Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 20 av 30
    Str3 R
    Gäst

Triumph märkesförsäkring upphör hos Länsförsäkringar 2018

Har just fått brev från Triumph märkesförsäkring att samarbetet upphör mellan Triumph Motorcycles AB och Länsförsäkringar fr o m den 1 juli 2018.
    Känns trist då premien var okej för båda mina Triumph varav mc nr 2 gavs 50% rabatt på premien.

Fler Triumph-ägare som i dagarna fått ett brev?

Medlem
    Reg.datum
    maj 2010
    Hoj
    Street triple R -13
    Hade ingen aning om att länsförsäkringar hade ett samarbete med triumph ens. Men svedea är ändå billigare för mig så det spelar mindre roll

Gör så gott man kan Laponias avatar
    Reg.datum
    apr 2004
    Hoj
    2017, Triumph Street Triple 765 RS
    Har fått samma standardbrev som nog skickas till alla med förfallodatum detta år. Men det är som vanligt. märkesförsäkringar och andra subventionerade försäkringsupplägg brukar brista till slut. Återigen, som vanlig, får man göra den årliga undersökningen om vad försäkringsmarknaden har att erbjuda till lägsta kostnad till just mig. Denna gång blev det BilsportMC och tvåa blev Svedea. Nästa år kanske det blir något annat, som vanligt....

Str3 R
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av firefly76 Visa inlägg
    Hade ingen aning om att länsförsäkringar hade ett samarbete med triumph ens. Men svedea är ändå billigare för mig så det spelar mindre roll
    Ja Svedea kändes mer lämplig när jag satt och kollade runt i natt.

Citat Ursprungligen postat av Laponia Visa inlägg
    Har fått samma standardbrev som nog skickas till alla med förfallodatum detta år. Men det är som vanligt. märkesförsäkringar och andra subventionerade försäkringsupplägg brukar brista till slut. Återigen, som vanlig, får man göra den årliga undersökningen om vad försäkringsmarknaden har att erbjuda till lägsta kostnad till just mig. Denna gång blev det BilsportMC och tvåa blev Svedea. Nästa år kanske det blir något annat, som vanligt....
    Kollade dom också, hade dom innan Länsförsäkringar började samarbeta med Triumph. LF var billigare och mer inriktad för märket Triumph så jag hoppade över dit, de gav även 50% rabatt för mc nr 2.

Tack för svar hörni!

Str3 R
    Gäst
    Kollade runt bland olika bolag och för min del är Svedea den som är verkar mest fördelaktig. Tackar för det, Svedea.

Medlem P-Es avatar
    Reg.datum
    jan 2009
    Hoj
    ZX6R - 14 Banhoj
    Även Suzuki flyttade till Svedea och blev dyrare än förra året för min vän.

Svedea har helt slutat försäkra GSXR är också som märkesförsäkring, vilket iofs inte gör något då det var helårsförsäkring och 25k i självrisk medan trygghansa tex har avställningsbar med 5k i självrisk.
    Ciao Marco 1987-2011

Str3 R
    Gäst
    TryggHansa var flera hundra dyrare för min del så de gick bort, Bilsport & MC också. Svedea var klart den segrande.

Beror nog på typ av hoj, min är ju en gathoj på 675cc, den andra är på 900cc. Har bett Sveda kolla om de kan få ner premien lite till, tycker det är lite snålt med 10% rabatt på vardera båda hojarna om jag försäkrar dem där. Hade 50% rabatt på mc nr 2 hos LF, jag blev lite bortskämd med det. Får se vad de ger för svar, hoppas på svar under dagen idag.

Medlem
    Reg.datum
    jun 2016
    Hoj
    Daytona 675 -07, banhoj CBR600RR -06, leksak KTM 85 SX -05
    Jag ringde LF nu (då jag inte vill ha brevet, ung med 675a). Telefonisten sa lätt förvirrat att jag inte har någon särskild märkesförsäkring, eller att han hört att någon form av samarbete ska upphöra. Han nämnde att LF tidigare ändrat från Suzuki som användaren ovan skriver. Jag blev aldrig informerad om Triumph-försäkring när jag signade. Svedea och Bilsport Mc försäkrar endast trafik och vill ha 26k resp 34k. Fortsättning följer..

Str3 R
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av faloxe Visa inlägg
    Jag ringde LF nu (då jag inte vill ha brevet, ung med 675a). Telefonisten sa lätt förvirrat att jag inte har någon särskild märkesförsäkring, eller att han hört att någon form av samarbete ska upphöra. Han nämnde att LF tidigare ändrat från Suzuki som användaren ovan skriver. Jag blev aldrig informerad om Triumph-försäkring när jag signade. Svedea och Bilsport Mc försäkrar endast trafik och vill ha 26k resp 34k. Fortsättning följer..
    LF har samarbete med Triumph tills sista juni men kan vara så att supersporthojar lämnas utanför.

