MotoGP 2018 #2: Gran Premio Motul de la República Argentina

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Lorenzo skulle antagligen funka ganska bra med Suzuki, varesig yamaha eller honda lär ju vilja ha honom, och Ducati bör ju kasta ut honom eftersom att han uppenbarligen inte levererar enligt lön. KTM tvivlar jag på är en hoj som passar honom, och Aprilian är ju mest utfyllnad så Suzuki kanske?
Lorre och Iannone i samma team. :hihi
Men Suzuki kommer inte kunna betala hans fantasilön.
 

Apis

Medlem
Gick med
9 Feb 2012
Ort
Stockholm
Hoj
Hamamatsu
Lorenzo skulle antagligen funka ganska bra med Suzuki, varesig yamaha eller honda lär ju vilja ha honom, och Ducati bör ju kasta ut honom eftersom att han uppenbarligen inte levererar enligt lön. KTM tvivlar jag på är en hoj som passar honom, och Aprilian är ju mest utfyllnad så Suzuki kanske?
Lorre och Iannone i samma team. :hihi
Men Suzuki kommer inte kunna betala hans fantasilön.

Kloka betraktelser.

Jag tänker mig att Dani hoppar till KTM, Zarco hoppar på Danis cykel, Lorenzo till Suzuki tillsammans med Rins. Iannone hoppar på Petruccis Ducati samtidigt som Petruccis blir befordrad att köra tillsammans med Dovi.
 

Coola Ola

Progressiv klassicist
Gick med
10 Nov 2006
Ort
I verkligheten, idag
Hoj
Hembygge, SuperSport 950S
Lorenzo skulle antagligen funka ganska bra med Suzuki, varesig yamaha eller honda lär ju vilja ha honom, och Ducati bör ju kasta ut honom eftersom att han uppenbarligen inte levererar enligt lön. KTM tvivlar jag på är en hoj som passar honom, och Aprilian är ju mest utfyllnad så Suzuki kanske?
Lorre och Iannone i samma team. :hihi
Men Suzuki kommer inte kunna betala hans fantasilön.

Iannone är enligt vissa uppgift ännu mindre populär hos Suzuki än vad Lorenzo är hos Ducati så skulle inte bli förvånad om Iannone får kicken snart också. Lorenzo och Rins däremot, kan kanske vara något?
 

He rik

----:)----
Gick med
8 Aug 2006
Ort
Karlstad
Hoj
rd 500-84 R6-08 DR350-95
Får han 12 miljoner € för årets säsong så är det väl bara och ta pengarna och dra !
Och ägna de kommande 60 åren åt att fiska som tidsfördriv.
Borde inte vara några problem med att klara sig på 100000 € om året.

Det finns ett skäl för Lorre att göra detta. Hans körstil passar inte Teaterlednings ekonomi. Så man har gjort om reglerna.
Förr bestämdes Pole Position av snabbaste varvet under träning. Kruxet var att Lorre ofta hade snabbaste varvet och kom i 1a startled. Sedan tog Lorre starten, hojen preppad för detta av stallet med låg tyngdpunkt långt fram, och väl i täten körde han ifrån resten av fältet på en hoj som passade honom, Yamaha.
Kruxet med detta var minskat intresse från betalande publik. Hade Lorre Pole behövde man inte se loppet för att veta vem som segrade.
Så då gjorde Teaterledningen om reglerna med särskilda Kvalificeringsminuter. Vilket gjorde det svårare, mer slumpartat för förarna att få bra kvaltid, få Pole.
För att undvika att Lorre lika ofta som förut hade Pole.

Det här är inget nytt. När det kommer en stjärna som rubbar marknaden/ekonomin, ja då ändras reglerna av majoriteten. Ingmar Stenmark från ett litet land i norra Europa på skidor från ett litet land i Södra Europa(?) lyckades genom att som en robot vinna enbart Slalom och Storslalom ta hem Alpina Världs Cupen några år.
Men pengarna (publiken och utrustningstillverkarna) fanns ju i de Stora Alpina Länderna. Tyskland, Österike, Schweiz, Italien och Frankrike.
Ja då ändrar man genom att dubbla antalet fartgrenar från en, Störtlopp, till två, Störtlopp och Super-G. Eftersom Ingemar enbart är bra i Slalom och Storslalom.
När man sedan ändrar portarna från träpålar man ska åka runt till vipportar man ska köra över i slalom så väljer Stenmark att lägga ner. Om han inte redan gjort det ?

