REGLER FÖR TEKNIKFORUMET
Dessa regler appliceras även på övriga felplacerade teknikrelaterade trådar

VEM SKA SVARA PÅ FRÅGOR?
- Den med erfarenhet i ämnet
- Kom inte med gissningar
- Undersök ämnet väl, svara utförligt med bilder om möjligt.
- Sammafatta ditt svar i ett (1) inlägg istället för flera.
- För icke MC-relarade frågor, använd OT Teknikforumet
VARFÖR DESSA REGLER?
- Vi behöver sålla ut felsvaren som kan få otrevliga konsekvenser
- Irrelevanta diskussioner skall ej förekomma
- Detta forum ska vara SERIÖST.
- Regelbrott leder till banning från teknikforumet.
LÄS OVAN INNAN DU DELTAR I TEKNIKFORUMET
Sidan 2 av 3 FörstaFörsta 123 SistaSista
Resultat 21 till 40 av 51
  1. #21
    Medlem Boost 3s avatar
    Reg.datum
    nov 2007
    Ort
    kramfors
    Hoj
    KTM sm990
    Inlägg
    3 769
    Citat Ursprungligen postat av Hojkul! Visa inlägg
    'Boost3'
    Intressant - mycket intressant! Bra jobbat!
    Ska bli än mer intressant att få info. om hur mycket motorn dragit när du kört lite mer 'touring'.

    Jag drar iväg ett PM strax.

    (By the way, jag tror KTM är ute och rullar i Ångermanland och Västerbotten de kommande dagarna. Sundsvall idag om jag hörde riktigt. Umeå troligen imorgon. DÄr kan du testa hela Street-utbudet! Jag testade 1290 SD GT igår samt 790 Duke. Jäkligt kul! :-) )

    /H
    Hur bra gick ktm 790 vs din 990 och hur lättkörd kändes den?
    BOOST III

  2. #22
    Medlem Boost 3s avatar
    Reg.datum
    nov 2007
    Ort
    kramfors
    Hoj
    KTM sm990
    Inlägg
    3 769
    Dagens bränsleförbrukning 0,58lm De är nytt rekord för mig men jag körde lugnt utan en enda onödigt gaspådrag.
    De är baserat på 14 mils åka med två kallstarter (två dagar) först 2 mil ena dan och 6 mil på raken andra dagen med någrav timmars stillestånd. Sedan 4 mil utan stopp och 4 mil med många små stopp. Farten översteg aldrig 100kmt vi körde mellan 70-95kmt på små kurviga vägar.
    Tyvärr kommer jag aldrig köra 20 -30 mil på raken så man får gissa sig till förbrukningen då , de borde gå komma ner mot 0,5lm på en sådan sträcka i fistempo.
    BOOST III

  3. #23
    Medlem Hojkul!s avatar
    Reg.datum
    mar 2014
    Ort
    Sthlm
    Hoj
    Gökur
    Inlägg
    285
    Citat Ursprungligen postat av Boost 3 Visa inlägg
    Hur bra gick ktm 790 vs din 990 och hur lättkörd kändes den?
    790'n är betydligt lättare (175 kg) om jag minns riktigt och är lägre. Den är väldigt smidig och lättkörd, svänger liksom själv. Bakbroms sådär (lika som min SMt), frambromsen har bra grepp med känsla (lika som min), stötdämparna fram verkar fungera utmärkt, trots inte justerbara (mina är nog mjukare med längre fjädringsväg), bakfjädring upplevdes som 'stum' vid första körda meterna, men sedan noterade jag inget 'konstigt'.
    Smidig hoj, och jag kan tänka mig att den lär funka jättebra på slingriga vägar och bana.

    1290'n var original, och är också ganska liten (jag är 187 cm), med ett rejält klipp i motorn! 0-200 gick på... jäääkligt snabbt ivf! Bromsar schysta, både fram och bak. Fjädring funkar som den ska. Även 1290 är lättkörd och kändes lika lätt som min SMt i kurvorna. Den stora skillnaden är sittställning och effekten.

