Marquez för bra för Motogp?

Johyy K

Medlem
Gick med
28 Aug 2015
Ort
Karlstad
Hoj
Yamaha WR450F, Suzuki DR650
Först av allt är jag ett Rossifan så jag kanske inte är helt neutral :lol

Jag älskar Motogp finns inget annat på TV eller i sportvärlden jag bryr mig om!
Men Motogp då jävlar sitter jag klistrad både på FP, Q1, Q2 och race!

Men kommer det se ut så här dem kommande säsongerna att Marquez till och med på banor han eller Honda inte gillar vinner ändå?
Är han tillsammans med Hondan för bra?
För jag kan iaf inte slutas att imponeras av hans otroliga fart och vinnarskalle som just nu nästan känns omöjlig att slå, gillar honom inte men älskar hans sätt att köra hoj!:rock

Han är så sjukt jävla bra att jag inte kan se någon utmana honom till titeln i år eller kommande om inte de andra har en cykel som är klart bättre än Hondan eller att Marquez själv kör bort sig eller skadas vilket jag inte hoppas på.
Känns tyvärr lite tråkigt vill ha fighter in på mållinjen som i Qatar men känns inte som det kommer bli så eller har jag fel?

Är Marquez för bra för sportens bästa eller är det precis detta vi behöver eller är jag bara sur o bitter för att Rossi inte vinner :va:D:D
 

He rik

----:)----
Gick med
8 Aug 2006
Ort
Karlstad
Hoj
rd 500-84 R6-08 DR350-95
Du är bitter! :D
Tror inte riktigt du kände likadant när Rossi vann det mesta.... :7peta

Klart är dock att han är en enorm talang om än lite opolerad ibland och tillsammans med en Honda som verkar vara lite för bra nu så blir det kämpigt för resten men håll ut, med lite nytt reglemente så jämnar det kanske ut sig.

Annars så får de andra vässa sig lite, Zarco är ju på gång och Miller har ju med framtiden för sig, kanske inte är "gubbgänget" som kommer gnida skinnställ med MM men det kommer nytt folk. :)
 

Bentebent

:moppefucko
Gick med
30 Apr 2011
Ort
Malmö
Hoj
MT-07 -16
Tror det kommer bli spännande nu de närmsta åren med namn som Mir, Oliveria och Bagnaia dyker upp i MotoGP. Tills dess och när Yamaha äntligen får ordning på sin hoj får vi nog räkna med att MM kör skiten ur resten av fältet :hihi Jag tror att Vinalez kan utmana om fabriksyamaha får ordning på sitt skit men det blir nog inte i år.
 

Johyy K

Medlem
Gick med
28 Aug 2015
Ort
Karlstad
Hoj
Yamaha WR450F, Suzuki DR650
Är Yamahan verkligen dålig? Eller håller Rossi o Vinalez inte måttet just nu? :gråta
Zarco verkar ju iaf ha mer fart än fabriks yamorna för tillfället.

Samma fast tvärtom är Hondan verkligen så bra eller är det Marquez som är så sjukt jävla säker på att köra hoj?
 

Bentebent

:moppefucko
Gick med
30 Apr 2011
Ort
Malmö
Hoj
MT-07 -16
Är Yamahan verkligen dålig? Eller håller Rossi o Vinalez inte måttet just nu? :gråta
Zarco verkar ju iaf ha mer fart än fabriks yamorna för tillfället.

Samma fast tvärtom är Hondan verkligen så bra eller är det Marquez som är så sjukt jävla säker på att köra hoj?

Jag vill påstå att Yamahan är kass, precis som Hondan länge varit helt kass för alla utom MM. Nu verkar Hondan ha blivit acceptabel för övriga iallafall. Zarco smeker ju uppenbarligen Yamahan helt rätt, men han är ju ändå lika hopplöst akterseglad som alla andra av MM. Sen är jag lite nyfiken på vilka av teamen som fuskar med IMUn, om man ska vara lite konspiratorisk :hihi Nya reglerna kommer ju av en anledning.
 

Fordon

Gudomlig sporthojare
Gick med
14 Oct 2010
Ort
Täby
Hoj
Saknas
Det som gör att racen känns tråkigare är Dornas smått gammeldagsa sätt att filma racen. Istället för att filma när ledaren åker för sig själv i 17 varv så skulle de kunna filma betydligt mer av fighterna längre ned i fältet om action uteblir längst fram. Allt skall alltid handla om ledaren och då saknas nästan poängen med att ha med folk som inte kan matcha denne. Själva sändningen ska ju vara för att säljs in sporten men de är lite dåliga på att anpassa sig till de tråkigare racen.

