Sidan 1 av 5 12345 SistaSista
Resultat 1 till 20 av 93
  1. #1
    Medlem
    Reg.datum
    apr 2008
    Ort
    Borås
    Hoj
    RD 350
    Inlägg
    519

    Är en RD 350 värd att köpa?

    En gammal kompis i Dalarna har en rd350 och sälja.
    stått i flera år under en pressening.
    åsm vet jag ej.tror det är ypvs.
    tappade nycklar
    papper finns
    motor gick runt för ca 2 år sedan
    vad kan den vara värd?
    ska kika på den om några veckor.



    Är det värt att dra på sig ett lik?
    ????

  2. #2
    Banknarkare Ulvhamnes avatar
    Reg.datum
    okt 2010
    Ort
    Skoogen
    Hoj
    Literklubba, tjejhundra och mittemellan med kraschkåpor.
    Inlägg
    16 061
    Blogginlägg
    37
    Jag tyckte min var riktigt rolig att köra, så beroende på skick och pris kan det ju definitivt vara värt det, men de kräver lite pyssel.

  3. #3
    Yamahanörd cidairs avatar
    Reg.datum
    mar 2015
    Ort
    Kullavik
    Hoj
    R1M, RD500, RD350, TZR125RR, MT-09 SP
    Inlägg
    1 141
    Är ju aldrig fel med ett tvåtaktsprojekt!

  4. #4
    Medlem Micke Rs avatar
    Reg.datum
    maj 2014
    Ort
    Höglandet
    Hoj
    6 singlar och 4 par -44 till -12
    Inlägg
    571
    Citat Ursprungligen postat av cidair Visa inlägg
    Är ju aldrig fel med ett tvåtaktsprojekt!
    Eller två
    Racing is the process of turning money into noise.

  5. #5
    Yamahanörd cidairs avatar
    Reg.datum
    mar 2015
    Ort
    Kullavik
    Hoj
    R1M, RD500, RD350, TZR125RR, MT-09 SP
    Inlägg
    1 141
    Citat Ursprungligen postat av Micke R Visa inlägg
    Eller två
    Eller 3......

    Man behöver iallafall aldrig gå ut i garaget och fundera på om det finns nåt att göra.......

  6. #6
    Medlem Two stroke mans avatar
    Reg.datum
    apr 2005
    Ort
    Där jag tar av mig hatten
    Hoj
    Har tappat räkningen
    Inlägg
    12 641
    Om du får den till bra pris ja, men till marknadsmässigt pris tycker jag dom har spårat ur i pris. Jag kan förstå att 500orna är dyra med 350 gick det en gång i tiden tretton på dussinet. Jag tror inte det är så ont om dom som det verkar, det är nog bara så att många ligger och håller på sina hojar i tron att dom ska stiga ännu mer.

    Jag skulle hellre köpa en ännu äldre gammal luftkyld RD för en tredjedel av pengarna, dom är dessutom inte lika vanliga.
    Är din 2t trött? Porta? Skicka PM

  7. #7
    Yamahanörd cidairs avatar
    Reg.datum
    mar 2015
    Ort
    Kullavik
    Hoj
    R1M, RD500, RD350, TZR125RR, MT-09 SP
    Inlägg
    1 141
    Kan bara instämma på luftkyld RD350.
    Har själv en -73 som är helt underbar att köra. Den låter så där skönt som bara en luftkyld tvåtaktare gör, och luktar fantastiskt gör den oxå!

  8. #8
    Yamaha samlare NisseHts avatar
    Reg.datum
    maj 2004
    Ort
    Skånelandet
    Hoj
    R1, FZR1000, RD350, DT125
    Inlägg
    1 099
    Får du den till bra pris så köööp! Dom har stigit ordentligt i pris dom senaste åren

  9. #9
    Medlem
    Reg.datum
    apr 2008
    Ort
    Borås
    Hoj
    RD 350
    Inlägg
    519
    Finns lite delar ser jag nytt tändmingslås 350 kr men vad händer om cdiboxen är paj?

    - - - Updated - - -

    Han vill ha 4000.
    ????

