Provkörning av Vitpilen och Svartpilen.

L. Mäkinen

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2016
Ort
Örsundsbro
Hoj
Yamaha MT09 -21, Honda CBR1000F - 87, avverkat: olika
Äh, de drar av 250 kr när du beställer så då är man ju hemma.
 

Dr.Pepper

Gudomlig sporthojare
Gick med
4 Jul 2007
Ort
Idyllen
Hoj
939 Hypermotard SP + Yamaha R1
Har de så ont om pengar så att de måste börja ta betalt för provkörningar..? :va

Ja, eller så vill de få täckning för kostnaden av eventet. Banhyra exempelvis. Men visst skulle man kunna tänka sig att HVA borde kunna skjuta till pengar för den typen av marknadsföring.

Kul ide tycker jag.
 

BrooklynS

Buy quality, cry once
Gick med
26 Mar 2014
Ort
Luleå
Hoj
Bara fräna hojar
Det håller ju effektivt borta de som ändå inte är intresserade... Den som är seriöst intresserad betalar gladeligen 250 spänn för en bättre provkörning, det blir mer tid över till de intresserade när man slipper gamarna...
 

Coola Ola

Progressiv klassicist
Gick med
10 Nov 2006
Ort
I verkligheten, idag
Hoj
Hembygge, SuperSport 950S
Det håller ju effektivt borta de som ändå inte är intresserade... Den som är seriöst intresserad betalar gladeligen 250 spänn för en bättre provkörning, det blir mer tid över till de intresserade när man slipper gamarna...

Det håller också borta de som inte visste att de var intresserade förrän de oplanerat gjorde en provkörning... men, vill man minska sina möjligheter till försäljning så?! :va
 

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Ort
S-holm, men med hjärtat i Hedesunda
Hoj
K1300S
Det håller ju effektivt borta de som ändå inte är intresserade... Den som är seriöst intresserad betalar gladeligen 250 spänn för en bättre provkörning, det blir mer tid över till de intresserade när man slipper gamarna...
Jag provkörde en FJR mest bara för att den stod ledig när Yamahacenter hade provkörningsdag för en massa år sedan, jag var egentligen inte alls sugen på en sån hoj. Men jag gillade den, och några år senare köpte jag mig en FJR som jag körde många mil kors och tvärs i Norden med :tummenupp
 

BrooklynS

Buy quality, cry once
Gick med
26 Mar 2014
Ort
Luleå
Hoj
Bara fräna hojar
...och jag har köpt alla mina hojar osett per telefon och utan att ens ha provkört modellen ifråga innan.

Vi kan vara säkra på att firman gjort ett övervägande baserat på rådande verklighet. De vill sälja fler hojar, inte färre. Men jag skulle tro att nu kan en seriös spekulant provköra ordentligt utan att stå i kö efter xxx st hojlösa ungdomar som bara väntar på att få köra skiten ur en ny hoj under tio minuter.


Buy quality, cry once
 

Klockringaren

nissenys
Gick med
2 Sep 2006
Ort
Klosterdalen
Hoj
Räka
Jag har också köpt mina utan provkörning , pyntat o dratt men dom är köpta hos handlare - lätt beggade
Dom sa bara att hitta nått inom 3 månader så fixar vi det:tummenupp
 

vira20

Medlem
Gick med
15 Oct 2014
Ort
Göteborg
Hoj
2017 Ducati SuperSport S
Grym idè!
Om du stör dig på 250kr provkörning kan du säkert besöka dem viken dag i veckan du vill och få en gratis kortare provkörning på väg (senare)???

Men detta är ett stängt event med avsatt tid för endast 25st intresserade personer som får köra på bana. :tummenupp
 

Svalans

ratbiker
Gick med
12 May 2010
Ort
Mitt i skåne.
Hoj
ZX9-R och FZ750
Hiskeligt fula motorcyklar! Kunde de inte bara låtit Husqvarna dö i frid? Det finns ju absolut ingenting som ens lite påminner om det klassiska märket.
Andra märken som man skakat liv i, som Indian och Norton, ser ut som modernare versioner av de ursprungliga hojarna. Lyckade bägge två om ni frågar mig.
Men dessa missfoster... Och namnen! Vitpilen och Svartpilen?!
Stäng av de livsuppehållande maskinerna.
 

RymdBörje

Seriöst fartblind
Gick med
29 May 2010
Ort
Nollberga, mellan Lortåkra och Normlösa
Hoj
Ducati 748, 848
Hiskeligt fula motorcyklar! Kunde de inte bara låtit Husqvarna dö i frid? Det finns ju absolut ingenting som ens lite påminner om det klassiska märket.
Andra märken som man skakat liv i, som Indian och Norton, ser ut som modernare versioner av de ursprungliga hojarna. Lyckade bägge två om ni frågar mig.
Men dessa missfoster... Och namnen! Vitpilen och Svartpilen?!
Stäng av de livsuppehållande maskinerna.

"Badge Engineering" när den är som sämst, vad nu än de som godkände designen hade tagit precis innan så vill jag veta det, så att jag hålla mig bort ifrån det. :7peta
Och den som "ritade" ihop denna vederstygglighet måste också haft ett över- eller underskott på någons sorts medikamenter.:död

Like enkelt att köpa en KTM om man nu vill ha en...istället för en KTM i "Drag"...:fakta
 
Last edited:
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top