Häftigaste Hyundai jag nånsin kört!

Zafiro

Sporthojsnörd
Gick med
21 Sep 2014
Ort
Kävlinge
Hoj
Yamaha Tracer9 GT - 2021
Hyundai I30N - 275 hk och 373 nm. Tydligen före detta från BMW M som varit med och utvecklat bilen.
Gick som ett skott, snygg i baby blå, dyraste varianten 350.000 kr.

G-mätare så du kan se dina sidokrafter när du kör, launch control, olika körlägen som ställer om ljud, styrning, väghållning etc. Grym väghållning på småvägarna. Påminner om en rally bil, brölar och stönar när man gasar och växlar.

Riktigt rolig bil, själv avgöra om det är värt 330-350.000 kr men tummen upp från mig. Överraskande bil från Hyundai :)

IMG_20180511_103749.jpg

IMG_20180511_103757.jpg

IMG_20180511_103807.jpg


IMG_20180511_103832.jpg
 

Knoddas

Gudomlig sporthojare
Gick med
10 Nov 2010
Hoj
Hypermutta
"Allmänt snack om mc och nytt"
:va

Jobbar du för Hyundai? :rofl
 

dominator91

Sporthojsnörd
Gick med
19 Feb 2009
Ort
göteborg
Hoj
GSX 1100 F 92, BMW F650GS Dakar, Vespa GTS300Ie
I30 är tom i grunden en riktigt sjysst bil så det förvånar mig inte att "turbosportoverdrive versionen" känns bra.

Hade en sådan i en månad i Australien och var riktigt positivt överaskad.

PS: Jobbar ej för Hyundai eller annat kopplat bolag till dem.
 

sportbike

ond
Personal
Gick med
1 Oct 2005
Ort
Sthlm
Hoj
avverkat 50+
Jag tror dom är spot on med den där, bra tajming för lansering också.
Hellre en Hawaii än en Fuck´d up Focus RS på verkstad.
 
Gick med
29 Apr 2009
Ort
SUV country
Hoj
RD07A
Dom headhunta väl chefen för M-avdelningen hos Bmw för att komma ut med lite roligare modeller? Kan säkert bli bra efter några försök, detta är det andra tror jag.
 

andersbrink

hasenfrasen
Gick med
6 Mar 2003
Ort
hedesunda
Hoj
5
Fugly! Transformers-front. Röda stripes. Fälgar som bara en koreansk hipster skulle kunna älska. Mesigt arsle med två malplacerade röda... reflexer? Bah...
 

Knoddas

Gudomlig sporthojare
Gick med
10 Nov 2010
Hoj
Hypermutta
Jag tror dom är spot on med den där, bra tajming för lansering också.
Hellre en Hawaii än en Fuck´d up Focus RS på verkstad.
Hellre lägga till några kronor och få en subaru wrx med riktig fyrhjulsdrift, den ultimata familjebilen :fakta
 

Str3 R

Guest
Mitt första möte med en Hyundai var en j*kla vindkänslig en. Man bytte körfält utan att man hade tänkt sig det, med släp på. Kunde bli lite spännande rätt som det var. Den där är väl mer stabil kan jag tänka mig men för mig är alla Hyundai vingliga efter den resan.
 
Gick med
29 Apr 2009
Ort
SUV country
Hoj
RD07A
Mm fast det uttalas ju, typ, Hiiiiiiyyyuuunnndajj enligt någon. Var på kurs hos dom ang. bl.a. vätgasbilar(bomber) och det var svårt att se seriös ut när kursledaren gett sig fan på att sätta det koreanska uttalet varannan mening, faktiskt.
 

sportbike

ond
Personal
Gick med
1 Oct 2005
Ort
Sthlm
Hoj
avverkat 50+
Som kunden som gav sig fan på att han skulle lämna in sin Hyundai på service när jag jobbade på Honda, det var minsann samma sak!
 

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
Andrahandsvärde på "sportig" Hundai som förmodligen fått jobba lite?
 

Zafiro

Sporthojsnörd
Gick med
21 Sep 2014
Ort
Kävlinge
Hoj
Yamaha Tracer9 GT - 2021
Iallafall dagen slutade med att jag la in en beställning på nya Ford Fiesta ST. Bör komma om ca 3 månader. Byter in den gamla mot nya modellen.
Andra Forden jag äger så hoppas den funkar lika bra som den jag har nu. Helt plötsligt har man 2 fordon som är 3-cylindriga :)
 

sportbike

ond
Personal
Gick med
1 Oct 2005
Ort
Sthlm
Hoj
avverkat 50+
Iallafall dagen slutade med att jag la in en beställning på nya Ford Fiesta ST. Bör komma om ca 3 månader. Byter in den gamla mot nya modellen.
Andra Forden jag äger så hoppas den funkar lika bra som den jag har nu. Helt plötsligt har man 2 fordon som är 3-cylindriga :)
Ska bli kul att höra omdömet om den.
Vad valde du för färg, hur många dörrar osv?
Pris?
 

Zafiro

Sporthojsnörd
Gick med
21 Sep 2014
Ort
Kävlinge
Hoj
Yamaha Tracer9 GT - 2021
Ska bli kul att höra omdömet om den.
Vad valde du för färg, hur många dörrar osv?
Pris?

Kör idag nuvarande ST och den fanns bara med 3-dörrar när jag köpte den. Denna gång finns den även med 5 dörrar i Sverige så det blev en 5-dörrars. Gillar blått så blir blå igen fast denna är betydligt ljusare i färgen.
Har all utrustning utom panorama tak så med rabatt hamnar priset på 233.000 kr. Tyvärr hinner man inte få den innan 1 juli så årsskatten blir 3500 kr, jävla miljöpartiet och deras idéer...

Var först inne på nya Polo GTi men visades sen att VW Sverige tar inte in den manuella versionen. Men gör inget, sparade man ca 50.000 kr på att välja Fården istället :)
 

sportbike

ond
Personal
Gick med
1 Oct 2005
Ort
Sthlm
Hoj
avverkat 50+
Var först inne på nya Polo GTi men visades sen att VW Sverige tar inte in den manuella versionen. Men gör inget, sparade man ca 50.000 kr på att välja Fården istället :)

Polo GTI kommer med manuell låda i sommar, jag var också sugen ett tag, men jag tycker inte att den nya karossen är snygg, och uppåt 300 papp för en Polo är för mycket.
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top