Hur många här har fått sin hoj stulen?

doolycheck

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 May 2008
Ort
Hägersten
Hoj
Kawasaki w800 2016
Lite som en spin off till låstråden!

Så har ni fått hojen stulen?
Vad var det då för hoj och hur stod den parkerad och hur var den låst?

Jag har haft allt från custom till sporttourer utan att bli av med hojen.

Kört sen 2005 och bor i Stockholmsförorten Solberga.
Hemma parkerar jag i Garage.
På resa parkeras hojen där möjlighet finns, är det på gatan så låser jag med skivbromslås (När jag kommer ihåg att ta med mig det)
 

Pacman

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
Race-R1 -05, KTM 520 EXC, Suzuki RM 250
3 stulna R1:eek:r vid olika tillfällen, i två olika medelklassområden i Göteborg. Alla låsta med skivbromslås, någon också med kätting genom hjul. Alla i eget låst garage. Har dragit slutsatsen att om fel folk nån gång ser när man plockar ut hojen spelar det ingen roll vad man har låst med. :huvet
 

H_____P

Trygghetsnarkoman
Gick med
11 Apr 2010
Ort
Vid en marina
Hoj
KTM 1290 GT-22
2 gånger.

Vid St eriksplan - Yamaha 660 XTX låst med skivbromslås.
I Bromma 2 meter utanför min dåvarande lgh - BMW Xmoto låst med kätting samt skivbromslås.
 

MickeZX7R

Posör
Gick med
2 Jun 2015
Ort
Kalmar
Hoj
Bolt 950, CBR1000RR, ZX7R, 500W Bafang
0 gånger, och haft hojar i tre olika städer varav en var Stockholm.
Aldrig haft andra lås än styrlås på dem.

Pedalcyklar däremot...huvva...3 mountainbikes, 2 citybikes, o två "vanliga".
 

PeterDeleter

Gudomlig sporthojare
Gick med
18 Jun 2015
Ort
Tyresö
Hoj
Suzuki GSX-S1000F
Jag har tyvärr blivit av med SJU!!!

Men kört många år iofs. Inbillar mig det snoddes mer MC förr också.
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Min första hoj, ninja 250, blev stulen. Den stod i car port och var låst med två skivbromslås.
Min andra hoj, Z1000SX, råkade ut för ett stöldförsök för de plockade loss kablar till bromsljuskontakten (?!) och lossade övre styrhalva, så muttern ramlade av på motorvägen på vägen hem. Den hojen stod på parkeringen till en badstrand i Stockholmsskärgården och har vid tillfället lås i främre bromsskiva, och larm. Flickvännens GSX1250FA fick påhälsning av samma muppar, vi kom antagligen tillbaka precis när de börjat pilla med hojarna så de drog, eller så blev de skrämda av larmet
 

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Ort
S-holm, men med hjärtat i Hedesunda
Hoj
K1300S
Jag blev av med en Gixxer 750 i Hammarbyhöjden i södra Stockholm för 4 år sen. Den stod i ett flerbilsgarage med ett Abus Granit Plus i ena bromsskivan. Dom hittade den efter en vecka, då såg det ut som om buset hade haft den som drivankare efter en timmertradare :(
 

Gearbox

Träffar apex med slumpmässig precision
Gick med
24 Feb 2010
Ort
Petersberg
Hoj
ZX10R
Jag önskade att någon stal min Huskvarna 360. Ställde den olåst överallt men ingen ville ha skräpet. Förmodligen fick dom inte igång den. Sämsta hoj jag någonsin ägt.
 

perjul

Jajamän, visst är det en Biltemahjälm!
Gick med
24 Aug 2007
Ort
Årsta
Hoj
Suzuki DL650, Kawasaki KLX650
En hoj. Bättre närförort i Stockholm. Parkerad utomhus på gemensam nätgallerinhägnad parkering, med grind låst med kätting och hänglås.

På hojen satt gaffellås, klass-3-kätting och dito lås runt stolpe och bakhjul, plus tjockt wirelås genom framhjul och annan hojs framhjul.

Nätgallerinhägnad uppklippt. Lås/kättingar kapade med motorkap. För en 17 år gammal hoj med kickstart...

Som dessutom hittades 12 timmar senare, 1 km från stöldplatsen.
 

jsubvert

Ny medlem
Gick med
4 Apr 2017
Ort
Spånga, Stockholm
Hoj
Ducati Hypermotard 950
3 stulna R1:eek:r vid olika tillfällen, i två olika medelklassområden i Göteborg. Alla låsta med skivbromslås, någon också med kätting genom hjul. Alla i eget låst garage. Har dragit slutsatsen att om fel folk nån gång ser när man plockar ut hojen spelar det ingen roll vad man har låst med. :huvet

Räcker väl med att dom ser din hoj på stan, tar regnr, kollar var upp var du bor och om det är ett garage vid alt närmsta delade garage från din adress?

