Triumph märkesförsäkring upphör hos Länsförsäkringar 2018

Str3 R

Guest
Har just fått brev från Triumph märkesförsäkring att samarbetet upphör mellan Triumph Motorcycles AB och Länsförsäkringar fr o m den 1 juli 2018. :tummenner
Känns trist då premien var okej för båda mina Triumph varav mc nr 2 gavs 50% rabatt på premien.

Fler Triumph-ägare som i dagarna fått ett brev?
 

firefly76

Ny medlem
Gick med
18 May 2010
Ort
Uppsala
Hoj
Street triple R -13
Hade ingen aning om att länsförsäkringar hade ett samarbete med triumph ens. Men svedea är ändå billigare för mig så det spelar mindre roll :)
 

Laponia

Medlem
Gick med
14 Apr 2004
Ort
Stockholm
Hoj
2021, BMW S1000R
Har fått samma standardbrev som nog skickas till alla med förfallodatum detta år. Men det är som vanligt. märkesförsäkringar och andra subventionerade försäkringsupplägg brukar brista till slut. Återigen, som vanlig, får man göra den årliga undersökningen om vad försäkringsmarknaden har att erbjuda till lägsta kostnad till just mig. Denna gång blev det BilsportMC och tvåa blev Svedea. Nästa år kanske det blir något annat, som vanligt....
 

Str3 R

Guest
Hade ingen aning om att länsförsäkringar hade ett samarbete med triumph ens. Men svedea är ändå billigare för mig så det spelar mindre roll :)

Ja Svedea kändes mer lämplig när jag satt och kollade runt i natt.

Har fått samma standardbrev som nog skickas till alla med förfallodatum detta år. Men det är som vanligt. märkesförsäkringar och andra subventionerade försäkringsupplägg brukar brista till slut. Återigen, som vanlig, får man göra den årliga undersökningen om vad försäkringsmarknaden har att erbjuda till lägsta kostnad till just mig. Denna gång blev det BilsportMC och tvåa blev Svedea. Nästa år kanske det blir något annat, som vanligt....
Kollade dom också, hade dom innan Länsförsäkringar började samarbeta med Triumph. LF var billigare och mer inriktad för märket Triumph så jag hoppade över dit, de gav även 50% rabatt för mc nr 2.

Tack för svar hörni! :)
 

Str3 R

Guest
Kollade runt bland olika bolag och för min del är Svedea den som är verkar mest fördelaktig. Tackar för det, Svedea. :)
 

P-E

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 Jan 2009
Ort
Stockholm
Hoj
ZX6R
Även Suzuki flyttade till Svedea och blev dyrare än förra året för min vän.

Svedea har helt slutat försäkra GSXR är också som märkesförsäkring, vilket iofs inte gör något då det var helårsförsäkring och 25k i självrisk medan trygghansa tex har avställningsbar med 5k i självrisk.
 

Str3 R

Guest
TryggHansa var flera hundra dyrare för min del så de gick bort, Bilsport & MC också. Svedea var klart den segrande.

Beror nog på typ av hoj, min är ju en gathoj på 675cc, den andra är på 900cc. Har bett Sveda kolla om de kan få ner premien lite till, tycker det är lite snålt med 10% rabatt på vardera båda hojarna om jag försäkrar dem där. Hade 50% rabatt på mc nr 2 hos LF, jag blev lite bortskämd med det. Får se vad de ger för svar, hoppas på svar under dagen idag. :)
 

faloxe

Medlem
Gick med
8 Jun 2016
Ort
Uddevalla
Hoj
Daytona 675 -07 och så småning om kanske något motardliknande
Jag ringde LF nu (då jag inte vill ha brevet, ung med 675a). Telefonisten sa lätt förvirrat att jag inte har någon särskild märkesförsäkring, eller att han hört att någon form av samarbete ska upphöra. Han nämnde att LF tidigare ändrat från Suzuki som användaren ovan skriver. Jag blev aldrig informerad om Triumph-försäkring när jag signade. Svedea och Bilsport Mc försäkrar endast trafik och vill ha 26k resp 34k. Fortsättning följer..
 