Åter till Argentina
Enligt yr.no ska det regna till 1200 lokal tid, dvs alla teamen kör WarmUp i regn.
Och sedan ska det vara torrt från 1200 lokal tid,
https://www.yr.no/place/Argentina/Santiago_del_Estero/Santiago_del_Estero/

Lokal tid
1200 Moto3 slicks eller regndäck ? Svensk tid 17:00
1320 Moto2 borde bli slicks, ---------Svensk tid 18:20
1500 MotoGP slicks ---------------------Svensk tid 20:00

Nu låter du nästan som en konspirationsteoretiker... ;)

Jag kallar det utveckling, motståndet jobbar hela tiden på att förbättra sig, delvis genom att kopiera det som de framför gör för att hitta något, en sak som händer när man kopierar någon annan är att man ibland hittar något mellanting mellan den man kopierar och den man själv är som tar en ett steg framåt samtidigt som man får en inblick i hur man kan motverka det den man kopierat gör då man plötsligt förstår vad det är han gör.

Vill säga, de som fortsätter utvecklas gör så, att Rossi varit kvar så länge är inte för han var bäst när han började, det är just för han utvecklat sig hela tiden ofta genom att försöka kopiera det han ser nya konkurrenter göra och hitta något där som passar honom på den hoj han kör.

Samma med Stenmark, sporten utvecklas och pinnarna var väl en svensk innovation, ett resultat att det började bli "plockepinn" mellan åkarna då alla, för att köra snabbare, körde kortare väg och rev loss pinnarna och detta som ett resultat av att just Stenmark var så skicklig på att ta kortaste vägen i fall-linjen utan att ta med pinnarna, när de andra såg vad han gjorde och utvecklade det så började de plocka med pinnarna och då såg en innovatör ett problem som var tvunget att lösas.

Att reglementen ändras är utveckling det med, man kan tycka mycket om vissa grejer men faktum kvarstår, det är samma regler för alla och ,man kan välja att kliva av om man inte gillar de.
Joo, det är ju inte samma regler för alla nu..det gillar jag inte så mycket men, samtidigt så är det inte garanterad poäng att ta sig i mål så det har ju resulterat i något bra när det kommer till antalet startande så jag kan acceptera det.

Race i torrt då, fantastiskt kul! :yoparty

...man kan ju hoppas iaf.

I torrt står MM Rossi och Pedrosa på pallen, skaka om och dra en lapp vilken ordning, helblött ingen aning men, upptorkande eller blandväder så är MM den givne vinnaren.
 

abethebabe

hungarianstallion
Gick med
15 Jan 2006
Ort
Fbg
Hoj
GSX-R 750 SRAD -97, R1 banräcer, yamaha yz250f -02, kawasaki kx450f -08, zx9r -98
Iannone är enligt vissa uppgift ännu mindre populär hos Suzuki än vad Lorenzo är hos Ducati så skulle inte bli förvånad om Iannone får kicken snart också. Lorenzo och Rins däremot, kan kanske vara något?

Tror inte heller att iannone får nytt kontrakt med suzuki men han är en kompetent förare.....på ducati, OM han håller huvudet kallt och inte torpederar andra i vansinniga omkörningsförsök.....jag hoppas att.....petrux får jörgens hoj.....att iannone får petrux pramacducati.....att jörgen degraderas till att erbjudas ett moto2-kontrakt eller i bästa fall går över till superbike alternativt lägger av, för sportens skull, han tillför absolut ingenting enligt mig!
 

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Ort
Göteborg
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
Nu låter du nästan som en konspirationsteoretiker... ;)

Jag kallar det utveckling, motståndet jobbar hela tiden på att förbättra sig, delvis genom att kopiera det som de framför gör för att hitta något, en sak som händer när man kopierar någon annan är att man ibland hittar något mellanting mellan den man kopierar och den man själv är som tar en ett steg framåt samtidigt som man får en inblick i hur man kan motverka det den man kopierat gör då man plötsligt förstår vad det är han gör.

Vill säga, de som fortsätter utvecklas gör så, att Rossi varit kvar så länge är inte för han var bäst när han började, det är just för han utvecklat sig hela tiden ofta genom att försöka kopiera det han ser nya konkurrenter göra och hitta något där som passar honom på den hoj han kör.

