckt att Lorre borde ha släppt förbi Dovi? :va För nu är han väl en dålig teamkollega, dum, egoistisk, dryg, osv, osv.
 

Fordon

Gudomlig sporthojare
Gick med
14 Oct 2010
Ort
Täby
Hoj
Saknas
Nja, ha ha, sluta nu....Rossi funkade Inte på duccen, det ifrågasätter ingen men, han var nära nog Alltid bästa ducce med marginal så....vissa saker funkar bara inte och en av de var ducce då Rossi körde den. ;)

Hur stod sig Rossis 2011/2012-Ducati mot Stoners 2010 i varvtider? Stoner blev ju fyra det året (2010) vilken kanske inte är super-Alien-asbra.
 

He rik

----:)----
Gick med
8 Aug 2006
Ort
Karlstad
Hoj
rd 500-84 R6-08 DR350-95
Ännu ingen som har tyckt att Lorre borde ha släppt förbi Dovi? :va För nu är han väl en dålig teamkollega, dum, egoistisk, dryg, osv, osv.

Nä, men hade det varit F1 hade han väl fått sparken på stående fot efter att ha vunnit över titelpretendenten...

Och faktiskt, fortsätter han vinna så har ju han nära lika stor chans att ta titeln som någon annan så helt fel var det ju inte ens ur ett fabriksstalls perspektiv och snabbast var han ju nära hela helgen när det kom till racepace så det var ju inte direkt oväntat heller för teamet eller någon annan vaken. :)

Hur jämt det faktiskt är bevisas av MMs placering efter avåkningen, tidigare säsonger hade han väl som sämst placerat sig 7-8 eller något liknande så faktiskt, mästerskapet lever! :)
 

He rik

----:)----
Gick med
8 Aug 2006
Ort
Karlstad
Hoj
rd 500-84 R6-08 DR350-95
Hur stod sig Rossis 2011/2012-Ducati mot Stoners 2010 i varvtider? Stoner blev ju fyra det året (2010) vilken kanske inte är super-Alien-asbra.

Nja, skulle säga att skillnaden är vem hojen är byggd för, inte dess ultimata potential, Stoner kunde köra den men ingen annan, lite som hondan för något år sen när endast MM kunde hantera den.

När sedan någon ny ska "bygga" den efter sina egna preferenser utan att ha "bakgrunden" i hojen kan denna ombyggnad skära sig med vad hojen är utvecklad mot och det skiter sig, att vara lite dumdryg som Rossi var och säga att han skulle fixa det på några dagar bättrade väl inte direkt på oddsen att lyckas.

Rossi skulle nog gått in och lärt sig köra den inan han började ändra den, tror det hade slutat betydligt bättre säsong 2 då men men, tålamod är en jävligt begränsad vara i racing, Lorre verkar ha lärt sig hur den funkar och nu kanske även fattat vad just Han behöver för att bli bättre men det verkar ju vara för sent ändå, tålamod som sagt, undrar vart han tar vägen nu....

Tror inte Ducce chansar med ny utifrån efter Lorre/Rossi, plockar nog in från satellit-temen som får testa i fortsättningen istället och då blir det lovande förare istället för färdiga "kungar".
 

MrsZ

Anpassar farten efter omständigheterna
Gick med
30 Nov 2011
Ort
hos maken
Hoj
Ducati 900SS
Undrar hur många mekaniker som kommer att få bråda tider med att justera tanken till förare som vill bli snabbare.

För två år sedan var det vingar alla skulle ha. Får se om JL startat en ny trend med bättre stöd för föraren.

Skickat från min GT-I9506 via Tapatalk
 

He rik

----:)----
Gick med
8 Aug 2006
Ort
Karlstad
Hoj
rd 500-84 R6-08 DR350-95
Undrar hur många mekaniker som kommer att få bråda tider med att justera tanken till förare som vill bli snabbare.

För två år sedan var det vingar alla skulle ha. Får se om JL startat en ny trend med bättre stöd för föraren.

Skickat från min GT-I9506 via Tapatalk

Det där är lite avhängit körstil det, det vi ska kolla efter är om fler lämnar "vifta benet bromsningar" och börjar köra som Lorre istället, olika krav på hur man håller sig fast och i vad. :)
 

daniz

Porslinsdocka
Gick med
2 Apr 2007
Ort
Stockholm
Hoj
Ingen
Lite fel tråd men är det klart att Lorre lämnar ducati nästa år? Eller är det bara rykten?


