Kan folk verkligen få det de begär på blocket eller ska (nästan) allt prutas på?

Kramer

Sporthojsnörd
Gick med
29 Apr 2015
Hoj
Ducati 959 Panigale & Honda CB1000RA
-----
 
Last edited:

Geten

"JesperN"
Gick med
8 Feb 2004
Ort
Tomelilla
Hoj
Triumph
Den nya mt-03 är inte alls samma hoj som den gamla. Den nya har en paralelltwin på drygt 300cc medans den gamla hade en stånka på 660cc och kostade mer än 53' ny
 

Skurken

Karisma som ett järnspett.
Gick med
29 Aug 2007
Ort
Varberg
Hoj
790 Duke
Den nya mt-03 är inte alls samma hoj som den gamla. Den nya har en paralelltwin på drygt 300cc medans den gamla hade en stånka på 660cc och kostade mer än 53' ny

Som Geten säger så är det två helt olika cyklar!
 

Plast

Småvild
Gick med
8 Jun 2006
Ort
Rosvik
Hoj
Road glide special 2020. Tenere 700 2021 R1 2000 KTM 890 Adv
Men du har rätt i sak. Priserna är helt skeva.
 

blacktriple

Har två Aprilior!
Gick med
18 Mar 2004
Ort
Helsingborg
Hoj
Aprilia RSV R Factory & Aprilia RS 250
Glöm heller inte att de motorcyklarna som ligger till försäljning på blocket ännu inte är sålda. Anledningen till det kan mycket väl vara priset.

Säljaren vill i vanlig ordning ha så mycket som möjligt för sitt objekt.
Köparen vill i sin tur betala så lite som möjligt för samma objekt.
 

wonderwizard

Tjuvjägare
Gick med
29 Oct 2003
Ort
Mörarp
Hoj
R1 2016
Glöm heller inte att de motorcyklarna som ligger till försäljning på blocket ännu inte är sålda. Anledningen till det kan mycket väl vara priset.

Säljaren vill i vanlig ordning ha så mycket som möjligt för sitt objekt.
Köparen vill i sin tur betala så lite som möjligt för samma objekt.

men priserna idag är väldigt omvända.. kolla dina 2 hojar, du får troligtvis mer för den lilla & betydligt äldre, än vad du får för den store
 

ething

Med lem
Gick med
22 Jul 2003
Ort
Stenungsund
Hoj
Husaberg FS650, KTM SXF 450
Blocket är väl en kombination av att:

- Aktivt skrämma bort "Sista priset"-kompisar (jag kommer aldrig mer sälja en billig bil efter att ha testat det en gång)
- Hoppas att den blåögda idioten som köper utan att pruta dyker upp (den som din kompis alltid ljuger om att han lyckades med)
- Sätta ett pris för att intala sig själv att "det var nog en bra affär att äga den här hojen i två år"
 

Geten

"JesperN"
Gick med
8 Feb 2004
Ort
Tomelilla
Hoj
Triumph
Blocket är väl en kombination av att:

- Aktivt skrämma bort "Sista priset"-kompisar (jag kommer aldrig mer sälja en billig bil efter att ha testat det en gång)
- Hoppas att den blåögda idioten som köper utan att pruta dyker upp (den som din kompis alltid ljuger om att han lyckades med)
- Sätta ett pris för att intala sig själv att "det var nog en bra affär att äga den här hojen i två år"

Precis sålt två hojar utan prut, och varav den ena till ett högre pris än jag gav för 3år sen :tungan
Var dock billigast på blocket, så visst är priserna skeva. Och jag tycker det är värre denna våren än det varit tidigare. Men jag klagar inte, eftersom alla andra satt ett för högt pris fick jag ju sålt snabbt till ett rimligt pris. :D
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top