Samma med Stenmark, sporten utvecklas och pinnarna var väl en svensk innovation, ett resultat att det började bli "plockepinn" mellan åkarna då alla, för att köra snabbare, körde kortare väg och rev loss pinnarna och detta som ett resultat av att just Stenmark var så skicklig på att ta kortaste vägen i fall-linjen utan att ta med pinnarna, när de andra såg vad han gjorde och utvecklade det så började de plocka med pinnarna och då såg en innovatör ett problem som var tvunget att lösas.

Att reglementen ändras är utveckling det med, man kan tycka mycket om vissa grejer men faktum kvarstår, det är samma regler för alla och ,man kan välja att kliva av om man inte gillar de.
Joo, det är ju inte samma regler för alla nu..det gillar jag inte så mycket men, samtidigt så är det inte garanterad poäng att ta sig i mål så det har ju resulterat i något bra när det kommer till antalet startande så jag kan acceptera det.

Race i torrt då, fantastiskt kul! :yoparty

...man kan ju hoppas iaf.

I torrt står MM Rossi och Pedrosa på pallen, skaka om och dra en lapp vilken ordning, helblött ingen aning men, upptorkande eller blandväder så är MM den givne vinnaren.

Två förslag för att utveckla sporten.
1) Startordning i följande lopp blir DNF tar Pole platserna i tur och ordning, sedan sist i mål och så vidare till "Pallen" startar i sista startledet.

2) Det finns bara däck så det räcker till hojarna. Är det 21 startande finns det 7 hårda, 7 mellan, 7 mjuka.
Först att välja däck DNF, sedan de som kom sist i föregående lopp, sist att välja däck "Pallen i föregående lopp.

Visst blir det mer spännande ! När sporten utvecklas !
Nu drar jag med Busan till Kortedala MK för lite Underhållning
(premiär idag för Busan, och massvis med hojar ute i vårluften)
 

Bentebent

:moppefucko
Gick med
30 Apr 2011
Ort
Malmö
Hoj
MT-07 -16
Lorenzo skulle antagligen funka ganska bra med Suzuki, varesig yamaha eller honda lär ju vilja ha honom, och Ducati bör ju kasta ut honom eftersom att han uppenbarligen inte levererar enligt lön. KTM tvivlar jag på är en hoj som passar honom, och Aprilian är ju mest utfyllnad så Suzuki kanske?
Lorre och Iannone i samma team. :hihi
Men Suzuki kommer inte kunna betala hans fantasilön.

Lorre 2019 i MotoGP är nog som du säger typ bara Suzuki med en riktig sketlön. Kan inte tänka mig att någon annan vill ta i honom med tång ens. Iannone ut ur racing, alla är trötta på honom.
 

#space

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2005
Ort
Borås
Hoj
Gsx-r 1000 Racehoj
Banan ser ju schyst ut! Så varför Safety conditions? ?
 

Eniac

Hojåkare i exil
Gick med
13 Sep 2006
Ort
Katrineholm
Hoj
ja det vore najs... :(
Om inte de andra får ställa upp från startled 9 nu kommer DORNA få sätta sig på något vasst och rotera.
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Banan ser ju schyst ut! Så varför Safety conditions? ?

KAos för att det inte fanns någon startordning?
De testade ju att starta en hord från pit lane för ett tag sedan och det var rätt hårigt, hela fältet låter inte som en bra idé.
 

sedition

Medlem
Gick med
9 Jul 2015
Ort
Linköping
Hoj
FXSTBI 06
Kan någon vara snäll och förklara vad som händer?
Jag är helt förvirrad just nu????


Skickat från min iPad med Tapatalk
 

abethebabe

hungarianstallion
Gick med
15 Jan 2006
Ort
Fbg
Hoj
GSX-R 750 SRAD -97, R1 banräcer, yamaha yz250f -02, kawasaki kx450f -08, zx9r -98
Va fan sysslar han med:mad:
 

Smagatusk

Guest
Marques sitter kvar på sin tron som det största rövhålet i MotoGP.
 

JockeP22

Rak höger
Gick med
23 Jun 2007
Ort
Gimli, Manitoba
Hoj
.
Känns som att det nästan är dags för en sådan här snart för Marquez.

52d8c4f4eee94460f2f35fe2cee1d002.jpg
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top