10W-40 istället för 10W-50?

Boost 3

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Nov 2007
Ort
kramfors
Hoj
KTM sm990
Jag har genom åren med samma hoj kört ibland med 40-olja och andra gånger med 50-olja. Jag upplever att den är ganska mkt piggare med 40-olja men har inte gjort några mätningar. Nån som har koll på hur stor skillnad det kan göra? Om jag minns rätt så går det enligt manualen bra att köra på både 40 och 50.

Ja de lossnar fler o fler hk ju tunnare topp viskositet man törs köra därför kör man i tävlingshojar bilar så låg visko som möjligt utan att sabba motorn. Ex i Nascar kör man så låga visko som 20w- 20/ 25 max 30 och förmodligen även raka 20/25/30 olja. De gick inte köra så tunn olja förut till en bit in på 2000 talet de är först nu på senare år de utvecklats så bra att de är möjligt. Bara från 2000 till nu 2019 har olja blivit enormt mycket bättre därav att vi kan se personbilar köra på 0w-20-30 numera.
Jag köpte nu en 15w-50 för jag bryr mig inte i en eller två hk mer med en 40. Fördelen med 50 i topp är att den ger lite bättre skydd för dreven i växellådan ja den bär bättre på alla ställen i motorn helt enkelt så jag "tror" en 50 är bättre än en 40 för just min typ av körning och KTM rek tjockisolja för de mesta. De enda som stör mig med tjock olja är att man vet att motorn slits mer vid kallstart så jag är väldigt osäker på om jag valt rätt visko för jag kör korta sträckor.
 
Last edited:

Skynet

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Mar 2018
Ort
Växjö
Hoj
VFR 800 -98. Gasgas EC 300. Yamaha XTZ 660 Tenere
Jag har iofs en anekdot från 90-talet när jag körde 125, då blev oljan vid några tillfällan tjock som smörjfett men inte klibbig. Bara grå och rann inte ut när man tog bort oljepluggen. Det var väl någon följd av överhettning där flyktigare delar kokade bort ur oljan. Hände ytterligare någon gång innan jag övergick till ATF som jag därefter alltid haft i växellådan på 2t-maskiner.

Jag tänkte också hälla ATF i växellådan på min 2t-enduro. Det finns ju lite olika klassningar på ATF-oljor, vilken ska man köra på? Byter olja efter ca 5h i motionstempo.
 

moddlaren

Avliden medlem
Gick med
13 Dec 2016
Ort
i skogen
Hoj
YZF1000R
Jag kör fords atf den har lite mer friktions höjande tillsats i sig sedan finns volvos atf till tunga fordon som dumprar o hjullastare den är oso mera friktions tillsatser i.
 

Old Badger

SportHojsentusiast
Gick med
12 Aug 2009
Ort
Utanför Sötälje
Hoj
Engelska sporthojar
Inge metallspån på magnetpugg är omöjligt men mer eller mindre är möjligt ,de lät bra att de blir lite ivf. De va imponerande milantal är de en taxi? Va är de för hoj och hur hårt kör du och hur långa bytesintervaller på oljan? De känns som jag frågat detta förut i den här tråden eller annan tråd :va

Helt rätt, magnetpluggen är inte ren utan har lite svart gegg. Men inga silvriga spån... :)

Eftersom det är en SportHoj som är trevlig att titta på, både i sadeln och parkerad, låter gott och är underbar att köra så tillbringas många mil i sadeln. Att många här inte tycker så stör inte mig! :fakta
Inga fullgas med kall motor och oljebyte mitt i säsongen eftersom 1 500 - 2000 mil blir för långt. Stadstrafik, landsväg och bana. Till UK blir det naturligtvis Autobahn men med tankväska klarar jag inte mer än 220 några längre sträckor... :rodnar Järnröv är inget för mig men dagsetapper på 100 mil klaras utan problem.
https://www.youtube.com/watch?v=DkVfmACKiM0&t=70s

Nya motorcyklar kanske är "bättre" på många vis men jag trivs och kommer att behålla den. Har en extramotor så när det är dags så åker den i.
Jo, det har frågats tidigare... :)
 

