Team ISR Sweden

magnus_moss

Racing is life!
Gick med
11 Aug 2003
Ort
västkusten
Hoj
Kawasaki Supersport, KTM Supermono, ISR Forgotten Era, Honda CB750
Team ISR Sweden! Det är vi!
Thomas Grandell på Spinnin Wheel ringde mig i september i fjol. Eller så var det jag som ringde honom??? Nåväl, Thomas sa att "Jo Magnus, ISR Kawan som Kjelle Watz och Peppe Sjöström körde Endurance VM med 1981 står här i mitt garage. Ska inte vi ta och vinna Classic Endurance EM med den?" Lysande ide tyckte jag, och började läsa reglerna.
Kom på att vi borde vara tre förare, så jag ringde Jan Greven, och han hängde på direkt! Kjelle och Fredde Watz började bygga fjädring, Moto Speed började samla hästar som de spärrade in i en 1200-kubiks cylinderblock och Acke Rising svarvar bromsok! Själv är jag PR-ansvarig! Med ett sådant gäng, vad kan gå fel?
Kolla in bilderna från reportaget i BIKE 1981; visst är bajken (och Kjelle) snygg! Kolla in tanken! Nu gick det ju inte alltid så bra för Kjelle och Peppe då 1981, det fanns liksom inte tid att prova ut maskinen ordentligt, och de vann de inte VM. Och därför blev det den rubrik det blev; "Den var värd ett bättre öde!"
Och nu ska den få det, nu ska vi vinna! Första tävlingen går på Donington 12-13 maj, och sedan blir det Spa-Francorchamps i Juli! Sååå himla kul!
 

Bifogat

  • ISR liten.jpg
    ISR liten.jpg
    121.1 KB · Visningar: 289
  • ISR i.jpg
    ISR i.jpg
    89.3 KB · Visningar: 213
  • ISR - l.jpg
    ISR - l.jpg
    108.2 KB · Visningar: 194
  • ISR t.jpg
    ISR t.jpg
    66.9 KB · Visningar: 186

Josef

Blicken framför allt!
Gick med
20 Dec 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Kievskiy Mototsikletniy Zavod K750 -59
Sjukt cool hoj.
Sjukt cool klass.
Sjukt coolt team.
Hyggligt coola förare. ;)

Någon som vet om Peter Lindén kör med Phase One även i år?

Jag tycker det är extremt tråkigt att kolla på sport jag inte är inblandad i men Classic Endurance skulle kunna bli ett undantag.
 

magnus_moss

Racing is life!
Gick med
11 Aug 2003
Ort
västkusten
Hoj
Kawasaki Supersport, KTM Supermono, ISR Forgotten Era, Honda CB750
Sjukt cool hoj.
Sjukt cool klass.
Sjukt coolt team.
Hyggligt coola förare. ;)

Någon som vet om Peter Lindén kör med Phase One även i år?

Jag tycker det är extremt tråkigt att kolla på sport jag inte är inblandad i men Classic Endurance skulle kunna bli ett undantag.

Vi ordnar en gruppresa till Spa i juli!!!!! :):):)

- - - Updated - - -

Någon som vet om Peter Lindén kör med Phase One även i år?

Ja, Peter kör!
 

Grandell

Inte alltid sist
Gick med
30 Nov 2005
Ort
Gisslarbo
Hoj
Drixton, Husaberg, TZ, RS, P&M, Bakker, Moto Martin, Bimota, Harris, ISR, Puch, Rickman, SRM, Rudge, Sexoped mm
Har kört ISRen denna kväll, imorgon ska vi köra på Sviesta, tisdagsträning, första testet. Det lilla jag har känt på hojen ger ett visst hopp om fart, den drar hårt på ett ociviliserat vis, är rå i uppförandet utan finess vad det verkar, hoppas vi kan ändra på det.DSC05342.JPG
 

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Ort
S-holm, men med hjärtat i Hedesunda
Hoj
K1300S
Jävlar så häftigt :tummenupp Det kommer att bli svårt att göra en europatour i sommar, så man kanske skulle masa sig ner till Sviestad och kolla på en träning någon kväll framöver istället :)

Mossberg, kommer du upp och tränar på den, eller kör du som vanligt på erfarenhet och gammal visdom?
 

magnus_moss

Racing is life!
Gick med
11 Aug 2003
Ort
västkusten
Hoj
Kawasaki Supersport, KTM Supermono, ISR Forgotten Era, Honda CB750
Har kört ISRen denna kväll, imorgon ska vi köra på Sviesta, tisdagsträning, första testet. Det lilla jag har känt på hojen ger ett visst hopp om fart, den drar hårt på ett ociviliserat vis, är rå i uppförandet utan finess vad det verkar, hoppas vi kan ändra på det.View attachment 443063

