Förföljd av bilist

Apis

Medlem
Gick med
9 Feb 2012
Ort
Stockholm
Hoj
Hamamatsu
Märkligt detta - jag körde om en rullande kö i en tunnel med god marginal på sidan, varpå nästkommande bil (självfallet en BMW) gasar på för att täppa till luckan framför och tutar något omänskligt, på mig.

Jag kör ut ur tunneln och glider förbi trafiken (påtaglig sådan) mot min tilltänkta parkeringsplats cirka fem till sju minuter senare. Jag vänder mig om och ser att samma bil har följt efter mig, ser mig och vänder då i motsatt riktning. Jag står då och parkerar motorcykeln. Bilen har följt efter mig utan tvekan då två rondeller passeras och två korsningar.

I mitt tycke märkligt beteende och tillsynes meningslöst. Hur dålig morgon kan man ha? :va :dummer
 

Apis

Medlem
Gick med
9 Feb 2012
Ort
Stockholm
Hoj
Hamamatsu
Ska man spekulera kanske han önskade få fatt i mitt regnr. - som han i sin tur ska ha till vad? Att man lägger så mycket tid, möda och ork på att bli provocerad.
 

Alatalo

The Build Quality Police
Gick med
11 Jul 2010
Ort
Kalix
Hoj
YZF-R7
Utan att ha några som helst fördomar, ska vi gissa att han är uppväxt i förorten, har stor guldklocka, liten snopp och att han blev jettekrencktt när du körde om hans stooora BMW...?
 

Apis

Medlem
Gick med
9 Feb 2012
Ort
Stockholm
Hoj
Hamamatsu
Utan att ha några som helst fördomar, ska vi gissa att han är uppväxt i förorten, har stor guldklocka, liten snopp och att han blev jettekrencktt när du körde om hans stooora BMW...?

I detta fall - märkligt nog - nej (det har jag dock varit med om flertalet gånger).

Såg ut som en IT-konsult från Kista, skjorta med korta ärmar (!) och alldeles för snabba glasögon. Renrakad, kortklippt 50+, garanterat radhus och 2.1 barn. Trodde jag fick hans reg.nr. men såg fel såg jag nu. Typiskt. :huvet
 

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Ort
S-holm, men med hjärtat i Hedesunda
Hoj
K1300S
I detta fall - märkligt nog - nej (det har jag dock varit med om flertalet gånger).

Såg ut som en IT-konsult från Kista, skjorta med korta ärmar (!) och alldeles för snabba glasögon. Renrakad, kortklippt 50+, garanterat radhus och 2.1 barn. Trodde jag fick hans reg.nr. men såg fel såg jag nu. Typiskt. :huvet
Han kan ju fortfarande ha varit välhängd som en hamster ungefär och haft visst hävdelsebehov... :rolleyes:
 

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Ort
Där jag tar av mig hatten
Hoj
Har tappat räkningen
I detta fall - märkligt nog - nej (det har jag dock varit med om flertalet gånger).

Såg ut som en IT-konsult från Kista, skjorta med korta ärmar (!) och alldeles för snabba glasögon. Renrakad, kortklippt 50+, garanterat radhus och 2.1 barn. Trodde jag fick hans reg.nr. men såg fel såg jag nu. Typiskt. :huvet

50+, då var det nog en sån där självutnämnd lagens väktare, dom brukar ofta vara ganska harhjärtade och rädda för konfrontation.
 

Apis

Medlem
Gick med
9 Feb 2012
Ort
Stockholm
Hoj
Hamamatsu
Han kan ju fortfarande ha varit välhängd som en hamster ungefär och haft visst hävdelsebehov... :rolleyes:

Haha, förvisso! :D Men omvägen han körde - ned från norra länken (Europaväg) ner innanför tullarna för att vända om (upp på länken dock i norrgående riktning) och därmed omöjligen kunna fortsätta söderut förrän om minst 30-40 minuters körning är för mig helt stört.

Redan där förstår jag att han inte är frisk..

Haha! :D Men att lämna länken för att enbart vända, åka på den igen i norrgående riktning är förfaller tämligen konstigt. Möjligheten att åka söderut igen är noll och ingen - så störd är väl ingen?

Tänker på "falling down" direkt. Hade han regskylt "DFENS" ?

:tuttar

Fråga: Vad kan han tänkas, om vi ska spekulera, vilja ha mitt registreringsnummer till (om det var det han var på jakt efter, jag ser ingen annan anledning till att han skulle lämna norra länken, E21 söderut, direkt vända om och köra upp igen)?
 