  10. #10
    Medlem
    Reg.datum
    maj 2006
    Ort
    Sjöbo
    Hoj
    GSX1400+Kawasakiz750ssssss
    Inlägg
    1 979
    För 4000 lär han bli av med den snabbt om han annonserar
    GSX1400+Kawasaki z750 s

  11. #11
    Medlem Two stroke mans avatar
    Reg.datum
    apr 2005
    Ort
    Där jag tar av mig hatten
    Hoj
    Har tappat räkningen
    Inlägg
    12 641
    Citat Ursprungligen postat av zippo500 Visa inlägg
    Finns lite delar ser jag nytt tändmingslås 350 kr men vad händer om cdiboxen är paj?

    - - - Updated - - -

    Han vill ha 4000.
    Köp så snabbt du hinner. Oavsett hur den ser ut.
    Det finns CDI-boxar både beg och nytillverkade programerbara.
    Är din 2t trött? Porta? Skicka PM

  12. #12
    Medlem Chronics avatar
    Reg.datum
    jun 2003
    Ort
    S T H L M
    Hoj
    Sålt alla....
    Inlägg
    7 218
    Åk dit och knöla ner pengarna NU

  13. #13
    "Mannen som talar med whisky" steffes avatar
    Reg.datum
    jul 2009
    Ort
    Spånga
    Hoj
    -86 Suzuki GSX-R 750, -90 1100R
    Inlägg
    2 438
    Pm'a snubbens nummer så köper jag blårökarn

  14. #14
    Banknarkare Ulvhamnes avatar
    Reg.datum
    okt 2010
    Ort
    Skoogen
    Hoj
    Literklubba, tjejhundra och mittemellan med kraschkåpor.
    Inlägg
    16 061
    Blogginlägg
    37
    Citat Ursprungligen postat av zippo500 Visa inlägg
    Finns lite delar ser jag nytt tändmingslås 350 kr men vad händer om cdiboxen är paj?

    - - - Updated - - -

    Han vill ha 4000.
    Jag sålde min tokskurna rd350 nerplockad i delar för så mycket. Och det var ett jävla sug efter den, så 4000 för en antagligen fungerande är alldeles fantastiskt pris. Köp, nu. På en gång.
    Om den inte funkar har du lite mysmek att se fram emot.

  15. #15
    Yamaha samlare NisseHts avatar
    Reg.datum
    maj 2004
    Ort
    Skånelandet
    Hoj
    R1, FZR1000, RD350, DT125
    Inlägg
    1 099
    Härom helgen dök det upp en 87a med begärt pris 37k. Förvisso sista generationen och i bra skick som det verkade, men den annonsen var borta inom ett dygn, just saying...

  16. #16
    Medlem notrightriders avatar
    Reg.datum
    sep 2012
    Ort
    Halland
    Hoj
    Pick a number - ANY number!
    Inlägg
    2 758
    Tjöööp!
    IBA #40701

  17. #17
    Medlem notrightriders avatar
    Reg.datum
    sep 2012
    Ort
    Halland
    Hoj
    Pick a number - ANY number!
    Inlägg
    2 758
    Citat Ursprungligen postat av notrightrider Visa inlägg
    Tjöööp!
    Jag kan utveckla det där lite grann, och jag börjar med ett "Fi Fan!" för att slå an en lokalpatriotisk ton.

    RD 350 - på sin tid en slags lågpris widowmaker av rang.
    Var hojen farlig?

    Nej nej, hojen var det inga fel på - men kombinationen lätt, billig hoj med massa effekt som kunde försäkras till en låg kostnad i det gamla kubiksystemet drog till dig fel sorts ägare, så enkelt var det.

    Faktum är att just RD 350 (LC) var den enskilda modell som trashade det gamla/föråldrade kubikförsäkringsystemet.

    Så här funkade det: 125or var rätt dyra att försäkra - eftersom det hände så mycket elände.

    Billigast av allt var 250cc - eftersom iinnggeenn med självaktning körde 250. Det var gamla gubbar på Jawa och hemgjord vindruta som körde 250.

    Idag minns ingen att det fanns en klassnabb RD 250 LC också. En 350 med mindre motor och - vill jag minnas: bara en skiva fram.
    Sålde rätt bra, och gick som ett spjut bland de andra 250orna. Men hopplöst efter sin storebror.
    Folk minns inte 250in idag eftersom ALLA värmde bort dekalerna på den lilles sidokåpor. Många har nog sett en 250 back in the days när dom var allmängods i trafiken, men kopplar den som 350. Vilket ju var meningen, i kubiksverige.

    RD 350 försäkrades i klassen upp till 400cc och fortfarande med jämförelsevis billig försäkring. Ett tag...

