MotoGP 2018 #4: Gran Premio Red Bull de España

oops164

Smed
Gick med
13 Aug 2003
Ort
Göinge Fridhem/ Kristianstad
Hoj
Tösernas leksaker,
Marc- inge snack om vem som är bäst just nu.
Zarco - Åter bästa yamma.
Ianonne - Förtjänt efter ännu en bra helg!

Rossi 5'a på en hoj som knappt går att köra. Grymt!

Dovi in för het (2'dra ggn) för en gångs skull med dåligt tålamod.
Tvingar ut Lorre i ett brett spår som han snävar in för mycket.
Pedrosa, som naturligtvis tar chansen, har plötsligt inget utrymme annat än upp. Stackarn. :(

RD säger race incident och jag håller med.

Självgode dyngkuken Lorenzo går brett själv utan Dovis inblandning. Men raceincident absolut men iom Lorenzo klagar på allt och alla som är inom en 2 metersradie om honom borde svälja sitt huvud och byta kropp.
 

Aryey

Masjävel and proud of it!
Gick med
16 Aug 2007
Ort
På rätt sida älven
Hoj
Looking...
Sämsta tänkbara resultat för mästerskapet. MM måste snart gjort slut på sina nio liv...den sladden alltså ????
Tråkigt att Yamaha inte kan vara med och leka (förutom Zarco).
JL går från klarhet till klarhet när det gäller att visa hur självgod man kan vara. Solklart störst skuld i kraschen ändå den som är mest förorättad och den som har minst på spel i mästerskapet.
Lider med DP då det kändes som han skulle ta 2:a.
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Lite typiskt att JL, som gnällt en hel del på när folk kör lite hårt mot honom, är den som tar ut de två mest sympatiska grabbarna i fältet i samma vurpa. Inte första gången AD och DP blir plockade av banan av någon annan heller.
JL lär väl gnälla om att det var DPs fel med. :gnissla
 

Bentebent

:moppefucko
Gick med
30 Apr 2011
Ort
Malmö
Hoj
MT-07 -16
https://www.autosport.com/motogp/news/135838/crutchlow-marquez-win-not-easy-with-my-bike

Crutchlow said that while he had the pace of Marquez and Pedrosa during Friday and Saturday - where he took pole at Jerez - in the lower-grip conditions of the race he felt had to push to match the "cruising" Marquez, which led to his eventual crash at Turn 1 while running fourth.

"I don't think Marc would have won so easy if he had my bike today, but that is my opinion," said Crutchlow.

"He would have had still a great shot at winning the race.

"[But] I was pushing to make up ground - I have the data, I looked at every video in Texas [the last round], every video here.

"On Friday, they were leaving black lines everywhere, [on] Saturday morning sometimes they do black lines, [it] depends on which bike they are on.

"Marc was absolutely cruising today and you can see I had the pace all weekend, but when the grips are lower we didn't have the pace because we don't have the same equipment.

"I am not allowed to say directly [which] part, but my bike is very good."

Crutchlow är minsann lite pinsam faktiskt.
 

Fordon

Gudomlig sporthojare
Gick med
14 Oct 2010
Ort
Täby
Hoj
Saknas

Bentebent

:moppefucko
Gick med
30 Apr 2011
Ort
Malmö
Hoj
MT-07 -16
Mediaträningen fallerar :rofl
Det måste kännas så jäkla surt att sitta på en satellithoj när man precis satte världens snabbaste varv på banan för tvåhjulingar dagen innan. Frustrationen måste vara enorm ifall man anser sig vara HCR-material men får nöja sig med en LCR.

Han kommer aldrig få en fabriksstyrning. För stor i käften och kraschar för ofta. Han har för fan runt 30% DNFs av alla sina starter i MotoGP och då är det inte medräknat de gånger han klotat, kommit igång igen men hamnat typ sist.
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Han kommer aldrig få en fabriksstyrning. För stor i käften och kraschar för ofta. Han har för fan runt 30% DNFs av alla sina starter i MotoGP och då är det inte medräknat de gånger han klotat, kommit igång igen men hamnat typ sist.

Ja, han är snabb, men skickar hojen i backen på tok för ofta. Han behöver lära sig att ta en 4:eplats, eller ligga och spana och vänta på förändringar snarare än att köra över gränsen för att komma ikapp. Hade han softat på sin 4:eplats idag hade han stått näst längst upp på pallen när alla framför kraschade.
Men jag tycker hans brist på medieträning är rätt kul. :hihi
 

Bentebent

:moppefucko
Gick med
30 Apr 2011
Ort
Malmö
Hoj
MT-07 -16
Ja, han är snabb, men skickar hojen i backen på tok för ofta. Han behöver lära sig att ta en 4:eplats, eller ligga och spana och vänta på förändringar snarare än att köra över gränsen för att komma ikapp. Hade han softat på sin 4:eplats idag hade han stått näst längst upp på pallen när alla framför kraschade.
Men jag tycker hans brist på medieträning är rätt kul. :hihi

Jag håller med, det är rätt kul! Och jag vill gilla honom, men han blir stundtals lite väl pinsam.