BrooklynS

Buy quality, cry once
Gick med
26 Mar 2014
Ort
Luleå
Hoj
Bara fräna hojar
Helt rätt, magnetpluggen är inte ren utan har lite svart gegg. Men inga silvriga spån... :)

Eftersom det är en SportHoj som är trevlig att titta på, både i sadeln och parkerad, låter gott och är underbar att köra så tillbringas många mil i sadeln. Att många här inte tycker så stör inte mig! :fakta
Inga fullgas med kall motor och oljebyte mitt i säsongen eftersom 1 500 - 2000 mil blir för långt. Stadstrafik, landsväg och bana. Till UK blir det naturligtvis Autobahn men med tankväska klarar jag inte mer än 220 några längre sträckor... :rodnar Järnröv är inget för mig men dagsetapper på 100 mil klaras utan problem.
https://www.youtube.com/watch?v=DkVfmACKiM0&t=70s

Nya motorcyklar kanske är "bättre" på många vis men jag trivs och kommer att behålla den. Har en extramotor så när det är dags så åker den i.
Jo, det har frågats tidigare... :)

:Bugar Alla som KÖR med sin hoj på riktigt skall hyllas! :tummenupp
 

Boost 3

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Nov 2007
Ort
kramfors
Hoj
KTM sm990
Helt rätt, magnetpluggen är inte ren utan har lite svart gegg. Men inga silvriga spån... :)

Eftersom det är en SportHoj som är trevlig att titta på, både i sadeln och parkerad, låter gott och är underbar att köra så tillbringas många mil i sadeln. Att många här inte tycker så stör inte mig! :fakta
Inga fullgas med kall motor och oljebyte mitt i säsongen eftersom 1 500 - 2000 mil blir för långt. Stadstrafik, landsväg och bana. Till UK blir det naturligtvis Autobahn men med tankväska klarar jag inte mer än 220 några längre sträckor... :rodnar Järnröv är inget för mig men dagsetapper på 100 mil klaras utan problem.
https://www.youtube.com/watch?v=DkVfmACKiM0&t=70s

Nya motorcyklar kanske är "bättre" på många vis men jag trivs och kommer att behålla den. Har en extramotor så när det är dags så åker den i.
Jo, det har frågats tidigare... :)

Ok jag hör att sköter oljebyten bra med "rätt bytesintervall de låter som du kör 600-1000 mil på oljan och byter då. 595an är har ju inte direkt låg trimgrad för den ger ju 117 hk på hjulet på 900cc så 20000 mil är bra om du inte bytt något invändigt motor förutom koppling?
Vad har du bytt på motorn?
De låter som du kör långa sträckor åt gången dvs motorn är igång långa perioder och de gynnar såklart livslängden i mil sett. Min Ktm går enbart 2 mil max för att sedan stannas för kafferep och sedan 1 mil till nästa kafferep och sedan 1-2 mil till också vidare stackars motor den kommer aldrig klara 20000mil vilken än olja jag kör :näsblod
 

Old Badger

SportHojsentusiast
Gick med
12 Aug 2009
Ort
Utanför Sötälje
Hoj
Engelska sporthojar
Ok jag hör att sköter oljebyten bra med "rätt bytesintervall de låter som du kör 600-1000 mil på oljan och byter då. 595an är har ju inte direkt låg trimgrad för den ger ju 117 hk på hjulet på 900cc så 20000 mil är bra om du inte bytt något invändigt motor förutom koppling?
Vad har du bytt på motorn?
De låter som du kör långa sträckor åt gången dvs motorn är igång långa perioder och de gynnar såklart livslängden i mil sett. Min Ktm går enbart 2 mil max för att sedan stannas för kafferep och sedan 1 mil till nästa kafferep och sedan 1-2 mil till också vidare stackars motor den kommer aldrig klara 20000mil vilken än olja jag kör :näsblod

Rätt, det blir sällan kortsvängar. Det är kallstarter som sliter, inte antal mil. Pendling är 6 mil enkel så bara där blir det 60 mil i veckan. Kopplingen är original och det jag bytt i motorn är shims.

