REGLER FÖR ROADRACINGFORUMET
Följ eller riskera exkludering från forumet. Vi vill ha städat!

VEM SKA SVARA PÅ FRÅGOR?
- Den med erfarenhet i ämnet
- Kom inte med gissningar
- Undersök ämnet väl, svara utförligt med bilder om möjligt.
- Sammafatta ditt svar i ett (1) inlägg istället för flera.
VARFÖR DESSA REGLER?
- Vi behöver sålla ut felsvaren som kan få otrevliga konsekvenser
- Irrelevanta diskussioner skall ej förekomma
- Detta forum ska vara SERIÖST.
- Regelbrott leder till banning från forumet.
LÄS OVAN INNAN DU DELTAR I ROADRACINGFORUMET

Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 20 av 27
    Medlem Johyy Ks avatar
    Reg.datum
    aug 2015
    Hoj
    Yamaha R1 -18, YZ80, YZ250F

Zarco till KTM 2019-2020

Nu är det klart att Zarco går till KTM nästa år.

Tycker det ska bli riktigt intressant att se vad KTM kan åstakomma med Zarco bakom styret.

Kommer han att slå Pol eller passar Yamahan honom bättre?

Kommer KTM att vara med i top 10 eller rent av kunna slåss om några pallplatser nästa säsong eller vad tror ni?
    Senast redigerat av Johyy K den 2018-05-03 klockan 10:44.

Banknarkare Ulvhamnes avatar
    Reg.datum
    okt 2010
    Hoj
    Literklubba, tjejhundra och mittemellan med kraschkåpor.
    Blogginlägg
    37
    Jag tror han kommer vara konsekvent före Pol när han vant sig vid hojen och fått till en bra basinställning.
    Det skulle ju vara ytterst roligt om KTM kunde ta sig in i toppstriden, men tror inte det kommer hända nästa år, och antagligen inte året därpå heller, men nu har de ju en förare som är fullt kapabel att vara däruppe så kanske det kan gå.

:moppefucko Bentebents avatar
    Reg.datum
    apr 2011
    Hoj
    MT-07 -16
    Vad har sagts om KTMen och körstilen som den kräver? Zarco säger ju sig ha kopierat Lorenzos stil för att köra Yamahan, är det samma stuk eller måste han ställa om helt igen? Kul för KTM, kan de börja kämpa om topp 5 nästa säsong hade det ju varit hur grymt som helst.
    huehue

Absolut skitlångsammast MartinBs avatar
    Reg.datum
    feb 2004
    Hoj
    R6zz. No more crossplejn.
    Dovi sa väl "I have easy to adapt" i en intervju inför Ducati och det tog honom ett par säsonger att få upp farten ordentligt.
    Lorenzo verkar ha lite svårare "to adapt", å andra sidan kraschade han vådligt på Yamaha i början vill jag minnas, sedan vips: atomur.

Zarco? Har inte hans Moto2-hoj och Yamahan fungerat ganska likt? Vad "vet" man om hur han adaptar?

En fnutt i varje mening. Det är bra.
    Det finns bara en som skriver kärleksbrev till Banarne.

Masjävel and proud of it! Aryeys avatar
    Reg.datum
    aug 2007
    Hoj
    Looking...
    Citat Ursprungligen postat av MartinB Visa inlägg
    Dovi sa väl "I have easy to adapt" i en intervju inför Ducati och det tog honom ett par säsonger att få upp farten ordentligt.
    Lorenzo verkar ha lite svårare "to adapt", å andra sidan kraschade han vådligt på Yamaha i början vill jag minnas, sedan vips: atomur.

Zarco? Har inte hans Moto2-hoj och Yamahan fungerat ganska likt? Vad "vet" man om hur han adaptar?

En fnutt i varje mening. Det är bra.
    Tror inte moto2 hojen var speciellt likt yamahan men en stor grej kan vara att han kommer ha samma fjädring hos KTM som i moto2. Är också enda stallet tillsammans med tech 3 (from 2019) som gör det.

Finns väl två aspekter av detta och den ena är att det hade varit kul att se honom på Hondan OM han hade kunnat utmana MM men samtidigt är det kul att han väljer KTM och förhoppningsvis kan utmana densamme i framtiden.
    Vad vet jag? Jag föredrar svartmålade väggar, igenmurade fönster och hårdrock...

Progressiv klassicist Coola Olas avatar
    Reg.datum
    nov 2006
    Hoj
    Ducati SuperSport 939S -17, CCM R30 -03
    Citat Ursprungligen postat av Bentebent Visa inlägg
    Vad har sagts om KTMen och körstilen som den kräver? Zarco säger ju sig ha kopierat Lorenzos stil för att köra Yamahan, är det samma stuk eller måste han ställa om helt igen? Kul för KTM, kan de börja kämpa om topp 5 nästa säsong hade det ju varit hur grymt som helst.
    Har för mig att alla KTM-förare sagt att hojen är extremt fysisk, alltså raka motsatsen till Yamaha. Nog en rätt rejäl omställning för de flesta. Topp 5, ja, kanske??
    Sju och en halv minuters lycka för motornörden. BRM V16 på okänd bana:
    http://www.youtube.com/watch?v=OnEA-m8cVcE

Yamahanörd cidairs avatar
    Reg.datum
    mar 2015
    Hoj
    R1M, RD500, RD350, TZR125RR, MT-09 SP
    Fy fasen va tråkigt! Nu ska han ner och fightas om 10:e platsen i ett par år....
    Nä, nu blir det ingen titel för min nya favorit på många många år......