Str3 R

Guest
Jag ringde LF nu (då jag inte vill ha brevet, ung med 675a). Telefonisten sa lätt förvirrat att jag inte har någon särskild märkesförsäkring, eller att han hört att någon form av samarbete ska upphöra. Han nämnde att LF tidigare ändrat från Suzuki som användaren ovan skriver. Jag blev aldrig informerad om Triumph-försäkring när jag signade. Svedea och Bilsport Mc försäkrar endast trafik och vill ha 26k resp 34k. Fortsättning följer..
LF har samarbete med Triumph tills sista juni men kan vara så att supersporthojar lämnas utanför.
 

faloxe

Medlem
Gick med
8 Jun 2016
Ort
Uddevalla
Hoj
Daytona 675 -07 och så småning om kanske något motardliknande
LF har samarbete med Triumph tills sista juni men kan vara så att supersporthojar lämnas utanför.

LF ringde tillbaka och sa att han jag var i kontakt med imorse visste inte överhuvudtaget om Triumph-samarbetet. Fick förklaringen att jag hade fått betala en tusing mer om jag försäkrat via märkes, därför kom det aldrig på tal. Särbeh för sport i vanlig ordning :)
 

Str3 R

Guest
LF ringde tillbaka och sa att han jag var i kontakt med imorse visste inte överhuvudtaget om Triumph-samarbetet. Fick förklaringen att jag hade fått betala en tusing mer om jag försäkrat via märkes, därför kom det aldrig på tal. Särbeh för sport i vanlig ordning :)

Tur att det var billigare i alla fall. :)
 

Thomas_W

Ja inte bitter
Gick med
1 Jul 2010
Ort
Steninge Hills
Hoj
Triumph Street Triple R -14, Honda CB600 F Hornet -98
Det här var ju lite skumt för jag har fått en förnyelse på min till Juni 2019 :va
Har inte fått något om att det skulle upphöra.....
 

firefly76

Ny medlem
Gick med
18 May 2010
Ort
Uppsala
Hoj
Street triple R -13
Under 4000:-/år och helförsäkrad (svedea). Tur att 40+ ger nåt bra iaf :D

Hoppas du får ner kostnaden faloxe, det där är ju löjligt dyrt.
 

Simon76

Medlem
Gick med
6 Dec 2017
Ort
Hässleholm
Hoj
Street Triple RS
Min märkesförsäkring hos LF kostar 3900/år, jag är 42 år. Min förra hoj, 675 -12, kostade runt 3000.
Jag har inte fått något brev, synd att/om samarbetet upphör.
 

Str3 R

Guest
Det här var ju lite skumt för jag har fått en förnyelse på min till Juni 2019 :va
Har inte fått något om att det skulle upphöra.....
Ring och hör med dom, är ju märkligt om de säger upp vissa och andra får förnyelser. :va
 

faloxe

Medlem
Gick med
8 Jun 2016
Ort
Uddevalla
Hoj
Daytona 675 -07 och så småning om kanske något motardliknande
Under 4000:-/år och helförsäkrad (svedea). Tur att 40+ ger nåt bra iaf :D

Hoppas du får ner kostnaden faloxe, det där är ju löjligt dyrt.

Ja, det är rätt osoft men vad göra. Betalar 16"/år avställningsbar halvförsäkring hos LF, helt ok ändå (25 år i Stockholm om någon undrar). :)
 

Str3 R

Guest
Svedea tar över, om någon behöver märkesförsäkring. Själv tecknade jag hos Svedea innan de hunnit skriva på avtalet så mina försäkringar blev billigare än att ta märkesförsäkringen. :)
 

newflag

Medlem
Gick med
8 Jun 2012
Ort
OUttA
Hoj
Hayabuzzza Turbo with NOS running on LH2
Jag har min Triumph försäkrad hos Triumph försäkring Länsförsäkringar och den gäller till 2019 juni men efter det så får jag byta bolag Svedea fungerar inte för mig.

Triumph Länsförsäkringar: 3000 trafik 3500 halv 8000 hel
Triumph Svedea: 5300 trafik 6100 halv 14000 hel
 
Last edited:

Str3 R

Guest
Triumph Länsförsäkringar: 3000 trafik 3500 halv 8000 hel
Triumph Svedea: 5300 trafik 6100 halv 14000 hel
Oj! Det var summor det. Jag har inga dyra summor på båda mina Triumph, totalen per år helförsäkrat landar på 3718 kr för båda två.

Min sades upp lagom till årsförfallodatum per den sista juni. Gör inget, det blev billigare… :D
 

newflag

Medlem
Gick med
8 Jun 2012
Ort
OUttA
Hoj
Hayabuzzza Turbo with NOS running on LH2
24år Speed triple 2004 120hp tycker det är löjligt med 14k hel, två säsonger så har jag betalt hojens värde i försäkringskostnader...
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top