    /H

  4. #24
    Medlem Hojkul!s avatar
    Reg.datum
    mar 2014
    Ort
    Sthlm
    Hoj
    Gökur
    Inlägg
    285
    Citat Ursprungligen postat av Boost 3 Visa inlägg
    Dagens bränsleförbrukning 0,58lm De är nytt rekord för mig men jag körde lugnt utan en enda onödigt gaspådrag.
    De är baserat på 14 mils åka med två kallstarter (två dagar) först 2 mil ena dan och 6 mil på raken andra dagen med någrav timmars stillestånd. Sedan 4 mil utan stopp och 4 mil med många små stopp. Farten översteg aldrig 100kmt vi körde mellan 70-95kmt på små kurviga vägar.
    Tyvärr kommer jag aldrig köra 20 -30 mil på raken så man får gissa sig till förbrukningen då , de borde gå komma ner mot 0,5lm på en sådan sträcka i fistempo.
    Grattis! Bra jobbat
    Min drog också 0,58 l/mil vid 70, 80 och 100 km/h på motorväg under ca. 4 mil, vid ett (1) tillfälle och det var just med Dominatorpiporna monterade och SA borta, K&N luftfilter, Lambda borta och annan mapp.
    Men på slingervägar och en del 'framhjulssläpp vertikalt' drog den lätt 0,8 l/mil.
    Ivf så lät ju ljuddämparna alldeles åt helvete för högt och jag tvingades demontera allting

    /H

  5. #25
    Medlem Boost 3s avatar
    Reg.datum
    nov 2007
    Ort
    kramfors
    Hoj
    KTM sm990
    Inlägg
    3 769
    De verkar som de finns telefon/android vers av tuneecu numera!! Men då måste du köpa en övergångskabel från tune ecu datakabeln (usb) till din telefon. På ebay finns som sagt komplett kabel från tune ecu med extra kabel som passar ktm c 400kr de har du säkert redan koll på. Kolla vad en normalstorstor usb övergång till mini android kostar och fundera på det!! De borde bli billigare och smartare än att dra ända hit till mig även om du är varmt välkommen

    Kolla själv in länken så jag inte lurar dig jag har bara småspanat på android vers...

    http://www.tuneecu.com/TuneECU_En/android.html
    BOOST III

  6. #26
    P.i.t.A Impacts avatar
    Reg.datum
    sep 2007
    Ort
    Halmstad
    Hoj
    990SMT + crf250r
    Inlägg
    767
    Hej SMT'are!
    Jag har mekat under lågsäsong och passade på att plocka bort gasspjäll nr2 (men lät pinnen vara kvar, skillnad?). Jag fick hem kablage för TuneECU igår och ska börja labba (Sorry @Hojkul!, bor i Halmstad).

    Någon som har en idé för vad jag kan utgå ifrån för att
    *få bort avgaslukt från mig/passagerare
    *ryckighet vid låga varv?

    Bränsleförbrukning spelar inte såå stor roll

    Jag kör med 16 taggar framdrev, slipon, bortplockad SAS och, som nämnt, bortplockade avgasspjäll nr2.

    Jag ska göra gashandtagsmodden i veckan också tänkte jag...


    Jag antar att alla här har koll på:
    Kevxtx KTM SMR/SMT Mod book forum
    PDF Download
    Senast redigerat av Impact den 2018-05-22 klockan 14:49.

  7. #27
    Medlem Boost 3s avatar
    Reg.datum
    nov 2007
    Ort
    kramfors
    Hoj
    KTM sm990
    Inlägg
    3 769
    Citat Ursprungligen postat av Impact Visa inlägg
    Hej SMT'are!
    Jag har mekat under lågsäsong och passade på att plocka bort gasspjäll nr2 (men lät pinnen vara kvar, skillnad?). Jag fick hem kablage för TuneECU igår och ska börja labba (Sorry @Hojkul!, bor i Halmstad).

    Någon som har en idé för vad jag kan utgå ifrån för att
    *få bort avgaslukt från mig/passagerare
    *ryckighet vid låga varv?

