MotoGP 2018 #3: Red Bull Grand Prix of The Americas

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Ort
Borlänge
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
Med tanke på att Johann inte fick straff när han tryckte av Pedrosa, eftersom att det räknades som en rejsincident så misstänker jag att det blivit samma mellan Lorenzo och Miller. Miller såg ju dessutom ut att ha däcket före när de började komma in så de skulle befinna sig på samma plats.

Lorenzo kan vara hur butter han vill över det, men han lämnade en öppning stor nog för en lastbil för Miller, och långsamt gick det också.

Skillnaden är att Zarco gjorde sin manöver innan förarna samtalade med RD/Dorna om hårdare "straff" och Miller gjorde sin efter samtalet.

Sant, men med de överenskomna nya hårdare straffen om man kör av någon hade Miller då fått straff om Lorre inte lyft upp och krashat istället?
Svårt att veta och svårt att vara RD.
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Skillnaden är att Zarco gjorde sin manöver innan förarna samtalade med RD/Dorna om hårdare "straff" och Miller gjorde sin efter samtalet.

Sant, men med de överenskomna nya hårdare straffen om man kör av någon hade Miller då fått straff om Lorre inte lyft upp och krashat istället?
Svårt att veta och svårt att vara RD.

Det tycker jag inte att han skulle fått, det hade ju varit lorre som styrt in i miller då, enligt min mening.
 

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Ort
Borlänge
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
Last edited:

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Jag tror vi alla här är rätt överens om det. :)
Men vad hade RD gjort med de nya "straffen"?

Edit: David Emmett skriver om det här:
https://motomatters.com/analysis/2018/04/28/same_crime_stricter_penalties_the.html

Med tanke på att JL själv är rätt bra på att trycka till andra förare så kanske han inte ska beklaga sig så hemskt mycket när han råkar ut för det själv.
Dår får man ju säga att MM93 tar lika gott som han ger iaf, oavsett vad man tycker om saken. En del andra förare är lite gnälliga när de själva får en knuff.
 
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top