Jag tror inte att Yamahan är kass bara för att fabriksförarna saknar kompetens nog att matcha Marquez. De spöar fortfarande Hindans näst bästa förare. Zarco spöar fabrikarna men det måste väl ändå spela roll att han kör i Tech 3. Han lär ha betydligt bättre förutsättningar om han tog ena Yamaha-styrningen.
 

Coola Ola

Progressiv klassicist
Gick med
10 Nov 2006
Ort
I verkligheten, idag
Hoj
Hembygge, SuperSport 950S
Det som gör att racen känns tråkigare är Dornas smått gammeldagsa sätt att filma racen. Istället för att filma när ledaren åker för sig själv i 17 varv så skulle de kunna filma betydligt mer av fighterna längre ned i fältet om action uteblir längst fram. Allt skall alltid handla om ledaren och då saknas nästan poängen med att ha med folk som inte kan matcha denne. Själva sändningen ska ju vara för att säljs in sporten men de är lite dåliga på att anpassa sig till de tråkigare racen.

Jag tror inte att Yamahan är kass bara för att fabriksförarna saknar kompetens nog att matcha Marquez. De spöar fortfarande Hindans näst bästa förare. Zarco spöar fabrikarna men det måste väl ändå spela roll att han kör i Tech 3. Han lär ha betydligt bättre förutsättningar om han tog ena Yamaha-styrningen.

Fast ärligt talat, det ÄR inte superspännande att kolla på någon som fajtas om typ en sjundeplats. Det kan vara riktigt tät racing men det är ändå något som saknas.
 

Coola Ola

Progressiv klassicist
Gick med
10 Nov 2006
Ort
I verkligheten, idag
Hoj
Hembygge, SuperSport 950S
Du är bitter! :D
Tror inte riktigt du kände likadant när Rossi vann det mesta.... :7peta

Fast det VAR inte samma när Rossi var som bäst, det var mycket mer öppet och mycket hårigare fighter. Men jag är också Rossi-fucko så kanske är historien inte helt då rosenskimrande som jag minns det.
 

Fordon

Gudomlig sporthojare
Gick med
14 Oct 2010
Ort
Täby
Hoj
Saknas
Fast ärligt talat, det ÄR inte superspännande att kolla på någon som fajtas om typ en sjundeplats. Det kan vara riktigt tät racing men det är ändå något som saknas.

Varför kollar man ens på moto3 och Moto2 som inte ens är högsta klassen då om det inte är racingen som räknas utan bara den som är bäst? Och varför inte bara heja på Marquez om det inte är tät racing som räknas utan bara vinst? Personligen så tycker jag inte att de här racen är tråkiga alls. Men det har en del att göra med att det är min favoritförare som vinner :) Men å andra sidan så uppskattar jag bra racing oavsett om det är MM och Rossi som kör åttor kring varandra eller om det är Karel abraham som rundar Redding på Yttern i Brno.
 

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Ort
Borlänge
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
Marquez har "bara" vunnit tre i rad ännu inte 10 i rad. ;)
Men det känns helt klart som Marc är "the man to beat" för tillfället.
I starten på förra säsongen var det Vinales som såg oslagbar ut och för några år sedan kändes Lorre som "the man to beat".
Starten på denna säsong har väl inte nåt upp till de föregående två säsongerna race-mässigt men det kommer nog.

Mina prioriteringar för MotoGP
#1 - Tät, spännande racing
#2 - Spännande, tät racing
#3 - Tät, spännande racing
#4 - MM får gärna vinna

Marc+Hondan är bäst för tillfället men inte oslagbar.
Så nej, MM inte för bra för MotoGP.
 

Coola Ola

Progressiv klassicist
Gick med
10 Nov 2006
Ort
I verkligheten, idag
Hoj
Hembygge, SuperSport 950S
Varför kollar man ens på moto3 och Moto2 som inte ens är högsta klassen då om det inte är racingen som räknas utan bara den som är bäst? Och varför inte bara heja på Marquez om det inte är tät racing som räknas utan bara vinst? Personligen så tycker jag inte att de här racen är tråkiga alls. Men det har en del att göra med att det är min favoritförare som vinner :) Men å andra sidan så uppskattar jag bra racing oavsett om det är MM och Rossi som kör åttor kring varandra eller om det är Karel abraham som rundar Redding på Yttern i Brno.

Moto2 och Moto3 är ju grymt tight och rolig racing så varför skulle man inte kolla på det? Hjärtat slår ändå definitivt fortare när det är fight om tätstriden än nere i andra- eller tredjeklungan. Oavsett klass.
 

