Triumph märkesförsäkring upphör hos Länsförsäkringar 2018

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Ort
Göteborg
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
24år Speed triple 2004 120hp tycker det är löjligt med 14k hel, två säsonger så har jag betalt hojens värde i försäkringskostnader...

Löjligt med tanke på att vid vurpa repareras inte hojen (reservdelar normalt slut efter 10år )
utan den löses in.
Finns skäl enbart köra trafikförsäkring. Om man har garage.
Och lägga pengarna på lås och larm.
 

Str3 R

Guest
24år Speed triple 2004 120hp tycker det är löjligt med 14k hel, två säsonger så har jag betalt hojens värde i försäkringskostnader...
Eller gör som jag, välj en nästan lika rolig hoj men som är billigare i ägande (om man jämför Speeden med Streeten så är Streeten rätt kul ändå fast för en lägre peng).

Streeten har Speedens ram, och motor + låda från Daytonan fast med färre hkr förstås. Streeten har i mitt tycke en stor rolighetsfaktor, kan nog mena att jag har grymt kul på ett billigare sätt. Bara en parentes. ;)
 

Meliora

Medlem
Gick med
16 Sep 2015
Ort
STOCKHOLM
Hoj
S1000r - 18; Speed triple - 16
jag tecknade just denna försäkring.. Stod inget i brevet jag fick från dem.
Vad väljer jag nu? Hos Länsförsäkringar betalar jag 10 000.. 29 år....
 

Str3 R

Guest
jag tecknade just denna försäkring.. Stod inget i brevet jag fick från dem.
Vad väljer jag nu? Hos Länsförsäkringar betalar jag 10 000.. 29 år....

Häva köpet? :crash
Nu är ju jag en gammal tant, för min del blir det mesta billigare.
 
Last edited:

Richard1

Medlem
Gick med
17 Jan 2017
Ort
Stockholm
Hoj
R6 -07 & z1000sx-18
Dystra tider, fick mitt brev i lådan idag om att min street triple R upphör 1a september 2018. Skifte av halvförsäkring/helår innebär en ökning från ca. 7000 SEK/helår till 10 700 hos Svedea eller BilsportMC som det ser ut idag. 27 år i sthlm ute i förorten med garage, ajaj.

Andra potentiella kandidater man ev. skulle kunna tänka sig köra istället är zx6r, s1000r, tuono, men realistiskt sett blir det ännu sämre :crash Sen är ju street triple'n en förbannat bra och rolig hoj. Får väl vänta på att äga annat när de gråa håren börjar dyka upp.

Har funderat på att trafikförsäkra för ca. 5k, men då blir det inte lika kul att ställa hojjen utanför jobbet på gatan när man pendlar.
 

Str3 R

Guest
Dystra tider, fick mitt brev i lådan idag om att min street triple R upphör 1a september 2018. Skifte av halvförsäkring/helår innebär en ökning från ca. 7000 SEK/helår till 10 700 hos Svedea eller BilsportMC som det ser ut idag. 27 år i sthlm ute i förorten med garage, ajaj.

Andra potentiella kandidater man ev. skulle kunna tänka sig köra istället är zx6r, s1000r, tuono, men realistiskt sett blir det ännu sämre :crash Sen är ju street triple'n en förbannat bra och rolig hoj. Får väl vänta på att äga annat när de gråa håren börjar dyka upp.

Har funderat på att trafikförsäkra för ca. 5k, men då blir det inte lika kul att ställa hojjen utanför jobbet på gatan när man pendlar.

Eller så gör du som jag: pytsar över en summa varje månad på ett annat konto. När årsförfallodatumet kommer så har du ju hela summan att betala in på en helförsäkring. Det gäller att fördela kostnaden över hela året, då svider det inte i ekonomin en gång per år. Eller halvår, hur ofta man nu valt att betala premien. :)
 

Richard1

Medlem
Gick med
17 Jan 2017
Ort
Stockholm
Hoj
R6 -07 & z1000sx-18
@Str3 R
Det är sant. Har den dock på autogiro/månad i dagsläget. Sen har de fördelat så att större delen av summan betalas under sommartid, medans man under vintertid betalar en bråkdel. För min del har det inte en avsevärt stor ekonomisk påverkan i det stora hela, men det är alltid pengar som hade kunnat gått till något roligare.

Köra hoj e kul, försäkring e tråkigt :fakta
 

Str3 R

Guest
@Str3 R
Sen har de fördelat så att större delen av summan betalas under sommartid, medans man under vintertid betalar en bråkdel.

Nej, så där hade jag inte kunnat ha det. Jämna plågor jämnt fördelat är bäst (tycker jag). :)
 

mml_42

Skåda inte givet däck i mönstret.
Gick med
21 Sep 2005
Ort
Vendelsö
Hoj
Suzuki GSX-R1000 -06, Triumph Tiger 955i -01, Yamaha XJ6 -14
Även jag kollade upp vad jag ska byta till efter att min nuvarande period hos Länsförsäkringar tar slut.

Bilsport MC är med än hälften så dyr som Svedeas Thriumph försäkring för mig då jag gärna vill att frun i fortsättningen kan ta en sväng med hojen.
7300 kr mot 15300 kr för hel
:huvet
 

Raja Ram

Ny medlem
Gick med
22 May 2016
Ort
sthlm
Hoj
Triumph STT
Fick brevet i måndags, hade inte aning.
Kollade runt lite och har nu en försäkring med Gjensidige (via Villaägarna).
Helförsäkring 40+, Street Triple -09, 3500 kr/år.

Blev tom några hundringar billigare än hos Länsförsäkringar?
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top