Skickat från min iPhone med Tapatalk
 

He rik

----:)----
Gick med
8 Aug 2006
Ort
Karlstad
Hoj
rd 500-84 R6-08 DR350-95
Lite fel tråd men är det klart att Lorre lämnar ducati nästa år? Eller är det bara rykten?


Skickat från min iPhone med Tapatalk

Rykten men kommer från något uttalande från Lorre själv att det var för sent med resultatet nu hos ducce, var nog i silly season-tråden här jag läste det.
 

MartinB

Absolut skitlångsammast
Gick med
23 Feb 2004
Ort
Alingsås
Hoj
R6zz. No more crossplejn.
Det där är lite avhängit körstil det, det vi ska kolla efter är om fler lämnar "vifta benet bromsningar" och börjar köra som Lorre istället, olika krav på hur man håller sig fast och i vad. :)

Jag tror jag såg Petrucci lyfta benet i klass med en stor hund i en inbromsning igår. Han får nog svårast att ställa om.
 
Last edited:

P-E

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 Jan 2009
Ort
Stockholm
Hoj
ZX6R
Lite fel tråd men är det klart att Lorre lämnar ducati nästa år? Eller är det bara rykten?


Skickat från min iPhone med Tapatalk

Det är klart, Lorenzo sa det själv i intervjun efter racet.
Han hade hoppats på att ha tagit 3-4 segrar vid det laget, men det kom försent.

Han kommer inte köra Ducati nästa år.
 

Desmodeath

Medlem
Gick med
29 Aug 2016
Ort
Stockholm
Hoj
2006 Ducati Multistrada S DS. Tidigare: Ducati 900 SSie, Ducati 750 SS samt Suzuki DR 600 och Suzuki Dr 350.
vafan, tittar via Appen/AppleTV3 på Annan Ort, allt funkar top notch surfmässigt, bilden är perfekt men ljudet droppar ut hela tiden och verkar ur synk. Jag har bootat om varenda inblandad pryl i kedjan utan framgång.

Fler som har det så eller är det bara jag?

Så brukar det vara hos mig också. Första 2 min ok sedan hackigt ljud. Igår såg jag efterhand och allt funkade bra. Kör KromKast på Sony-mobil. Ipad 2 funkar sämre med synk.

P
 
Last edited:

MartinB

Absolut skitlångsammast
Gick med
23 Feb 2004
Ort
Alingsås
Hoj
R6zz. No more crossplejn.
Jääla, skit. Det enda som skiljer mot hemma borde vara apple tv 3 vs 4.
I övrigt är allt lika eller bättre än hemma. Svinsurt.

Gammel-casten funkade ännu sämre fast på ett annat sätt. Så här kan man inte ha det.
 

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Ort
Göteborg
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
Märkligt att RD inte ens verkade utreda när MM tryckte Petrux av banan.

Honda kanske hade en bättre taktik med Petrux
än när MM med en Honda delegation begav sig till Yamaha för att be Rossi om ursäkt.
Och blev utslängda,
Typ Yamaha: "Trevligt se er här men vi har tyvärr :mad: inte tid med Er just nu."
 

Busaberg

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
skogen
Hoj
Husqvarna TE300i Kawasaki KX450
Nja, ha ha, sluta nu....Rossi funkade Inte på duccen, det ifrågasätter ingen men, han var nära nog Alltid bästa ducce med marginal så....vissa saker funkar bara inte och en av de var ducce då Rossi körde den. ;)
7 poäng mer än Hayden i totalen är verkligen "med marginal"...
 

DjDiff

Skäggo
Gick med
4 Jun 2009
Ort
Örebro
Hoj
Hojlös :-(
Honda kanske hade en bättre taktik med Petrux
än när MM med en Honda delegation begav sig till Yamaha för att be Rossi om ursäkt.
Och blev utslängda,
Typ Yamaha: "Trevligt se er här men vi har tyvärr :mad: inte tid med Er just nu."

Har ju föga med bestraffningarna att göra då de kom i racet.
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top