Yamahacenter i Albyberg, aldrig mer!

sportbike

ond
Personal
Gick med
1 Oct 2005
Ort
Sthlm
Hoj
Ducati
Jag och en kamrat var inne för att titta på motorcyklar idag, han ska ta körkort, köpa hoj, utrustning, rubbet.
Han har fastnat för ett par olika modeller och vi spånade lite om vad han kunde tänka sig.

Själv kollade jag på en ny R1:a, 189.900:- för den vanliga och 240 papp för en M.

Då dyker det upp en säljar-jävel som var det drygaste och oförskämdaste jag nånsin har stött på under mina 40 år i mc-branschen, fy satan !!!

Byt jobb för helvete, det blir ingen Yamaha för någon av oss, det blir Ducati sörru.




Jävla sopa!
 

Old Badger

SportHojsentusiast
Gick med
12 Aug 2009
Ort
Utanför Sötälje
Hoj
Engelska sporthojar
Jag och en kamrat var inne för att titta på motorcyklar idag, han ska ta körkort, köpa hoj, utrustning, rubbet.
Han har fastnat för ett par olika modeller och vi spånade lite om vad han kunde tänka sig.

Själv kollade jag på en ny R1:a, 189.900:- för den vanliga och 240 papp för en M.

Då dyker det upp en säljar-jävel som var det drygaste och oförskämdaste jag nånsin har stött på under mina 40 år i mc-branschen, fy satan !!!

Byt jobb för helvete, det blir ingen Yamaha för någon av oss, det blir Ducati sörru.




Jävla sopa!

Har varit med om samma för nästan 30 år sedan. En tjejkompis skulle köpa hoj och jag var med som "expert" fast jag då bara visste liite mer än henne. Nåväl, säljaren förklarade att en tjej inte klarar av att kicka en 400 så där förlorade de en köpare. Hon hade pengar att inte bara köpa den billigaste med kick... :huvet

Sorgligt att det fortfarande finns idioter till säljare. :(
 

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Ort
S-holm, men med hjärtat i Hedesunda
Hoj
K1300S
Jag köpte faktiskt min BMW där, mest för att dom hade en hoj jag ville ha till ett ok pris. Men jag kommer aldrig köpa något mer där. Han hade noll koll på det mesta. Tex försäkringsvillkoren hos Svedea, jag hade haft dom i 4 år på en annan hoj, och precis läst in mig på avtalet igen, så jag hade järnkoll. Allt han sa om försäkringen var fel :huvet Dom hade nästan precis flyttat, så dom hade rätt klent med hjälmar mm hemma, men jag skulle få ett bra pris på en hjälm när jag hämtade hojen. Jo tjena, det hade han inget minne av, istället kastade han över nycklarna, pekade på hojen och sa "nu klarar ni er själva!", sen gick han. Däremot hann han berätta hur många som hade kommit efter mig samma dag och hade velat köpa hojen, och vilken otrolig tur jag hade som hann köpa den . Jag var där vid stängningsdags, dom släckte i princip när jag gick...

Sliskig är bara förnamnet :zpy
 

Dr.Pepper

Gudomlig sporthojare
Gick med
4 Jul 2007
Ort
Idyllen
Hoj
939 Hypermotard SP + Yamaha R1
Svårt att ge en like på en sådan upplevelse. Trist i synnerhet då mängden handlare är ständigt dalande. Konstigt att dom anser sig kunna ha råd att ge den typen av kundupplevelse...:dummer
 

H3dlund

Sporthojsnörd
Gick med
2 Oct 2005
Ort
Sunne
Hoj
Husqvarna 701 Supermoto -17, KTM 380SX -02/-06 hybrid
Det verkar vara något magiskt med handlare/verkstäder i Sverige.

9 av 10 st man går till borde klappa igen för gott.
 

BrooklynS

Buy quality, cry once
Gick med
26 Mar 2014
Ort
Luleå
Hoj
Bara fräna hojar
Ni drar igång och dömer ut 90% av landets MC-firmor för att en säljare ansågs uppträda fel mot en anonym lättkrenGt forumist?

#generationfjoll
 

Str3 R

Guest
Säkert samma dryga ungtupp när jag behövde nytt batteri till streeten nyss. Frågade om jag har en Yamaha.
-Nä, Triumph svarade jag. Vad är problemet med att köpa ett standardbatteri från Yuasa här? undrade jag.
-Nja jag vet inte om vi har batterier till dom där...
Irriterad blev jag och snart kom en annan säljare in och javisst kan de ha Yuasa, inga problem. Tyvärr inte inne just då, beställde ett batteri och två dar senare hade de ett hemma som jag hämtade.

Ungtuppen samlade jä... många minuspoäng hos mig.

Är man tillmötesgående med kunder så kanske kunden nån gång i framtiden eventuellt köper en Yamaha. Eller annan hoj de råkar ha inne. Eller t o m rekommenderar dem. Är man dryg blir det absolut fel reklam som kan ta mängder av energi och åratal att städa upp på marknaden.

Varumärket är företagens mest känsliga del på marknaden, det går så fort att rasera det.
 

L. Mäkinen

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2016
Ort
Örsundsbro
Hoj
Yamaha MT09 -21, Honda CBR1000F - 87, avverkat: olika
-Nä, Triumph svarade jag. Vad är problemet med att köpa ett standardbatteri från Yuasa här? undrade jag.
-Nja jag vet inte om vi har batterier till dom där...
Irriterad blev jag och snart kom en annan säljare in och javisst kan de ha Yuasa, inga problem. Tyvärr inte inne just då, beställde ett batteri och två dar senare hade de ett hemma som jag hämtade.
Tur man har nära till BBS Bilreservdelshuset i Spånga från jobbet. Där hade de Yuasa på hyllan.

Det är fan otroligt att mc-säljare på vissa ställen har så dumdryg attityd.
 
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top