Om det ändå funnits en attraktiv Yamahastyrning för honom. Eller iallafall en Suzuki.
    Men KTM...

Yamaha samlare NisseHts avatar
    Reg.datum
    maj 2004
    Hoj
    R1, FZR1000, RD350, DT125
    Citat Ursprungligen postat av cidair Visa inlägg
    Fy fasen va tråkigt! Nu ska han ner och fightas om 10:e platsen i ett par år....

Om det ändå funnits en attraktiv Yamahastyrning för honom. Eller iallafall en Suzuki.
    Men KTM...
    Ja jösses dom har inte rosat marknaden om man säger så

Masjävel and proud of it! Aryeys avatar
    Reg.datum
    aug 2007
    Hoj
    Looking...
    Citat Ursprungligen postat av cidair Visa inlägg

Men KTM...
    Suzuki ville ha Zarco men han var inte intresserad pga hur dom behandlade honom sist när dom tog Rins istället för honom fast han hade ett slags kontrakt med dom redan.
    Vad vet jag? Jag föredrar svartmålade väggar, igenmurade fönster och hårdrock...

Reg.datum
    apr 2011
    Hoj
    MT-07 -16
    Citat Ursprungligen postat av Coola Ola Visa inlägg
    Har för mig att alla KTM-förare sagt att hojen är extremt fysisk, alltså raka motsatsen till Yamaha. Nog en rätt rejäl omställning för de flesta. Topp 5, ja, kanske??
    Kanske funkar, han var ju själv sugen på en Hondastyrning och det är väl mycket samma där?
    huehue

Medlem Kratozs avatar
    Reg.datum
    jan 2012
    Hoj
    KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
    Tycker, av många skäl, att det skall bli väldigt intressant!
    En erkänt (gissar jag?) bra förare på en "dålig" maskin. Spännande!
    Vad kan han göra jämfört med Pol?
    Vad kan han göra jämfört med Aprillia, Suzuki, Honda?

Ska bli skitkul!
    Marc Marquez! You had me at Valencia 2012! :)

Medlem
    Reg.datum
    sep 2016
    Hoj
    S1000R-15
    Alla verkar så jävla sugna på fabriksstyrningar även om de får gå från topp 5 placeringar till att kämpa om 10:e platsen. Alla som kört för tech3 har gjort bra resultat för att sen åka och harva runt mitt i fältet, utom Cal som hade en jäkla tur att Honda gav honom en chans.

Reg.datum
    okt 2010
    Hoj
    Blogginlägg
    37
    Citat Ursprungligen postat av Boofer Visa inlägg
    Alla verkar så jävla sugna på fabriksstyrningar även om de får gå från topp 5 placeringar till att kämpa om 10:e platsen. Alla som kört för tech3 har gjort bra resultat för att sen åka och harva runt mitt i fältet, utom Cal som hade en jäkla tur att Honda gav honom en chans.
    Roligare lön, och roligare att få utveckla hojen snarare än att få en hoj utvecklad för någon annan?
    Plus att man har en snöbolls chans i helvetet att ta titeln på en satellit. På en fabrikare är det iaf en statistisk möjlighet.

The Build Quality Police
    Reg.datum
    jul 2010
    Hoj
    YZF-R7
    Roligare lön, utan tvekan. Den dag karriären tar slut så är det ganska stor skillnad på att vara ekonomiskt oberoende resten av sitt liv eller att vara den där halvfattiga motorcykelförsäljaren som körde MotoGP några år.

I vilket fall som, för oss som inte lever i den orange familjen så är det synd att Zarco går förlorad. Yamaha har haft alla chanser i världen att binda upp honom, utan att riktigt komma till skott.
    Senast redigerat av Alatalo den 2018-05-06 klockan 22:39.
    The Build Quality Police

Yamaha samlare NisseHts avatar
    Reg.datum
    maj 2004
    Hoj
    R1, FZR1000, RD350, DT125
    Citat Ursprungligen postat av Alatalo Visa inlägg
    Roligare lön, utan tvekan. Den dag karriären tar slut så är det ganska stor skillnad på att vara ekonomiskt oberoende resten av sitt liv eller att vara den där halvfattiga motorcykelförsäljaren som körde MotoGP några år.

