MotoGP 2018 #2: Gran Premio Motul de la República Argentina

He rik

----:)----
Gick med
8 Aug 2006
Ort
Karlstad
Hoj
rd 500-84 R6-08 DR350-95
Absolut men inte på det här sättet, det kan ju för fan inte ens du tycka:va

Är absolut inte rätt men vad fan, efteråt?
Ta ursäkten och tryck tillbaka nästa race.

Sålänge det inte är medvetet så, det där såg slarvigt och stressat ut men inte medvetet och då får man väl snacka om det, är det medvetet så är det en annan femma..
 

pepe

Tarmac surfer #133
Gick med
25 May 2004
Ort
Eskilstuna
Hoj
KTM690R-12 KTM 990 SUPERDUKE R -10
Det verkar som om MM tror det är Motorcykel bowling han håller på med :va

Nej nu har jag varit tillräckligt negativ, Jättekul att CC JZ å AR fick stå på pallen :banana:fyllisar
Ja just det Zarko's omkörning vad heller inte snyggt gjort
 
Last edited:

GubbLasse

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2008
Ort
Ingarö, Stockholm
Hoj
Honda CRF1000 Yamaha MT-09 Honda CBR900sc33 Yamaha xtz750 CFmoto 500 Ktm 250 Freeride
Klart att det är heta känslor direkt efter loppet. De kommer säkert ha förståelse för detta över en pilsner eller två.
 

He rik

----:)----
Gick med
8 Aug 2006
Ort
Karlstad
Hoj
rd 500-84 R6-08 DR350-95
Ja absolut, de två alternativen är ju att alla dammar in i varandra som tjurar eller att vi kör kökörning a la F1, eller hur? Lite nyans, tack. Märk väl att ingen klagar på Zarcos omkörning av DP, trots att det resulterade i att DP high sideade.

Men, får man göra misstag?

Om så, var detta ett misstag?

Om så, är det brukligt att be om ursäkt?

Om man tävlar på lika villkor, bör man acceptera en ursäkt?
 

laidback

En fin avföring är bästa huvudkudden!
Gick med
19 Dec 2010
Ort
Nyköping
Hoj
En massa röd-vita, nu med blå inslag. Går även att skymta något helrött.
Lite väl surt i Rossi-boxen tycker jag, det är ju för fan Race och skit händer i race!

Håller med.
Kommer ihåg när Rossi - med svansen mellan benen - smög in i Stoners box efter att ha kört omkull honom. :rodnar Har för mig jag tyckte Stoner var lite väl grinig då. Idag var det Rossis tur...
 
Last edited:

Bentebent

:moppefucko
Gick med
30 Apr 2011
Ort
Malmö
Hoj
MT-07 -16
Men, får man göra misstag?

Om så, var detta ett misstag?

Om så, är det brukligt att be om ursäkt?

Om man tävlar på lika villkor, bör man acceptera en ursäkt?

Vad jag kan se gjordes all körning från MM efter hans ride through utan hänsyn till någon annan på banan, en ursäkt hade inte varit något annat än ytlig, falsk sportslighet. Man får göra misstag, men räkna inte med att bli förlåten för vilka misstag som helst.
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Herrejävlar vilket race. :3freak
En överhet MM på tveksamt/variabelt fäste var inte en alldeles överdrivet träffsäker kombination. Hyfsat säker på att han fick längre bromssträcka än planerat kombinerat med en markant hastighetsskillnad överlag när han plöjde in i folk. Han borde ju ha tagit det lite mer piano efter första gången, men hans tempo var ju äckligt mycket högre än alla andra på banan. Hur många knuffades han med off camera kan man ju undra.
Jag sa till sambon att nu jävlar är han het när jag såg hur hojen fladdrade, och att han garanterat kommer byta färg med några hojar på vägen upp genom fältet, och eventuellt trycker av någon eller kraschar.

Förståeligt att Rossi var upprörd, så att han inte ville prata med honom kan väl ha varit lite osnyggt, men inte konstigt.
 

Smagatusk

Guest
Herrejävlar vilket race. :3freak
En överhet MM på tveksamt/variabelt fäste var inte en alldeles överdrivet träffsäker kombination. Hyfsat säker på att han fick längre bromssträcka än planerat kombinerat med en markant hastighetsskillnad överlag när han plöjde in i folk. Han borde ju ha tagit det lite mer piano efter första gången, men hans tempo var ju äckligt mycket högre än alla andra på banan. Hur många knuffades han med off camera kan man ju undra.
Jag sa till sambon att nu jävlar är han het när jag såg hur hojen fladdrade, och att han garanterat kommer byta färg med några hojar på vägen upp genom fältet, och eventuellt trycker av någon eller kraschar.

Förståeligt att Rossi var upprörd, så att han inte ville prata med honom kan väl ha varit lite osnyggt, men inte konstigt.

Frågan är hur konstruktivt det hade blivit direkt efter racet. Kanske skulle hinna lugna ner sig en smula eller två först.
 

