Mikrobryggarresan

Rymdsylt

Ny medlem
Gick med
4 May 2018
Ort
Rosvik
Hoj
Suzuki Intruder 800cc -95
Nu på söndag är vi ett gäng MC-åkare som ger oss ut på vad som kanske kan vara århundradets resa.
Vi kommer under knappt två veckors tid ta oss från Norrbotten till Köpenhamn och tillbaks och på vägen hälsa på svenska mikrobryggerier, filma resan och skriva bloggartiklar om det vi upplever, med rätt stort fokus på ölen.

In och läs på rymdsylt.wordpress.com och följ oss på facebook: https://www.facebook.com/mikrobryggarresan/
 

Ägge

Tutlurad
Gick med
31 Jan 2010
Ort
Vindö - Stockholm
Hoj
Bmw 850 adv
Intressant resa. Ska bli kul att följa. Kommer ni lägga ut en karta sen där ni markerar bryggerierna ni besöker och rutten ni tar? Vore kul för egen del att i framtiden åka till dom!
 

Old Badger

SportHojsentusiast
Gick med
12 Aug 2009
Ort
Utanför Sötälje
Hoj
Engelska sporthojar
Nu finns jag inte på Farcebook men såsom medlem i både SÖ och SHBF och dessutom körandes SportHoj så skulle det varit trevligt att hänga med på den resan.

Men vi som gillar öl här på SportHoj kan kanske fixa något liknande i framtiden! :öl
 

Old Badger

SportHojsentusiast
Gick med
12 Aug 2009
Ort
Utanför Sötälje
Hoj
Engelska sporthojar
Och välkommen till SportHoj Rymdsylt! :)

Om du har varit inne här tidigare så vet du att det kan var högt och lågt, seriöst och vansinnigt men det är lite själva grunden här! :fakta

Ser fram emot rapporter här för oss som klarar oss utan Farcebook! :)
 

Rymdsylt

Ny medlem
Gick med
4 May 2018
Ort
Rosvik
Hoj
Suzuki Intruder 800cc -95
Vilken fantastisk respons!

Det behövs inte facebook för att följa oss, vår främsta kanal är bloggen på wordpress (https://rymdsylt.wordpress.com/) som är öppen för alla att läsa. Vi kommer nog också lägga ut lite filmat material där. Det enda som är riktigt eklusivt för facebook är livestream, då det är enda kanalen där vi fått det att fungera någorlunda.

@Ägge: Vi har ingen karta upplagd (ännu) men jag ska försöka ordna det. Dock finns hela resplanen på bloggen. Om någon vill hänga på en bit längs vägen går det förståss utmärkt. Skriv ett meddelande till "mikrobryggarresan"på facebook eller skicka ett mejl till mikrobryggarresan@gmail.com, så försöker vi styra ihop det.

För de som bor i Pite med omnejd ser vi gärna fler som äter lunch på Bastard Burgers på Söndag vid 12
 

Ägge

Tutlurad
Gick med
31 Jan 2010
Ort
Vindö - Stockholm
Hoj
Bmw 850 adv
Jag råkade helt enkelt missa att det var en hemsida med i introduktionen. Säkert en resa ni kommer minnas länge, har precis läst igenom rutten och det låter riktigt spännande.

Såg ni ska besöka ett paradis för en hipster, Bottle Shop i stockholm. Finns ett till sånt ställe jag besökt som ligger på Södermalm i just stockholm och är lätt att ta sig till och parkera. om ni vill maxa hipsternivåerna :fyllisar

http://www.folkolsbutiken.se/
 

Halvdampis

Medlem
Gick med
30 Mar 2013
Ort
Stockholm
Hoj
TV4 Fact. -17
Har inte heller fejsbook :gnissla men försöker följa detta så gott det går :D
Hoppas det anordnas en sporthojs resa :banana
 

Rymdsylt

Ny medlem
Gick med
4 May 2018
Ort
Rosvik
Hoj
Suzuki Intruder 800cc -95
Idag är det så slutligen dags att starta resan.

Vi börjar med bryggerivisning hos This is How i Piteå, fortsätter med lunch på Bastard Burgers och styr sedan runda 30 mil till Gårdsbryggeriet 65 grader Nord i Barsele, Storuman.

Håll koll på rymdsylt.wordpress.com eller leta upp "Mikrobryggarresan" på facebook för uppdateringar efter vägen.
 

steffe

"Mannen som talar med whisky"
Gick med
11 Jul 2009
Ort
Sigtuna
Hoj
-86 Suzuki GSX-R 750, -91 1100R
Ta med en alkometer som funkar ;)
Jag kommer att följa er resa, själv är jag sugen på en ridtur på Irland mellan olika pubar, whiskey och öltillverkare.

//Dryger af Malt och Humle
Riddare
 

Old Badger

SportHojsentusiast
Gick med
12 Aug 2009
Ort
Utanför Sötälje
Hoj
Engelska sporthojar
Nej, vi är tre! :tummenupp

Nästa vecka ska jag ner till Värstkusten. Där kunde man kanske ordna en spontan SportHojsölträff?

https://www.goteborg.com/mikrobryggerier/

Nu är det inne med amerikansk humle i stora mängder men jag föredrar handpumpad brittisk Ale med balanserad beska. Så finns det någon inrättning som även serverar sådan öl så tas tips tacksamt emot. :)

https://rymdsylt.wordpress.com/

Kul att ha med en bilist som kan ta den tunga packningen! :tummenupp Men lämna regnstället på hojen! :D
 

Rymdsylt

Ny medlem
Gick med
4 May 2018
Ort
Rosvik
Hoj
Suzuki Intruder 800cc -95
Nu har vi kommit en rätt bra bit på väg och har vänt hemåt.
Fortsätt läsa avslutningen och den kommande uppladdningen för vad som ser ut att bli nästa års resa!
rymdsylt.wordpress.com
 
Nyheter
Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Kör motorcykel som om du älskar livet!

Att värmen återvänder efter...

1 av 5 byter hjälm för sällan

I Svedeas senaste kundunder...

Top