Aprilia rsv4 tjuvstannar

Yelly

Sommarluft i däcken
Gick med
5 Feb 2011
Ort
Norr om Göteborg
Hoj
Gsxr 1000 K6, KTM 450exc motard,
Tjenare! Tog fram hojen förra veckan från vinterförvaringen i varmgarage.
Tog en runda o rätt va de va så dog den mitt i gaspådrag. Bara klipper rätt av.
Då får jag vrida av tändningen o på igen för att starta den. Oftast startar den klockrent. Men nu har detta felet kommit oftare o oftare (sista svängen 10ggr på 500m) o då blev han även kite småkinkig me o starta. Han poffa lite innan den går igång.

Batteriet är ett nytt gelbatteri som jag sktuvade på innan första turen.

Sista turen till garaget gjorde när de låg snö i vägrenen o framkåpan e full i salt så dom hade ju hunnit salta vägen på sista turen. Min tanke e dålig kontakt nånstans. Men orkar ju fan inte riva hela hojen för o kolla alla kontaktstycken.

Jag ska lossa batteriet o se så de inte kan va dålig kontakt där. Annars undrar jag om nån vart me om samma eller vilka kontaktstycken som e vettiga o kolla upp.
 

Hultqvist

Ny medlem
Gick med
29 Mar 2009
Ort
Örebro
Hoj
Ingen just nu
Dum fråga kanske, men är det inte RSV4 som är jävligt kinkiga på ventilspelet? Vill minnas en dröse med hojar där spelet var utanför spec ganska tidigt, har man då aldrig kollat spelet på en gathoj kanske det är läge...
 

Yelly

Sommarluft i däcken
Gick med
5 Feb 2011
Ort
Norr om Göteborg
Hoj
Gsxr 1000 K6, KTM 450exc motard,
Ja ett biltema gelbatteri faktiskt. Vart problem med dessa?

Bränslepump tror jag inte för då borde den gå dåligt lite innan den dör. Nu verkligen den klipper rätt av bara

Ventilspel kan inte göra så den stänger av sig helt tvärt.

Felkoder har jag inte kollat. Går de o skriva in koden 12412 lr vad den är o se eller behöver man nån felläsare?
 

Chronic

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jun 2003
Ort
S T H L M
Hoj
Sålt alla....
Ja ett biltema gelbatteri faktiskt. Vart problem med dessa?

Bränslepump tror jag inte för då borde den gå dåligt lite innan den dör. Nu verkligen den klipper rätt av bara

Ventilspel kan inte göra så den stänger av sig helt tvärt.

Felkoder har jag inte kollat. Går de o skriva in koden 12412 lr vad den är o se eller behöver man nån felläsare?

Batteriet kan vara dåligt/svagt. Ett nytt Biltema gjorde min Ducce tung att starta åratal sedan, ett motsvarande från Global gav en helt annan snurr på starten.

Jag hade aldrig använt Biltema till en elektronikspäckad insprutad högkompad Twin... någonsin
 

Yelly

Sommarluft i däcken
Gick med
5 Feb 2011
Ort
Norr om Göteborg
Hoj
Gsxr 1000 K6, KTM 450exc motard,
Batteriet kan vara dåligt/svagt. Ett nytt Biltema gjorde min Ducce tung att starta åratal sedan, ett motsvarande från Global gav en helt annan snurr på starten.

Jag hade aldrig använt Biltema till en elektronikspäckad insprutad högkompad Twin... någonsin



Den gick iaf o återstarta 10gr efter varandra så de känns inte spm de e dålig kräm iaf
 

bensintank

3,5L
Gick med
21 Jun 2014
Ort
kommun/län
Hoj
Honda VFR800-98
Glapp i dödarknappen? Har b-temas gelbatteri i min som fungerat bra ett par säsonger nu. Därmed inte sagt att ditt batteri kan sura. Men som du säger startar hojen flertal gånger på raken är det bra tryck i´n.
 

AndreasStam

Ny medlem
Gick med
22 Oct 2012
Ort
Uppland väsby
Hoj
2007, Suzuki Gsxr 1000
Som föregående kolla dödarknappen.
Jag var ute med min i tisdags och den la av när jag slog av på gasen eller bromsade. Sedan la den av när jag stod still och gungade på den.
Var dödarknappen som glappade.
 

Chronic

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jun 2003
Ort
S T H L M
Hoj
Sålt alla....
I såna här Biltema trådar brukar någon berätta att strömmen i ett kasst batteri kan lätt snurra startmotorn, men ge för låg volt för start. Ingen aning men låter rimligt.
 

Yelly

Sommarluft i däcken
Gick med
5 Feb 2011
Ort
Norr om Göteborg
Hoj
Gsxr 1000 K6, KTM 450exc motard,
Hittade felet! De va en kabel i ett kontaktstycke som gått av o låg o glappade till vilket dödare cykeln. Nu går den fint igen!
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top