:banana:banana:banana:rodnar:rodnar:rodnar:tummenupp:tummenupp:tummenupp
 

magnus_moss

Racing is life!
Gick med
11 Aug 2003
Ort
västkusten
Hoj
Kawasaki Supersport, KTM Supermono, ISR Forgotten Era, Honda CB750
Sviestad idag; lyckad Shake-down!!!!
:banana:banana
 

Bifogat

  • ISR Sviestad.jpg
    ISR Sviestad.jpg
    116.8 KB · Visningar: 168

magnus_moss

Racing is life!
Gick med
11 Aug 2003
Ort
västkusten
Hoj
Kawasaki Supersport, KTM Supermono, ISR Forgotten Era, Honda CB750
Häng med till Spa-Francorchamps!
Team ISR Sweden kör Biker's Classics på Spa 29juni-1 juli, och petersevenemang.se ordnar en gruppresa dit. HÄNG MED och se Team ISR, Guy Martin, Phil Read, Wayne Gardner, hundratals Classic Racers i Europas största Classic Bike Meeting.
Avresa torsdag 28 juni, lyxbuss med bar och videoskärmar, boende nära banan, helgbiljett till racingen, depåmys med Team ISR Sweden, ert namn på hojen. Hemkörning efter tävlingens slut. 6400 kr
Intressant? Kontakta Peter på petersevenemang@gmail.com

Cool video här!
https://vimeo.com/176765619
 

Grandell

Inte alltid sist
Gick med
30 Nov 2005
Ort
Gisslarbo
Hoj
Drixton, Husaberg, TZ, RS, P&M, Bakker, Moto Martin, Bimota, Harris, ISR, Puch, Rickman, SRM, Rudge, Sexoped mm
DSC05585.JPG
Har fått ihop en reservmotor, byggd av Speed på åttiotalet och nu lätt genomgången. Ska montera den i ramen för test nästa vecka är det tänkt.
Z1000A 1977, 1075cc.
 

Grandell

Inte alltid sist
Gick med
30 Nov 2005
Ort
Gisslarbo
Hoj
Drixton, Husaberg, TZ, RS, P&M, Bakker, Moto Martin, Bimota, Harris, ISR, Puch, Rickman, SRM, Rudge, Sexoped mm
DSC05638.JPG
Lackat i äkta silverfärg, dekaler är på gång. Det är en som har ställt upp och hjälper med klibborna, det är fint gjort tycker jag, särskilt med tanke på att vi inte känner varandra.
 

magnus_moss

Racing is life!
Gick med
11 Aug 2003
Ort
västkusten
Hoj
Kawasaki Supersport, KTM Supermono, ISR Forgotten Era, Honda CB750
Alltså... Thomas... DU ÄR EN MASKIN!!!!!!:tummenupp:tummenupp:tummenupp:tummenupp:fakta:fakta:fakta:fakta Fantastiskt! Och så är vi anmälda till Spa-Francorchamps i juni-juli!!!!:banana:banana:banana
 

Grandell

Inte alltid sist
Gick med
30 Nov 2005
Ort
Gisslarbo
Hoj
Drixton, Husaberg, TZ, RS, P&M, Bakker, Moto Martin, Bimota, Harris, ISR, Puch, Rickman, SRM, Rudge, Sexoped mm
DSC05592.JPG
Har gjort en ny pipa, den gamla hamnar i reservdelslådan, denna kommer ursprungligen från någon annan hoj, undrar vilken. Hittade den i Norge och köpte bara för att den var så fin, nu är den finare.
DSC05651.JPG
Nu ska det bli mellanregister är det tänkt.
DSC05652.JPG
 

magnus_moss

Racing is life!
Gick med
11 Aug 2003
Ort
västkusten
Hoj
Kawasaki Supersport, KTM Supermono, ISR Forgotten Era, Honda CB750
View attachment 443340
Har gjort en ny pipa, den gamla hamnar i reservdelslådan, denna kommer ursprungligen från någon annan hoj, undrar vilken. Hittade den i Norge och köpte bara för att den var så fin, nu är den finare.
View attachment 443341
Nu ska det bli mellanregister är det tänkt.
View attachment 443342

FIFAN Thomas!!!! Lysande!!!! :tummenupp:tummenupp:tummenupp:tummenupp:tummenupp:tummenupp:tummenupp

Och vi har fått depåbox till Donington; delar med Marlin Evolution (Harris Z1000) och Classic Racer Nice (Kawasaki GPZ1100). TJOHO!!!!!!!
 

Bifogat

  • Skärmavbild 2018-04-30 kl. 12.57.59.png
    Skärmavbild 2018-04-30 kl. 12.57.59.png
    109.7 KB · Visningar: 120
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top