TMax500

Kör alla sorters hojar. Live and let live.
Gick med
20 Apr 2009
Ort
Göteborg (Västra Frölunda)
Hoj
Triumph Thruxton 900, Moto Guzzi Bellagio, Vespa 300 GTS, Kawasaki Versys 650
Han kanske tyckte att du var snygg och ville pussas lite? Eller hångla? :) :)
 

Klockringaren

nissenys
Gick med
2 Sep 2006
Ort
Klosterdalen
Hoj
Räka
Ts skulle följt med han och sen skulle dom åkt omkring hela natten o lyssnat på cälinedion.
Sen på morgon klivit ut o gått ut på en daggvåt äng,hånglat omkring till kvittrande fåglar - båda med stånd eller wat:7peta
 

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm-ish
Hoj
Drömhoj
En del är låtsaspoliser också med stånd för moralpredikan.

Jag lämnade ej företräde en gång åt en som kom från höger i en sen där Y-fil där "någon" av oss skulle ge vika. Jag skippade, han tutade och jag tutade "glatt" tillbaka. Men den jäveln tände på alla fyra och låg som en finne i arslet och blåste sen om mitt i Nyköping på en tajt gata och tvärnitade framför för att sen kuta fram till min dörr och slita upp den och minsann skulle ge mig på nöten. Jag ursäktade för jag var i chock och man vet aldrig vad påtända snubbar kan göra. Dock var det här en familjefarsa, hans 3 barn satt bakåtvända i bilen och frugan i passagerarsäte. De såg ärligt talat ut mest att skämmas... kul "pappa" i familjen liksom...

Jag är sen dess mer försiktig med vem man retar upp, för man vet aldrig vilka människor råkar på. En del är mer villiga än andra göra saker som för de flesta är främmande.

Så var försiktiga där ute, speciellt på MC...
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Jag passerade, och det var verkligen passerade, som i filen till vänster om honom, en BMW ut ur Södertälje igår som jag fick som en finne i röven på påfarten till E20 sedan, och vidare ut på E20. När han legat och tryckt i röven genom ett par filbyten tröttnade jag och lämnade honom grundligt akterseglad.

Fan vet vad de får ut av det, men en del verkar inte råd att bli passerade och ska prompt jävlas med en efter.
Jag brukar aldrig stanna för att prata med dem om de försöker få till det, eftersom att det ändå aldrig kan komma något konstruktivt ur ett samtal i det läget.
 

MrsZ

Anpassar farten efter omständigheterna
Gick med
30 Nov 2011
Ort
hos maken
Hoj
Ducati 900SS
Man ska vara försiktig i trafiken.

Ett av mina favvo-program på BBC är The Crash Investigators:
I hällande regn i mörker på julafton ser bilister en 'äventyrs'-hoj ligga på motorvägen. Polisen rycker ut och hittar föraren, en medelålders man, död i mittremsan. Då börjar de leta efter bilföraren som kört på honom. En bil som legat alldeles för nära vid kameran innan identifieras på lysena som Mini. Via trafikövervakningen de har kan de spåra vilka Minis som varit på den motorvägen vid tiden. En av dem har lite buckla, men ägaren har gått över den med rubbing så ingen färg går att hitta. Senare kunde de hitta färg från bilens fälg på hojen bortkörda fotpinne. De backar förloppet med film från olika övervakningskameror och hittar när hojen körde om bilen som låg i lugnt tempo. Sen börjar jakten. Farten ökar allt mer och blir högre än vad hojen hade vid omkörningen och avståndet är alldeles för litet. Olyckan fanns inte på bild. Han blev avsiktligt ihjälkörd för att han gjort en helt normal omkörning. De tog bilföraren. Fem år för olyckan, två för förhindrade av rättvisa (rubbingen), summa 7 år i finkan.
 

Yzf R1

R_is_for_Respect
Gick med
29 Dec 2012
Ort
Halland
Hoj
YZF-R1
Min spontana känsla är att det blivit ett hårdare klimat i trafiken de senaste 10-15 åren. Inte för att man ser något så speciellt ofta, men det händer mer nu än förr.

Vill man se på roadrage kan man ju annars kolla youtubeklipp från Ryssland. Då "alla" där verkar köra med kameror så blir ju mycket utlagt också.
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top