Om nya motorcyklar vore trevligare att köra, som min SportHoj, kanske fler skulle behålla dem och köra längre. Då skulle fler ha många mil på mätaren! :)
 

Boost 3

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Nov 2007
Ort
kramfors
Hoj
KTM sm990
Rätt, det blir sällan kortsvängar. Det är kallstarter som sliter, inte antal mil. Pendling är 6 mil enkel så bara där blir det 60 mil i veckan. Kopplingen är original och det jag bytt i motorn är shims.

Om nya motorcyklar vore trevligare att köra, som min SportHoj, kanske fler skulle behålla dem och köra längre. Då skulle fler ha många mil på mätaren! :)

Fan 12 mil om dan du måste ju va formad efter hojen och se ut som en chimpans i profil :D
Och inte ens bytt lameller va imponerande.
Jag räknade ut att om jag kör mina 500 mil om året så tar det 34 år innan min gått 20000 mil och då är jag 82 år gammal. Jag återkommer då med svar på hur den höll
 

Old Badger

SportHojsentusiast
Gick med
12 Aug 2009
Ort
Utanför Sötälje
Hoj
Engelska sporthojar
Fan 12 mil om dan du måste ju va formad efter hojen och se ut som en chimpans i profil :D
Och inte ens bytt lameller va imponerande.
Jag räknade ut att om jag kör mina 500 mil om året så tar det 34 år innan min gått 20000 mil och då är jag 82 år gammal. Jag återkommer då med svar på hur den höll

500 mil är en normal semester! :fakta

Det är fler som säger jag ser ut som en chimpans... :(
 

moddlaren

Avliden medlem
Gick med
13 Dec 2016
Ort
i skogen
Hoj
YZF1000R
Fan 12 mil om dan du måste ju va formad efter hojen och se ut som en chimpans i profil :D
Och inte ens bytt lameller va imponerande.
Jag räknade ut att om jag kör mina 500 mil om året så tar det 34 år innan min gått 20000 mil och då är jag 82 år gammal. Jag återkommer då med svar på hur den höll

Mja 12 mil om dag kör även jag minst så det är nog inte så ovanligt långt
 

Boost 3

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Nov 2007
Ort
kramfors
Hoj
KTM sm990
Senaste nytt ang SBK Racing oljan jag vart ju så besviken på växlingarna trots att jag sopade i Redline zddp. Jag har nu kört 20 mil till i väntan på Motul oljan och jag är nu helt chockad växellådan går nu lika lätt som med Motulolja och inte nog med det maskinen känns gå otroligt lätt den känns gå hutlöst lätt! Ang lättväxlingen så blir den bara mer o mer lättväxlad för varje 5 mil så snart har jag en automatlåda lite lätt överdrivet. Ang att maskinen kändes gå lättare trodde jag va inbillning tills jag pratade med kompisaren som kör en förgasarhoj xt 600. Han va i chock han med speciellt sedan vi hällt i Redline zddp. Efter bara 5-10 mil körda ökade tomgången med flera hundra varv typ från 1200v till 1500varv och den ökar fortfarande efter dagens åkning på bara 4 mil! Vi kom överens om att inte ställa ner tomg för att se hur högt den kan klättra efter flera mil till. Enda gången jag hört sådan tomgökning på förgasahoj va när vi körde i slick50 men detta tar priset i mer lättväxlat och lättgående hoj samt ökad tomg! KTMen är ju insprutad så där justeras ju tomg automatiskt den håller 1600 varv hur än lätt de går och de är lite synd för de vore intressant att sett hur mycket den ökat i tomg.
Men de slutliga testet har jag/vi inte tordas prova än och de är slå full gas med max vrid för mer mängd zddp ökar risken för lamellslir. Ktmen ger max vrid vid ca 7500v och jag har änsålänge inte tordas dra fullt mer än till 6000v. Kompisaren har också fullgas förbud i några mil till för vi hoppas lite av zddp ska sätta sig i drev o kammar så halten zink minskar lite. Vi vet såklart inte om de blir mindre risk för lamellslir om vi kör in zddp X ant mil men vi inbillar oss det. Xt 600an är rätt hårt trimmad den är nog på ca 65 hk på hjulet och lamellerna är redan innan på sista versen så den borde börja slira vid full gas.
SBK racing ligger på ca 1150 ppm zink och fosfor och med en flaska Redline ökar den mängden till ca 300-400ppm!
Om vi kommer undan utan lamellslir kommer vi fortsätta köra SBK olja med Redline zddp för totalkostnaden är bara runt 70kr litern ink Redline om man köper 20l SBK. Den högsta tidigare halt zddp jag kört i Ktmen är Paybacks suprem 5w50 racing den har 1500ppm och de slirade inte så de kan gå.

