MotoGP 2018 #6: Gran Premio d'Italia Oakley

RWN

Sporthojsnörd
Gick med
14 Nov 2013
Ort
I Skogen
Hoj
Honda VTR Firestorm 02 & Aprilia tuono 1100 V4
Jaaa! Eller mnja. Vi satt vid ingången till kurva 1 på moto3 träning och första 19 min på GP träning. Sen! Blev det rad 11. Jubel när VR46 tar pole....
Iannone drog lite applåder också!

Jag vill som svensk dra på mig skäms-mössan när det buas mot MM93 så fort han visas på skärmarna....
Han är outstanding, men för ”stämningens” skull på söndag hoppas jag inte MM93 vinner...

Typisk Rossi fans:hihi Jag hoppas att nån annan vinner och får tyst på Rossis fans:)
 

RWN

Sporthojsnörd
Gick med
14 Nov 2013
Ort
I Skogen
Hoj
Honda VTR Firestorm 02 & Aprilia tuono 1100 V4
Trots Rossis rekordtid för pole och konsekvent med i toppen hela helgen? Iannone tror jag inte håller hela racet.

Jag tror inte att Rossi kan vinna racet med mjuka däcken som han gjorde på Q2....
 

He rik

----:)----
Gick med
8 Aug 2006
Ort
Karlstad
Hoj
rd 500-84 R6-08 DR350-95
Jag tror inte att Rossi kan vinna racet med mjuka däcken som han gjorde på Q2....

Hans racepace såg väl lika ut som de andras tyckte jag och då brukar han ju kunna vässa lite på söndagen, den som såg ut att kunna ha lite extra var väl Lorre men då på mjuka...
 

MrsZ

Anpassar farten efter omständigheterna
Gick med
30 Nov 2011
Ort
hos maken
Hoj
Ducati 900SS
Publiken kommer sannolikt att jubla oavsett vilken italienare det är som vinner. Så länge det är en italienare.

Publiken buar åt MM? Borde inte vara förvånad. För något år sen tyckte jag att det inte spelade så stor roll att MM vann. Han körde snyggt och var duktig.

Det har gått över. Hans framfart när han bowlade ut bla VR var inte snygg. Mest retar jag mig på hans självgoda uttalanden i interjuver. Lite ödmjukhet skulle inte skadat, även om man är bäst.

Jag hoppas på VR imorgon. Fast helst ser jag en Ducati först över mållinjen. Om inre AD så Petrucci eller Miller. (Hm, DP som förkortning kan missförstås.)

Jag varken tror eller hoppas på att JL ska bli kvar hos Ducati. Pramac förarna skulle göra jobbet bättre. Eller AI.
Jaaa! Eller mnja. Vi satt vid ingången till kurva 1 på moto3 träning och första 19 min på GP träning. Sen! Blev det rad 11. Jubel när VR46 tar pole....
Iannone drog lite applåder också!

Jag vill som svensk dra på mig skäms-mössan när det buas mot MM93 så fort han visas på skärmarna....
Han är outstanding, men för ”stämningens” skull på söndag hoppas jag inte MM93 vinner...

Skickat från min GT-I9506 via Tapatalk
 

MartinB

Absolut skitlångsammast
Gick med
23 Feb 2004
Ort
Alingsås
Hoj
R6zz. No more crossplejn.
vafan, tittar via Appen/AppleTV3 på Annan Ort, allt funkar top notch surfmässigt, bilden är perfekt men ljudet droppar ut hela tiden och verkar ur synk. Jag har bootat om varenda inblandad pryl i kedjan utan framgång.

Fler som har det så eller är det bara jag?
 

Forzavale

Sporthojsnörd
Gick med
24 Mar 2009
Ort
Helsingborg
Hoj
Ja
vafan, tittar via Appen/AppleTV3 på Annan Ort, allt funkar top notch surfmässigt, bilden är perfekt men ljudet droppar ut hela tiden och verkar ur synk. Jag har bootat om varenda inblandad pryl i kedjan utan framgång.

Fler som har det så eller är det bara jag?
Samma för mig, varit så hela helgen. Aldrig upplevt det förr.
 

MartinB

Absolut skitlångsammast
Gick med
23 Feb 2004
Ort
Alingsås
Hoj
R6zz. No more crossplejn.
Samma för mig, varit så hela helgen. Aldrig upplevt det förr.

Det verkar funka bra direkt i telefonen?!?
Har grävt fram en urgammal Chromecastpinne och gjort i ordning under stor stress. Håller tummarna.

Edit: änu värre. Hamnade i någon slags loop.
Laptop på soffbordet då? Ibland skjuter jag säkringar på ”ny teknik”, den verkar inte alltid designas med kundens bästa för ögonen.