He rik

----:)----
Gick med
8 Aug 2006
Ort
Karlstad
Hoj
rd 500-84 R6-08 DR350-95
Vad jag kan se gjordes all körning från MM efter hans ride through utan hänsyn till någon annan på banan, en ursäkt hade inte varit något annat än ytlig, falsk sportslighet. Man får göra misstag, men räkna inte med att bli förlåten för vilka misstag som helst.

Man accepterar ursäkten, behöver inte förlåta.
 

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Ort
Borlänge
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
Tycker det är helt rätt av Marc att ta en "walk of shame" för att be om ursäkt för sin körning.
Tycker inte det var fel av Rossi att, just nu oc fortfarande förbannad som satan, inta ta emot den.
Han kanske tar emot den senare, kanske inte. Finns ju en del historia...

Dessutom har Marc några till boxar att besöka och be om ursäkt. :fakta
 

Aryey

Masjävel and proud of it!
Gick med
16 Aug 2007
Ort
På rätt sida älven
Hoj
Looking...
Är absolut inte rätt men vad fan, efteråt?
Ta ursäkten och tryck tillbaka nästa race.

Sålänge det inte är medvetet så, det där såg slarvigt och stressat ut men inte medvetet och då får man väl snacka om det, är det medvetet så är det en annan femma..
Medvetet eller inte spelar ingen roll när det är tredje föraren man trycker av...
Zarco gjorde det en gång och kom på att det inte är ok.

Kul för Cal, Zarco och Rins som gjorde det till en bra show.
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Frågan är hur konstruktivt det hade blivit direkt efter racet. Kanske skulle hinna lugna ner sig en smula eller två först.

Eventuellt var han ju inte ens kvar i boxen när MM kom, tyckte det såg ut som om rossi parkerade på utfarten på banan direkt efter målpassagen, så han kan ju ha promenerat rakt in i sin loge och en dusch.
 

Murmeldjuret

Gudomlig sporthojare
Gick med
21 Mar 2010
Ort
Varberg
Hoj
701 Enduro, KLV1000
Vilket konstigt jävla race!:va
Dramatik var det inte brist på iaf. Såg jag rätt? Fick MM inte komma in till VR och be om ursäkt?
 

Goffen

Med lem
Gick med
18 Jun 2008
Ort
Vaggeryd
Hoj
MT-10 2022 R6 2007
Håller med.
Kommer ihåg när Rossi - med svansen mellan benen - smög in i Stoners box efter att ha kört omkull honom. :rodnar Har för mig jag tyckte Stoner var lite väl grinig då. Idag var det Rossis tur...

Fast rossi vurpade ju och tog med sig Stoner inte riktigt samma sak. "i mitt tycke"
 

kejsarn

Sporthojsnörd
Gick med
6 Aug 2006
Ort
Malmö
Hoj
Ducati SF 848
Som Rossi-fanboy kan jag ändå tycka lite synd om Marc.
Han ville såklart inte köra av Rossi, normalt hade inte Rossi trillat heller om det inte hade varit för det blöta underlaget. Ursäkten var genuin, han skämdes ögonen ur sig. Tycker även att det är ok att Rossi inte accepterar ursäkten, det var lite väl ogenomtänkt gjort. Bestraffningen på 30 sek är absolut rätt.

Marc behövs verkligen i MotoGP, fruktansvärt underhållande att titta på.
Magsikt snabb.
 

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Ort
Borlänge
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
Man accepterar ursäkten, behöver inte förlåta.

Jag håller med om hela ditt resonemang.
Jag tycker också man ska acceptera en ursäkt om "skadan" inte gjorts avsiktligen sas.
Men i just detta fall, med den historia som finns bakom, kan tom jag förstå Rossi.
Jag tror inget konstruktivt kommit från det samtalet vid det tillfället.
Även om Rossi accepterar ursäkten i efterhand får nog Marc hålla extra utkik efter #46 i kommande race. :)
 

Slappskinnet

Medlem
Gick med
19 Aug 2008
Ort
Järfälla
Hoj
Hojlös för tillfället
Motogp´s egna "The Maniac" blir nog lite orolig nu. Han måste leverera omgående om han ska få behålla sitt nickname:crash
 

Ozziania

SuperSport är lite roligare
Gick med
18 Jul 2004
Ort
Långtbortistan
Hoj
Flertal
Är glad för Crutchlows välförtjänta vinst i dag fast synd att all MM dramatik skulle komma att överskugga vinsten :gnissla

Att Marc inte fick svartflagg efter Rossiinsidenten är bara konstigt, tyckte han kvalificerat sej rätt bra vid det laget :va

Ursäkta men vad skrev du He rik?
Så länge det inte är medvetet och tryck till i nästa race? :)

Är absolut inte rätt men vad fan, efteråt?
Ta ursäkten och tryck tillbaka nästa race.

Sålänge det inte är medvetet så, det där såg slarvigt och stressat ut men inte medvetet och då får man väl snacka om det, är det medvetet så är det en annan femma..
 
Last edited:
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top