Den här Redline har vi köpt https://www.redlineoil.se/produkt/engine-oil-break-in-additive-473-ml/

Jag återkommer när vi sopat på fullt vrid och max varvtal. OBS jag rek verkligen inte denna häxbryggd innan vi testat den fullt ut !
 
Last edited:

moddlaren

Avliden medlem
Gick med
13 Dec 2016
Ort
i skogen
Hoj
YZF1000R
Senaste nytt ang SBK Racing oljan jag vart ju så besviken på växlingarna trots att jag sopade i Redline zddp. Jag har nu kört 20 mil till i väntan på Motul oljan och jag är nu helt chockad växellådan går nu lika lätt som med Motulolja och inte nog med det maskinen känns gå otroligt lätt den känns gå hutlöst lätt! Ang lättväxlingen så blir den bara mer o mer lättväxlad för varje 5 mil så snart har jag en automatlåda lite lätt överdrivet. Ang att maskinen kändes gå lättare trodde jag va inbillning tills jag pratade med kompisaren som kör en förgasarhoj xt 600. Han va i chock han med speciellt sedan vi hällt i Redline zddp. Efter bara 5-10 mil körda ökade tomgången med flera hundra varv typ från 1200v till 1500varv och den ökar fortfarande efter dagens åkning på bara 4 mil! Vi kom överens om att inte ställa ner tomg för att se hur högt den kan klättra efter flera mil till. Enda gången jag hört sådan tomgökning på förgasahoj va när vi körde i slick50 men detta tar priset i mer lättväxlat och lättgående hoj samt ökad tomg! KTMen är ju insprutad så där justeras ju tomg automatiskt den håller 1600 varv hur än lätt de går och de är lite synd för de vore intressant att sett hur mycket den ökat i tomg.
Men de slutliga testet har jag/vi inte tordas prova än och de är slå full gas med max vrid för mer mängd zddp ökar risken för lamellslir. Ktmen ger max vrid vid ca 7500v och jag har änsålänge inte tordas dra fullt mer än till 6000v. Kompisaren har också fullgas förbud i några mil till för vi hoppas lite av zddp ska sätta sig i drev o kammar så halten zink minskar lite. Vi vet såklart inte om de blir mindre risk för lamellslir om vi kör in zddp X ant mil men vi inbillar oss det. Xt 600an är rätt hårt trimmad den är nog på ca 65 hk på hjulet och lamellerna är redan innan på sista versen så den borde börja slira vid full gas.
SBK racing ligger på ca 1150 ppm zink och fosfor och med en flaska Redline ökar den mängde till ca 2100ppm. De är vad de värsta racingoljorna till bil och hojar utan våtkoppling ligger på så de blir spännande om vi klarar lamellerna.
Om vi kommer undan utan lamellslir kommer vi fortsätta köra SBK olja med Redline zddp för totalkostnaden är bara runt 70kr litern ink Redline om man köper 20l SBK. Den högsta tidigare halt zddp jag kört i Ktmen är Paybacks suprem 5w50 racing den har 1500ppm och de slirade inte.

Den här Redline har vi köpt https://www.redlineoil.se/produkt/engine-oil-break-in-additive-473-ml/

Jag återkommer när vi sopat på fullt vrid och max varvtal. OBS jag rek verkligen inte denna häxbryggd innan vi testat den fullt ut !

Jo man sabbar lammeller med redline tillsattsen om man har punch i moroten. TT 768cc stånkan fick en slurk redline i motul 300v 15/50 o det blev inge bra kopplings slir vid 2000 rpm, nu är kanske inte min strokade o borrade TT600 riktigt representativ för detta testen det blir nog skillnad när jag testar den med R6 kopplingen som sitter i nu.
 