Och varför i %%#*+]{} kan man inte bygga appjäveln direkt för AppleTV 4?
 
Last edited:

MartinB

Absolut skitlångsammast
Gick med
23 Feb 2004
Ort
Alingsås
Hoj
R6zz. No more crossplejn.
Foliehattstanke: har The Sunday Set förvandlats till The Saturday Set?
Åh så spännande!!!1!
 

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Ort
Göteborg
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
Och med den nya Ducatitanken som gav Lorenzo bättre grep med benen mindre belastning på armarna så vann JL på Mugello ! Imponerande jobb av Ducatiteamet !
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Hey! Lorre tillbaka i form!
Inte för att jag gillar eller ens hejar på honom som förare, men det där var klassiskt JL.
 

Bentebent

:moppefucko
Gick med
30 Apr 2011
Ort
Malmö
Hoj
MT-07 -16
Fyfan, bra racehelg! Jag är inget fan av Lorre men ändå jävligt kul att se honom stila genom hela racet. Undrar om MM haft farten att ta honom, antagligen inte.
 

RWN

Sporthojsnörd
Gick med
14 Nov 2013
Ort
I Skogen
Hoj
Honda VTR Firestorm 02 & Aprilia tuono 1100 V4
Vad kul, äntligen en seger för Lorre:fyllisar

MM--> det var väl ingen överraskning direkt:hihi

Däremot är det väldigt intressant att följa Lorre resten av säsongen!
 
Last edited:

cidair

Yama Kawa Nörd
Gick med
14 Mar 2015
Ort
Kullavik
Hoj
Z1300DFI, GPZ1100B2, Z1100R, R1M, RD350, SR500, ZRX1200S, ZRX1200R
Det verkar funka bra direkt i telefonen?!?
Har grävt fram en urgammal Chromecastpinne och gjort i ordning under stor stress. Håller tummarna.

Edit: änu värre. Hamnade i någon slags loop.
Laptop på soffbordet då? Ibland skjuter jag säkringar på ”ny teknik”, den verkar inte alltid designas med kundens bästa för ögonen.

Och varför i %%#*+]{} kan man inte bygga appjäveln direkt för AppleTV 4?

Vilken jävla katasrofsändning:huvet Sämsta skiten någonsin! Inget funkade som det skulle.
Hamnade oxå i någon jävla loop som repriserade de sista 10sekunderna varannan minut. Sen helt plötsligt en flash från Moto3. Först när det var 12varv kvar så funkade det hjälpligt.
:huvet:brinnerup:död:mad:
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Fyfan, bra racehelg! Jag är inget fan av Lorre men ändå jävligt kul att se honom stila genom hela racet. Undrar om MM haft farten att ta honom, antagligen inte.

Det var väl just hänga med han försökte göra när han kanade ut i gruset. :hihi

Säga vad man vill om Lorre men när skiten faller på plats är han rent omänskligt snabb, både han och Marquez är särbegåvade även i ett fält som i MotoGP.
Nu vill vi se en fungerande Yamaha med, så de två piloterna kan visa alienstatus. :D
 

Linool

Azzazzin
Gick med
24 Nov 2008
Ort
Åhus
Hoj
675 -06, R1 -15
Känslomässig post-race press conference. Valle och Lorre bondar :krama
 

harboged

Original Häll Riders member
Gick med
15 May 2008
Ort
Nyköping
Hoj
2008 Aprilia Tuono Factory, 2003 KTM 640 LC4, 2003 KTM 525 EXC
Woohoo :) Så vackert så att man blir tårögd när så många gratulerar Lorre i depån när han rullar in mot parc fermé :)

Sent from my SM-G955F using Tapatalk
 

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Ort
Göteborg
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
Det var väl just hänga med han försökte göra när han kanade ut i gruset. :hihi

Säga vad man vill om Lorre men när skiten faller på plats är han rent omänskligt snabb, både han och Marquez är särbegåvade även i ett fält som i MotoGP.
Nu vill vi se en fungerande Yamaha med, så de två piloterna kan visa alienstatus. :D

Lorre har ju tagit starten och lett ett antal varv förr till han fallit tillbaka och jag (och många andra ?) har trott att nu har han kört slut på däcken. Men så fixar Ducati en ny (vad jag förstått större tank) så Lorre får mer stöd från tanken mot benen vid inbromsningarna (och i kurvorna?) med påföljd att han blir mindre trött i armarna.
Och så har vi gamle Lorre igen som är hopplös att köra ikapp på många banor.
När Lorre väl tagit täten.
Utom kanske för MM ?
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top