MotoGP 2018 #2: Gran Premio Motul de la República Argentina

He rik

----:)----
Gick med
8 Aug 2006
Ort
Karlstad
Hoj
rd 500-84 R6-08 DR350-95
https://www.google.se/amp/s/www.motorsport.com/motogp/news/lorenzo-accuses-dovizioso-of-trying-to-undermine-him-1022531/amp/

Hittade en engelsk översättning. Känns inte som att det är rätt drag av Lorre, i hans nuvarande sits, att kasta anklagelser på Dovi. (personligen skulle jag bli överlycklig om Lorre fick gå och Petrux fick hans plats)

Man brukar ju säga att om man har problem med alla runt sig kanske man ska börja titta inåt först..

Ser ut att bli en MM-helg för övrigt men kanske rättar till sig om bara fästet kommer, kan ju hoppas för spänningens skull.
Såg ut som Rossi hade något på gång där på slutet i fp2, inte MM-klass men väl i närheten med resten så det blir spännande i eftermiddag.

Annars verkar Rabat börja hitta rätt, kan bli bra det där tror jag. :)

Någon som har koll på vädret?
 

MartinB

Absolut skitlångsammast
Gick med
23 Feb 2004
Ort
Alingsås
Hoj
R6zz. No more crossplejn.
Hm. Jag ser moto2 qp nu men det borde vara motogp fp4.
Stämmer det?
 

Bentebent

:moppefucko
Gick med
30 Apr 2011
Ort
Malmö
Hoj
MT-07 -16
https://www.google.se/amp/s/www.motorsport.com/motogp/news/lorenzo-accuses-dovizioso-of-trying-to-undermine-him-1022531/amp/

Hittade en engelsk översättning. Känns inte som att det är rätt drag av Lorre, i hans nuvarande sits, att kasta anklagelser på Dovi. (personligen skulle jag bli överlycklig om Lorre fick gå och Petrux fick hans plats)

Lorre har tappat konceptet helt, skulle bli djupt förvånad om han satt kvar hos Ducati nästa säsong.
 

Svalans

ratbiker
Gick med
12 May 2010
Ort
Mitt i skåne.
Hoj
ZX9-R och FZ750
Alltså ni som har köpt videopass. Är det alltid så ostabil sändning live? Köpte videopass bara för detta racet så länge, men bilden suger stenhårt! Funkar bra om man ser sändningarna i efterhand men live är ju rena skämtet.:huvet
 

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Ort
Borlänge
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
Alltså ni som har köpt videopass. Är det alltid så ostabil sändning live? Köpte videopass bara för detta racet så länge, men bilden suger stenhårt! Funkar bra om man ser sändningarna i efterhand men live är ju rena skämtet.:huvet

Funkar för mig.
Jag har rätt sugit internet.
 

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Ort
Borlänge
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
https://www.google.se/amp/s/www.motorsport.com/motogp/news/lorenzo-accuses-dovizioso-of-trying-to-undermine-him-1022531/amp/

Hittade en engelsk översättning. Känns inte som att det är rätt drag av Lorre, i hans nuvarande sits, att kasta anklagelser på Dovi. (personligen skulle jag bli överlycklig om Lorre fick gå och Petrux fick hans plats)

Jag är väl inget super-fan av Lorre annat än hans körning.
Men det här känns som en fet hjärnblödning.:dummer
 

Knoddas

Gudomlig sporthojare
Gick med
10 Nov 2010
Hoj
Hypermutta
Alltså ni som har köpt videopass. Är det alltid så ostabil sändning live? Köpte videopass bara för detta racet så länge, men bilden suger stenhårt! Funkar bra om man ser sändningarna i efterhand men live är ju rena skämtet.:huvet
Har köpt i år igen, är nöjd.
Ändra inställningarna för bilden från auto till 1080p, mitt funkar perfekt då.

Sjukt intressant kval, otippat första led!

Sent from my G8441 using Tapatalk
 

Svalans

ratbiker
Gick med
12 May 2010
Ort
Mitt i skåne.
Hoj
ZX9-R och FZ750
Precis till Q2 klarnade bilden.. Tack för det Dorna, men gör inte om det i morgon!!
Fantastiskt roligt för kämpen Miller. Räddningen i blöta kurvan går inte av för hackor!
Kul även för Rabat.
 

Coola Ola

Progressiv klassicist
Gick med
10 Nov 2006
Ort
I verkligheten, idag
Hoj
Hembygge, SuperSport 950S
Precis till Q2 klarnade bilden.. Tack för det Dorna, men gör inte om det i morgon!!
Fantastiskt roligt för kämpen Miller. Räddningen i blöta kurvan går inte av för hackor!
Kul även för Rabat.

För mig funkar det bättre med HTLM5-spelaren (länken under högra hörnet av videorutan).