Boost 3

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Nov 2007
Ort
kramfors
Hoj
KTM sm990
Jo man sabbar lammeller med redline tillsattsen om man har punch i moroten. TT 768cc stånkan fick en slurk redline i motul 300v 15/50 o det blev inge bra kopplings slir vid 2000 rpm, nu är kanske inte min strokade o borrade TT600 riktigt representativ för detta testen det blir nog skillnad när jag testar den med R6 kopplingen som sitter i nu.

Jag skulle inte tordas hälla i mer zddp i Motul 300v för den har redan hög halt zddp. Motul är hemlighetsfulla men den ligger på minst 1500ppm. Motul 7100 ligger runt 1200-1300 om jag mins rätt?
 

Sydney

Friherre
Gick med
6 Jan 2006
Ort
V-ås
Hoj
H1
Håll dig till exakt den olja som KTM rekommenderar. Stora stånkor (även om din är 2-cyl) ställer andra krav på olja än en kortslagig radfyra.
 

Boost 3

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Nov 2007
Ort
kramfors
Hoj
KTM sm990
Håll dig till exakt den olja som KTM rekommenderar. Stora stånkor (även om din är 2-cyl) ställer andra krav på olja än en kortslagig radfyra.


Jag kan inte se något speciellt med de oljer KTM rek till twinnarna de är samma olja som till de flesta radfyrorna. Inte stånkorna heller har någon speciell olja. Såklart håller man sig till rätt spec som rek från resp hojtillverkare och i just till ktm 990 köper jag zinkrik olja då jag vet kamnockarna kan gå ner sig.

I dag tordes jag dra på full mutter på alla växlar och jag pressade den extra länge mellan 7000-9000varv men den slirar inte de minsta på lamellerna :banana
 

Sydney

Friherre
Gick med
6 Jan 2006
Ort
V-ås
Hoj
H1
Jag kan inte se något speciellt med de oljer KTM rek till twinnarna de är samma olja som till de flesta radfyrorna. Inte stånkorna heller har någon speciell olja. Såklart håller man sig till rätt spec som rek från resp hojtillverkare och i just till ktm 990 köper jag zinkrik olja då jag vet kamnockarna kan gå ner sig.

I dag tordes jag dra på full mutter på alla växlar och jag pressade den extra länge mellan 7000-9000varv men den slirar inte de minsta på lamellerna :banana

Det jag har sett är att KTM rekommenderar 50- eller 60-oljor. Jag tror det kan finnas en anledning till det och skulle gå på deras rekommendation. Men jag har ingen egen erfarenhet av KTM motorer.
 

Boost 3

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Nov 2007
Ort
kramfors
Hoj
KTM sm990
Det jag har sett är att KTM rekommenderar 50- eller 60-oljor. Jag tror det kan finnas en anledning till det och skulle gå på deras rekommendation. Men jag har ingen egen erfarenhet av KTM motorer.

Ja ktm rek allmänt tjock olja i slutsiffra de duger väl inte till att bygga motorer som kan gå på tunnare olja. Helt klart är de svårare att bygga en motor som kan gå på tunnare olja de ställer större krav på lagerspel och cylinderspel smörjteknik och säkert en hel drös mer komplicerade uträkningar. Men tjockisolja passar mig jag har alltid kört tjock olja minst 50 i slutsiffra på alla stånkor/twinnar mest för att de haft vassa kammar och att jag vill ha bästa möjliga skydd i växellådan.
 