    RD 350 fick tom en egen racingklass. Den hette visserligen "Lilla superbike klassen" (egentligen hette den något ballare, men det var det ingen som anammade)
    Lilla Superbikeklassen var egentligen öppen för hojar upp till 600cc, men det var RD 350 som dominerade under flera år. Mest pang för pengarna, och dessutom jävligt färgstarka förare.

    Fi Fan?

    Jo, något av det mest rafflande jag sett inom roadracing överhuvudtaget är Gusten och Kultalahtis dogfights runt Falkenbergsbanan.

    Gusten, som kunde köra - kommer ut på läktarrakan med Vesa i släptåg. Vesa kunde också köra, så klart, men var bättre på att klamra sig fast på på vilken sorts hoj som helst - inställd eller ej. Ni vet.

    Dubbelvikt i suget hade han ett fartöverskott som hette duga, och längs gamla bansträckningen kunde man få med sig den farten tämligen långt.

    Men inte så det räckte varvet runt. Ordningen var återställd vid nästa läktarpassage, givetvis med ny smörpappertjock omkörning med förare som såg mer av ramnumret än av banan runt omkring dem.

    Varv efter varv - fantastiskt rolig importörsponsrad racing, med härliga profiler.

    Gusten bor och verkar i Florida sedan många år.
    Jag är sannerligen inte freakbookmänniska, men här kommer en länk:
    https://m.facebook.com/leif.gustafsson.35

    Där råkar det nämligen finnas en bildskatt från svensk och internationell racing från guldåren på 60 och 70-talen.
    Se bilderna som ett appendix till Dalton-boken:

    Klicka på bilden för en större version

Namn:	IMG_20180426_075404.jpg
Visningar:	56
Storlek:	1,81 MB
Id:	443277

    Inte handlat ännu? Tjööp!

    Inte gjort affär på kompisens RD än? TJÖÖÖÖÖÖP!!!

    Till det priset, och med det angivna skicket är det en prislapp som möjligen kan komma att störa er framtida vänskap - men skit i det nu.
    Tjöööp! Skall inte du ha den tar jag den gärna.
    Senast redigerat av notrightrider den 2018-04-26 klockan 08:15.
    IBA #40701

  18. #18
    Medlem Chronics avatar
    Reg.datum
    jun 2003
    Ort
    S T H L M
    Hoj
    Sålt alla....
    Inlägg
    7 218
    Hamnade det inte dessutom trefemtiocylindrar på tvåfemtin i mellanåt?

  19. #19
    Medlem
    Reg.datum
    dec 2016
    Ort
    i skogen
    Hoj
    YZF1000R
    Inlägg
    813
    Jo 250,n fick 350cyllar precis som TZ 750 som då växte till rejäla 1400cc o närmare 300hp i sidovagns ekipage. Om jag inte minns fel

  20. #20
    ----:)---- He riks avatar
    Reg.datum
    aug 2006
    Ort
    Karlstad
    Hoj
    rd 500-84 R6-08 DR350-95
    Inlägg
    5 797
    KÖP! Bara KÖP!

    Har en jag väntar på, kommer nog få ge en 15´för den, är där någonstans vi pratat iaf. men sådär jättesugen är han inte på att sälja än men jag har inte bråttom.
    Nu är detta en jäkligt fin orginalare men den har stått i snart 10år nu, 1500mil ungefär och 2 tidigare ägare och oskruvad så värd minst 15´är den ju.

    För 4´ är det bara att KÖPA!

    För övrigt kul moppe, lite svampigt chassi för effekten och toppfarten men fantastiskt kul maskin om man inte ska köra banrekord eller jaga liter, se bara till att ha ordning på lager och däck så är den inte farlig heller men med sämre däck eller styrlager som inte är hundra kan det bli farligt.
    Den som dör med pengar kvar har levt ett misslyckat liv.

    Om man bränner sitt ljus i bägge ändar ser man tydligt vart man är på väg.

Sidan 1 av 5 12345 SistaSista

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Blir säkert en hit i Indien och liknande länder, ska något slå igenom i Sverige så är 200hk+ och fjorton olika elektroniska hjälpmedel ett krav

Knoddas
Handla MC-Utrustning, Kläder, Hjälmar, Stövlar, Handskar & Reservdelar på XLmoto
Köp din MC-Utrustning på XLmoto. Här finns Kläder, Stövlar, Hjälmar, Skydd & Reservdelar
Vill du annonsera ovan? Klicka här