Medlem
    Reg.datum
    jun 2016
    Hoj
    Citat Ursprungligen postat av Str3 R Visa inlägg
    LF har samarbete med Triumph tills sista juni men kan vara så att supersporthojar lämnas utanför.
    LF ringde tillbaka och sa att han jag var i kontakt med imorse visste inte överhuvudtaget om Triumph-samarbetet. Fick förklaringen att jag hade fått betala en tusing mer om jag försäkrat via märkes, därför kom det aldrig på tal. Särbeh för sport i vanlig ordning

Str3 R
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av faloxe Visa inlägg
    LF ringde tillbaka och sa att han jag var i kontakt med imorse visste inte överhuvudtaget om Triumph-samarbetet. Fick förklaringen att jag hade fått betala en tusing mer om jag försäkrat via märkes, därför kom det aldrig på tal. Särbeh för sport i vanlig ordning
    Tur att det var billigare i alla fall.

Ja inte bitter Thomas_Ws avatar
    Reg.datum
    jul 2010
    Hoj
    Triumph Street Triple R -14, Honda CB600 F Hornet -98
    Det här var ju lite skumt för jag har fått en förnyelse på min till Juni 2019
    Har inte fått något om att det skulle upphöra.....

Medlem
    Reg.datum
    maj 2010
    Hoj
    Street triple R -13
    Under 4000:-/år och helförsäkrad (svedea). Tur att 40+ ger nåt bra iaf

Hoppas du får ner kostnaden faloxe, det där är ju löjligt dyrt.

Medlem Simon76s avatar
    Reg.datum
    dec 2017
    Hoj
    Street Triple RS
    Min märkesförsäkring hos LF kostar 3900/år, jag är 42 år. Min förra hoj, 675 -12, kostade runt 3000.
    Jag har inte fått något brev, synd att/om samarbetet upphör.

Str3 R
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av Thomas_W Visa inlägg
    Det här var ju lite skumt för jag har fått en förnyelse på min till Juni 2019
    Har inte fått något om att det skulle upphöra.....
    Ring och hör med dom, är ju märkligt om de säger upp vissa och andra får förnyelser.

Medlem
    Reg.datum
    jun 2016
    Hoj
    Citat Ursprungligen postat av firefly76 Visa inlägg
    Under 4000:-/år och helförsäkrad (svedea). Tur att 40+ ger nåt bra iaf

Hoppas du får ner kostnaden faloxe, det där är ju löjligt dyrt.
    Ja, det är rätt osoft men vad göra. Betalar 16"/år avställningsbar halvförsäkring hos LF, helt ok ändå (25 år i Stockholm om någon undrar).

Str3 R
    Gäst
    Svedea tar över, om någon behöver märkesförsäkring. Själv tecknade jag hos Svedea innan de hunnit skriva på avtalet så mina försäkringar blev billigare än att ta märkesförsäkringen.

Medlem newflags avatar
    Reg.datum
    jun 2012
    Hoj
    Hayabuzzza Turbo with NOS running on LH2
    Jag har min Triumph försäkrad hos Triumph försäkring Länsförsäkringar och den gäller till 2019 juni men efter det så får jag byta bolag Svedea fungerar inte för mig.

Triumph Länsförsäkringar: 3000 trafik 3500 halv 8000 hel
    Triumph Svedea: 5300 trafik 6100 halv 14000 hel
    Senast redigerat av newflag den 2018-07-06 klockan 15:02.

Str3 R
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av newflag Visa inlägg
    Triumph Länsförsäkringar: 3000 trafik 3500 halv 8000 hel
    Triumph Svedea: 5300 trafik 6100 halv 14000 hel
    Oj! Det var summor det. Jag har inga dyra summor på båda mina Triumph, totalen per år helförsäkrat landar på 3718 kr för båda två.

Min sades upp lagom till årsförfallodatum per den sista juni. Gör inget, det blev billigare…

Medlem newflags avatar
    Reg.datum
    jun 2012
    Hoj
    Hayabuzzza Turbo with NOS running on LH2
    24år Speed triple 2004 120hp tycker det är löjligt med 14k hel, två säsonger så har jag betalt hojens värde i försäkringskostnader...

Sidan 1 av 2 12 SistaSista

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Här får det plats rätt många per kvadratmeter mark...

BrooklynS
Vill du annonsera ovan? Klicka här