    Bränsleförbrukning spelar inte såå stor roll

    Jag kör med 16 taggar framdrev, slipon, bortplockad SAS och, som nämnt, bortplockade avgasspjäll nr2.

    Jag ska göra gashandtagsmodden i veckan också tänkte jag...


    Jag antar att alla här har koll på:
    Kevxtx KTM SMR/SMT Mod book forum
    PDF Download
    Jo jag har läst allt om kevs mappar och andra mappar också i hans trådar. Jag har provat alla av hans mappar innan jag blev nöjd. De är bara leta åt en mapp som har så lika moddar som din som möjligt och prova. Men om de är en "KEVS" mapp så är den mest gjord för max effekt överallt så den kommer säkerligen lukta avgaser i lägre farter typ stadskörning är de värst.
    Du har nästan lika moddar som jag har förutom att du verkar ha org filter samt oöppnade sidolock i luftburken. Jag tror min mapp skulle funka bra på din hoj om du enbart öppnade sidolocken. Att öppna sidolocken de trekantiga på var sida luftburk är bästa trimmodden av alla de ger oerhörd effekt även med org filter! Min mapp är i grunden Kevs bästa Acra mapp som jag gjort om under 4 års tid. Den ger bra bränsleförbrukning och max effekt jag tror inte den luktar så farligt nu sedan jag snålat ner den 15% under 4500 varv jag har inte haft någ passagerare med den mappen än.
    Jag kan skicka dig den mappen om du vill prova men obs jag har inte hunnit köra den med afr mätare så jag vet inte hur snålt den går från tomg till 4500varv där jag snålat ner den 15%. Jag ska inom någon vecka köra med afr/bredbandslambda så den inte går för snålt och därmed skadar motorn.
    BOOST III

  8. #28
    P.i.t.A Impacts avatar
    Reg.datum
    sep 2007
    Ort
    Halmstad
    Hoj
    990SMT + crf250r
    Inlägg
    767
    Ok, det visste jag inte! Jag ska genast slita bort sidolocken Jag tyckte ett nytt filter var så löjligt dyrt men det kanske det är värt?
    Du verkar ha lagt ner ett stort jobb på din mapp så den tar jag väldigt gärna del av! Jag väntar gärna så du får testa de nya ändringarna ordentligt.
    Jag tänkte testa köra på "Kevs Nr 9" till att börja med.

    Citat Ursprungligen postat av Boost 3 Visa inlägg
    Jo jag har läst allt om kevs mappar och andra mappar också i hans trådar. Jag har provat alla av hans mappar innan jag blev nöjd. De är bara leta åt en mapp som har så lika moddar som din som möjligt och prova. Men om de är en "KEVS" mapp så är den mest gjord för max effekt överallt så den kommer säkerligen lukta avgaser i lägre farter typ stadskörning är de värst.
    Du har nästan lika moddar som jag har förutom att du verkar ha org filter samt oöppnade sidolock i luftburken. Jag tror min mapp skulle funka bra på din hoj om du enbart öppnade sidolocken. Att öppna sidolocken de trekantiga på var sida luftburk är bästa trimmodden av alla de ger oerhörd effekt även med org filter! Min mapp är i grunden Kevs bästa Acra mapp som jag gjort om under 4 års tid. Den ger bra bränsleförbrukning och max effekt jag tror inte den luktar så farligt nu sedan jag snålat ner den 15% under 4500 varv jag har inte haft någ passagerare med den mappen än.
    Jag kan skicka dig den mappen om du vill prova men obs jag har inte hunnit köra den med afr mätare så jag vet inte hur snålt den går från tomg till 4500varv där jag snålat ner den 15%. Jag ska inom någon vecka köra med afr/bredbandslambda så den inte går för snålt och därmed skadar motorn.

