Sidan 13 av 13 FörstaFörsta ... 78910111213
Resultat 241 till 242 av 242
    Medlem Old Badgers avatar
    Reg.datum
    aug 2009
    Hoj
    Engelska sporthojar
    Plockat ur en annan tråd men jag tycker att det är bättre här...

Citat Ursprungligen postat av Cartman79 Visa inlägg
    Så du kör på någon med flit som har begått ett misstag?
    Du verkar vara en sympatisk kille..

Missförstå inte, jag försvarar inte ingen här, men att med berått mod köra på någon
    Citat Ursprungligen postat av moddlaren Visa inlägg
    Du förstår att när man har varit tvungen att lägga en av sina hojar 2 gånger i rondell o blivit prejad upp på en refug en gång i rondell, alla gångerna har jag hört samma sak.

JAG SAG DEJ INTE.
    Jag har skrotat i snitt en bil om året i 30 år o det har aldrig varit mitt fel enligt alla utredningar o försäkrings bolag jag har alltid fått 100% ersättning o aldrig något premie straff.

Moraliskt är det kanske fel att resonera så här men det är inte juridiskt fel dessutom har inte jag några moraliska skyldigheter att se till att någon kaffedrickande mobilsurfande latte person har sin bil med sig hem.
    Mvh
    Jo, det är juridiskt fel!

Grundbestämmelser

[K2]1 § För att undvika trafikolyckor skall en trafikant iaktta den omsorg och varsamhet som krävs med hänsyn till omständigheterna. Trafikanten skall visa särskild hänsyn mot barn, äldre, skolpatruller och personer som det framgår har ett funktionshinder eller en sjukdom som är till hinder för dem i trafiken.

https://lagen.nu/1998:1276

Om man ska följa lagen så har den som inte iakttagit den omsorg och varsamhet som krävs med hänsyn till omständigheterna gjort fel, här inte bara en gång utan tydligen 30 gånger.

Och det står skall inte bör, om du har lust eller "inte om du lagt en av dina hojar två gånger pga annan ovarsam trafikant" utan skall och det gäller alla trafikanter.

Nu är vi mesiga i Sverige för samma gäller även i Tyskland.

Där fick jag böta när jag blev påkörd av en dam utan koll. Hade jag iakttagit den omsorg och varsamhet som krävs med hänsyn till omständigheterna hade jag ju inte blivit påkörd sa den tyska polisen.

Hon som körde på mig fick naturligtvis också böter för om hon hade iakttagit den omsorg och varsamhet som krävs med hänsyn till omständigheterna hade hon inte kört på mig...

Hade det varit i Sverige hade försäkringsbolaget ansett henne som vållande och jag hade inte gjort fel. Polisen hade inte brytt sig...

Ju fler trafikanter det är som inte iakttar den omsorg och varsamhet som krävs med hänsyn till omständigheterna desto lägre hastigheter kommer Tragikvärket att kräva.

För information om att alla måste iaktta den omsorg och varsamhet som krävs med hänsyn till omständigheterna kommer aldrig att komma från Tragikvärket.

Information fungerar inte, det är hastighet, hastighet och åter hastighet som gäller. För med låg hastighet kan man avsiktligt köra på medtrafikanter som gjort fel utan att dessa dör eller får mer än 10% bestående invaliditet.
    Blodgivare
    http://www.manxradio.com/radioplayer/am/

"You know the main thing in Life?
    A SENSE OF HUMOUR
    Lose that, and you´re done."

Medlem Old Badgers avatar
    Reg.datum
    aug 2009
    Hoj
    Engelska sporthojar
    Saxat ur olyckstråden...

Ända sedan 1990-talet har trafiksäkerheten diskuterat och polisen har velat göra om korsningen till en trevägskorsning. Men från Trafikverkets sida har inget hänt sedan väg 112 förseddes med hastighetskameror.

– För mig är det egentligen en gåta att det är så mycket olyckor där. Det är ju god sikt åt alla håll, säger räddningsledaren Jim Maltesson

https://www.hd.se/2018-10-12/mc-fora...mjohultskorset

Men vi har ju satt upp fartkameror, varför händer det fortfarande olyckor?

Ja, kan det vara så att hålla hastigheten inte räcker?
    Synd att information inte fungerar annars skulle vi kanske vara flera trafikanter som iakttar den omsorg och varsamhet som krävs med hänsyn till omständigheterna.

Grundbestämmelser

[K2]1 § För att undvika trafikolyckor skall en trafikant iaktta den omsorg och varsamhet som krävs med hänsyn till omständigheterna. Trafikanten skall visa särskild hänsyn mot barn, äldre, skolpatruller och personer som det framgår har ett funktionshinder eller en sjukdom som är till hinder för dem i trafiken.

https://lagen.nu/1998:1276
    Blodgivare
    http://www.manxradio.com/radioplayer/am/

"You know the main thing in Life?
    A SENSE OF HUMOUR
    Lose that, and you´re done."

Sidan 13 av 13 FörstaFörsta ... 78910111213

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

MM93, för mig, är svårsmält. Jag "gillar" helt enkelt inte Marc - dock - med det sagt, alldeles exceptionellt speciell, det är han. I mitt tycke (svårt att medge [...]

Apis
Handla MC-Utrustning, Kläder, Hjälmar, Stövlar, Handskar & Reservdelar på XLmoto
Köp din MC-Utrustning på XLmoto. Här finns Kläder, Stövlar, Hjälmar, Skydd & Reservdelar
Vill du annonsera ovan? Klicka här