Fordon

Gudomlig sporthojare
Gick med
14 Oct 2010
Ort
Täby
Hoj
Saknas
Moto2 och Moto3 är ju grymt tight och rolig racing så varför skulle man inte kolla på det? Hjärtat slår ändå definitivt fortare när det är fight om tätstriden än nere i andra- eller tredjeklungan. Oavsett klass.

Exakt. Det är det som är min poäng. Moto2 är inte ens högsta eller bästa klassen. Precis som tredjeklungan inte är det. Men om det är bra racing så är det bra racing. Är det glest i toppen där ledare än ligger 3 sekunder före tvåan så är det i min mening bättre att lägga tiden på täta fighter längre bak i ledet om det nu är någon tät fight.
 

Aryey

Masjävel and proud of it!
Gick med
16 Aug 2007
Ort
På rätt sida älven
Hoj
Looking...
Är Yamahan verkligen dålig? Eller håller Rossi o Vinalez inte måttet just nu? :gråta
Zarco verkar ju iaf ha mer fart än fabriks yamorna för tillfället.

Samma fast tvärtom är Hondan verkligen så bra eller är det Marquez som är så sjukt jävla säker på att köra hoj?

Zarco är ju helt klart grym på att köra hoj men hojen satellitteamet får är ju en beprövad racemaskin från förra året vilket gör att han enbart behöver koncentrera sig på inställningar. Rossi och MV måste ju hela tiden dra lasset av att utveckla hojen för att inte bli ifrånkörda framöver. Nu har ju Zarco nästan en fabrikshoj men behöver fortfarande inte testa nya delar. Sen har det nog en del att göra med att hans körstil passar yamahan bra även om han säger att han anpassat den så var den nog en bra match från början. Den riktiga alien statusen får han om han ställer KTM på podiet

När yamaha får ordning på hojen kommer de garanterat slåss om segern igen. Dock måste man säga att VR förtjänar en liten eloge för det han lyckas göra trots stora problem.

För att kommentera rubriken så är det en stor skillnad på MM gentemot alla de stora och det är skador. Visst han har haft problem med axeln och dylikt men har än så länge inte skadat sig ordentligt i MGP (dock i Moto2) och visserligen är det inget jag hoppas på men med hans körstil är det bara en fråga om tid. Jag säger inte att det skulle försämra hans förmåga men att kunna köra varje race under året är inte självklart och en skada i fel tid skulle kunna ställa till mkt.

Flera stjärnor har slutat pga skador eller varit hindrade av dom länge och det har han sluppit än så länge. Stoner var trött på media osv men hade även en fotled som skulle bli obrukbar om han skadade den igen och Doohan har väl fler benbrott än hela ben...
 
Last edited:

Coola Ola

Progressiv klassicist
Gick med
10 Nov 2006
Ort
I verkligheten, idag
Hoj
Hembygge, SuperSport 950S
Exakt. Det är det som är min poäng. Moto2 är inte ens högsta eller bästa klassen. Precis som tredjeklungan inte är det. Men om det är bra racing så är det bra racing. Är det glest i toppen där ledare än ligger 3 sekunder före tvåan så är det i min mening bättre att lägga tiden på täta fighter längre bak i ledet om det nu är någon tät fight.

Ok, det är dock inte min poäng. Det jag säger är att oavsett vilken klass så tycker jag tätstriden är mer intressant.Målet med ett race är att stå högst upp på pallen, och därför tycker jag som tittare att kampen om att ligga längst fram är mest spännande att se på. Med Marquez blir det dock mindre spänning i dessa fighter, vilket leder till tristare race.
 
Last edited:

Fordon

Gudomlig sporthojare
Gick med
14 Oct 2010
Ort
Täby
Hoj
Saknas
Ok, det är dock inte min poäng. Det jag säger är att oavsett vilken klass så tycker jag tätstriden är mer intressant.Målet med ett race är att stå högst upp på pallen, och därför tycker jag som tittare att kampen om att ligga längst fram är mest spännande att se på. Med Marquez blir det dock mindre spänning i dessa fighter, vilket leder till tristare race.

Det säger jag inte emot. Tätstriden är alltid att föredra. Men om det inte finns någon kamp där framme så tycker jag att det vore på sin plats att visa en annan kamp om valfri placering.
 

Strongliquid

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Jul 2005
Ort
Boden
Hoj
Scott.
Men, när jag såg på rejset på motogp.com så visades det ju bara en liten ruta uppe till vänster med MM, och sen körde man majoriteten på de små striderna som var i övriga fältet. Men det kanske är annat på viasat?

Italienskt högst upp på pallen 3/6! (Hoppas jag...) :yoparty


PS!:
Biljetterna till Mugello gick att ladda ner nu! :rock
 
Last edited:
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top