  9. #29
    Medlem Boost 3s avatar
    Reg.datum
    nov 2007
    Ort
    kramfors
    Hoj
    KTM sm990
    Inlägg
    3 769
    Frågan om spjällaxlarna ger någ effekt om de tas bort så påstår Kev det. Jag tror på det för de ger onödiga luftvirvlar ner i insuget de kan säkert ge oönskade fenomen och någ kuse. Jag har tagit bort dem och servoanläggningen som är ganska tung så man tjänar vikt = effekt. Jag har bara smältlimmat igen axelhålen i spjällhusen så de är lätt att återställa.
    Luftfiltret ger enorm effekt när man läser alla Kevs bromsningar med allt från skumfilter (Rottwile) och de dyraste DNa filtret så skiljde det många kusar. Jag vill dock bestämt avråda från de dyra DNA filtret för de bygger på tygfilter typ KN. De släpper igenom så mycket skit att man blir rädd. Skumfilter med olja i är lika bra som org pappfilter. Jag har byggt ett eget filter av Ramair lösa filterark som jag har olja i. Jag testar filtren genom att smeta fett i insugstrattarna ända ner till gasspjällen för då fastnar gruset i fettet så man kan bilda sig en uppfattning hur bra filtren filtrerar. Om du ska köpa et prisvärt filter som filtrerar bra köp ITG de finns löst på ebay och även adapterplåten till detta itg filter. Kolla in Kevs modbok för där bör de stå vilket beteckning itg filtret har sök sedan på typ Ebay.

    Här är adapterplåten för ITG filtret megaflow j30 eller 65 funkar, de står att plåten passar de filtren. Om Rottwile är lika billig så är det ju lika bra som ITG bägge är skumfilter. De går även mont två lösa UNI filter sök uni KTM 990 på ebay. UNI filtrerar bra också alla måste ha olja i sig!

    https://www.ebay.com/itm/KTM-950-car...VRxpzy&vxp=mtr
    Senast redigerat av Boost 3 den 2018-05-24 klockan 21:36.
    BOOST III

  10. #30
    Medlem Boost 3s avatar
    Reg.datum
    nov 2007
    Ort
    kramfors
    Hoj
    KTM sm990
    Inlägg
    3 769
    De är en myt att de inte går få en v-twinn att gå billigt utan ryck och påavighet de har jag nu bevisat för mig själv nu med råge.

    De är otroligt hur bra och billigt man kan få en KTM 990sm/smt/smr att gå även Superduke såklart och Adventure hojarna. Jag har bara mappat med gratisprogrammet Tuneecu!
    Min hoj drar numera 0,4lm vid lugn blandad körning ej motorväg! Körningen består av landsbygdsåka med farter från 50-90 (asfalt) detta med en kallstart. Jag tror den drar 0,35-0,37lm vid mer rak väg 70-110kmt.
    Hojen har helt öppna Wings slipons och fullflödes filter liknade Rottwile alla onödiga skitsaker är borttaget sas epc Sekundärspjäll och axlar.
    I fjol drog den 0,6lm vid liknade fiskörning de va med de flesta mappar man hittar på Tuneecu och Kevs trådar. Jag gav mig F på att de ska gå åka under 0,5lm utan att tappa effekt för den skullen och nu ca 100 mils mappande under två veckor drar den så lite soppa och går fint i hela registret.Mappen är satt till 14,7:1 afr värde från tomg till 6000varv och under 30% gasutslag, de gör att man kan köra snålt från 0- till ca 140 kmt så länge man håller sig under 30% gaspåslag. Vrider man mer än 30% på rullen så blir mappen lika fet som de flesta bänkmappar är satt till ca 13;1-13,5:1. Vrider man absolut full rulle ger den ca 12,5.13:1 viket gör att den har full effekt och vridmoment på full gas och inge ecco där inte
    De sägs ju att motorn inte går att snåla ner till 14,7:1 för då rycker den och blir påavig men min hoj rycker inget och är absolut inte påavig. Jag provade ännu snålare 15-16:1 men där började den rycka en aning. Jag har jobbat mycket med bränsle vid motorbroms vilket har gjort den mindre påavig den har lite mindre motorbrom i varvtal från tomg till ca 3750 varv vilket gör den fin att köra i låga farter. Just på tomg 1600varv har jag ganska fet gång 12,7:1 för om man snålar mer än så blir motorn onödigt het vid rödljus och längre tids tomgångskörning alt krypåka på 1an.
    Som ni ser och kan läsa er till på afr värdet är snålområdet inte skadligt för motorn 14,7:1 är optimal förbränning så man riskerar inte brända ventiler. Jag tror även att avgasluktsproblemet i kläder är borta eller markant bättre.
    Jag tror att denna mapp ger bra register och ecco även om man har insatser i dämparna och sämre luftfilter än mig ,de enda som händer är att den går fetare i hela registret ju färre moddar man har.

