REGLER FÖR TEKNIKFORUMET
Dessa regler appliceras även på övriga felplacerade teknikrelaterade trådar

VEM SKA SVARA PÅ FRÅGOR?
- Den med erfarenhet i ämnet
- Kom inte med gissningar
- Undersök ämnet väl, svara utförligt med bilder om möjligt.
- Sammafatta ditt svar i ett (1) inlägg istället för flera.
- För icke MC-relarade frågor, använd OT Teknikforumet
VARFÖR DESSA REGLER?
- Vi behöver sålla ut felsvaren som kan få otrevliga konsekvenser
- Irrelevanta diskussioner skall ej förekomma
- Detta forum ska vara SERIÖST.
- Regelbrott leder till banning från teknikforumet.
LÄS OVAN INNAN DU DELTAR I TEKNIKFORUMET
Resultat 1 till 4 av 4
  1. #1
    ヤマハ Ozzians avatar
    Reg.datum
    jul 2004
    Ort
    whitebeam island strait
    Hoj
    R1 and some vintage Yammis..
    Inlägg
    2 321

    Hyggligt effektiv launch control utan TC eller WC?

    Har möjlighet att ha 2stegs RPM limiter i ECUn på R1an och tänkte att en launch control kunde vara kul
    Men jag kan inte komma överens med mej själv vad som blir bäst..

    Har sett att en del använder det ihop med en mikroswitch på kopplingshandtaget.
    Dvs, innan start kan man hålla full gas som reglerats till valfritt varvtal och när kopplingen släppts ut helt så kan den varva fullt igen.

    Finns ju fler möjligheter, ska man ist varvtalsbegränsa hela första växeln och när tvåan gått i finns fullt varv tillgängligt?
    Kanske begränsa både första o andra växeln??

    Några idéer kring detta?
    Senast redigerat av Ozzian den 2018-04-17 klockan 15:02.

  2. 2018-04-17, 14:57

  3. #2
    ヤマハ Ozzians avatar
    Reg.datum
    jul 2004
    Ort
    whitebeam island strait
    Hoj
    R1 and some vintage Yammis..
    Inlägg
    2 321
    Så där, har testat en simpel variant som enbart går på när kopplingen är indragen.

    Två fjädrar på kopplingsvajern, en till jord och en till ECUn.
    När koppling dras in får de kontakt och varvtalet stannar på 8000rpm (vansinnigt cool ljud med YEC begränsaren, inget smällande, bara konstant varvtal).

    Tror jag nöjer mej med detta, funkar klockrent

    Ska tillverka en riktig brytate också istf fjädrarna.

    Klicka på bilden för en större version

Namn:	rps20180417_154603.jpg
Visningar:	23
Storlek:	284,5 KB
Id:	443081
    Senast redigerat av Ozzian den 2018-04-17 klockan 15:18.

  4. #3
    "Mannen som talar med whisky" steffes avatar
    Reg.datum
    jul 2009
    Ort
    Spånga
    Hoj
    -86 Suzuki GSX-R 750, -90 1100R
    Inlägg
    2 048
    Det brukar sitta en mikrobrytare på kopplingshandtaget, bara att haka på där.

  5. #4
    ヤマハ Ozzians avatar
    Reg.datum
    jul 2004
    Ort
    whitebeam island strait
    Hoj
    R1 and some vintage Yammis..
    Inlägg
    2 321
    Ja det vore kanon, tyvärr är den tvärt om i logiken, och originalsignalen till och från ECU innehåller ingen jordpotential.

    Dock är det möjligt att jag sätter en mikroswitch under original som påverkas av handtaget

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Nej, jag lyfter blicken... Det LILLA problemet är att någon glömmer dimbakljuset på för länge. Det STORA problemet är när folk inte syns i dimma/snörök os [...]

BrooklynS
Handla MC-Utrustning, Kläder, Hjälmar, Stövlar, Handskar & Reservdelar på XLmoto
Köp din MC-Utrustning på XLmoto. Här finns Kläder, Stövlar, Hjälmar, Skydd & Reservdelar
Vill du annonsera ovan? Klicka här