Provkörningsdagar

L. Mäkinen

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2016
Ort
Örsundsbro
Hoj
Yamaha MT09 -21, Honda CBR1000F - 87, avverkat: olika
Brukar det vara kaos på de olika firmornas provkörningsdagar eller kan man räkna med att få prova några hojar? Jag har bara besökt såna event på ett ställe, Sulas i Ölsta, och det ligger ju inte så centralt så det kanske är förskonat från stressade individer.

Under den gångna helgen hann jag testa fyra cyklar.
Suzuki SV650, som att köra trimmad moped.
Suzuki GSX-S 1000, går att skrämma sig själv med, men en rak fyra låter aldrig bra.
Suzuki DL-1000, fick känslan av att kunna åka till Kilimanjaro direkt, men jag har inget ärende dit.
Husqvarna 701 Supermoto, kul leksak.

Egentligen hade jag tänkt ge mig på Vitpilen 701 också, men kön var för lång och jag riskerade att bli sen hem till MotoGP.
 

Str3 R

Guest
Mäkinen, vad jag upplevt så har jag inte sett till något kaos. Däremot många som vill provköra men det brukar inte vara nåt problem. :)

Åk ut och testkör intressanta hojar & märken. Ta med vatten om det är varmt ute.


Mvh

Nina
 

L. Mäkinen

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2016
Ort
Örsundsbro
Hoj
Yamaha MT09 -21, Honda CBR1000F - 87, avverkat: olika
Jag får försöka ta mig iväg och testa några fler hojar. Än så länge har jag inte hittat nåt jag trivs bättre med än den jag har.
 

Ballistic

Medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Thrux R
Enligt min uppfattning så brukar provkörningsdagar som sker på allmän väg ofta fungera hur bra som helst. Visst kan det vara lite kö men sånt får man räkna med om de bara har ett exemplar av modellen och vändorna är runt 10-20 min. Det blir ju desto roligare när det väl är ens egen tur och får ta den tid man behöver för att få en ordentlig känsla för hojen.

När det däremot handlar om avlyst bana med stor målgrupp (Start2Ride) så är kaoset ett faktum om det är fint väder och man inte är där vid öppning. Skitkul koncept med många modeller att prova men det är mer regel än undantag att man hamnar bakom ett par moppar eller någon flipflopförsedd B-kortsinnehavare på en citytrehjuling som knappt har styrfart.

Jag har själv haft en Striple R och förstår vad du menar med att det är svårt att hitta något som känns bättre än det du har. Hett tips är att testa deras nya 765RS, den har samma känsla som din men känns mer förfinad på nästan allt. Hade jag haft plats för fler hojar så hade jag nog köpt en sån på stående fot.
 

Haunted

U'll never catch me alive!
Gick med
14 Aug 2012
Ort
Nybro
Hoj
Gixxer1000
Som chefen för KTM's provkörningsteam sa till mig då dom var i Kalmar på Alternativ1Mc var att dom inte anordnar provkörningar på lördagar och söndagar eftersom då är dom flesta lediga och då blir det "kaoz".
 

L. Mäkinen

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2016
Ort
Örsundsbro
Hoj
Yamaha MT09 -21, Honda CBR1000F - 87, avverkat: olika
Det vore ju dumt att låta folk titta på det man vill sälja när de har tid att göra det. Risken är ju att man får leveransproblem.
 

kjellper

pousseur
Gick med
13 Sep 2011
Ort
Västerås
Hoj
Triumph Street Triple Rx -15, Kawasaki KLX230 -20
Jag var iväg och konsumentgranskade Sulas sortiment vid Ikea i Västerås i söndags. Kändes kontrollerat och bra. Synd att man kör trajja så man hittar ju aldrig nåt bättre... :arsele
 

k1322

Numera mest i diket
Gick med
29 Aug 2003
Ort
Sverige
Hoj
Enstånkor
Det vore ju dumt att låta folk titta på det man vill sälja när de har tid att göra det. Risken är ju att man får leveransproblem.

Helt i linje med KTMs leveransfilosofi. Tillverka volymer som understiger behovet. Ta sedan för högt betalt sett till vad det är.

Mvh.
KTM-ägare
 

Str3 R

Guest
Jag får försöka ta mig iväg och testa några fler hojar. Än så länge har jag inte hittat nåt jag trivs bättre med än den jag har.
Visst är den kul? :) Har haft min i 8 år nu och då den är grå kallas den Mr Grey, vi brukar hamna på 50 olika ställen. :tungan
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top