    Om någon har Tuneecu kabel och vill testa min mapp så säg till
    Senast redigerat av Boost 3 den 2018-06-09 klockan 15:15.
    BOOST III

  11. #31
    Dakotapilot!
    Reg.datum
    maj 2008
    Ort
    Ö-vik
    Hoj
    SUPERDUKE 990 -06
    Inlägg
    857
    Jag verkar sölat bort min kabel så det var ju tur man inte lovade någon utlåning av den.
    Tänkte stoppa i DB-killer på mina Yoshi och passa på att slänga in en lite snålare mapp då också, den gillar bränsle som det är just nu.
    Måste verkligen försöka hitta kabeln...

    Boost, Nu har jag ju en SD, men är väl likvärdiga motorkonf på alla? Har iofs planer på köra med killer i nu men.

  12. #32
    Medlem Boost 3s avatar
    Reg.datum
    nov 2007
    Ort
    kramfors
    Hoj
    KTM sm990
    Inlägg
    3 769
    Citat Ursprungligen postat av monno Visa inlägg
    Jag verkar sölat bort min kabel så det var ju tur man inte lovade någon utlåning av den.
    Tänkte stoppa i DB-killer på mina Yoshi och passa på att slänga in en lite snålare mapp då också, den gillar bränsle som det är just nu.
    Måste verkligen försöka hitta kabeln...

    Boost, Nu har jag ju en SD, men är väl likvärdiga motorkonf på alla? Har iofs planer på köra med killer i nu men.
    Superduken är väldigt lika i motorn som en smt/sm/smr 990 de är bara kammarna som skiljer.

    Kamaxlarna är "lite" vassare på SD men de är bara 2-4hk skillnad mot sm/smt/smr 990. Jag tror min mapp skulle funka bra även på SD men jag kan inte garantera att den inte går skadligt snålt så jag rek inte att köra den utan att köra igenom registret mot en bredbandslambda i bänk eller på väg.
    Om du är fräck nog att testa denna mapp i SD så får du det såklart på egen risk.

    Jag har mappat vidare på min ecco mapp nu med 2 graders förtändning och mer snålad vid motorbroms. Den motorbromsar liknade en 1000cc radfyra nu mellan 2000-6000varv så den är skitfin att köra i stadstrafik och man behöver inte va lika rädd för motorbroms highsider på lösgrus heller. Jag har även snålat ner tomg till 14,5:1 vilket jag inte trodde skulle gå utan att vattentempen skulle öka men de gjorde den inte,,, så nu tror jag all avgaslukt är borta även på tomg.
    BOOST III

  13. #33
    Dakotapilot!
    Reg.datum
    maj 2008
    Ort
    Ö-vik
    Hoj
    SUPERDUKE 990 -06
    Inlägg
    857
    Ja nja, då jag funderar på att avyttra till nästa år vore väl ett motorhaveri bland det sista man vill fixa innan försäljning...

  14. #34
    Medlem Hojkul!s avatar
    Reg.datum
    mar 2014
    Ort
    Sthlm
    Hoj
    Gökur
    Inlägg
    285
    Tjohej!

    Faaaan vad kul att läsa att du verkar ha lyckats så bra med dina moddar och ombyggandet av mappen!

    Jädrans vad intressant det ska bli när du kommer med raka fakta om hur mycket motorn drar vid t.ex. 120 km/h på motorväg i 5 mil. Det måste ju kunna gå att kolla på de raksträckorna som finns där i dina trakter

    Följer med stort intresse vidare utveckling i den här tråden!

