Men för i h-vete

notrightrider

I see you...
Gick med
17 Sep 2012
Ort
Halland
Hoj
Pick a number.
Själv är jag mest sur över att jag inte har någon vettig vinterhoj igång. Något man kan saltslaska ner utan att få ont i hjärteroten.

Fools Gold på söndag.

VkPm3x2.jpg


Ole dole doff...
 

notrightrider

I see you...
Gick med
17 Sep 2012
Ort
Halland
Hoj
Pick a number.
Inte ett berg, inte en ås - utan en HORST!
Den mest opålitliga typen av berggrund, där precis vad som helst i materialväg kan ha skjutits upp ur jordens inre.

Lägg därtill att denna horst ligger inom Tornquistzonen, som är det närmaste vi kommer seismisk aktivitet i Norden, så framstår drömmen om en tunnel rakt genom denna horst som lite... ...kostnadslabil redan från start.

Specialkunskaper i ämnet, jag...?
Faktiskt inte. Detta är mellanstadiekunskaper.
Möjligen framfört av en engagerad lärare där i 5an eller vad det var, men jag minns att jag åkte över Hallandsåsen med en helt annan respekt nästa gång.

Vad jag vill ha sagt...?

Jo, att vi lyssnar till de experter som säger det vi vill höra.
Geologerna stod på varandras axlar för att varna innan: "Detta är vansinne!" Men, givetvis går det att hitta en tomte som säger annorlunda. Bra! Honom lyssnar vi på.

22 år, mer än 10 miljarder brända, miljöpåverkan tunneln ALDRIG kan tjäna in - men dåvarande Banverket fick sitt hål i berget. Till vilken nytta? Sveriges största fiasko genom tiderna. https://www.nyteknik.se/teknikrevyn/hallandsasen-varsta-teknikfloppen-6403888


Varför detta rant?
Jo, för att Banverket tänker göra om tabben i ännu större skala. Nu i skepnad av "Trafikverket" där man trumfat och intrigerat igenom en 6 kilometer lång omväg för pendeltåg under Göteborg som är projekterad till över 20 miljarder utan att för den sakens skull ens tillföra något. Till och med Trafikverkets egen analys pekar på negativ samhällsnytta. Ändå skall det schaktas i Göteborgsleran, utan att någon förstår varför.

Nästa Ban/-trafikverksfiasko? Högst troligt, men denna gång fanns det en tydlig opposition, nya partier har skapats, ledande politiker har lyssnat till sina samveten och hoppat av, en folkomröstning har tvingats igenom. - som givetvis gav ett tydligt nej! med stort valdeltagande. Ändå skall det byggas.
De politiker som vill rista sina namn i leran lyssnar mer på Trafikverket än kören utanför.

Så, varför denna rant då?

Tja, det irriterar mig att vi verkar oförmögna att dra lärdomar av historien, inte ens i närtid, och det stör mig att vi ger förnyat förtroende till dom som fuckade upp så grandiost förra gången.

Nå, hur får jag ihop denna litania med trådens ursprungliga ämne...?

Jo, det går!
Nog för att det är olyckligt med snö så här års, men det går att stå ut med - om snöröjningen fungerar.

Men, det gör den inte - och även det är Trafikverkets fel!
See...? All ondska utgår från Trafikverket.
 
Last edited:

Old Badger

SportHojsentusiast
Gick med
12 Aug 2009
Ort
Utanför Sötälje
Hoj
Engelska sporthojar
Så, varför denna rant då?

Tja, det irriterar mig att vi verkar oförmögna att dra lärdomar av historien, inte ens i närtid, och det stör mig att vi ger förnyat förtroende till dom som fuckade upp så grandiost förra gången.

Nå, hur får jag ihop denna litania med trådens ursprungliga ämne...?

Jo, det går!
Nog för att det är olyckligt med snö så här års, men det går att stå ut med - om snöröjningen fungerar.

Men, det gör den inte - och även det är Trafikverkets fel!
See...? All ondska utgår från Trafikverket.

Meen nu är du så där grinig igen... :7peta

Dessa människor tänker ju utanför lådan, de har inte branscherfarenhet och de tänker gå vidare till "nya spännande uppdrag" inom 3 - 5 år! Så ser dagens Sverige ut... :fakta :D
 

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Ort
Göteborg
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08

Och vad in i h-e kan vi inte rakt av ta den norska lagen, vinterdäck oavsett väglag under hela vintern !
Nu är det alltså fritt fram köra in i Sverige på sommardäck , går det så går det.
Och går det inte är det bara att ställa lastbilen på motorvägen.
Så har du inte gjort något fel.

Jag säger bara som vanligt: Läs Adolf Hitlers Min kamp (mot vansinnet i fängelset).
Titeln förkortad av förläggaren.
Så får man en uppfattning av nödvändig intellektuell nivå för att bli framgångsrik politiker i EUs största land.
Vad som behövs i ett litet land i norra Europa får var och en fundera över själv.
 

joonsered

Medlem
Gick med
14 Dec 2012
Ort
ale
Hoj
2014 yamaha xt1200
Brukar få mig en tur runt 1 april, brukar ta bågen till närmaste skidort, kåbdalis.
I år går det inte, vägarna har inte torkar upp, fortfarande is kvar på vägbanan.

Abstinens:3freak
 

notrightrider

I see you...
Gick med
17 Sep 2012
Ort
Halland
Hoj
Pick a number.

Alatalo

The Build Quality Police
Gick med
11 Jul 2010
Ort
Kalix
Hoj
YZF-R7
Långfredag i Kåbban är väl ett beprövat recept, oavsett om man är där med skotern, i skidbacken eller bara laddar stenhårt för After Ski...?
 

CBR1

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Feb 2015
Ort
Här eller där
Hoj
aprilia
Svar till trådstartaren. Med handen på hjärtat så är det väl så att Halmstad
har fått otroligt lite snö denna vinter.
Snön har kommit till dem som bor mellan
Trelleborg och Löddeköpinge, sen har det
varit mycket sparsamt med snö ändå upp till
Göteborg. Passerar Halmstad 4 gånger i veckan
så jag vet hur det har sett ut i vinter.
 
Last edited:
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top