MotoGP 2018 #4: Gran Premio Red Bull de España

He rik

----:)----
Gick med
8 Aug 2006
Ort
Karlstad
Hoj
rd 500-84 R6-08 DR350-95
Spännande kval att se fram emot!

Lyft för Lorenzo denna helgen körmässigt, ser även ut att trivas mentalt, undrar hur mycket hans psyke ställer till det när det inte går bra egentligen.

Rossi och Vinales ser ut att kämpa nästan lika hårt som förra året utan att det lossnar, bra mycket bättre "grund" men spetsen verkar trubbig, Rossi har troligen en bra race-pace klar men Vinales ser ut att ha det lite motigare på den fronten men å andra sidan kan han lyfta sig under race så kanske ändå, kval för fabriksyamma blir 9-12 om Vinales ens tar sig dit.

Ianonne! Han har rejält självförtroende nu! Sannolikt så slutar det i en krasch...

Honda har övertaget, bara bestämma ordningen, Cruchlow kanske kan pressa MM till en avåkning så att det blir brittisk pole, i racet så slåss Crutclow om tredje med Rossi och resten för MM och Pedrosa drar iväg.

Kul att de är tillbaka i europa nu, bara ladda för kval nu!
Detta är Nästan lika kul som att köra själv.. :D
 

Coola Ola

Progressiv klassicist
Gick med
10 Nov 2006
Ort
I verkligheten, idag
Hoj
Hembygge, SuperSport 950S
Vilka är det som kommenterar Moto2? Inte samma som för MotoGP? Skotten är väl ok, men britten (en annan Matt?) låter ju helt hysterisk.
 

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Ort
Borlänge
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
Känns inte alls så klart efter QP.
Blir helt klart ett tight race imorgon.:)
 

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Ort
Göteborg
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
Tack!

Nu vet jag att det är på Jerez-banan racet går.

Jag är ju inte så begåvad att jag vet var "Gran Premio Red Bull de España" går på för bana, och jag har heller ingen aning om varför man i trådrubriken hellre väljer att nämna huvudsponsorn före den faktiska banan. Men det är kanske bara riktiga racenördar som håller koll på sånt...:gnissla

Den som betalar mest pengar får namnet ! Och TV-publiken är viktigast för namnet.
 
Last edited:

Smagatusk

Guest
Den som betalar mest pengar får namnet ! Och TV-publiken är viktigast för namnet.

Men när du pratar med dina kompisar säger du väl inte "Gran Premio Red Bull de España"? För vad jag menar är att på ett forum, med en försvinnande liten del läsare, kan man göra det lite enkelt och nämna vad som är relevant i sammanhanget, dvs banan och inte racets hela namn. Jag tror inte Red Bull söker upp Kratoz och stämmer honom.

Och Kratoz, jag uppskattar trots allt dina MotoGP-trådar. :)
 

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Ort
Där pepparn växer
Hoj
Aprilia RS660, Highland 950 SM
MM startar bra från 5e men CC släpper inte greppet och MM tappar tillslut spår och halkar ner i en batalj om 4e med Ian.

I det tumultet smiter Dovi om, nyper 3e och DP kan tack vare bra värme hushålla med däcken för att ta CC på näst sista varv.

1 DP
2 CC
3 AD
4 MM
5 AI
6 JZ
7 VR
8 MV
 

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Ort
Borlänge
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
Men när du pratar med dina kompisar säger du väl inte "Gran Premio Red Bull de España"? För vad jag menar är att på ett forum, med en försvinnande liten del läsare, kan man göra det lite enkelt och nämna vad som är relevant i sammanhanget, dvs banan och inte racets hela namn. Jag tror inte Red Bull söker upp Kratoz och stämmer honom.

Och Kratoz, jag uppskattar trots allt dina MotoGP-trådar. :)

Jag kopierar helt enkel hela namnet från MotoGP.com.
Det enda intressanta egentligen är numret på racet tycker jag.
Men det blir lite torftigt. :)
 

He rik

----:)----
Gick med
8 Aug 2006
Ort
Karlstad
Hoj
rd 500-84 R6-08 DR350-95
Ja, som sagt.
Det ser inte lika självklart ut som torsdag-fredag.
Och med Ianonne och Miller på Hard...spännande! :)

Håller med där, Ianonne ser taggad ut och har kört fort hela helgen, visade förra racet att han håller hela distansen med och hojen verkar riktigt fin med så.....pallplats? Tror det, det eller krasch.

Fabriksyamma har lite att jobba med.....

Kul! Snart dags för Moto2, blir bra som fan detta, slipper en massa trädgårdsarbete idag! :D
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Man får ju säga att det ändå är tur att Suzuki och Ducati fått upp farten, annars hade det varit slående trist att se en stark honda mot nuvarande yamaha, med restten flera sekunder efter. Nu kan ju de andra fabrikerna iaf vara med och ställa till det lite i toppen när Yamaha har svårt att få fason på hojen.
 

Smagatusk

Guest
Ska vi starta en insamling till Pedrosa? Fan synd om killen. Han ser ut att trotsa tyngdlagen vid varje jävla krasch.
 

G3ting

Medlem
Gick med
7 Oct 2010
Ort
Växjö
Hoj
Aprilia Tuono V4R APRC - 14
Fan att Lorre var tvungen att sänka Dovi, sjukt tråkigt! Självklart även trist för Pedrosa, men hade hoppats att Dovi fick sin chans i år.

Andra tanken är; Varför har inte Kallio en permanent plats i boxen? Varje gång han är på banan slår han ju primärförarna. Obegripligt
 

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Ort
Borlänge
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
Marc- inge snack om vem som är bäst just nu.
Zarco - Åter bästa yamma.
Ianonne - Förtjänt efter ännu en bra helg!

Rossi 5'a på en hoj som knappt går att köra. Grymt!

Dovi in för het (2'dra ggn) för en gångs skull med dåligt tålamod.
Tvingar ut Lorre i ett brett spår som han snävar in för mycket.
Pedrosa, som naturligtvis tar chansen, har plötsligt inget utrymme annat än upp. Stackarn. :(

RD säger race incident och jag håller med.
 

He rik

----:)----
Gick med
8 Aug 2006
Ort
Karlstad
Hoj
rd 500-84 R6-08 DR350-95
Kraschfest rätt igenom klasserna!

MMs sladd var ju tydlig....:näsblod

Förlorar inte Suzuki lite fördelar nu när de tog den 3:e pallplatsen?
 

Bentebent

:moppefucko
Gick med
30 Apr 2011
Ort
Malmö
Hoj
MT-07 -16
CC och AR får mig att vilja gråta :gråta Mästerskapet ser ju i ärlighetens namn ut att vara över redan, MM ser helt oslagbar ut. Någon som hört vad för straff Canet kommer få?
 
Nyheter
Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Top