I vilket fall som, för oss som inte lever i den orange familjen så är det synd att Zarco går förlorad. Yamaha har haft alla chanser i världen att binda upp honom, utan att riktigt komma till skott.
    Ja på tal om det, ska Yamaha endast köra med två fabrikshojar och inget annat nästa år? Det känns som dom tacklar av just nu

Reg.datum
    apr 2011
    Hoj
    MT-07 -16
    Citat Ursprungligen postat av NisseHt Visa inlägg
    Ja på tal om det, ska Yamaha endast köra med två fabrikshojar och inget annat nästa år? Det känns som dom tacklar av just nu
    Yamaha försöker väl ragga upp något av Ducatisatellitarna vad jag förstått, Aspar är väl det som är aktuellt. Kanske MarcVDS om nu dealen med Suzuki faller?
    huehue

Måste man tvätta den? Triggerhappys avatar
    Reg.datum
    apr 2003
    Hoj
    Aprilia Tuono 1100 Factory
    Jag är förbannad på Zarco...bra med stålar i två år är en grej...men hos Honda skulle han kunna skriva historia.
    Nu blir det två år med 5 -10placeringar å kanske någon pall om andra ligger i Lecahavet.
    Hade han valt Honda så skulle iofs Marqes fortfarande piska han men Pallplatser skulle genereras i mängder.

Man bygger inte upp en A karriär på B-material...Zarco på rätt maskin kan bli en av de stora.
    KTM lär behöva mer tid innan de är på ”förväntad pallplats” på racen.
    Skall vi glädjas åt Zarco’s 6-10 placeringar nästa år??

Yamaha borde låta Rossi i göra ett VR46 sattelit team med sig själv som förare, mer som ett eget reklamjippo fast så klart med ambitioner. Han kan fotsätta vara Dornas reklam gurka Å Yamaha kan fortsatt se till att han har rätt material.

KTM: grattis
    Zarco: bada i pengar slår inte i att bada i framgång.
    Yamaha:jälla klantar
    Honda: Chrutchlow lär inte ha bytt bort LCR om han inte fick fabrikaren...ni kunde haft Zarco.
    När endast feta bilder är gott nog: )Triggerpics

Reg.datum
    okt 2010
    Hoj
    Blogginlägg
    37
    Citat Ursprungligen postat av Triggerhappy Visa inlägg
    Jag är förbannad på Zarco...bra med stålar i två år är en grej...men hos Honda skulle han kunna skriva historia.
    Nu blir det två år med 5 -10placeringar å kanske någon pall om andra ligger i Lecahavet.
    Hade han valt Honda så skulle iofs Marqes fortfarande piska han men Pallplatser skulle genereras i mängder.

Man bygger inte upp en A karriär på B-material...Zarco på rätt maskin kan bli en av de stora.
    KTM lär behöva mer tid innan de är på ”förväntad pallplats” på racen.
    Skall vi glädjas åt Zarco’s 6-10 placeringar nästa år??

Yamaha borde låta Rossi i göra ett VR46 sattelit team med sig själv som förare, mer som ett eget reklamjippo fast så klart med ambitioner. Han kan fotsätta vara Dornas reklam gurka Å Yamaha kan fortsatt se till att han har rätt material.

KTM: grattis
    Zarco: bada i pengar slår inte i att bada i framgång.
    Yamaha:jälla klantar
    Honda: Chrutchlow lär inte ha bytt bort LCR om han inte fick fabrikaren...ni kunde haft Zarco.
    Hondan ser ju ut att vara svårkörd, iom att det i princip bara är MM som kan bända runt den till pallplatser med någon sorts regelbundenhet, så det är ju fullkomligt avhängigt hur väl Zarco kan göra vad Marquez kan, och Marquez är ju något av ett unikum så jag är inte överdrivet säker på att en satsning på HRC hade varit rätt för Zarco. Han hade ju dessutom inte blivit försteföraren i det teamet.

Måste man tvätta den? Triggerhappys avatar
    Reg.datum
    apr 2003
    Hoj
    Aprilia Tuono 1100 Factory
    Citat Ursprungligen postat av Ulvhamne Visa inlägg
    Hondan ser ju ut att vara svårkörd, iom att det i princip bara är MM som kan bända runt den till pallplatser med någon sorts regelbundenhet, så det är ju fullkomligt avhängigt hur väl Zarco kan göra vad Marquez kan, och Marquez är ju något av ett unikum så jag är inte överdrivet säker på att en satsning på HRC hade varit rätt för Zarco. Han hade ju dessutom inte blivit försteföraren i det teamet.
    Sant, dock lurigt att se att KTM skulle vara en bättre hoj att generera resultat på, den har inte slagit fabriks hondorna allt för ofta.
    När endast feta bilder är gott nog: )Triggerpics

Reg.datum
    okt 2010
    Hoj
    Blogginlägg
    37
    Citat Ursprungligen postat av Triggerhappy Visa inlägg
    Sant, dock lurigt att se att KTM skulle vara en bättre hoj att generera resultat på, den har inte slagit fabriks hondorna allt för ofta.
    Nej, ktmen kör ju knappast vara en hoj som han kan premiera på pallplats med, om det inte är så att de nuvarande förarna är för dåliga för att komma högre.
    Men om de fortsätter förbättra sig så kanske Zarco kan börja ta lite pallplatser sitt andra år på hojen. Han är ju iaf en förare som borde vara med i toppen om materialet håller.

Sidan 1 av 2 12 SistaSista

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Sprang på denna idag. Ett par off-road däck och han är hemma eller..?

Wiseguy
Vill du annonsera ovan? Klicka här