Marquez för bra för Motogp?

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Ort
Göteborg
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
Haha. Nae, jag menar att jag gillar Dovizioso(som är realistiskt sett typ den enda som kan utmana Marquez om titeln) och blir mycket irriterad när Lorenzo ligger och håller upp honom trots att alla vet att Lorenzo ändå blir 5-6a som bäst med ducatin.
Det tog inte 26 timmar innan vi alla fick det vetandet nedkört i halsen !
Tänk att en ny större tank på Ducatin som ger Lorre bättre stöd mot benen så han inte blir lika trött i armarna räckte för att han ska bli 1a !
 
Last edited:

Old Badger

SportHojsentusiast
Gick med
12 Aug 2009
Ort
Utanför Sötälje
Hoj
Engelska sporthojar
Visst ser det trevligt ut när han kör med framhjulssläpp men dagens tävling visar att han inte är för bra! :)

Gary McCoy körde med sladd också men jag kommer ihåg Freddie Spencer på Anderstorp tidigt 80-tal när han varje varv kom med tvåhjulssladd ut mot dåvarande start och mål. Men inte bara det, han lyfte framhjulet en dm fortfarande med sladdande bakhjul en dm från bankant varje varv. :tummenupp

Kenny Roberts, som då inte var Sr, körde lika fort men inte lika spektakulärt. :)

Det jag gillar är tät kamp med många omkörningar och idag hade vi det förutom "Jörgen Lorenz" som visserligen vann men inte gjorde tävlingen mer intressant...
 

Skurken

Karisma som ett järnspett.
Gick med
29 Aug 2007
Ort
Varberg
Hoj
790 Duke
Det tog inte 26 timmar innan vi alla fick det vetandet nedkört i halsen !
Tänk att en ny större tank på Ducatin som ger Lorre bättre stöd mot benen så han inte blir lika trött i armarna räckte för att han ska bli 1a !

Haha, det fick jag äta upp med råge. Kul! Hoppas han kan utmana Marquez på riktigt i fortsättningen.
 

Johyy K

Medlem
Gick med
28 Aug 2015
Ort
Karlstad
Hoj
Yamaha WR450F, Suzuki DR650
Detta hade jag inte förväntat mig av JL men skönt att MM inte var tok överlägsen på Mugello också så nu känns VM iaf inte helt avgjort tråkigt att han kraschade men bra för VM.

Men va Fan JL till Honda :va:va
 

Fordon

Gudomlig sporthojare
Gick med
14 Oct 2010
Ort
Täby
Hoj
Saknas
Nä, rättvist efter att han orsakade rossi en 0:a utan straff tidigare iår och häll på att trycka av en till i detta race.

Hur lång tid ska det gå innan man förtjänar att inte krascha efter en incident? Antal race? Antal år? Tänkte så man har koll på när någon annan förare gör sig förtjänt av en krasch. Hur är det med nära-olyckor? Där offret höll sig på hjulen?
 

Coola Ola

Progressiv klassicist
Gick med
10 Nov 2006
Ort
I verkligheten, idag
Hoj
Hembygge, SuperSport 950S
Hur lång tid ska det gå innan man förtjänar att inte krascha efter en incident? Antal race? Antal år? Tänkte så man har koll på när någon annan förare gör sig förtjänt av en krasch. Hur är det med nära-olyckor? Där offret höll sig på hjulen?

Det är ju ingen som förtjänar att krascha men när man har enskilda förare som race efter race är inblandad i incidenter med övriga förare så minskar såklart sympatikänslorna när någon av dem kraschar. Just i år har det varit väl många onödiga incidenter med Marquez, och då minskar också acceptansen även för mindre felsteg.
 

RWN

Sporthojsnörd
Gick med
14 Nov 2013
Ort
I Skogen
Hoj
Honda VTR Firestorm 02 & Aprilia tuono 1100 V4
Nä, rättvist efter att han orsakade rossi en 0:a utan straff tidigare iår och häll på att trycka av en till i detta race.

Det är klart MM chansade där i och med att Rossi hade konstig spårval...

mm arg.jpg
 

CALLAHAN

Ny medlem
Gick med
28 Jun 2005
Ort
Skövde
Hoj
Yamaha XSR700 2018
MM är ju en grym talang utan tvekan précis som Rossi har varit.
Det poppar alltid upp nån ny som tar over kronan så har det alltid varit.
Sen är combon maskin/förare viktig också.
Men vissa förare kan köra allt och har lättare att anpassa sig efter maskinen.
Tror faktiskt det var ett av problemen Rossi hade på duccen vilket jag tyckte var riktigt tråkigt.
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top