Canet straffas med att starta sist på gridden i LeMans.
Aron Canet will have to start the Moto3 French Grand Prix from the back of the grid as a sanction for the collision with title rival Jorge Martin in the closing stages of the Jerez race.

https://www.motorsportweek.com/news/id/18068
 

Coola Ola

Progressiv klassicist
Gick med
10 Nov 2006
Ort
I verkligheten, idag
Hoj
Hembygge, SuperSport 950S
Lite typiskt att JL, som gnällt en hel del på när folk kör lite hårt mot honom, är den som tar ut de två mest sympatiska grabbarna i fältet i samma vurpa. Inte första gången AD och DP blir plockade av banan av någon annan heller.
JL lär väl gnälla om att det var DPs fel med. :gnissla

Det är väl iofs så att upphinnande förare har ansvaret för att göra en säker omkörning. T.ex. kontroversen med Marquez i Argentina. Sen är ju frågan hur mycket DP hade kunnat göra? Dovi tyckte ju uppenbarligen att det var Lorres fel direkt efter kraschen att döma av hans gestikulerande men sa senare att det var både Lorenzo och Danis fel, men mest Danis.

Min tolkning är:
-Lorenzo har inte riktigt lika bra fart som Dovi och Dani, men hans spårval för att han är sjukt svår att köra om
-Dovi blir frustrerad av att inte kunna komma förbi Lorre och gör misstag efter misstag
-DP är lika frustrerad som Dovi och vill förbi båda Ducatis
Sammantaget är att alla tre försöker för mycket. Min småsinta sida vill skylla allt på Lorre, som aggressivt fick tillbaka i spår, men hade inte Dovi försökt bromsa sig förbi Lorre och misslyckats hade det aldrig hänt. Racing Incident känns rimligt, men jäkligt surt för spänningen i mästerskapet :/
 

Bentebent

:moppefucko
Gick med
30 Apr 2011
Ort
Malmö
Hoj
MT-07 -16
Nä, vafan, hur kan det vara DPs fel? Skulle han ha stannat mitt på banan och väntat på att de två andra kraschat klart eller? Lorre skulle inte ha sugit in i racing linjen igen som han gjorde.
 

#space

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2005
Ort
Borås
Hoj
Gsx-r 1000 Racehoj
Har svårt att se att det går o skylla kraschen på en enskild förare, känns som en klar racing incident. Trist va det dock, då rejset kom av sig!
 

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Ort
Göteborg
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
Alltså... jag tycker det ser ut som om DP higsidar INNAN Lorre och han kolliderar, att det är DP:s sladdande bakhjul som snärtar till Lorre. Eller? Kolla vid 0.26.

https://www.youtube.com/watch?v=Z9SApZmc_4M

I vilken kurva är det ?
Dovi passerar JL på innern, JL bromsar hårdare / tidigare än Dovi och svänger när han är bakom Dovi.
Dani ligger ju långt efter JL och Dovi. Men kommer ikapp. För han bromsar inte som de andra två.
Dani bromsar senare.
Så bromsar Dani och får sladd eller gasar Dani och bakhjulet släpper ?
För mig så verkar det troligast att Dani bromsar till sladd.
Och sedan när JL "dyker upp" ja då är det kört Dani och JL.
 

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Ort
Borlänge
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
I vilken kurva är det ?
Dovi passerar JL på innern, JL bromsar hårdare / tidigare än Dovi och svänger när han är bakom Dovi.
Dani ligger ju långt efter JL och Dovi. Men kommer ikapp. För han bromsar inte som de andra två.
Dani bromsar senare.
Så bromsar Dani och får sladd eller gasar Dani och bakhjulet släpper ?
För mig så verkar det troligast att Dani bromsar till sladd.
Och sedan när JL "dyker upp" ja då är det kört Dani och JL.

Tycker det ser ut som Dani ser Lorre i sista stund och bromsar till.
 

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Ort
Borlänge
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
J@vlar i min lilla låda! :3freak :crash
Skärmklipp.jpg

Filmat från Lorres tail-cam.
 

RWN

Sporthojsnörd
Gick med
14 Nov 2013
Ort
I Skogen
Hoj
Honda VTR Firestorm 02 & Aprilia tuono 1100 V4
Det är väl iofs så att upphinnande förare har ansvaret för att göra en säker omkörning. T.ex. kontroversen med Marquez i Argentina. Sen är ju frågan hur mycket DP hade kunnat göra? Dovi tyckte ju uppenbarligen att det var Lorres fel direkt efter kraschen att döma av hans gestikulerande men sa senare att det var både Lorenzo och Danis fel, men mest Danis.

Lorre och Dovi var ju nästan stilla på den kurvan när Dani började köra om:va Sedan kör Lorre tillbaka direkt till racing line utan att tittta, skapar ju hela incidenten!

Det känns som att köra direkt tillbaka på vägen utan att titta bak lr döda vinkeln när man har kört av vägen...

Nä, vafan, hur kan det vara DPs fel? Skulle han ha stannat mitt på banan och väntat på att de två andra kraschat klart eller? Lorre skulle inte ha sugit in i racing linjen igen som han gjorde.

Jag håller med dig:tummenupp stackars Dani:(
 
Last edited:
Nyheter
En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Top