Själv har jag fått crossar stulna när jag var yngre. Fick tillbaka dom samtliga tillfällen och det visade sig vara folk intil min omgivning. En halv polares brosa och syrrans ex.
 
Last edited:

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm-ish
Hoj
Drömhoj
Jag fick en R1 stulen 2002 utanför ett fönster där jag satt i grupp och studerade. De knäckte styrlåset och ledde bort den.
 

MBP

Ny medlem
Gick med
3 Jul 2006
Ort
Norrköping
Hoj
VTR 1000 SP1 VFR750F
Har kört hoj sedan -95 och fått en hoj stulen.
Bodde i London runt 2001 och fick då min hoj snodd på gatan utanför jobbet mitt på dagen med kätting i bakhjul och lås i bromsskivan.
Nattetid var den fastlåst med lång kätting i stolpe....
Buset snor det dom vill hur noga man än är!
 

wonderwizard

Tjuvjägare
Gick med
29 Oct 2003
Ort
Mörarp
Hoj
R1 2016
Haft olika garage i området jag bodde i tidigare.

14 inbrott/försök på 10 år
3 hojar stulna
1 ren skadegörelse (rispade in "Du skall dö wonderwizard" på tanken, på en tjejpolares hoj som stod i mitt garage
flertalet stöldförsök på hojar, men har haft larm & kameraövervakning efter att min R1 04 blev stulen

har fångat tjuvar på bild, samt lyckats avvärja stöld tack vare att larmet gått.


-R6 1999, låst med styrlås, skivbromslås & kedja.
hittades efter några veckor av mig & en polare som e polis (finns tråd om det)

-CBR 1000 RR 2004, en kompis hoj som var parkerad i mitt garage, låst med styrlås & skivbromslås
tjuvarna följde efter polaren, såg var han ställde den. borta dagen efter. min R1 -99 fighter & polare 2´s fzr600 stod kvar

-R1 2004, låst med kedja & styrlås, aldrig återfunnen, men jag vet vem som stal den, kan inte bevisa ngt dock
 

JPT

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Mar 2011
Ort
Skarlunda
Hoj
Par stycken Ktm:er
Jag önskade att någon stal min Huskvarna 360. Ställde den olåst överallt men ingen ville ha skräpet. Förmodligen fick dom inte igång den. Sämsta hoj jag någonsin ägt.

Enda hojen jag blivit av me va oxå en Husqvarna 400 å de va sommaren -81, å klantarna hade dumpa den för dom inte fått igång den så jag fick tillbaks den...
Är nog någe specielt me gamla Qvarnor....:D:D
 

zoda

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Sep 2014
Ort
Ja
Hoj
Ok
En hoj. Bättre närförort i Stockholm. Parkerad utomhus på gemensam nätgallerinhägnad parkering, med grind låst med kätting och hänglås.

På hojen satt gaffellås, klass-3-kätting och dito lås runt stolpe och bakhjul, plus tjockt wirelås genom framhjul och annan hojs framhjul.

Nätgallerinhägnad uppklippt. Lås/kättingar kapade med motorkap. För en 17 år gammal hoj med kickstart...

Som dessutom hittades 12 timmar senare, 1 km från stöldplatsen.

Helvete. Den måste varit UNIK!
 

perjul

Jajamän, visst är det en Biltemahjälm!
Gick med
24 Aug 2007
Ort
Årsta
Hoj
Suzuki DL650, Kawasaki KLX650
Helvete. Den måste varit UNIK!

Jo tjena :lol!
Och till saken hör att på rutan mitt emot stod en Suzuki XF650 som ej var fastlåst i något, bara att lyfta ut. Men den såg väl inte lika cRosscoOl ut :död.
 

Gearbox

Träffar apex med slumpmässig precision
Gick med
24 Feb 2010
Ort
Petersberg
Hoj
ZX10R
Enda hojen jag blivit av me va oxå en Husqvarna 400 å de va sommaren -81, å klantarna hade dumpa den för dom inte fått igång den så jag fick tillbaks den...
Är nog någe specielt me gamla Qvarnor....:D:D

Köpte en 400 WR efter jag äntligen blivit av med 360:n. Fantastiskt maskin, bästa enduron jag haft. Saknar den än, den gick också sönder hela tiden men då hade jag kompisar som kunde samla in delarna utefter endurospåret för dom var alltid bakom. En gång tappade jag ljuddämparen, sig vad som inte gick sönder, tog den under armen och körde hem, bodde mitt i stan, passerade polishuset. HUSQVARNA 400 CC, utan pipa, lät fantastiskt mellan kåkarna.
Kopia av Paul-101214_0001.jpg
 
Nyheter
Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Kör motorcykel som om du älskar livet!

Att värmen återvänder efter...

1 av 5 byter hjälm för sällan

I Svedeas senaste kundunder...

1 av 5 byter hjälm för sällan

I Svedeas senaste kundunder...

Top