    /H

  15. #35
    Medlem Boost 3s avatar
    Reg.datum
    nov 2007
    Ort
    kramfors
    Hoj
    KTM sm990
    Inlägg
    3 769
    I dag besiktade jag hojen ca 12 mil blev det med två kallstarter. Jag satte i insatserna i wings sliponen och de syntes direkt att afr värdet sjönk = blev fetare. De är svårt att gissa hur många % fetare men runt 5+% gissar jag baserat på en fladdrande lambdamätare. Bränsleförbrukningen på den resan blev en besvikelse den drog 0,5lm. Jag tror inte insatserna gjorde allt för de blåste som F och jag fick såklart motvind 70% av milen så jag tror mer på blåsten. Farten pendlade mellan 50-110kmt mestadels 90kmt.
    Jag är ett STORT problem när de gäller motvind och eccokörning jag är stabilt byggd med 183cm och svullstiga 125kg
    Lägg därtill crosskängor och modell stor helkropps skyddsväst + stor fladdrig nylonjacka och nylonbyxor jag är stor som ett segel på en fregatt från 1881
    Bra att veta ang bränsleförbrukningen är också att jag kör crossdäck i fram Contenental TKC80 och bak Heidenau K60 Scout så de är inga släta däck de är våldsamma däck.
    Drevning 17/41 dvs org KtM sm990.
    Tack vare insatserna och därmed fetare gång så uteblev min trevliga svagare motorbroms den va nästan lika stark som org motorbroms med insatser.

    Jag måste köra en ny sväng när de slutat blåsa och ta ur insatserna för den här mappen måste gå billigare än den som drog 0,4lm vid samma typ av körning. Den här sista mappen har både snålad motorbroms med 10% och 2gr högre tändning samt 15% snålad tomg så den måste bara gå billigare.
    Jag ska även köra en motorvägskörning i jämna 110 eller om jag vågar köra 120
    Senast redigerat av Boost 3 den 2018-06-12 klockan 15:24.
    BOOST III

  16. #36
    Constantly....,
    Reg.datum
    jul 2004
    Ort
    Ankeborg
    Hoj
    YA-1
    Inlägg
    2 405
    Citat Ursprungligen postat av Boost 3 Visa inlägg
    I dag besiktade jag hojen ca 12 mil blev det med två kallstarter. Jag satte i insatserna i wings sliponen och de syntes direkt att afr värdet sjönk = blev fetare. De är svårt att gissa hur många % fetare men runt 5+% gissar jag baserat på en fladdrande lambdamätare. Bränsleförbrukningen på den resan blev en besvikelse den drog 0,5lm. Jag tror inte insatserna gjorde allt för de blåste som F och jag fick såklart motvind 70% av milen så jag tror mer på blåsten. Farten pendlade mellan 50-110kmt mestadels 90kmt......
    Har gått igenom samma resa du gör, klart beroendeframkallande eller hur? hehe.

    Vet inte vad du har för bredbandsmätare men för min del blev allt lite roligare när jag skaffade lambdalogger.

    Valde Tyvärr Dynojets WB2 så det blev en massa räknande då dynojet inte har något vettigt dataverktyg utan bara producerar csv filer, å andra sidan väldigt lärorikt.

    Många excelkalkyler blev det tills jag bytte PC3 till PCV och kunde köra loggern som auto tune, underlättar en hel del då alla grannceller påverkar varandra i mappen.

    Dock inte fullt så "Auto" som Dynojet vill göra gällande men ett kraftfullt verktyg när man förstår det.

    Enda nackdelen när man väl börjat är att man snart nog "bara måste" skaffa en dyno, hahaha

    Klicka på bilden för en större version

Namn:	rps20180613_125647.jpg
Visningar:	21
Storlek:	170,8 KB
Id:	443859

    Klicka på bilden för en större version

Namn:	rps20180613_125626.jpg
Visningar:	23
Storlek:	236,9 KB
Id:	443860
    I was going the speed of light in a speed of sound zone...
    I didn´t hear the siren until after they arrested me!!

