Blivit med NY hoj!

Winventive

Ny medlem
Gick med
30 Nov 2012
Ort
Stockholm
Hoj
2018, Yamaha R1
Som rubriken lyder så blev det hög tid för mig att skaffa en hoj nu efter ett par års frånvaro. Efter mycket noggrant övervägande och jämförande av olika fabrikat och modeller så bestämde jag mig för att följa mitt hjärta. Valde därför den hojen som jag personligen tycker är snyggast och ger mest "bang for the buck" vad gäller elektronik utrustning etc. Fick bli en sprillans R1 2018 :hihi



Det enda som gjorts nu är att den har blivit decattad och det är ditmonterat ett akra link pipe och akra slip-on. Den låter så inåt helvete högt så jag börjar undra om jag tog rätt beslut med att decatta den :lol
Sen har jag även beställt en hel drös med grejer som är påväg
bl.a: nya justerbara 2-fingers koppling o bromsgrepp, tail tidy, nya fotpinnar, nytt kåpglas som är röktonat, styrändar, motorskydd, kraschpuckar nya dekaler i guld för att göra den lite mer personlig o lite annat lullull.

lite O.T bara.... FAN vad det kostar att utrusta hojen :död

Ser fram emot att möta alla ute på vägarna i huvudstaden. Hojta gärna till om ni vill ut och åka ihop då ingen av mina vänner kör hoj så jag är ganska lonely där ute :gråta
 
Last edited:

cidair

Yama Kawa Nörd
Gick med
14 Mar 2015
Ort
Kullavik
Hoj
Z1300DFI, GPZ1100B2, Z1100R, R1M, RD350, SR500, ZRX1200S, ZRX1200R
Grattis till en supergrym hoj! :tummenupp
Du kommer inte bli besviken, det kan jag garantera dig efter att själv ha kört nästan 1600 mil på min. :D
Den är så otroligt lättkörd när det svänger. Helt fantastiskt chassie, och en underbart karaktärsfull motor som drar satan vid fullgas.:yoparty

Jag har länge varit sugen på att decata min ( bättre ljud och sparar 8 kg ), men då blir det nog omöjligt att köra bana. Där är det ju oftast max. 95 db som gäller. Så jag har avstått.
 

kjellper

pousseur
Gick med
13 Sep 2011
Ort
Västerås
Hoj
Triumph Street Triple Rx -15, Kawasaki KLX230 -20
Ser fram emot att möta alla ute på vägarna i huvudstaden. Hojta gärna till om ni vill ut och åka ihop då ingen av mina vänner kör hoj så jag är ganska lonely där ute

Skaffa nya vänner.

Fast med de-katten kanske du får skaffa nya grannar också efter ett tag :hihi
 

P-E

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 Jan 2009
Ort
Stockholm
Hoj
ZX6R
Kör du snyggt och visar respekt för dina medmänniskor kan vi åka. :)

Edit: Glömde ju det viktigaste, stort grattis till en riktigt fin hoj!
 

Winventive

Ny medlem
Gick med
30 Nov 2012
Ort
Stockholm
Hoj
2018, Yamaha R1
Grattis grattis :D
Tackar tackar :D

Grattis, jävligt snygg!!
Tack så mkt, håller helt o hållet med dig :D

är det hasse?


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Ja det är det, vem är du? :p

Grattis till en supergrym hoj! :tummenupp
Du kommer inte bli besviken, det kan jag garantera dig efter att själv ha kört nästan 1600 mil på min. :D
Den är så otroligt lättkörd när det svänger. Helt fantastiskt chassie, och en underbart karaktärsfull motor som drar satan vid fullgas.:yoparty

Jag har länge varit sugen på att decata min ( bättre ljud och sparar 8 kg ), men då blir det nog omöjligt att köra bana. Där är det ju oftast max. 95 db som gäller. Så jag har avstått.

Ja alltså jag känner att det inte finns mycket o bli besviken på när det är en så kompetent hoj.
Tror nog aldrig att jag kommer att bli begränsad av hojen utan snarare jag som begränsar vad hojen egentligen är kapabel till :lol Den låter som fan decatad så tänk om en extra gång innan hahaha.


Skaffa nya vänner.

Fast med de-katten kanske du får skaffa nya grannar också efter ett tag :hihi

De e ju därför jag skriver här, för att få nya vänner :lol
Du jag märker så fort jag startar den så sticker det fram några huvuden i fönstren hahahha.

Kör du snyggt och visar respekt för dina medmänniskor kan vi åka. :)

Edit: Glömde ju det viktigaste, stort grattis till en riktigt fin hoj!

Jag ser det som en självklart att visa respekt för mina medmänniskor.
Sen om man gasar på lite här o var där man anser att man kan göra det hyffsat riskfritt är det ju en helt annan femma. Men jag bränner ju inte runt på gata och tror att jag är nån Rossi eller nåt så att så långt är vi nog med varandra :hihi
Tack så jättemycket!

Hur går det att besikta en 2018 med demonterad kat?

Självklart har vi ett neggo här.... =) Den dagen, den sorgen. Får väl glädja mig så länge jag kan. Har ju originalburken liggandes här för den dagen det blir dax att besikta.

Eller när konstapel gör en flygande bes. Med påföljande reg.besiktning.

Har faktiskt hunnit stöta på några polisbilar både civare och målade på motorvägen som inte gjort något annat än att visa tummen upp o tyckt att hojen verkar jävligt ball :D
 

BrooklynS

Buy quality, cry once
Gick med
26 Mar 2014
Ort
Luleå
Hoj
Bara fräna hojar
Grattis till grym hoj!

Snygg, kompetent och bra dessutom. Svårt att bli missnöjd med en sådan...:tummenupp
 

Gearbox

Träffar apex med slumpmässig precision
Gick med
24 Feb 2010
Ort
Petersberg
Hoj
ZX10R
Perfekt JAG-VILL-KÖRA-LITE-MC-NU-NÄR-JAG-HAR-BLIVIT-ÄLDRE-OCH-MOGNARE!
 

slangklämman

Medlem
Gick med
4 May 2011
Ort
uttran
Hoj
yamaha mt-07 -17
fick se och höra cyckeln live idag. riktigt shysst och låter nice. kör smart kompis


Skickat från min iPhone med Tapatalk
 

Winventive

Ny medlem
Gick med
30 Nov 2012
Ort
Stockholm
Hoj
2018, Yamaha R1
Perfekt JAG-VILL-KÖRA-LITE-MC-NU-NÄR-JAG-HAR-BLIVIT-ÄLDRE-OCH-MOGNARE!

Hahahah just precis så är det. La ner hojåkandet ett tag tills jag kände mig lite mognare. Men fan vad barnslig man kan bli ibland när man har så mycket effekt så lättillgängligt :D
 
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top