Thorped

Gudomlig sporthojare
Gick med
8 Jun 2007
Ort
Göteborg
Hoj
Triumph Tiger 955i
Senaste nytt ang SBK Racing oljan jag vart ju så besviken på växlingarna trots att jag sopade i Redline zddp. Jag har nu kört 20 mil till i väntan på Motul oljan och jag är nu helt chockad växellådan går nu lika lätt som med Motulolja och inte nog med det maskinen känns gå otroligt lätt den känns gå hutlöst lätt! Ang lättväxlingen så blir den bara mer o mer lättväxlad för varje 5 mil så snart har jag en automatlåda lite lätt överdrivet. Ang att maskinen kändes gå lättare trodde jag va inbillning tills jag pratade med kompisaren som kör en förgasarhoj xt 600. Han va i chock han med speciellt sedan vi hällt i Redline zddp. Efter bara 5-10 mil körda ökade tomgången med flera hundra varv typ från 1200v till 1500varv och den ökar fortfarande efter dagens åkning på bara 4 mil! Vi kom överens om att inte ställa ner tomg för att se hur högt den kan klättra efter flera mil till. Enda gången jag hört sådan tomgökning på förgasahoj va när vi körde i slick50 men detta tar priset i mer lättväxlat och lättgående hoj samt ökad tomg! KTMen är ju insprutad så där justeras ju tomg automatiskt den håller 1600 varv hur än lätt de går och de är lite synd för de vore intressant att sett hur mycket den ökat i tomg.
Men de slutliga testet har jag/vi inte tordas prova än och de är slå full gas med max vrid för mer mängd zddp ökar risken för lamellslir. Ktmen ger max vrid vid ca 7500v och jag har änsålänge inte tordas dra fullt mer än till 6000v. Kompisaren har också fullgas förbud i några mil till för vi hoppas lite av zddp ska sätta sig i drev o kammar så halten zink minskar lite. Vi vet såklart inte om de blir mindre risk för lamellslir om vi kör in zddp X ant mil men vi inbillar oss det. Xt 600an är rätt hårt trimmad den är nog på ca 65 hk på hjulet och lamellerna är redan innan på sista versen så den borde börja slira vid full gas.
SBK racing ligger på ca 1150 ppm zink och fosfor och med en flaska Redline ökar den mängden till ca 300-400ppm!
Om vi kommer undan utan lamellslir kommer vi fortsätta köra SBK olja med Redline zddp för totalkostnaden är bara runt 70kr litern ink Redline om man köper 20l SBK. Den högsta tidigare halt zddp jag kört i Ktmen är Paybacks suprem 5w50 racing den har 1500ppm och de slirade inte så de kan gå.

Den här Redline har vi köpt https://www.redlineoil.se/produkt/engine-oil-break-in-additive-473-ml/

Jag återkommer när vi sopat på fullt vrid och max varvtal. OBS jag rek verkligen inte denna häxbryggd innan vi testat den fullt ut !

Nå? Har du någon update att ge oss din norrlänske Zinkfantast? Jag säljer nog 1190 till våren i förmån för en TTR600, KTMn är så jävla tung att lyfta upp ur ett dike. Men det är ju bra om din kompis kör SBK oljan i sin xt600 då kan jag använda den till min TTR också för jag köpte 20L :brinnerup
 

moddlaren

Avliden medlem
Gick med
13 Dec 2016
Ort
i skogen
Hoj
YZF1000R
Jag menar inte att man ska köra 40-olja i en motor som är specad för 50. Däremot menar jag att om motorn är specad för 50 så lär det ju vara en viskositet avsedd för alla körscenarier, och inte bara för stadstrafik och krypkörning? Tolkade också Old Badgers inlägg som att använda 50-olja är något som generellt är bra om man kör mycket stadstrafik/krypkörning, även om motorn är specad för en 40-olja, men jag missförstod kanske.

Nå? Har du någon update att ge oss din norrlänske Zinkfantast? Jag säljer nog 1190 till våren i förmån för en TTR600, KTMn är så jävla tung att lyfta upp ur ett dike. Men det är ju bra om din kompis kör SBK oljan i sin xt600 då kan jag använda den till min TTR också för jag köpte 20L :brinnerup

I yammahans motor kan du hälla i vadfan somhelst o den håller..

Skämt. Den har hela v-lådan dimsmord inte bara 5,n som generationen tidigare..

Men sbk lär inte vara några bekymer jag tävlade med en tt600 1983- 1985 i en 4T kupp o då fick det duga med castrol gpz 20-40 oavsett temperatur o jag vågar påstå att med ett 5cm tjockt lager lera över hela motorn o fullt spett i 45 minuter* ett antal under en helg då har det varit javligt varmt..

Nagra år o 3400mil på mätaren 90% på crossbana o i skogen såldes tt600 och ca 15 år senare hade den kommit till en bekant o motorn var fortfarande orörd.

Dom tål allt.
 
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top