    Mork from Ork

  17. #37
    Medlem Boost 3s avatar
    Reg.datum
    nov 2007
    Ort
    kramfors
    Hoj
    KTM sm990
    Inlägg
    3 769
    Ja de vore bet enklare/snabbare och bättre med autotune funktion och loggning men jag vägrar kosta på moppen detta.
    BOOST III

  18. #38
    Constantly....,
    Reg.datum
    jul 2004
    Ort
    Ankeborg
    Hoj
    YA-1
    Inlägg
    2 405
    Citat Ursprungligen postat av Boost 3 Visa inlägg
    Ja de vore bet enklare/snabbare och bättre med autotune funktion och loggning men jag vägrar kosta på moppen detta.
    Jag förstår och du verkar ju få till det ändå med lite "trial & error"

    Sen redigerar du väl direkt i originalmappen (TuneECU) och då är det väl inte helt enkelt med autotune, om jag fattat rätt

    Med lite inspiration härifrån så blev det en ny och bättre mapp i dag.
    Har länge stört mej på att det luktar så mycket avgaser vilket inte är så konstigt när den är mappad med 13.2:1 belastat (dynojets basrekommendation) över hela registret.

    Fick mej en funderare att vid låga gaspådrag blir det inte särskilt stor belastning så att mappa med 13.2 där är helt onödigt..

    Är närmare 13,8 - 14,0 vid tomgång och lätt cruise nu men rikar såklart på vid belastning.

    Så tack för en kick i rätt riktning och ett mindre stinkande skinnställ
    I was going the speed of light in a speed of sound zone...
    I didn´t hear the siren until after they arrested me!!

    Mork from Ork

  19. #39
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2014
    Ort
    Ja
    Hoj
    Ok
    Inlägg
    551
    Citat Ursprungligen postat av Ozzian Visa inlägg
    Valde Tyvärr Dynojets WB2 så det blev en massa räknande då dynojet inte har något vettigt dataverktyg utan bara producerar csv filer, å andra sidan väldigt lärorikt.

    Många excelkalkyler blev det tills jag bytte PC3 till PCV och kunde köra loggern som auto tune, underlättar en hel del då alla grannceller påverkar varandra i mappen.
    Hur menar du med ovan? Vad skulle du valt istället för en WB2? Vad är skillnaden i användning mot deras Autotune? Behöver båda kompletteras med en PCV och någon mjukvara till datorn där man kan ändra AFR som hojen ska styra mot?

    Dumma frågor kanske, jag är total novis på detta så får ursäkta med det.


    Btw... Grymt intressanta inlägg nu på slutet Ozzian och Boost 3.

  20. #40
    Moderator Boris JRs avatar
    Reg.datum
    apr 2003
    Ort
    Ja
    Hoj
    .
    Inlägg
    15 998
    Citat Ursprungligen postat av zoda Visa inlägg
    Hur menar du med ovan? Vad skulle du valt istället för en WB2? Vad är skillnaden i användning mot deras Autotune? Behöver båda kompletteras med en PCV och någon mjukvara till datorn där man kan ändra AFR som hojen ska styra mot?

    Dumma frågor kanske, jag är total novis på detta så får ursäkta med det.


    Btw... Grymt intressanta inlägg nu på slutet Ozzian och Boost 3.
    Har du en PCV med Dynojets egen lambda så lägger du in målvärden för AFR i en mapp och sen försöker boxen styra i rätt riktning med varierad framgång.

    Men har du inte PCV utan skall försöka göra något av lambdans utdata själv så finns där bättre loggningsprodukter än dynojets WB2.

Sidan 2 av 3 FörstaFörsta 123 SistaSista

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Låter onekligen väldigt likt. Denna var också grå. Verkar tydligen röra sig i området mao.

Dr.Pepper
Handla MC-Utrustning, Kläder, Hjälmar, Stövlar, Handskar & Reservdelar på XLmoto
Köp din MC-Utrustning på XLmoto. Här finns Kläder, Stövlar, Hjälmar, Skydd & Reservdelar
Vill du annonsera ovan? Klicka här