Ja, sinnesjukt polevarv och räddningar av Miller, men tror ändå att Marquez sitter säkert med den stabilitet och race pace han visat under helgen så här långt. Med Hondan så bra som den verkar vara den säsongen är han liiite för bra för att det ska bli kul... :gnissla
 

NisseHt

Yamaha samlare
Gick med
11 May 2004
Ort
Skånelandet
Hoj
MT10, FZR1000, RD350, DT125
Jaha Lorre går i Biaggis fotspår alltså och fortsätter han hela vägen vill ingen ha med honom att göra i MotoGP
 

abethebabe

hungarianstallion
Gick med
15 Jan 2006
Ort
Fbg
Hoj
GSX-R 750 SRAD -97, R1 banräcer, yamaha yz250f -02, kawasaki kx450f -08, zx9r -98
Lorre har tappat konceptet helt, skulle bli djupt förvånad om han satt kvar hos Ducati nästa säsong.

Tror nog inte ducati är jättesugna på att kasta pärlor åt svin i ett eller två år till så jörgen blir tvungen att packa ihop sin kappsäck och lipa hos ett annat team (om ngn nu är sugen på hans tjänster?). Dovi tjänar en tiondel men borde egentligen vara den som har 12miljoner € och jörgen max 200 000€. Jag tror att jörgen har sänkt sig så totalt att han kommer att vara iskall för de bättre teamen, möjligtvis att KTM ev förbarmar sig över honom men jag har svärt att se vad han annars skulle kunnas tänkas sitta på nästa säsong. Ut med smith, in med jörgen. Petrucci tar steget upp jämte dovi, iannone tar petrux:s hoj och suzuki satsar allt på Rins och ersätter iannone med.....(valfritt namn utom jörgen). Jag tror att jörgen har insett att han har kokt sitt stekta fläsk (borde han ha gjort vid det här laget) han verkar ha uppenbara samarbetsproblem, verkar inte spela någon som helst roll vem han kör ihop med, han verkar ha problem med alla:va frågar är om han någonsin kommer att erkänna att det var ett misstag att lämna yamaha, förmodligen inte misstänker jag men för mig får han gärna tyna bort där bak i ledet någonstans ihop med abraham och smith.

Edit: inget ont om smith å abris, den sistnämnda luggade dessutom jörgen igår:D
 
Last edited:

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Ort
Göteborg
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
Lorre har tappat konceptet helt, skulle bli djupt förvånad om han satt kvar hos Ducati nästa säsong.

Får han 12 miljoner € för årets säsong så är det väl bara och ta pengarna och dra !
Och ägna de kommande 60 åren åt att fiska som tidsfördriv.
Borde inte vara några problem med att klara sig på 100000 € om året.

Det finns ett skäl för Lorre att göra detta. Hans körstil passar inte Teaterlednings ekonomi. Så man har gjort om reglerna.
Förr bestämdes Pole Position av snabbaste varvet under träning. Kruxet var att Lorre ofta hade snabbaste varvet och kom i 1a startled. Sedan tog Lorre starten, hojen preppad för detta av stallet med låg tyngdpunkt långt fram, och väl i täten körde han ifrån resten av fältet på en hoj som passade honom, Yamaha.
Kruxet med detta var minskat intresse från betalande publik. Hade Lorre Pole behövde man inte se loppet för att veta vem som segrade.
Så då gjorde Teaterledningen om reglerna med särskilda Kvalificeringsminuter. Vilket gjorde det svårare, mer slumpartat för förarna att få bra kvaltid, få Pole.
För att undvika att Lorre lika ofta som förut hade Pole.

Det här är inget nytt. När det kommer en stjärna som rubbar marknaden/ekonomin, ja då ändras reglerna av majoriteten. Ingmar Stenmark från ett litet land i norra Europa på skidor från ett litet land i Södra Europa(?) lyckades genom att som en robot vinna enbart Slalom och Storslalom ta hem Alpina Världs Cupen några år.
Men pengarna (publiken och utrustningstillverkarna) fanns ju i de Stora Alpina Länderna. Tyskland, Österike, Schweiz, Italien och Frankrike.
Ja då ändrar man genom att dubbla antalet fartgrenar från en, Störtlopp, till två, Störtlopp och Super-G. Eftersom Ingemar enbart är bra i Slalom och Storslalom.
När man sedan ändrar portarna från träpålar man ska åka runt till vipportar man ska köra över i slalom så väljer Stenmark att lägga ner. Om han inte redan gjort det ?

Åter till Argentina
Enligt yr.no ska det regna till 1200 lokal tid, dvs alla teamen kör WarmUp i regn.
Och sedan ska det vara torrt från 1200 lokal tid,
https://www.yr.no/place/Argentina/Santiago_del_Estero/Santiago_del_Estero/

Lokal tid
1200 Moto3 slicks eller regndäck ? Svensk tid 17:00
1320 Moto2 borde bli slicks, ---------Svensk tid 18:20
1500 MotoGP slicks ---------------------Svensk tid 20:00
 
Last edited:
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top